Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jaki SUV z 4x4 lock?

Jaki SUV z 4x4 lock?

Data: 2010-12-12 09:34:06
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaki SUV z 4x4 lock?
Witam serdecznie.

Powolutku przymierzam się do jakiegoś mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub nie) załączyć kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma kołami i już.

Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
- Dacia Duster
- Nissan Quashqai
Tylko, że to działa tylko do 40km./h. później komputer rozłącza. A jak masz
jakieś wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje,
żeby zasymulować przyczepność a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcześnie
jeździłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż
X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz
muszę jeździć.
Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma
automatycznego odłączania przy żadnej prędkości.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2010-12-12 11:40:41
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
Tylko, że to działa tylko do 40km./h. później komputer rozłącza. A jak masz
jakieś wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje,
żeby zasymulować przyczepność a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcześnie
jeździłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż
X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz
muszę jeździć.
Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma
automatycznego odłączania przy żadnej prędkości.
Pozdrawiam.

Zdaje sobie z tego sprawe.

Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu, ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się?

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-12 12:30:33
Autor: J.F.
Jaki SUV z 4x4 lock?
On Sun, 12 Dec 2010 11:40:41 +0100,  Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,

Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza. A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..

ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się?

Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
powinny, bo niby po co sa.

J.

Data: 2010-12-12 13:00:03
Autor: J_K_K
Jaki SUV z 4x4 lock?
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:9fc9g61p9akb89u6vjddc0rc1o76lc1flr4ax.com...
On Sun, 12 Dec 2010 11:40:41 +0100,  Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z
ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,

Moze kwestia opon

M. in. z ostatnich doświadczeń - najdroższe Dunlopy dla 16",
wypadają na "prawdziwym" śniegu dużo gorzej
niż tanie Frigo 1, czy BF GoodRich Winter2 13"

Jak coś ma być ciche, szybkie i jeszcze ma bieżnik "deszczówkowy",
to rezultaty "prawdziwą zimą" są raczej marne.

Pzdr

JKK

Data: 2010-12-12 14:06:55
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..

To nie to.
Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.

Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
powinny, bo niby po co sa.

Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręcąca jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a właśnie takich cudów chcę uniknąć.

Miałem okazję chwilkę pojeździć przykłądowym Dusterem - z szutru/piachu przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza się zwykłym FWD.
Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i ew. rozpedzenia się.

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-12 14:31:10
Autor: J.F.
Jaki SUV z 4x4 lock?
On Sun, 12 Dec 2010 14:06:55 +0100,  Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..
To nie to.
Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.

Ale teren nieutwardzony ? Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku.

Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
powinny, bo niby po co sa.
Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręcąca jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a właśnie takich cudów chcę uniknąć.

Ale to ona chyba nie miala zadnego "automatu".
No a druga kwestia ze otwarte dyfry plus jakis system TC tez powinny
jej pomoc.

Miałem okazję chwilkę pojeździć przykłądowym Dusterem - z szutru/piachu przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza się zwykłym FWD.
Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i ew. rozpedzenia się.

Tylko ze nawet glupie VW "synchro" z wiskoza zadziala tak ze jak sie
przez moment przod poslizga, to potem sie tyl dolacza. Powinno
wystaczyc. No chyba ze bedzie lod jednej strony - wtedy sie okaze ze
ma w kazdej osi otwarty dyfer :-)
Ale znow magiczne literki ASR czy TC czy jak to sie tam teraz nazywa.

J.

Data: 2010-12-12 16:59:00
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
Ale teren nieutwardzony ?

Tak - ale na tyle mało, że chyba bez sensu terenówkę.

Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku.

Póki nie ma 50cm starego sniegu. No tak, ale tyle to wlasciwie nie ma szans znalezc na ulicach, dlatego przyjmijmy ze poza nimi.

Ale to ona chyba nie miala zadnego "automatu".
No a druga kwestia ze otwarte dyfry plus jakis system TC tez powinny
jej pomoc.

Nie wiem - tak czytałem i chyba jakieś filmiki widziałem jak RAVki guzik, a nie sobie radzą :/

Tylko ze nawet glupie VW "synchro" z wiskoza zadziala tak ze jak sie
przez moment przod poslizga, to potem sie tyl dolacza. Powinno
wystaczyc. No chyba ze bedzie lod jednej strony - wtedy sie okaze ze
ma w kazdej osi otwarty dyfer :-)
Ale znow magiczne literki ASR czy TC czy jak to sie tam teraz nazywa.

Ale ja bym chcial na sile wlaczyc 4x4 i spokojnie ruszyc (nie mowie o reduktorze, tylko o spokojnym ruszeniu - bo jak widze jak ludzie po wpadnieciu w snieg piluja to mnie skreca, a jak juz wyslizgaja to na czym stoja to nie moga wyjechac :-/ )

Tyle - podczas jazdy - fajnie zeby sie (w miare szybko) tyl dolaczal, jesli przod wpadnie w poslizg - nie zalezy mi na ciagnej jezdzie przy 4x4, ale jesli jest taka opcja to chetnie (np. ostatnie sniezyce).

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-12 15:33:41
Autor: DoQ
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-12 14:06, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

To nie to.
Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.

ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-12 17:54:55
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie
zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.

Bardzo ladnie - fajny material.

Niestety z teog co czytalem to auto nie zawsze dziala tak dobrze i wlasnie dlateog u mnie ten pomysl posiadania 4x4 lock.

Szkoda ze mi sie SX4 nie podoba ;-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-12 18:08:08
Autor: DoQ
Jaki SUV z 4x4 lock?
W dniu 2010-12-12 17:54, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie
zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.
Bardzo ladnie - fajny material.
Niestety z teog co czytalem to auto nie zawsze dziala tak dobrze i
wlasnie dlateog u mnie ten pomysl posiadania 4x4 lock.

Ale one mają właśnie LOCK.
Znalazłem jeszcze coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=DQq33-RBNuo - daje radę.

Szkoda ze mi sie SX4 nie podoba ;-)

To już rzecz gustu :)


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-12 18:26:56
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
To już rzecz gustu :)

Ja zaluje ze Freelander 1 nie ma, bo nie mialbym problemu :-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-12 18:52:03
Autor: marek
Jaki SUV z 4x4 lock?
Ja zaluje ze Freelander 1 nie ma, bo nie mialbym problemu :-)

nie masz czego zalowac. malo ktory freelander ma w ogole naped na tyl :D

Data: 2010-12-12 19:27:40
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaki SUV z 4x4 lock?
....
Mia&#179;em okazj&#234; chwilk&#234; poje&#188;dzi&#230; przyk&#179;&#177;dowym Dusterem - z szutru/piachu przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza si&#234; zwyk&#179;ym FWD.
....
Do ruszania jak z procy na luźnej nawierzchni czy zaśnieżonych ulicach nie ma
znaczenia. Te automaty działają jak "LOCK". CR-V ma jeden z najwolniejszych a
wystrzeliwał tak samo jak X-Trail z Lock. Różnice w prędkości kół na starcie
jest tak duża, że dołączenie tyłu zajmuje ułamek sekundy.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2010-12-12 21:59:00
Autor: Irek N.
Jaki SUV z 4x4 lock?
Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręcąca jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a właśnie takich cudów chcę uniknąć.

Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie potrzebujesz blokady dyferencjałów. Spokojnie wystarczy dołączany tył z elektroniczną blokadą. Mam, używam, zaje....ste :)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2010-12-12 22:43:40
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Jaki SUV z 4x4 lock?
Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie
potrzebujesz blokady dyferencjałów. Spokojnie wystarczy dołączany tył z
elektroniczną blokadą. Mam, używam, zaje....ste :)

Powoli zaczynam rozważać CR-V.
Poczytałem, Wy też piszecie że sprawdza się - zobaczymy.

Maciek zasugerował Pajero - kurczę, wieka krowa - nie potrzebuje takiej ale dziekuję za wyraźne opisanie jak to działa.

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-12-13 09:15:21
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaki SUV z 4x4 lock?
....
Powoli zaczynam rozwa&#191;a&#230; CR-V.
Poczyta&#179;em, Wy te&#191; piszecie &#191;e sprawdza si&#234; - zobaczymy.
Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i
droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z
tej wielkości aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeździ się na szosie
podobnie jak CR-V czyli jak osobówką, bo pozostałe to takie: "taczkowate" ;-)
Z tym, że dołączany napęd daje spore oszczędności w zużyciu paliwa, więc
Forester tutaj nie punktuje.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2010-12-13 09:15:22
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaki SUV z 4x4 lock?
....
Powoli zaczynam rozwa&#191;a&#230; CR-V.
Poczyta&#179;em, Wy te&#191; piszecie &#191;e sprawdza si&#234; - zobaczymy.
Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i
droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z
tej wielkości aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeździ się na szosie
podobnie jak CR-V czyli jak osobówką, bo pozostałe to takie: "taczkowate" ;-)
Z tym, że dołączany napęd daje spore oszczędności w zużyciu paliwa, więc
Forester tutaj nie punktuje.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2010-12-13 09:15:22
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaki SUV z 4x4 lock?
....
Powoli zaczynam rozwa&#191;a&#230; CR-V.
Poczyta&#179;em, Wy te&#191; piszecie &#191;e sprawdza si&#234; - zobaczymy.
Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i
droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z
tej wielkości aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeździ się na szosie
podobnie jak CR-V czyli jak osobówką, bo pozostałe to takie: "taczkowate" ;-)
Z tym, że dołączany napęd daje spore oszczędności w zużyciu paliwa, więc
Forester tutaj nie punktuje.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2010-12-12 19:22:15
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jaki SUV z 4x4 lock?
Witam ponownie.

Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu, ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie ze tutaj ten 4x4 lock b&#234;dzie nieodzowny. Myl&#234; si&#234;?
Trudno powiedzieć. Moim zdaniem przy ruszaniu ze śniegu, lodu nie ma to żadnego
lub prawie żadnego znaczenia. CR-V dołącza tył późno i płynnie a w takich
sytuacjach radził sobie lepiej niż X-Trail, który ma ten sam system co
wymienione przez Ciebie auta. Po prostu w takim przypadku i tak występuje duża
różnica przyczepności więc wszelkie automaty się sprawdzają.
Nie wiem dokładnie co jest przyczyną tak słabego efektu w X-Trail-u, ale po
prostu ile nie dać mu w pedał to i tak się dusi przy wygrzebywaniu mimo mocnego
turbodiesla i niby większego momentu obrotowego. Być może to wina symulowania
LSD przez hamulce, ale nie zapala się wtedy kontrolka tego systemu więc nie wiem?
W benzynowym CR-V nigdy się to nie zdarzało. W najgorszym wypadku najwyżej
mielił wszystkimi kołami. Ten po prostu zdycha mimo, że przyspiesza katalogowo,
więc z silnikiem od nowości raczej w porządku.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Jaki SUV z 4x4 lock?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona