Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jaki SUV z 4x4 lock?

Jaki SUV z 4x4 lock?

Data: 2010-12-10 23:44:25
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.

Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
- Dacia Duster
- Nissan Quashqai

Ale pewnie słabo szukam.
Które mają jeszcze magiczny przełącznik 2WD - 4WD auto - 4WD lock?
RAVki chyba nie, Vitara teĹĽ zdaje siÄ™ ĹĽÄ™ nie, Freelander rĂłwnieĹĽ. Sportage?
Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.

Mam szanse na coś z dieslem, tej wielkości, 4x4?
X-trail za duży - żebym się zmieścił w budżecie samochód kilka lat musi mieć (tak sądzę że do 5).

Pozdrowienia.

--
Adam 'Adak' KÄ™piĹ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-10 22:48:48
Autor: Robert Rędziak
Jaki SUV z 4x4 lock?
On Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100, Adam 'Adak' Kępiński
<adak@poczta.onet.pl> wrote:

Ale pewnie słabo szukam.
Które maj± jeszcze magiczny przeł±cznik 2WD - 4WD auto - 4WD lock?

 Tucson ma przycisk blokowania centralnego dyfra/sprzęgła (nie
 wiem, on tam ma).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-12-10 23:42:18
Autor: mario
Jaki SUV z 4x4 lock?
Adam 'Adak' Kępiński <adak@poczta.onet.pl> napisał(a):
Powolutku przymierzam siÄ&#65533;do jakiegoĹ&#65533;mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie ĹĽe komputer kiedy bÄ&#65533;zie Ĺ&#65533;skaw (lub nie) zaĹ&#65533;&#65533;zyÄ&#65533;
kĂłĹ&#65533;czka, tylko kiedy ja chce ma mieliÄ&#65533;czterma koĹ&#65533;mi i juĹĽ.

Tak naprawdÄ&#65533;znalazĹ&#65533;m na razie tylko dwa:
- Dacia Duster
- Nissan Quashqai

Ale pewnie sĹ&#65533;bo szukam.
KtĂłre majÄ&#65533;jeszcze magiczny przeĹ&#65533;&#65533;znik 2WD - 4WD auto - 4WD lock?
RAVki chyba nie, Vitara teĹĽ zdaje siÄ&#65533;ĹĽÄ&#65533;nie, Freelander rĂłwnieĹĽ. Sportag
e?
Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite iloĹ&#65533;i paliwa.

Mam szanse na coĹ&#65533;z dieslem, tej wielkoĹ&#65533;i, 4x4?
X-trail za duĹĽy - ĹĽebym siÄ&#65533;zmieĹ&#65533;iĹ&#65533;w budĹĽecie samochĂłd kilka lat musi mieÄ&#65533;(tak sÄ&#65533;zÄ&#65533;ĹĽe do 5).


Pajero? Polecam :)

Pozdrawiam
mario


--


Data: 2010-12-11 00:30:42
Autor: Maciek
Jaki SUV z 4x4 lock?
Dnia Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

Powolutku przymierzam się do jakiego¶ mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) zał±czyć kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.

Jaki zakladasz limit wieku auta?

--
Maciek

Data: 2010-12-11 02:45:13
Autor: Tomasz Pyra
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-10 23:44, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Powolutku przymierzam siÄ™ do jakiegoĹ› mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.

Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
- Dacia Duster
- Nissan Quashqai

Ale pewnie słabo szukam.
Które mają jeszcze magiczny przełącznik 2WD - 4WD auto - 4WD lock?
RAVki chyba nie, Vitara teĹĽ zdaje siÄ™ ĹĽÄ™ nie, Freelander rĂłwnieĹĽ. Sportage?

Grand Vitara ma 4WD - 4WD Lock - 4WD reduktor.
Do tego centralny dyfer masz LSD.

Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.

Wszystko 4x4 chleje.

Data: 2010-12-11 11:43:12
Autor: neoniusz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 10-12-11 02:45, Tomasz Pyra pisze:
Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.

Wszystko 4x4 chleje.

Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie obecnie max 12l bez kapeluszowania.
Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie.

Data: 2010-12-11 12:28:03
Autor: Cavallino
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:idvkk0$rq3$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 02:45, Tomasz Pyra pisze:
Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.

Wszystko 4x4 chleje.

Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l,

To jakieś auto na słońce?

Data: 2010-12-11 12:51:04
Autor: neoniusz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 10-12-11 12:28, Cavallino pisze:
Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.

Wszystko 4x4 chleje.

Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l,

To jakieś auto na słońce?

29mpg czyli 8,1l/100km na trasie to taki rewelacyjny wynik? Przepraszam, ze tyle pali, to nie moja wina.

Raz mi sie udalo tyle:

http://img69.imageshack.us/i/zdj2p.jpg/
(37mpg - 6,3l)

przy takiej SREDNIEJ (44mph - 70km/h) predkosci:

http://img337.imageshack.us/i/zdjq.jpg/

Ale to tylko na odcinku 50km. I nie, nie na autostradzie. Spokojna jazda miedzy Krakowem a DG (DK 94), stala predkosc, prawie caly czas 6 bieg. Wiem, ze to tylko wskazania komputera, ale przy dystrybutorze nie ma duzej roznicy. Poza tym mnostwo osob na spritmonitor.de ma podobne wyniki.

Data: 2010-12-11 10:25:20
Autor: tadek
Jaki SUV z 4x4 lock?
On 11 Gru, 12:51, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:
W dniu 10-12-11 12:28, Cavallino pisze:

>>>> Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilo¶ci paliwa.

>>> Wszystko 4x4 chleje.

>> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l,

> To jakie¶ auto na słońce?

29mpg czyli 8,1l/100km na trasie to taki rewelacyjny wynik? Przepraszam,
ze tyle pali, to nie moja wina.

Raz mi sie udalo tyle:

http://img69.imageshack.us/i/zdj2p.jpg/
(37mpg - 6,3l)

przy takiej SREDNIEJ (44mph - 70km/h) predkosci:

http://img337.imageshack.us/i/zdjq.jpg/

Ale to tylko na odcinku 50km. I nie, nie na autostradzie. Spokojna jazda
miedzy Krakowem a DG (DK 94), stala predkosc, prawie caly czas 6 bieg.
Wiem, ze to tylko wskazania komputera, ale przy dystrybutorze nie ma
duzej roznicy. Poza tym mnostwo osob na spritmonitor.de ma podobne wyniki..

mam Forestera 2.0 L AT M09 i w mie¶cie pali 13L  /latem 12/ przy
jeżdzie "kapeluszniczej" na trasie przy podobnej jeĽdzie 8do 9L. Syn
mi kiedy¶ "zameldował" że z tempomatem pali 14 L a ja Go zapytałem : a
ile synku nastawiłe¶ na tym tempomacie? OdpowiedĽ: 160 tato.

Data: 2010-12-11 21:34:23
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
mam Forestera 2.0 L AT M09 i w mie¶cie pali 13L  /latem 12/ przy
jeżdzie "kapeluszniczej" na trasie przy podobnej jeĽdzie 8do 9L. Syn
mi kiedy¶ "zameldował" że z tempomatem pali 14 L a ja Go zapytałem : a
ile synku nastawiłe¶ na tym tempomacie? OdpowiedĽ: 160 tato.

Ja Ci wierzę.
Znajomy ma Forestera wla¶nie 2.0 (ale ktory dokaldnie silnik - nie wiem) i po miescie (nie kapeluszniczo, ale zadnych szalesntw) pali 14-15l.

Nie wiem jak w trasie.

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-11 12:53:57
Autor: Cavallino
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:idvoj8$8jq$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 12:28, Cavallino pisze:
Forester ma nawet reduktor, ale chleje niesamowite ilości paliwa.

Wszystko 4x4 chleje.

Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l,

To jakieś auto na słońce?

29mpg czyli 8,1l/100km na trasie to taki rewelacyjny wynik?

Zależy, czy w rowerze, czy w ciężarówce.
Do tej pory tego nie napisałeś.

Ale obstawiam, że to samochód, więc podejrzewam, że padału gazu nie używasz, a ja miałby kłopoty żeby tym się w 10 w trasie zmieścić.

Data: 2010-12-11 13:02:25
Autor: neoniusz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 10-12-11 12:53, Cavallino pisze:
Ale obstawiam, że to samochód, więc podejrzewam, że padału gazu nie
używasz, a ja miałby kłopoty żeby tym się w 10 w trasie zmieścić.

A to juz twoj problem.
Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h i mam spalanie 8l/100km.

Data: 2010-12-11 13:07:11
Autor: Cavallino
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:idvp8g$9p8$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 12:53, Cavallino pisze:
Ale obstawiam, że to samochód, więc podejrzewam, że pedału gazu nie
używasz, a ja miałby kłopoty żeby tym się w 10 w trasie zmieścić.

A to juz twoj problem.
Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h

No właśnie.
Ty się wleczesz, a okłamujesz grupę, że auto tyle pali podczas jazdy.
Dopisuj zawsze podczas czego dokładnie tyle pali, to nie będzie nieporozumień.

Data: 2010-12-11 13:14:50
Autor: neoniusz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 10-12-11 13:07, Cavallino pisze:
A to juz twoj problem.
Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h

No właśnie.
Ty się wleczesz, a okłamujesz grupę, że auto tyle pali podczas jazdy.
Dopisuj zawsze podczas czego dokładnie tyle pali, to nie będzie
nieporozumień.

Czy ty masz cos z glowa? W jaki sposob sie wleke, skoro i tak musze co chwile kogos wyprzedzac?

Data: 2010-12-11 13:21:55
Autor: Cavallino
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:idvpvp$dta$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 13:07, Cavallino pisze:
A to juz twoj problem.
Ja sobie jezdze spokojnie 100-110km/h

No właśnie.
Ty się wleczesz, a okłamujesz grupę, że auto tyle pali podczas jazdy.
Dopisuj zawsze podczas czego dokładnie tyle pali, to nie będzie
nieporozumień.

Czy ty masz cos z glowa?

To nie ja wypisujÄ™ bzdury o spalaniu podczas jazdy.
Ale zgadzam się - ten kto tak pisze, musi mieć coś nie tak.

Data: 2010-12-11 13:46:31
Autor: neoniusz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 10-12-11 13:21, Cavallino pisze:
Czy ty masz cos z glowa?

To nie ja wypisujÄ™ bzdury o spalaniu podczas jazdy.

Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala nowoczesne bezyniaki.

Data: 2010-12-11 13:52:01
Autor: Arek M
Jaki SUV z 4x4 lock?

To nie ja wypisujÄ™ bzdury o spalaniu podczas jazdy.

Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
nowoczesne bezyniaki.


Ale sÄ… tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym' benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzÄ…, jak trzeba jezdzic w trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiÄ…gac :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-12-11 14:01:25
Autor: Cavallino
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

Ale sÄ… tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym' benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzÄ…, jak trzeba jezdzic w trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiÄ…gac :)

Ja też wiem, trzeba nie jeździć, tylko się wlec, handrycząc się o każdy litr.
W ten sam sposób też mi się kiedyś udało spalić 4,5 l/100 w dieslu.
Normalnie pali rzecz jasna 1,5 litra więcej.

Data: 2010-12-11 14:23:23
Autor: neoniusz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 10-12-11 13:52, Arek M pisze:
Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
nowoczesne bezyniaki.


Ale sÄ… tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym'
benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzÄ…, jak trzeba jezdzic w
trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiÄ…gac :)

Jesli mowisz o subaru, to wiem ile moze spalic - kolega ma legacy spec b i przewaznie po Krakowie spala 17-20l/100km. Ja tez wiem, ze moje auto moze spalic sporo, ale to juz trzeba sie mocno postarac. Przy ostrej jezdzie na torze kielce zeszlo 25l/100km.

A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/26-Lexus/901-IS250.html?powerunit=2

A jak srednie wyniki to dalej za duzo, to mozna sobie wejsc we wpisy poszczegolnych uzytkownikow i porownac poszczegolne tankowania.

Data: 2010-12-11 14:52:44
Autor: Arek M
Jaki SUV z 4x4 lock?

Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala
nowoczesne bezyniaki.


Ale sÄ… tutaj tez tacy, ktorzy jezdzili nie jednym 'nowoczesnym'
benzyniakiem o podobnych parametach, i wiedzÄ…, jak trzeba jezdzic w
trasie, zeby takie spalanie, jakie opisujesz osiÄ…gac :)

Jesli mowisz o subaru, to wiem ile moze spalic - kolega ma legacy spec b
i przewaznie po Krakowie spala 17-20l/100km.

Nie pisze o subaru.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-12-11 15:27:38
Autor: Cavallino
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:

A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza.

AleĹĽ nie sami.
Wyniki po 11 l też tam są, a wręcz jest ich całkiem dużo.
I te sÄ… realne.

Data: 2010-12-11 15:38:05
Autor: neoniusz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 10-12-11 15:27, Cavallino pisze:
A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza.

AleĹĽ nie sami.
Wyniki po 11 l też tam są, a wręcz jest ich całkiem dużo.
I te sÄ… realne.

Zauwaz, ze tam sa nie tylko wyniki z jazdy na trasie. A mimo to wiekszosc SREDNICH spalan jest w granicach 8-10l/100km. Wedlug ciebie tylko te po 11l sa realne, ROTFL. Ale przeciez wiesz lepiej, to ty jezdzisz tym autem od 3 lat a nie ja.

Data: 2010-12-11 15:46:38
Autor: Cavallino
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:ie02ce$am9$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 15:27, Cavallino pisze:
A tutaj spritmonitor. Same kapelusze po tych Niemczech jezdza.

AleĹĽ nie sami.
Wyniki po 11 l też tam są, a wręcz jest ich całkiem dużo.
I te sÄ… realne.

Zauwaz, ze tam sa nie tylko wyniki z jazdy na trasie.

ZdajÄ™ sobie sprawÄ™.


A mimo to wiekszosc SREDNICH spalan jest w granicach 8-10l/100km.

To auto dla kapeluszników, więc co się dziwisz?
Mało kto chce normalnie jeździć i kupi Lexusa czy inną Toyotę.
Szkoda, że nie podali średniego wieku właścicieli, od razu byś stracił złudzenia. ;-)

Data: 2010-12-11 16:23:50
Autor: neoniusz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 10-12-11 15:46, Cavallino pisze:
To auto dla kapeluszników, więc co się dziwisz?
Mało kto chce normalnie jeździć i kupi Lexusa czy inną Toyotę.

Skoro dla ciebie normalna jazda to 150km/h na drodze krajowej, to zycze powodzenia :) A na polskich drogach to juz w ogole wyczyn.
Wczoraj jechalem z Krakowa do Rzeszowa i przez cala droge wyprzedzily mnie ze 3 auta. Jedno z nich to bylo RS4. Zadnego Ceeda nie bylo. Ale fakt, jestem kapeluszem. Czesciej zdarza mi sie wyprzedzac sunacego 70km/h po prostej drodze ceeda niz toyote czy lexusa. Ale przyznaje sie, na A4 zdarza mi sie jezdzic +200km/h. Tylko to jest autostrada. Skoro dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie, to nie bede sie juz nawet staral tlumaczyc. Trzeba umiec panowac nad soba na drodze, a po tym co piszesz boje sie, ze ty nie panujesz, skoro piszesz, ze nie zmiescilbys sie ponizej 10 na trasie. Jako pierwsze auto mialem w124 z 220KM i nabralem szacunku do predkosci. Mam jeszcze troche zycia przed soba. Dziwne, ze najwiecej idiotow osiagajacych nadswietlna na drogach zasiada w malych popierdziawkach a nie naprawde szybkich autach.

Szkoda, że nie podali średniego wieku właścicieli, od razu byś stracił
złudzenia. ;-)

To szkoda, ze ja troche odstaje od tego wieku, bo mam cwiartke ;)

Data: 2010-12-12 00:24:50
Autor: Cavallino
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:ie0525$id2$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 15:46, Cavallino pisze:
To auto dla kapeluszników, więc co się dziwisz?
Mało kto chce normalnie jeździć i kupi Lexusa czy inną Toyotę.

Skoro dla ciebie normalna jazda to 150km/h na drodze krajowej, to zycze powodzenia :)

Nie udawaj, ĹĽe nie kapnÄ…Ĺ‚eĹ› ĹĽe nie chodzi o max.

Skoro dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie

Chyba za duĹĽo wziÄ…Ĺ‚eĹ› do siebie.
O SPOKOJNEJ jeździe 100-110 napisałem że to wleczenie się, a nie kapeluszowanie, więc nie wyolbrzymiaj.

Trzeba umiec panowac nad soba na drodze,

Ojoj, a gdzie takich mądrości uczą?

Szkoda, że nie podali średniego wieku właścicieli, od razu byś stracił
złudzenia. ;-)

To szkoda, ze ja troche odstaje od tego wieku, bo mam cwiartke ;)

Mentalnie już pasujesz (z tego co piszesz) jeśli Ci 200 konne auto 8 na trasie pali. ;-)

Data: 2010-12-12 14:08:35
Autor: Karthoon
Jaki SUV z 4x4 lock?
neoniusz <neon@joemonster.org> napisał(a):
Skoro dla ciebie normalna jazda to 150km/h na drodze krajowej, to zycze powodzenia :) A na polskich drogach to juz w ogole wyczyn.
Wczoraj jechalem z Krakowa do Rzeszowa i przez cala droge wyprzedzily mnie ze 3 auta. Jedno z nich to bylo RS4. Zadnego Ceeda nie bylo. Ale fakt, jestem kapeluszem. Czesciej zdarza mi sie wyprzedzac sunacego 70km/h po prostej drodze ceeda niz toyote czy lexusa. Ale przyznaje sie, na A4 zdarza mi sie jezdzic +200km/h. Tylko to jest autostrada. Skoro dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie, to nie bede sie juz nawet staral tlumaczyc. Trzeba umiec panowac nad soba na drodze, a po tym co piszesz boje sie, ze ty nie panujesz, skoro piszesz, ze nie zmiescilbys sie ponizej 10 na trasie. Jako pierwsze auto mialem w124 z 220KM i nabralem szacunku do predkosci. Mam jeszcze troche zycia przed soba. Dziwne, ze najwiecej idiotow osiagajacych nadswietlna na drogach zasiada w malych popierdziawkach a nie naprawde szybkich autach.


Olej takie teksty, niektórym na grupie po prostu (tylko) od tego staje...


--


Data: 2010-12-13 09:08:56
Autor: Massai
Jaki SUV z 4x4 lock?
neoniusz wrote:

W dniu 10-12-11 15:46, Cavallino pisze:
Tylko to jest autostrada.
Skoro dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie, to
nie bede sie juz nawet staral tlumaczyc.

I to jest właściwe podejście do Cavallino ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-11 20:26:05
Autor: Pan Piskorz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-11 14:23, neoniusz pisze:
A tutaj spritmonitor

Czy to jest SUV 4x4?
P.

Data: 2010-12-11 20:28:13
Autor: neoniusz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 10-12-11 20:26, Pan Piskorz pisze:
A tutaj spritmonitor

Czy to jest SUV 4x4?

A gdzies pisalem, ze to jest SUV 4x4?
Odpisywalem tylko Tomkowi, ktory napisal:

"Wszystko 4x4 chleje."

Data: 2010-12-11 20:29:48
Autor: Pan Piskorz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-11 20:28, neoniusz pisze:
A gdzies pisalem, ze to jest SUV 4x4?

Taki jest wÄ…tek.
P.

Data: 2010-12-11 20:30:56
Autor: neoniusz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 10-12-11 20:29, Pan Piskorz pisze:
A gdzies pisalem, ze to jest SUV 4x4?

Taki jest wÄ…tek.

Ile widziales na raz watkow, w ktorych bylo tylko to co w temacie?

Data: 2010-12-11 20:48:40
Autor: Pan Piskorz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-11 20:30, neoniusz pisze:
bylo tylko to co w temacie?

A po jakÄ… cholerÄ™ podajesz spalanie jakiegoĹ› sedana jako SUV-a?
p.

Data: 2010-12-12 08:54:56
Autor: Andrzej Kubiak
Jaki SUV z 4x4 lock?
Dnia Sat, 11 Dec 2010 20:48:40 +0100, Pan Piskorz napisał(a):

bylo tylko to co w temacie?
A po jak± cholerę podajesz spalanie jakiego¶ sedana jako SUV-a?

Praktycznie każdy dłuższy w±tek dryfuje nieco z tematu, a Neoniusz jasno
napisał, do czego się odnosi, więc nie mam pojęcia, o co się pieklisz. O
każdy OT tak się burzysz?

AK

Data: 2010-12-11 13:59:58
Autor: Cavallino
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:idvrr8$l70$1news.onet.pl...
W dniu 10-12-11 13:21, Cavallino pisze:
Czy ty masz cos z glowa?

To nie ja wypisujÄ™ bzdury o spalaniu podczas jazdy.

Bo po prostu jezdzac koreanskim dieselkiem nie masz pojecia ile pala nowoczesne bezyniaki.


Mówisz, że jak jeździłem 20 lat benzyniakami, to nie zdążyłem się zorientować? ;-)
8 w trasie i to przy jeździe bez szaleństw, to pali o połowę słabszy benzyniak i to z napędem na 1 oś.

Data: 2010-12-11 20:23:07
Autor: Pan Piskorz
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-11 11:43, neoniusz pisze:
2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l

Chyba dziś nie lałeś.
P.

Data: 2010-12-11 20:34:23
Autor: DoQ
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-11 11:43, neoniusz pisze:

Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie
obecnie max 12l bez kapeluszowania.
Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie.

Jasne na wiatr pędzony pewnie.
Grand Vitara 2,0 '08 przy kapeluszniczej jeździe poza miastem pali średnio 10-10,5l/100km


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-13 12:58:29
Autor: mario
Jaki SUV z 4x4 lock?
DoQ <pawel.doq@gmail.com> napisał(a):
W dniu 2010-12-11 11:43, neoniusz pisze:

> Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie
> obecnie max 12l bez kapeluszowania.
> Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie.

Jasne na wiatr pÄ&#65533;zony pewnie.
Grand Vitara 2,0 '08 przy kapeluszniczej jeĹşdzie poza miastem pali Ĺ&#65533;ednio 10-10,5l/100km

Dużo, ale one podobno tak maj±. Mnie raz udało się osi±gn±ć 10,2 na trasie (50
km ekspresówk±) a silnik jest wyj±tkowo paliwożerny - Pajero 3,5 GDI, w
mie¶cie mam ZAWSZE "2" z przodu :(

Pozdrawiam
mario

--


Data: 2010-12-13 14:45:25
Autor: Seba
Jaki SUV z 4x4 lock?
Dnia Sat, 11 Dec 2010 20:34:23 +0100, DoQ napisał(a):

Bez przesady :) 2,5l 208KM - na trasie przewaznie 8l, po Krakowie
obecnie max 12l bez kapeluszowania.
Nie mozesz powiedziec, ze wszystkie.

Jasne na wiatr pędzony pewnie.


Paweł, tyle jeste¶ na grupie a nadal reagujesz na takie trolowanie :)

Zaraz grupka gdańsko/gdyńska przyleci, żeby wszem i wobec udowodnić że
ponad 200 konne auta spokojnie się mieszcz± w spalaniu poniżej 10 litrów
na setkę "w mie¶cie" :) Tylko trzeba albo komu¶ szybę wybić, albo abs
wył±czyć ;)


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-12-14 15:52:39
Autor: DoQ
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-13 14:45, Seba pisze:

Paweł, tyle jeste¶ na grupie a nadal reagujesz na takie trolowanie :)

Czasem fajnie się powygłupiać;>

Zaraz grupka gdańsko/gdyńska przyleci, żeby wszem i wobec udowodnić że
ponad 200 konne auta spokojnie się mieszcz± w spalaniu poniżej 10 litrów
na setkę "w mie¶cie" :) Tylko trzeba albo komu¶ szybę wybić, albo abs
wył±czyć ;)

To co¶ jak z cał± pizz± bez brzegów:>

Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-11 09:04:43
Autor: Cavallino
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iduag6$ojg$1news.onet.pl...
Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.

Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
- Dacia Duster
- Nissan Quashqai

Kia Sportage, Hultaj ix35.

Data: 2010-12-11 09:22:16
Autor: Rysiek G.
Jaki SUV z 4x4 lock?
UĹĽytkownik "Adam 'Adak' KÄ™piĹ„ski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:iduag6$ojg$1@news.onet.pl...

Ale pewnie słabo szukam.

Suzuki SX4 / Fiat Sedici - wersje z 4x4 i 2WD/4WD auto/4WD lock ale z ustawem 4WDLock pojedziesz tylko do 70km/h później się to automatycznie przełącza na 4WDAuto.

Benz (1.6/120k) pali (przy ciągłej jeździe 4x4) od 6 do 8l choć na spalanie ma wpływ nie tyle 4x4 co ciężka stopa.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-11 11:19:09
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
A moze Jeep Compass?

Na otomoto troche ich jest (21 w wersji 4x4). Część z 2.0 dieslami, część z 2.4 benzyną (ale to chyba odpada, gdyby mnie podkusiło na LPG to nie wiem gdzie bym butle woził - chyba na dachu...).

KtoĹ› powie coĹ› o nich?

--
Adam 'Adak' KÄ™piĹ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-11 20:36:12
Autor: DoQ
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-10 23:44, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Powolutku przymierzam siÄ™ do jakiegoĹ› mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć
kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.

Jak chcesz coś z napędami terenówki to bierz Grand Vitarę m.in 2.4 (diesla odradzam).



Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-12 00:40:59
Autor: Irek N.
Jaki SUV z 4x4 lock?
Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.

Rozumie, TwĂłj wybĂłr.
Powiedz mi proszę, jeśli możesz dlaczego chcesz akurat taki napęd?
Ja jakoś nie mogę sobie wytłumaczyć jego zalet - przy założeniu że nie interesuje mnie sportowa jazda oczywiście.

Irek.N.

Data: 2010-12-12 09:13:37
Autor: Cavallino
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "Irek N." <jakis@taki.tajny.jest> napisał w wiadomości news:ie1266$a8p$2news.dialog.net.pl...
Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.

Rozumie, TwĂłj wybĂłr.

Kto rozumie?

Data: 2010-12-12 12:55:11
Autor: Irek N.
Jaki SUV z 4x4 lock?
Kto rozumie?

A rozróżniasz takie cuś:
- Rozumie, TwĂłj wybĂłr.
- Rozumie TwĂłj wybĂłr.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2010-12-12 13:52:38
Autor: DoQ
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-12 12:55, Irek N. pisze:
A rozróżniasz takie cuś:
- Rozumie, TwĂłj wybĂłr.
- Rozumie TwĂłj wybĂłr.

Rozumiem że jęz. polski w podstawówce przespałeś?


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-12 18:28:08
Autor: Cavallino
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "Irek N." <jakis@taki.tajny.jest> napisał w wiadomości news:ie2d6o$umv$1news.dialog.net.pl...
Kto rozumie?

A rozróżniasz takie cuś:
- Rozumie, TwĂłj wybĂłr.
- Rozumie TwĂłj wybĂłr.

Tak, pytanie tylko kto rozumie.

Przede wszystkim z kontekstu pierwsze słowo w obu przypadkach powinno brzmieć "rozumiem".

Data: 2010-12-12 21:02:19
Autor: Irek N.
Jaki SUV z 4x4 lock?

Przede wszystkim z kontekstu pierwsze słowo w obu przypadkach powinno brzmieć "rozumiem".

Oczywiście, już mi DoQ wyjaśnił mój błąd, sorki.
Swoją drogą posłałem posta wcześniej i .... przepadł... był.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2010-12-12 14:07:45
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
Rozumie, TwĂłj wybĂłr.
Powiedz mi proszę, jeśli możesz dlaczego chcesz akurat taki napęd?
Ja jakoś nie mogę sobie wytłumaczyć jego zalet - przy założeniu że nie
interesuje mnie sportowa jazda oczywiście.

Spójrz proszę ciut wyżej/niżej - wyjaśniłem dokłądnie o co mi chodzi.

--
Adam 'Adak' KÄ™piĹ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-12 09:34:06
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaki SUV z 4x4 lock?
Witam serdecznie.

Powolutku przymierzam siÄ&#8482; do jakiego&#197;&#8250; mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie &#197;&#188;e komputer kiedy bÄ&#8482;dzie &#197;&#8218;askaw (lub nie) za&#197;&#8218;Ä&#8230;czyÄ&#8225; k&#195;&#179;&#197;&#8218;eczka, tylko kiedy ja chce ma mieliÄ&#8225; czterma ko&#197;&#8218;ami i ju&#197;&#188;.

Tak naprawdÄ&#8482; znalaz&#197;&#8218;em na razie tylko dwa:
- Dacia Duster
- Nissan Quashqai
Tylko, że to działa tylko do 40km./h. póĽniej komputer rozł±cza. A jak masz
jakie¶ wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje,
żeby zasymulować przyczepno¶ć a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcze¶nie
jeĽdziłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż
X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz
muszę jeĽdzić.
Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma
automatycznego odł±czania przy żadnej prędko¶ci.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2010-12-12 11:40:41
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
Tylko, że to działa tylko do 40km./h. póĽniej komputer rozł±cza. A jak masz
jakie¶ wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje,
żeby zasymulować przyczepno¶ć a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcze¶nie
jeĽdziłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż
X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz
muszę jeĽdzić.
Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma
automatycznego odł±czania przy żadnej prędko¶ci.
Pozdrawiam.

Zdaje sobie z tego sprawe.

Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu, ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się?

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-12 12:30:33
Autor: J.F.
Jaki SUV z 4x4 lock?
On Sun, 12 Dec 2010 11:40:41 +0100,  Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,

Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza. A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..

ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się?

Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
powinny, bo niby po co sa.

J.

Data: 2010-12-12 13:00:03
Autor: J_K_K
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:9fc9g61p9akb89u6vjddc0rc1o76lc1flr4ax.com...
On Sun, 12 Dec 2010 11:40:41 +0100,  Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z
ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,

Moze kwestia opon

M. in. z ostatnich do¶wiadczeń - najdroższe Dunlopy dla 16",
wypadaj± na "prawdziwym" ¶niegu dużo gorzej
niż tanie Frigo 1, czy BF GoodRich Winter2 13"

Jak co¶ ma być ciche, szybkie i jeszcze ma bieżnik "deszczówkowy",
to rezultaty "prawdziw± zim±" s± raczej marne.

Pzdr

JKK

Data: 2010-12-12 14:06:55
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..

To nie to.
Teren bywa po prostu trudniejszy niż za¶nieżona ulica dlatego potrzebuje co¶ więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.

Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
powinny, bo niby po co sa.

Oczywi¶cie że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręc±ca jednym kołkiem na za¶nieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a wła¶nie takich cudów chcę unikn±ć.

Miałem okazję chwilkę pojeĽdzić przykł±dowym Dusterem - z szutru/piachu przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza się zwykłym FWD.
Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i ew. rozpedzenia się.

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-12 14:31:10
Autor: J.F.
Jaki SUV z 4x4 lock?
On Sun, 12 Dec 2010 14:06:55 +0100,  Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..
To nie to.
Teren bywa po prostu trudniejszy niż za¶nieżona ulica dlatego potrzebuje co¶ więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.

Ale teren nieutwardzony ? Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku.

Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
powinny, bo niby po co sa.
Oczywi¶cie że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręc±ca jednym kołkiem na za¶nieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a wła¶nie takich cudów chcę unikn±ć.

Ale to ona chyba nie miala zadnego "automatu".
No a druga kwestia ze otwarte dyfry plus jakis system TC tez powinny
jej pomoc.

Miałem okazję chwilkę pojeĽdzić przykł±dowym Dusterem - z szutru/piachu przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza się zwykłym FWD.
Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i ew. rozpedzenia się.

Tylko ze nawet glupie VW "synchro" z wiskoza zadziala tak ze jak sie
przez moment przod poslizga, to potem sie tyl dolacza. Powinno
wystaczyc. No chyba ze bedzie lod jednej strony - wtedy sie okaze ze
ma w kazdej osi otwarty dyfer :-)
Ale znow magiczne literki ASR czy TC czy jak to sie tam teraz nazywa.

J.

Data: 2010-12-12 16:59:00
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
Ale teren nieutwardzony ?

Tak - ale na tyle mało, że chyba bez sensu terenówkę.

Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku.

Póki nie ma 50cm starego sniegu. No tak, ale tyle to wlasciwie nie ma szans znalezc na ulicach, dlatego przyjmijmy ze poza nimi.

Ale to ona chyba nie miala zadnego "automatu".
No a druga kwestia ze otwarte dyfry plus jakis system TC tez powinny
jej pomoc.

Nie wiem - tak czytałem i chyba jakie¶ filmiki widziałem jak RAVki guzik, a nie sobie radz± :/

Tylko ze nawet glupie VW "synchro" z wiskoza zadziala tak ze jak sie
przez moment przod poslizga, to potem sie tyl dolacza. Powinno
wystaczyc. No chyba ze bedzie lod jednej strony - wtedy sie okaze ze
ma w kazdej osi otwarty dyfer :-)
Ale znow magiczne literki ASR czy TC czy jak to sie tam teraz nazywa.

Ale ja bym chcial na sile wlaczyc 4x4 i spokojnie ruszyc (nie mowie o reduktorze, tylko o spokojnym ruszeniu - bo jak widze jak ludzie po wpadnieciu w snieg piluja to mnie skreca, a jak juz wyslizgaja to na czym stoja to nie moga wyjechac :-/ )

Tyle - podczas jazdy - fajnie zeby sie (w miare szybko) tyl dolaczal, jesli przod wpadnie w poslizg - nie zalezy mi na ciagnej jezdzie przy 4x4, ale jesli jest taka opcja to chetnie (np. ostatnie sniezyce).

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-12 15:33:41
Autor: DoQ
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-12 14:06, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

To nie to.
Teren bywa po prostu trudniejszy niż za¶nieżona ulica dlatego potrzebuje
co¶ więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.

ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-12 17:54:55
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie
zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.

Bardzo ladnie - fajny material.

Niestety z teog co czytalem to auto nie zawsze dziala tak dobrze i wlasnie dlateog u mnie ten pomysl posiadania 4x4 lock.

Szkoda ze mi sie SX4 nie podoba ;-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-12 18:08:08
Autor: DoQ
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-12 17:54, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie
zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.
Bardzo ladnie - fajny material.
Niestety z teog co czytalem to auto nie zawsze dziala tak dobrze i
wlasnie dlateog u mnie ten pomysl posiadania 4x4 lock.

Ale one maj± wła¶nie LOCK.
Znalazłem jeszcze co¶ takiego http://www.youtube.com/watch?v=DQq33-RBNuo - daje radę.

Szkoda ze mi sie SX4 nie podoba ;-)

To już rzecz gustu :)


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-12 18:26:56
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
To już rzecz gustu :)

Ja zaluje ze Freelander 1 nie ma, bo nie mialbym problemu :-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-12 18:52:03
Autor: marek
Jaki SUV z 4x4 lock?
Ja zaluje ze Freelander 1 nie ma, bo nie mialbym problemu :-)

nie masz czego zalowac. malo ktory freelander ma w ogole naped na tyl :D

Data: 2010-12-12 19:27:40
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaki SUV z 4x4 lock?
....
Mia&#179;em okazj&#234; chwilk&#234; poje&#188;dzi&#230; przyk&#179;&#177;dowym Dusterem - z szutru/piachu przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza si&#234; zwyk&#179;ym FWD.
....
Do ruszania jak z procy na luĽnej nawierzchni czy za¶nieżonych ulicach nie ma
znaczenia. Te automaty działaj± jak "LOCK". CR-V ma jeden z najwolniejszych a
wystrzeliwał tak samo jak X-Trail z Lock. Różnice w prędko¶ci kół na starcie
jest tak duża, że doł±czenie tyłu zajmuje ułamek sekundy.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2010-12-12 21:59:00
Autor: Irek N.
Jaki SUV z 4x4 lock?
Oczywi¶cie że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręc±ca jednym kołkiem na za¶nieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a wła¶nie takich cudów chcę unikn±ć.

Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie potrzebujesz blokady dyferencjałów. Spokojnie wystarczy doł±czany tył z elektroniczn± blokad±. Mam, używam, zaje....ste :)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2010-12-12 22:43:40
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie
potrzebujesz blokady dyferencjałów. Spokojnie wystarczy doł±czany tył z
elektroniczn± blokad±. Mam, używam, zaje....ste :)

Powoli zaczynam rozważać CR-V.
Poczytałem, Wy też piszecie że sprawdza się - zobaczymy.

Maciek zasugerował Pajero - kurczę, wieka krowa - nie potrzebuje takiej ale dziekuję za wyraĽne opisanie jak to działa.

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-13 09:15:21
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaki SUV z 4x4 lock?
....
Powoli zaczynam rozwa&#191;a&#230; CR-V.
Poczyta&#179;em, Wy te&#191; piszecie &#191;e sprawdza si&#234; - zobaczymy.
Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i
droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z
tej wielko¶ci aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeĽdzi się na szosie
podobnie jak CR-V czyli jak osobówk±, bo pozostałe to takie: "taczkowate" ;-)
Z tym, że doł±czany napęd daje spore oszczędno¶ci w zużyciu paliwa, więc
Forester tutaj nie punktuje.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2010-12-13 09:15:22
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaki SUV z 4x4 lock?
....
Powoli zaczynam rozwa&#191;a&#230; CR-V.
Poczyta&#179;em, Wy te&#191; piszecie &#191;e sprawdza si&#234; - zobaczymy.
Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i
droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z
tej wielko¶ci aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeĽdzi się na szosie
podobnie jak CR-V czyli jak osobówk±, bo pozostałe to takie: "taczkowate" ;-)
Z tym, że doł±czany napęd daje spore oszczędno¶ci w zużyciu paliwa, więc
Forester tutaj nie punktuje.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2010-12-13 09:15:22
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaki SUV z 4x4 lock?
....
Powoli zaczynam rozwa&#191;a&#230; CR-V.
Poczyta&#179;em, Wy te&#191; piszecie &#191;e sprawdza si&#234; - zobaczymy.
Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i
droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z
tej wielko¶ci aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeĽdzi się na szosie
podobnie jak CR-V czyli jak osobówk±, bo pozostałe to takie: "taczkowate" ;-)
Z tym, że doł±czany napęd daje spore oszczędno¶ci w zużyciu paliwa, więc
Forester tutaj nie punktuje.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2010-12-12 19:22:15
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaki SUV z 4x4 lock?
Witam ponownie.

Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu, ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie ze tutaj ten 4x4 lock b&#234;dzie nieodzowny. Myl&#234; si&#234;?
Trudno powiedzieć. Moim zdaniem przy ruszaniu ze ¶niegu, lodu nie ma to żadnego
lub prawie żadnego znaczenia. CR-V doł±cza tył póĽno i płynnie a w takich
sytuacjach radził sobie lepiej niż X-Trail, który ma ten sam system co
wymienione przez Ciebie auta. Po prostu w takim przypadku i tak występuje duża
różnica przyczepno¶ci więc wszelkie automaty się sprawdzaj±.
Nie wiem dokładnie co jest przyczyn± tak słabego efektu w X-Trail-u, ale po
prostu ile nie dać mu w pedał to i tak się dusi przy wygrzebywaniu mimo mocnego
turbodiesla i niby większego momentu obrotowego. Być może to wina symulowania
LSD przez hamulce, ale nie zapala się wtedy kontrolka tego systemu więc nie wiem?
W benzynowym CR-V nigdy się to nie zdarzało. W najgorszym wypadku najwyżej
mielił wszystkimi kołami. Ten po prostu zdycha mimo, że przyspiesza katalogowo,
więc z silnikiem od nowo¶ci raczej w porz±dku.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2010-12-12 17:55:04
Autor: masti
Jaki SUV z 4x4 lock?
Dnia pięknego Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100 osobnik zwany Adam 'Adak'
Kępiński wystukał:

Powolutku przymierzam siÄ™ do jakiegoĹ› mniejszego SUV'a, ale koniecznie z
4x4 lock.

ale to moĹĽe siÄ™ najpierw zdecyduj czy SUV czy z lockiem
bo to jakby sie wzajemnie wyklucza.
Większość SUVów zakopuje się już przy lekkim terenie.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-12-12 22:09:26
Autor: Maciek
Jaki SUV z 4x4 lock?
Dnia Fri, 10 Dec 2010 23:44:25 +0100, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

(...)

Jesli chcesz cos wiecej niz auto z napedem na *2 osie*, to potrzebujesz
przynajmniej tylnego dyferencjalu z ograniczonym uslizgiem, a najlepiej z
pelna blokada. Z kolei sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie nie
bardzo sprawdza sie w jezdzie szosowej, tzn. po suchym asfalcie w ogole sie
na tym nie jezdzi, bo zarzniesz napedy, a na sniegu/sliskim trzeba bardzo
uwazac. Takie rozwiazanie jest bardzo dobre w teren albo do pokonania
wyjatkowo trudnego odcinka, ale do zwyklej jazdy niespecjalnie.

Idealem jest IMHO system SuperSelect z Pajero. W gen. II skrzynka
rozdzielcza jest mechaniczna, ale ma dolozone sprzeglo wiskotyczne, ktore w
trybie szosowego 4x4 ogranicza roznice momentu przekazywanego na tylna i
przedniaa os. Masz wiec naped, ktory zawsze pogoni i tyl, i przod, ale nie
postawi cie w poprzek. O ile wiem w nowszych Pajero jest podobnie, tylko
wiecej elektroniki. Jesli kupisz sobie takiego mi¶ka w wersji III lub IV to
bedziesz mial SUV-a (bez ramy, wiecej miejsca w srodku), ale jeszcze ze
wzglednie dobrymi wlasnosciami 4x4.

--
Maciek

Data: 2010-12-12 22:41:59
Autor: Tomasz Pyra
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-12 22:09, Maciek pisze:

Z kolei sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie nie
bardzo sprawdza sie w jezdzie szosowej, tzn. po suchym asfalcie w ogole sie
na tym nie jezdzi

Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał i wła¶nie w takim trybie należy jeĽdzić po asfalcie samochodem 4x4.

To o czym piszesz (że nie jeĽdzić po asfalcie), to blokada dyferencjału gdzie przednia i tylny wał kręci się po prostu z t± sam± prędko¶ci±.

Data: 2010-12-12 22:54:41
Autor: Maciek
Jaki SUV z 4x4 lock?
Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):


Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał

Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po
prostu brak centralnego dyfra.
 
i wła¶nie w takim trybie należy jeĽdzić po asfalcie samochodem 4x4.

Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
osi stojacymi na lodzie.

--
Maciek

Data: 2010-12-12 23:43:26
Autor: J.F.
Jaki SUV z 4x4 lock?
On Sun, 12 Dec 2010 22:54:41 +0100,  Maciek wrote:
Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał

Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po
prostu brak centralnego dyfra.

Nie masz pojecia o czym piszesz.


i wła¶nie w takim trybie należy jeĽdzić po asfalcie samochodem 4x4.

Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
osi stojacymi na lodzie.

I to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25.
Na kazdym kole tak samo malo.

Tylko zgadnij czemu Tomasz pisal "po asfalcie".

J.

Data: 2010-12-13 00:09:27
Autor: Maciek
Jaki SUV z 4x4 lock?
Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:43:26 +0100, J.F. napisał(a):

Nie masz pojecia o czym piszesz.

Naprawde? No to mnie oswiec.

Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
osi stojacymi na lodzie.

I to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25.
Na kazdym kole tak samo malo.

Tylko zgadnij czemu Tomasz pisal "po asfalcie".

Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli sztywny
rozdzial BEZ dyferencjalu.

--
Maciek

Data: 2010-12-13 01:56:31
Autor: Tomasz Pyra
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-13 00:09, Maciek pisze:

Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli sztywny
rozdzial BEZ dyferencjalu.

Napisałe¶ "sztywny 50/50 rozdzial momentu miedzy osie" a to oznacza wła¶nie otwarty dyferencjał.

Maj±c na my¶li brak dyferencjału lepiej więc pisać "brak dyferencjału" :)

Data: 2010-12-13 09:08:17
Autor: Maciek
Jaki SUV z 4x4 lock?
Dnia Mon, 13 Dec 2010 01:56:31 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

(...)

Racja, posluguje sie nieprawidlowo pojeciem momentu. Mialem na mysli brak
miedzyosiowego dyferencjalu albo 100-procentowa blokade tegoz.

--
Maciek

Data: 2010-12-13 15:04:11
Autor: J.F.
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w
Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:43:26 +0100, J.F. napisał(a):
Nie masz pojecia o czym piszesz.
Naprawde? No to mnie oswiec.

Jak masz sztywna os z dwoma kolkami, to jedno kolo moze byc na lodzie czy uniesione, ale drugie wtedy ciagnie, i rozdzial _momentu_ jest 0:100.
A za chwile sytuacja sie odwraca i jest 100:0.

A 50:50 to robi wlasnie zwykly, "otwarty" dyfer, gdzie nie moze byc innego podzialu, bo zaraz jedno kolo przestaje sie krecic. Ale moment nadal wywiera.

Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
osi stojacymi na lodzie.
I to jest wlasnie rozdzial 50/50, czy jak kto woli 4*25.
Na kazdym kole tak samo malo.
Tylko zgadnij czemu Tomasz pisal "po asfalcie".

Moze jednak przeczytaj posta, co? Ja, piszac 50/50, mam na mysli sztywny
rozdzial BEZ dyferencjalu.

Tylko ze z taka blokada nie wolno/nie zaleca sie jezdzic po asfalcie. Nawet jak sa miejscowe platy sniegu.


J.

Data: 2010-12-13 16:32:02
Autor: Maciek
Jaki SUV z 4x4 lock?
Dnia Mon, 13 Dec 2010 15:04:11 +0100, J.F. napisał(a):

(...)

Juz sie poprawilem w odpowiedzi na post TP. Jesli zablokujesz centralny
dyferencjal lub go nie masz, to zawsze beda *napedzane* obie osie i
przynajmniej jedno kolo kazdej z nich (przy otwartch mechanizmach
roznicowych na tych osiach).

Tylko ze z taka blokada nie wolno/nie zaleca sie jezdzic po asfalcie. Nawet jak sa miejscowe platy sniegu.

Z pelna/bez dyfra - oczywiscie. Z LSD mozna jak najbardziej, tylko
niekoniecznie musi to byc korzystne na drodze.

--
Maciek

Data: 2010-12-13 01:43:38
Autor: Tomasz Pyra
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-12 22:54, Maciek pisze:
Dnia Sun, 12 Dec 2010 22:41:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):


Akurat rozdział momentu 50/50 to robi otwarty dyferencjał

Przy dobrej trakcji. Ale zeby miec zawsze 50/50, musisz miec blokade lub po
prostu brak centralnego dyfra.

Nie, nie.

Zwykły dyferencjał, taki jak w zwykłym samochodzie między kołami, daje podział momentu obrotowego 50/50.

Jak masz 4x4 z trzema otwartymi dyframi, daje to podział 25/25/25/25 w każdych warunkach.

I jest to podstawowa wada, bo jeżeli chociaż jedno z kół nie ma przyczepno¶ci i wystarczy minimalny moment obrotowy żeby nim buksować, to zgodnie z równym podziałem momentu pomiędzy koła - pozostałe koła również dostan± tylko ten minimalny moment.
Efekt jest taki że jedno koło się kręci, a reszta stoi.

Co innego blokada.
WyobraĽmy sobie o¶kę (dla uproszczenia) z blokad±.
Jeżeli jedno koło nie ma przyczepno¶ci, a drugie ma - zblokowany dyferencjał podzieli moment 100/0. Cało¶ć momentu pójdzie na koło z przyczepno¶ci, podczas gdy koło bez trakcji nawet nie zabuksuje bo będzie kręcić się dokładnie z t± sam± prędko¶ci± co drugie.

Czyli podsumowuj±c:
Otwarty dyferencjał (taki bez udziwnień) dzieli moment obrotowy w równych proporcjach.
Mechanizm zblokowany powoduje że oba wyj¶cia mechanizmu obracaj± się z t± sam± prędko¶ci±.

S± oczywi¶cie jeszcze rozmaite po¶rednie wariacje, z blokad± czę¶ciow±, mechanizmy typu Torsen, mechanizmy oparte jedynie o sprzęgło (np. Haldex) itp. itd.


i wła¶nie w
takim trybie należy jeĽdzić po asfalcie samochodem 4x4.

Jak masz otwarty dyferencjal, to w pewnym momencie przestajesz miec 4x4 i
zostaje ci 4x2 - wystarczy, ze sprobujesz ruszyc pod gore z kolami jednej
osi stojacymi na lodzie.

Wtedy to masz w zasadzie 4x0 - no powiedzmy 4x0.1 :)

Data: 2010-12-15 18:56:21
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
Szanowni,

A co powiecie na Jeepa Compassa?
4x4 lock, z testĂłw wynika ĹĽe w terenie (no poza utwardzona droga ;-) daje rade, wielkosc ok, fajny silnik znany z Passata.
Jakies za?
Jakies przeciw?

--
Adam 'Adak' KÄ™piĹ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Jaki SUV z 4x4 lock?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona