Data: 2010-12-10 23:44:25 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.
Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa: - Dacia Duster - Nissan Quashqai Ale pewnie słabo szukam. Które mają jeszcze magiczny przełącznik 2WD - 4WD auto - 4WD lock? RAVki chyba nie, Vitara też zdaje się żę nie, Freelander również. Sportage? Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa. Mam szanse na coś z dieslem, tej wielkości, 4x4? X-trail za duży - żebym się zmieścił w budżecie samochód kilka lat musi mieć (tak sądzę że do 5). Pozdrowienia. -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-10 22:48:48 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
On Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100, Adam 'Adak' Kępiński
<adak@poczta.onet.pl> wrote: Ale pewnie słabo szukam. Tucson ma przycisk blokowania centralnego dyfra/sprzęgła (nie wiem, on tam ma). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-12-10 23:42:18 | |
Autor: mario | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Adam 'Adak' Kępiński <adak@poczta.onet.pl> napisał(a):
Powolutku przymierzam si�do jakiego�mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy b�zie �skaw (lub nie) za��zy� Pajero? Polecam :) Pozdrawiam mario -- |
|
Data: 2010-12-11 00:30:42 | |
Autor: Maciek | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Dnia Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):
Powolutku przymierzam się do jakiego¶ mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) zał±czyć kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już. Jaki zakladasz limit wieku auta? -- Maciek |
|
Data: 2010-12-11 02:45:13 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-10 23:44, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z Grand Vitara ma 4WD - 4WD Lock - 4WD reduktor. Do tego centralny dyfer masz LSD. Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa. Wszystko 4x4 chleje. |
|
Data: 2010-12-11 11:43:12 | |
Autor: neoniusz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 10-12-11 02:45, Tomasz Pyra pisze:
Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa. Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie obecnie max 12l bez kapeluszowania. Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie. |
|
Data: 2010-12-11 12:28:03 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:idvkk0$rq3$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 02:45, Tomasz Pyra pisze: To jakieś auto na słońce? |
|
Data: 2010-12-11 12:51:04 | |
Autor: neoniusz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 10-12-11 12:28, Cavallino pisze:
Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa. 29mpg czyli 8,1l/100km na trasie to taki rewelacyjny wynik? Przepraszam, ze tyle pali, to nie moja wina. Raz mi sie udalo tyle: http://img69.imageshack.us/i/zdj2p.jpg/ (37mpg - 6,3l) przy takiej SREDNIEJ (44mph - 70km/h) predkosci: http://img337.imageshack.us/i/zdjq.jpg/ Ale to tylko na odcinku 50km. I nie, nie na autostradzie. Spokojna jazda miedzy Krakowem a DG (DK 94), stala predkosc, prawie caly czas 6 bieg. Wiem, ze to tylko wskazania komputera, ale przy dystrybutorze nie ma duzej roznicy. Poza tym mnostwo osob na spritmonitor.de ma podobne wyniki. |
|
Data: 2010-12-11 10:25:20 | |
Autor: tadek | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
On 11 Gru, 12:51, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:
W dniu 10-12-11 12:28, Cavallino pisze: mam Forestera 2.0 L AT M09 i w mie¶cie pali 13L /latem 12/ przy jeżdzie "kapeluszniczej" na trasie przy podobnej jeĽdzie 8do 9L. Syn mi kiedy¶ "zameldował" że z tempomatem pali 14 L a ja Go zapytałem : a ile synku nastawiłe¶ na tym tempomacie? OdpowiedĽ: 160 tato. |
|
Data: 2010-12-11 21:34:23 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
mam Forestera 2.0 L AT M09 i w mie¶cie pali 13L /latem 12/ przy Ja Ci wierzę. Znajomy ma Forestera wla¶nie 2.0 (ale ktory dokaldnie silnik - nie wiem) i po miescie (nie kapeluszniczo, ale zadnych szalesntw) pali 14-15l. Nie wiem jak w trasie. -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-11 12:53:57 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:idvoj8$8jq$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 12:28, Cavallino pisze: Zależy, czy w rowerze, czy w ciężarówce. Do tej pory tego nie napisałeś. Ale obstawiam, że to samochód, więc podejrzewam, że padału gazu nie używasz, a ja miałby kłopoty żeby tym się w 10 w trasie zmieścić. |
|
Data: 2010-12-11 13:02:25 | |
Autor: neoniusz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 10-12-11 12:53, Cavallino pisze:
Ale obstawiam, że to samochód, więc podejrzewam, że padału gazu nie A to juz twoj problem. Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h i mam spalanie 8l/100km. |
|
Data: 2010-12-11 13:07:11 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:idvp8g$9p8$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 12:53, Cavallino pisze: No właśnie. Ty się wleczesz, a okłamujesz grupę, że auto tyle pali podczas jazdy. Dopisuj zawsze podczas czego dokładnie tyle pali, to nie będzie nieporozumień. |
|
Data: 2010-12-11 13:14:50 | |
Autor: neoniusz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 10-12-11 13:07, Cavallino pisze:
A to juz twoj problem. Czy ty masz cos z glowa? W jaki sposob sie wleke, skoro i tak musze co chwile kogos wyprzedzac? |
|
Data: 2010-12-11 13:21:55 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:idvpvp$dta$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 13:07, Cavallino pisze: To nie ja wypisuję bzdury o spalaniu podczas jazdy. Ale zgadzam się - ten kto tak pisze, musi mieć coś nie tak. |
|
Data: 2010-12-11 13:46:31 | |
Autor: neoniusz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 10-12-11 13:21, Cavallino pisze:
Czy ty masz cos z glowa? Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala nowoczesne bezyniaki. |
|
Data: 2010-12-11 13:52:01 | |
Autor: Arek M | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
To nie ja wypisujÄ™ bzdury o spalaniu podczas jazdy. Ale sÄ… tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym' benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzÄ…, jak trzeba jezdzic w trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiÄ…gac :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2010-12-11 14:01:25 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:
Ale są tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym' benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzą, jak trzeba jezdzic w trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiągac :) Ja też wiem, trzeba nie jeździć, tylko się wlec, handrycząc się o każdy litr. W ten sam sposób też mi się kiedyś udało spalić 4,5 l/100 w dieslu. Normalnie pali rzecz jasna 1,5 litra więcej. |
|
Data: 2010-12-11 14:23:23 | |
Autor: neoniusz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 10-12-11 13:52, Arek M pisze:
Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala Jesli mowisz o subaru, to wiem ile moze spalic - kolega ma legacy spec b i przewaznie po Krakowie spala 17-20l/100km. Ja tez wiem, ze moje auto moze spalic sporo, ale to juz trzeba sie mocno postarac. Przy ostrej jezdzie na torze kielce zeszlo 25l/100km. A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza. http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/26-Lexus/901-IS250.html?powerunit=2 A jak srednie wyniki to dalej za duzo, to mozna sobie wejsc we wpisy poszczegolnych uzytkownikow i porownac poszczegolne tankowania. |
|
Data: 2010-12-11 14:52:44 | |
Autor: Arek M | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala Nie pisze o subaru. -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2010-12-11 15:27:38 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:
A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza. Ależ nie sami. Wyniki po 11 l też tam są, a wręcz jest ich całkiem dużo. I te są realne. |
|
Data: 2010-12-11 15:38:05 | |
Autor: neoniusz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 10-12-11 15:27, Cavallino pisze:
A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza. Zauwaz, ze tam sa nie tylko wyniki z jazdy na trasie. A mimo to wiekszosc SREDNICH spalan jest w granicach 8-10l/100km. Wedlug ciebie tylko te po 11l sa realne, ROTFL. Ale przeciez wiesz lepiej, to ty jezdzisz tym autem od 3 lat a nie ja. |
|
Data: 2010-12-11 15:46:38 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:ie02ce$am9$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 15:27, Cavallino pisze: Zdaję sobie sprawę. A mimo to wiekszosc SREDNICH spalan jest w granicach 8-10l/100km. To auto dla kapeluszników, więc co się dziwisz? Mało kto chce normalnie jeździć i kupi Lexusa czy inną Toyotę. Szkoda, że nie podali średniego wieku właścicieli, od razu byś stracił złudzenia. ;-) |
|
Data: 2010-12-11 16:23:50 | |
Autor: neoniusz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 10-12-11 15:46, Cavallino pisze:
To auto dla kapeluszników, więc co się dziwisz? Skoro dla ciebie normalna jazda to 150km/h na drodze krajowej, to zycze powodzenia :) A na polskich drogach to juz w ogole wyczyn. Wczoraj jechalem z Krakowa do Rzeszowa i przez cala droge wyprzedzily mnie ze 3 auta. Jedno z nich to bylo RS4. Zadnego Ceeda nie bylo. Ale fakt, jestem kapeluszem. Czesciej zdarza mi sie wyprzedzac sunacego 70km/h po prostej drodze ceeda niz toyote czy lexusa. Ale przyznaje sie, na A4 zdarza mi sie jezdzic +200km/h. Tylko to jest autostrada. Skoro dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie, to nie bede sie juz nawet staral tlumaczyc. Trzeba umiec panowac nad soba na drodze, a po tym co piszesz boje sie, ze ty nie panujesz, skoro piszesz, ze nie zmiescilbys sie ponizej 10 na trasie. Jako pierwsze auto mialem w124 z 220KM i nabralem szacunku do predkosci. Mam jeszcze troche zycia przed soba. Dziwne, ze najwiecej idiotow osiagajacych nadswietlna na drogach zasiada w malych popierdziawkach a nie naprawde szybkich autach. Szkoda, że nie podali średniego wieku właścicieli, od razu byś stracił To szkoda, ze ja troche odstaje od tego wieku, bo mam cwiartke ;) |
|
Data: 2010-12-12 00:24:50 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:ie0525$id2$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 15:46, Cavallino pisze: Nie udawaj, że nie kapnąłeś że nie chodzi o max. Skoro dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie Chyba za dużo wziąłeś do siebie. O SPOKOJNEJ jeździe 100-110 napisałem że to wleczenie się, a nie kapeluszowanie, więc nie wyolbrzymiaj. Trzeba umiec panowac nad soba na drodze, Ojoj, a gdzie takich mądrości uczą? Szkoda, że nie podali średniego wieku właścicieli, od razu byś stracił Mentalnie już pasujesz (z tego co piszesz) jeśli Ci 200 konne auto 8 na trasie pali. ;-) |
|
Data: 2010-12-12 14:08:35 | |
Autor: Karthoon | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
neoniusz <neon@joemonster.org> napisał(a):
Skoro dla ciebie normalna jazda to 150km/h na drodze krajowej, to zycze powodzenia :) A na polskich drogach to juz w ogole wyczyn. Olej takie teksty, niektórym na grupie po prostu (tylko) od tego staje... -- |
|
Data: 2010-12-13 09:08:56 | |
Autor: Massai | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
neoniusz wrote:
W dniu 10-12-11 15:46, Cavallino pisze: I to jest właściwe podejście do Cavallino ;-) -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-12-11 20:26:05 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-11 14:23, neoniusz pisze:
A tutaj spritmonitor Czy to jest SUV 4x4? P. |
|
Data: 2010-12-11 20:28:13 | |
Autor: neoniusz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 10-12-11 20:26, Pan Piskorz pisze:
A tutaj spritmonitor A gdzies pisalem, ze to jest SUV 4x4? Odpisywalem tylko Tomkowi, ktory napisal: "Wszystko 4x4 chleje." |
|
Data: 2010-12-11 20:29:48 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-11 20:28, neoniusz pisze:
A gdzies pisalem, ze to jest SUV 4x4? Taki jest wÄ…tek. P. |
|
Data: 2010-12-11 20:30:56 | |
Autor: neoniusz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 10-12-11 20:29, Pan Piskorz pisze:
A gdzies pisalem, ze to jest SUV 4x4? Ile widziales na raz watkow, w ktorych bylo tylko to co w temacie? |
|
Data: 2010-12-11 20:48:40 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-11 20:30, neoniusz pisze:
bylo tylko to co w temacie? A po jakÄ… cholerÄ™ podajesz spalanie jakiegoĹ› sedana jako SUV-a? p. |
|
Data: 2010-12-12 08:54:56 | |
Autor: Andrzej Kubiak | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Dnia Sat, 11 Dec 2010 20:48:40 +0100, Pan Piskorz napisał(a):
bylo tylko to co w temacie?A po jak± cholerę podajesz spalanie jakiego¶ sedana jako SUV-a? Praktycznie każdy dłuższy w±tek dryfuje nieco z tematu, a Neoniusz jasno napisał, do czego się odnosi, więc nie mam pojęcia, o co się pieklisz. O każdy OT tak się burzysz? AK |
|
Data: 2010-12-11 13:59:58 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:idvrr8$l70$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 13:21, Cavallino pisze: Mówisz, że jak jeździłem 20 lat benzyniakami, to nie zdążyłem się zorientować? ;-) 8 w trasie i to przy jeździe bez szaleństw, to pali o połowę słabszy benzyniak i to z napędem na 1 oś. |
|
Data: 2010-12-11 20:23:07 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-11 11:43, neoniusz pisze:
2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l Chyba dziś nie lałeś. P. |
|
Data: 2010-12-11 20:34:23 | |
Autor: DoQ | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-11 11:43, neoniusz pisze:
Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie Jasne na wiatr pędzony pewnie. Grand Vitara 2,0 '08 przy kapeluszniczej jeździe poza miastem pali średnio 10-10,5l/100km Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-12-13 12:58:29 | |
Autor: mario | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
DoQ <pawel.doq@gmail.com> napisał(a):
W dniu 2010-12-11 11:43, neoniusz pisze:Dużo, ale one podobno tak maj±. Mnie raz udało się osi±gn±ć 10,2 na trasie (50 km ekspresówk±) a silnik jest wyj±tkowo paliwożerny - Pajero 3,5 GDI, w mie¶cie mam ZAWSZE "2" z przodu :( Pozdrawiam mario -- |
|
Data: 2010-12-13 14:45:25 | |
Autor: Seba | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Dnia Sat, 11 Dec 2010 20:34:23 +0100, DoQ napisał(a):
Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie Paweł, tyle jeste¶ na grupie a nadal reagujesz na takie trolowanie :) Zaraz grupka gdańsko/gdyńska przyleci, żeby wszem i wobec udowodnić że ponad 200 konne auta spokojnie się mieszcz± w spalaniu poniżej 10 litrów na setkę "w mie¶cie" :) Tylko trzeba albo komu¶ szybę wybić, albo abs wył±czyć ;) -- Pozdrawiam, Sebastian S. |
|
Data: 2010-12-14 15:52:39 | |
Autor: DoQ | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-13 14:45, Seba pisze:
Paweł, tyle jeste¶ na grupie a nadal reagujesz na takie trolowanie :) Czasem fajnie się powygłupiać;> Zaraz grupka gdańsko/gdyńska przyleci, żeby wszem i wobec udowodnić że To co¶ jak z cał± pizz± bez brzegów:> Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-12-11 09:04:43 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iduag6$ojg$1news.onet.pl...
Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już. Kia Sportage, Hultaj ix35. |
|
Data: 2010-12-11 09:22:16 | |
Autor: Rysiek G. | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iduag6$ojg$1@news.onet.pl...
Ale pewnie słabo szukam. Suzuki SX4 / Fiat Sedici - wersje z 4x4 i 2WD/4WD auto/4WD lock ale z ustawem 4WDLock pojedziesz tylko do 70km/h później się to automatycznie przełącza na 4WDAuto. Benz (1.6/120k) pali (przy ciągłej jeździe 4x4) od 6 do 8l choć na spalanie ma wpływ nie tyle 4x4 co ciężka stopa. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-12-11 11:19:09 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
A moze Jeep Compass?
Na otomoto troche ich jest (21 w wersji 4x4). Część z 2.0 dieslami, część z 2.4 benzyną (ale to chyba odpada, gdyby mnie podkusiło na LPG to nie wiem gdzie bym butle woził - chyba na dachu...). Ktoś powie coś o nich? -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-11 20:36:12 | |
Autor: DoQ | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-10 23:44, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z Jak chcesz coś z napędami terenówki to bierz Grand Vitarę m.in 2.4 (diesla odradzam). Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-12-12 00:40:59 | |
Autor: Irek N. | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już. Rozumie, Twój wybór. Powiedz mi proszę, jeśli możesz dlaczego chcesz akurat taki napęd? Ja jakoś nie mogę sobie wytłumaczyć jego zalet - przy założeniu że nie interesuje mnie sportowa jazda oczywiście. Irek.N. |
|
Data: 2010-12-12 09:13:37 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "Irek N." <jakis@taki.tajny.jest> napisał w wiadomości news:ie1266$a8p$2news.dialog.net.pl...
Adam 'Adak' Kępiński pisze: Kto rozumie? |
|
Data: 2010-12-12 12:55:11 | |
Autor: Irek N. | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Kto rozumie? A rozróżniasz takie cuś: - Rozumie, Twój wybór. - Rozumie Twój wybór. Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2010-12-12 13:52:38 | |
Autor: DoQ | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-12 12:55, Irek N. pisze:
A rozróżniasz takie cuś: Rozumiem że jęz. polski w podstawówce przespałeś? Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-12-12 18:28:08 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "Irek N." <jakis@taki.tajny.jest> napisał w wiadomości news:ie2d6o$umv$1news.dialog.net.pl...
Kto rozumie? Tak, pytanie tylko kto rozumie. Przede wszystkim z kontekstu pierwsze słowo w obu przypadkach powinno brzmieć "rozumiem". |
|
Data: 2010-12-12 21:02:19 | |
Autor: Irek N. | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Oczywiście, już mi DoQ wyjaśnił mój błąd, sorki. Swoją drogą posłałem posta wcześniej i .... przepadł... był. Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2010-12-12 14:07:45 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Rozumie, Twój wybór. Spójrz proszę ciut wyżej/niżej - wyjaśniłem dokłądnie o co mi chodzi. -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-12 09:34:06 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Witam serdecznie.
Powolutku przymierzam siÄ™ do jakiegoÅ› mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy bÄ™dzie Å‚askaw (lub nie) zaÅ‚Ä…czyć kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma koÅ‚ami i już.Tylko, że to działa tylko do 40km./h. póĽniej komputer rozł±cza. A jak masz jakie¶ wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje, żeby zasymulować przyczepno¶ć a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcze¶nie jeĽdziłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz muszę jeĽdzić. Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma automatycznego odł±czania przy żadnej prędko¶ci. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-12 11:40:41 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Tylko, że to działa tylko do 40km./h. póĽniej komputer rozł±cza. A jak masz Zdaje sobie z tego sprawe. Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu, ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się? -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-12 12:30:33 | |
Autor: J.F. | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
On Sun, 12 Dec 2010 11:40:41 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu, Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza. A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke .. ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się? Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej powinny, bo niby po co sa. J. |
|
Data: 2010-12-12 13:00:03 | |
Autor: J_K_K | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:9fc9g61p9akb89u6vjddc0rc1o76lc1flr4ax.com...
On Sun, 12 Dec 2010 11:40:41 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote: M. in. z ostatnich do¶wiadczeń - najdroższe Dunlopy dla 16", wypadaj± na "prawdziwym" ¶niegu dużo gorzej niż tanie Frigo 1, czy BF GoodRich Winter2 13" Jak co¶ ma być ciche, szybkie i jeszcze ma bieżnik "deszczówkowy", to rezultaty "prawdziw± zim±" s± raczej marne. Pzdr JKK |
|
Data: 2010-12-12 14:06:55 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza. To nie to. Teren bywa po prostu trudniejszy niż za¶nieżona ulica dlatego potrzebuje co¶ więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka. Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej Oczywi¶cie że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręc±ca jednym kołkiem na za¶nieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a wła¶nie takich cudów chcę unikn±ć. Miałem okazję chwilkę pojeĽdzić przykł±dowym Dusterem - z szutru/piachu przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza się zwykłym FWD. Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i ew. rozpedzenia się. -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-12 14:31:10 | |
Autor: J.F. | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
On Sun, 12 Dec 2010 14:06:55 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.To nie to. Ale teren nieutwardzony ? Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku. Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniejOczywi¶cie że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręc±ca jednym kołkiem na za¶nieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a wła¶nie takich cudów chcę unikn±ć. Ale to ona chyba nie miala zadnego "automatu". No a druga kwestia ze otwarte dyfry plus jakis system TC tez powinny jej pomoc. Miałem okazję chwilkę pojeĽdzić przykł±dowym Dusterem - z szutru/piachu przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza się zwykłym FWD. Tylko ze nawet glupie VW "synchro" z wiskoza zadziala tak ze jak sie przez moment przod poslizga, to potem sie tyl dolacza. Powinno wystaczyc. No chyba ze bedzie lod jednej strony - wtedy sie okaze ze ma w kazdej osi otwarty dyfer :-) Ale znow magiczne literki ASR czy TC czy jak to sie tam teraz nazywa. J. |
|
Data: 2010-12-12 16:59:00 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Ale teren nieutwardzony ? Tak - ale na tyle mało, że chyba bez sensu terenówkę. Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku. Póki nie ma 50cm starego sniegu. No tak, ale tyle to wlasciwie nie ma szans znalezc na ulicach, dlatego przyjmijmy ze poza nimi. Ale to ona chyba nie miala zadnego "automatu". Nie wiem - tak czytałem i chyba jakie¶ filmiki widziałem jak RAVki guzik, a nie sobie radz± :/ Tylko ze nawet glupie VW "synchro" z wiskoza zadziala tak ze jak sie Ale ja bym chcial na sile wlaczyc 4x4 i spokojnie ruszyc (nie mowie o reduktorze, tylko o spokojnym ruszeniu - bo jak widze jak ludzie po wpadnieciu w snieg piluja to mnie skreca, a jak juz wyslizgaja to na czym stoja to nie moga wyjechac :-/ ) Tyle - podczas jazdy - fajnie zeby sie (w miare szybko) tyl dolaczal, jesli przod wpadnie w poslizg - nie zalezy mi na ciagnej jezdzie przy 4x4, ale jesli jest taka opcja to chetnie (np. ostatnie sniezyce). -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-12 15:33:41 | |
Autor: DoQ | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-12 14:06, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
To nie to. ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-12-12 17:54:55 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie Bardzo ladnie - fajny material. Niestety z teog co czytalem to auto nie zawsze dziala tak dobrze i wlasnie dlateog u mnie ten pomysl posiadania 4x4 lock. Szkoda ze mi sie SX4 nie podoba ;-) -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-12 18:08:08 | |
Autor: DoQ | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-12 17:54, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnieBardzo ladnie - fajny material. Ale one maj± wła¶nie LOCK. Znalazłem jeszcze co¶ takiego http://www.youtube.com/watch?v=DQq33-RBNuo - daje radę. Szkoda ze mi sie SX4 nie podoba ;-) To już rzecz gustu :) Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-12-12 18:26:56 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
To już rzecz gustu :) Ja zaluje ze Freelander 1 nie ma, bo nie mialbym problemu :-) -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-12 18:52:03 | |
Autor: marek | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Ja zaluje ze Freelander 1 nie ma, bo nie mialbym problemu :-) nie masz czego zalowac. malo ktory freelander ma w ogole naped na tyl :D |
|
Data: 2010-12-12 19:27:40 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
....
Mia³em okazjê chwilkê poje¼dziæ przyk³±dowym Dusterem - z szutru/piachu przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza siê zwyk³ym FWD..... Do ruszania jak z procy na luĽnej nawierzchni czy za¶nieżonych ulicach nie ma znaczenia. Te automaty działaj± jak "LOCK". CR-V ma jeden z najwolniejszych a wystrzeliwał tak samo jak X-Trail z Lock. Różnice w prędko¶ci kół na starcie jest tak duża, że doł±czenie tyłu zajmuje ułamek sekundy. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-12 21:59:00 | |
Autor: Irek N. | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Oczywi¶cie że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręc±ca jednym kołkiem na za¶nieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a wła¶nie takich cudów chcę unikn±ć. Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie potrzebujesz blokady dyferencjałów. Spokojnie wystarczy doł±czany tył z elektroniczn± blokad±. Mam, używam, zaje....ste :) Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2010-12-12 22:43:40 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie Powoli zaczynam rozważać CR-V. Poczytałem, Wy też piszecie że sprawdza się - zobaczymy. Maciek zasugerował Pajero - kurczę, wieka krowa - nie potrzebuje takiej ale dziekuję za wyraĽne opisanie jak to działa. -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-13 09:15:21 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
....
Powoli zaczynam rozwa¿aæ CR-V.Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z tej wielko¶ci aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeĽdzi się na szosie podobnie jak CR-V czyli jak osobówk±, bo pozostałe to takie: "taczkowate" ;-) Z tym, że doł±czany napęd daje spore oszczędno¶ci w zużyciu paliwa, więc Forester tutaj nie punktuje. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-13 09:15:22 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
....
Powoli zaczynam rozwa¿aæ CR-V.Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z tej wielko¶ci aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeĽdzi się na szosie podobnie jak CR-V czyli jak osobówk±, bo pozostałe to takie: "taczkowate" ;-) Z tym, że doł±czany napęd daje spore oszczędno¶ci w zużyciu paliwa, więc Forester tutaj nie punktuje. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-13 09:15:22 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
....
Powoli zaczynam rozwa¿aæ CR-V.Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z tej wielko¶ci aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeĽdzi się na szosie podobnie jak CR-V czyli jak osobówk±, bo pozostałe to takie: "taczkowate" ;-) Z tym, że doł±czany napęd daje spore oszczędno¶ci w zużyciu paliwa, więc Forester tutaj nie punktuje. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-12 19:22:15 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Witam ponownie.
Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu, ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie ze tutaj ten 4x4 lock bêdzie nieodzowny. Mylê siê?Trudno powiedzieć. Moim zdaniem przy ruszaniu ze ¶niegu, lodu nie ma to żadnego lub prawie żadnego znaczenia. CR-V doł±cza tył póĽno i płynnie a w takich sytuacjach radził sobie lepiej niż X-Trail, który ma ten sam system co wymienione przez Ciebie auta. Po prostu w takim przypadku i tak występuje duża różnica przyczepno¶ci więc wszelkie automaty się sprawdzaj±. Nie wiem dokładnie co jest przyczyn± tak słabego efektu w X-Trail-u, ale po prostu ile nie dać mu w pedał to i tak się dusi przy wygrzebywaniu mimo mocnego turbodiesla i niby większego momentu obrotowego. Być może to wina symulowania LSD przez hamulce, ale nie zapala się wtedy kontrolka tego systemu więc nie wiem? W benzynowym CR-V nigdy się to nie zdarzało. W najgorszym wypadku najwyżej mielił wszystkimi kołami. Ten po prostu zdycha mimo, że przyspiesza katalogowo, więc z silnikiem od nowo¶ci raczej w porz±dku. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-12 17:55:04 | |
Autor: masti | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Dnia pięknego Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100 osobnik zwany Adam 'Adak'
Kępiński wystukał: Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z ale to może się najpierw zdecyduj czy SUV czy z lockiem bo to jakby sie wzajemnie wyklucza. Większość SUVów zakopuje się już przy lekkim terenie. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-12 22:09:26 | |
Autor: Maciek | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Dnia Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):
(...) Jesli chcesz cos wiecej niz auto z napedem na *2 osie*, to potrzebujesz przynajmniej tylnego dyferencjalu z ograniczonym uslizgiem, a najlepiej z pelna blokada. Z kolei sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie nie bardzo sprawdza sie w jezdzie szosowej, tzn. po suchym asfalcie w ogole sie na tym nie jezdzi, bo zarzniesz napedy, a na sniegu/sliskim trzeba bardzo uwazac. Takie rozwiazanie jest bardzo dobre w teren albo do pokonania wyjatkowo trudnego odcinka, ale do zwyklej jazdy niespecjalnie. Idealem jest IMHO system SuperSelect z Pajero. W gen. II skrzynka rozdzielcza jest mechaniczna, ale ma dolozone sprzeglo wiskotyczne, ktore w trybie szosowego 4x4 ogranicza roznice momentu przekazywanego na tylna i przedniaa os. Masz wiec naped, ktory zawsze pogoni i tyl, i przod, ale nie postawi cie w poprzek. O ile wiem w nowszych Pajero jest podobnie, tylko wiecej elektroniki. Jesli kupisz sobie takiego mi¶ka w wersji III lub IV to bedziesz mial SUV-a (bez ramy, wiecej miejsca w srodku), ale jeszcze ze wzglednie dobrymi wlasnosciami 4x4. -- Maciek |
|
Data: 2010-12-12 22:41:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-12 22:09, Maciek pisze:
Z kolei sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie nie Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał i wła¶nie w takim trybie należy jeĽdzić po asfalcie samochodem 4x4. To o czym piszesz (że nie jeĽdzić po asfalcie), to blokada dyferencjału gdzie przednia i tylny wał kręci się po prostu z t± sam± prędko¶ci±. |
|
Data: 2010-12-12 22:54:41 | |
Autor: Maciek | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po prostu brak centralnego dyfra. i wła¶nie w takim trybie należy jeĽdzić po asfalcie samochodem 4x4. Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej osi stojacymi na lodzie. -- Maciek |
|
Data: 2010-12-12 23:43:26 | |
Autor: J.F. | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
On Sun, 12 Dec 2010 22:54:41 +0100, Maciek wrote:
Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Nie masz pojecia o czym piszesz. i wła¶nie w takim trybie należy jeĽdzić po asfalcie samochodem 4x4. I to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25. Na kazdym kole tak samo malo. Tylko zgadnij czemu Tomasz pisal "po asfalcie". J. |
|
Data: 2010-12-13 00:09:27 | |
Autor: Maciek | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:43:26 +0100, J.F. napisał(a):
Nie masz pojecia o czym piszesz. Naprawde? No to mnie oswiec. Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli sztywny rozdzial BEZ dyferencjalu. -- Maciek |
|
Data: 2010-12-13 01:56:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-13 00:09, Maciek pisze:
Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli sztywny Napisałe¶ "sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie" a to oznacza wła¶nie otwarty dyferencjał. Maj±c na my¶li brak dyferencjału lepiej więc pisać "brak dyferencjału" :) |
|
Data: 2010-12-13 09:08:17 | |
Autor: Maciek | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Dnia Mon, 13 Dec 2010 01:56:31 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
(...) Racja, posluguje sie nieprawidlowo pojeciem momentu. Mialem na mysli brak miedzyosiowego dyferencjalu albo 100-procentowa blokade tegoz. -- Maciek |
|
Data: 2010-12-13 15:04:11 | |
Autor: J.F. | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w
Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:43:26 +0100, J.F. napisał(a): Jak masz sztywna os z dwoma kolkami, to jedno kolo moze byc na lodzie czy uniesione, ale drugie wtedy ciagnie, i rozdzial _momentu_ jest 0:100. A za chwile sytuacja sie odwraca i jest 100:0. A 50:50 to robi wlasnie zwykly, "otwarty" dyfer, gdzie nie moze byc innego podzialu, bo zaraz jedno kolo przestaje sie krecic. Ale moment nadal wywiera. Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 iI to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25. Tylko ze z taka blokada nie wolno/nie zaleca sie jezdzic po asfalcie. Nawet jak sa miejscowe platy sniegu. J. |
|
Data: 2010-12-13 16:32:02 | |
Autor: Maciek | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Dnia Mon, 13 Dec 2010 15:04:11 +0100, J.F. napisał(a):
(...) Juz sie poprawilem w odpowiedzi na post TP. Jesli zablokujesz centralny dyferencjal lub go nie masz, to zawsze beda *napedzane* obie osie i przynajmniej jedno kolo kazdej z nich (przy otwartch mechanizmach roznicowych na tych osiach). Tylko ze z taka blokada nie wolno/nie zaleca sie jezdzic po asfalcie. Nawet jak sa miejscowe platy sniegu. Z pelna/bez dyfra - oczywiscie. Z LSD mozna jak najbardziej, tylko niekoniecznie musi to byc korzystne na drodze. -- Maciek |
|
Data: 2010-12-13 01:43:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-12 22:54, Maciek pisze:
Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Nie, nie. Zwykły dyferencjał, taki jak w zwykłym samochodzie między kołami, daje podział momentu obrotowego 50/50. Jak masz 4x4 z trzema otwartymi dyframi, daje to podział 25/25/25/25 w każdych warunkach. I jest to podstawowa wada, bo jeżeli chociaż jedno z kół nie ma przyczepno¶ci i wystarczy minimalny moment obrotowy żeby nim buksować, to zgodnie z równym podziałem momentu pomiędzy koła - pozostałe koła również dostan± tylko ten minimalny moment. Efekt jest taki że jedno koło się kręci, a reszta stoi. Co innego blokada. WyobraĽmy sobie o¶kę (dla uproszczenia) z blokad±. Jeżeli jedno koło nie ma przyczepno¶ci, a drugie ma - zblokowany dyferencjał podzieli moment 100/0. Cało¶ć momentu pójdzie na koło z przyczepno¶ci, podczas gdy koło bez trakcji nawet nie zabuksuje bo będzie kręcić się dokładnie z t± sam± prędko¶ci± co drugie. Czyli podsumowuj±c: Otwarty dyferencjał (taki bez udziwnień) dzieli moment obrotowy w równych proporcjach. Mechanizm zblokowany powoduje że oba wyj¶cia mechanizmu obracaj± się z t± sam± prędko¶ci±. S± oczywi¶cie jeszcze rozmaite po¶rednie wariacje, z blokad± czę¶ciow±, mechanizmy typu Torsen, mechanizmy oparte jedynie o sprzęgło (np. Haldex) itp. itd.
Wtedy to masz w zasadzie 4x0 - no powiedzmy 4x0.1 :) |
|
Data: 2010-12-15 18:56:21 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Szanowni,
A co powiecie na Jeepa Compassa? 4x4 lock, z testów wynika że w terenie (no poza utwardzona droga ;-) daje rade, wielkosc ok, fajny silnik znany z Passata. Jakies za? Jakies przeciw? -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |