Data: 2010-12-12 09:34:06 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Witam serdecznie.
Powolutku przymierzam siÄ™ do jakiegoÅ› mniejszego SUV'a, ale koniecznie z 4x4 lock. Nie że komputer kiedy bÄ™dzie Å‚askaw (lub nie) zaÅ‚Ä…czyć kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma koÅ‚ami i już.Tylko, że to działa tylko do 40km./h. później komputer rozłącza. A jak masz jakieś wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje, żeby zasymulować przyczepność a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcześnie jeździłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz muszę jeździć. Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma automatycznego odłączania przy żadnej prędkości. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-12 11:40:41 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Tylko, że to działa tylko do 40km./h. później komputer rozłącza. A jak masz Zdaje sobie z tego sprawe. Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu, ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się? -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-12 12:30:33 | |
Autor: J.F. | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
On Sun, 12 Dec 2010 11:40:41 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu, Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza. A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke .. ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się? Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej powinny, bo niby po co sa. J. |
|
Data: 2010-12-12 13:00:03 | |
Autor: J_K_K | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:9fc9g61p9akb89u6vjddc0rc1o76lc1flr4ax.com...
On Sun, 12 Dec 2010 11:40:41 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote: M. in. z ostatnich doświadczeń - najdroższe Dunlopy dla 16", wypadają na "prawdziwym" śniegu dużo gorzej niż tanie Frigo 1, czy BF GoodRich Winter2 13" Jak coś ma być ciche, szybkie i jeszcze ma bieżnik "deszczówkowy", to rezultaty "prawdziwą zimą" są raczej marne. Pzdr JKK |
|
Data: 2010-12-12 14:06:55 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza. To nie to. Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka. Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręcąca jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a właśnie takich cudów chcę uniknąć. Miałem okazję chwilkę pojeździć przykłądowym Dusterem - z szutru/piachu przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza się zwykłym FWD. Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i ew. rozpedzenia się. -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-12 14:31:10 | |
Autor: J.F. | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
On Sun, 12 Dec 2010 14:06:55 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.To nie to. Ale teren nieutwardzony ? Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku. Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniejOczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręcąca jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a właśnie takich cudów chcę uniknąć. Ale to ona chyba nie miala zadnego "automatu". No a druga kwestia ze otwarte dyfry plus jakis system TC tez powinny jej pomoc. Miałem okazję chwilkę pojeździć przykłądowym Dusterem - z szutru/piachu przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza się zwykłym FWD. Tylko ze nawet glupie VW "synchro" z wiskoza zadziala tak ze jak sie przez moment przod poslizga, to potem sie tyl dolacza. Powinno wystaczyc. No chyba ze bedzie lod jednej strony - wtedy sie okaze ze ma w kazdej osi otwarty dyfer :-) Ale znow magiczne literki ASR czy TC czy jak to sie tam teraz nazywa. J. |
|
Data: 2010-12-12 16:59:00 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Ale teren nieutwardzony ? Tak - ale na tyle mało, że chyba bez sensu terenówkę. Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku. Póki nie ma 50cm starego sniegu. No tak, ale tyle to wlasciwie nie ma szans znalezc na ulicach, dlatego przyjmijmy ze poza nimi. Ale to ona chyba nie miala zadnego "automatu". Nie wiem - tak czytałem i chyba jakieś filmiki widziałem jak RAVki guzik, a nie sobie radzą :/ Tylko ze nawet glupie VW "synchro" z wiskoza zadziala tak ze jak sie Ale ja bym chcial na sile wlaczyc 4x4 i spokojnie ruszyc (nie mowie o reduktorze, tylko o spokojnym ruszeniu - bo jak widze jak ludzie po wpadnieciu w snieg piluja to mnie skreca, a jak juz wyslizgaja to na czym stoja to nie moga wyjechac :-/ ) Tyle - podczas jazdy - fajnie zeby sie (w miare szybko) tyl dolaczal, jesli przod wpadnie w poslizg - nie zalezy mi na ciagnej jezdzie przy 4x4, ale jesli jest taka opcja to chetnie (np. ostatnie sniezyce). -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-12 15:33:41 | |
Autor: DoQ | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-12 14:06, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
To nie to. ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-12-12 17:54:55 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie Bardzo ladnie - fajny material. Niestety z teog co czytalem to auto nie zawsze dziala tak dobrze i wlasnie dlateog u mnie ten pomysl posiadania 4x4 lock. Szkoda ze mi sie SX4 nie podoba ;-) -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-12 18:08:08 | |
Autor: DoQ | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
W dniu 2010-12-12 17:54, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnieBardzo ladnie - fajny material. Ale one mają właśnie LOCK. Znalazłem jeszcze coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=DQq33-RBNuo - daje radę. Szkoda ze mi sie SX4 nie podoba ;-) To już rzecz gustu :) Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-12-12 18:26:56 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
To już rzecz gustu :) Ja zaluje ze Freelander 1 nie ma, bo nie mialbym problemu :-) -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-12 18:52:03 | |
Autor: marek | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Ja zaluje ze Freelander 1 nie ma, bo nie mialbym problemu :-) nie masz czego zalowac. malo ktory freelander ma w ogole naped na tyl :D |
|
Data: 2010-12-12 19:27:40 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
....
Mia³em okazjê chwilkê poje¼dziæ przyk³±dowym Dusterem - z szutru/piachu przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza siê zwyk³ym FWD..... Do ruszania jak z procy na luźnej nawierzchni czy zaśnieżonych ulicach nie ma znaczenia. Te automaty działają jak "LOCK". CR-V ma jeden z najwolniejszych a wystrzeliwał tak samo jak X-Trail z Lock. Różnice w prędkości kół na starcie jest tak duża, że dołączenie tyłu zajmuje ułamek sekundy. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-12 21:59:00 | |
Autor: Irek N. | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręcąca jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a właśnie takich cudów chcę uniknąć. Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie potrzebujesz blokady dyferencjałów. Spokojnie wystarczy dołączany tył z elektroniczną blokadą. Mam, używam, zaje....ste :) Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2010-12-12 22:43:40 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Ravka faktycznie słabawa jest, ale z tego co widzę/czytam nie Powoli zaczynam rozważać CR-V. Poczytałem, Wy też piszecie że sprawdza się - zobaczymy. Maciek zasugerował Pajero - kurczę, wieka krowa - nie potrzebuje takiej ale dziekuję za wyraźne opisanie jak to działa. -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2010-12-13 09:15:21 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
....
Powoli zaczynam rozwa¿aæ CR-V.Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z tej wielkości aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeździ się na szosie podobnie jak CR-V czyli jak osobówką, bo pozostałe to takie: "taczkowate" ;-) Z tym, że dołączany napęd daje spore oszczędności w zużyciu paliwa, więc Forester tutaj nie punktuje. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-13 09:15:22 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
....
Powoli zaczynam rozwa¿aæ CR-V.Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z tej wielkości aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeździ się na szosie podobnie jak CR-V czyli jak osobówką, bo pozostałe to takie: "taczkowate" ;-) Z tym, że dołączany napęd daje spore oszczędności w zużyciu paliwa, więc Forester tutaj nie punktuje. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-13 09:15:22 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
....
Powoli zaczynam rozwa¿aæ CR-V.Ja bynajmniej nie namawiam. To super autko ale większe od tego czego szukasz i droższe. W tej klasie masz już znacznie większy wybór. BTW: najlepszy napęd z tej wielkości aut ma GV i Forek. Przy czym tym ostatnim jeździ się na szosie podobnie jak CR-V czyli jak osobówką, bo pozostałe to takie: "taczkowate" ;-) Z tym, że dołączany napęd daje spore oszczędności w zużyciu paliwa, więc Forester tutaj nie punktuje. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-12 19:22:15 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Jaki SUV z 4x4 lock? | |
Witam ponownie.
Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu, ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie ze tutaj ten 4x4 lock bêdzie nieodzowny. Mylê siê?Trudno powiedzieć. Moim zdaniem przy ruszaniu ze śniegu, lodu nie ma to żadnego lub prawie żadnego znaczenia. CR-V dołącza tył późno i płynnie a w takich sytuacjach radził sobie lepiej niż X-Trail, który ma ten sam system co wymienione przez Ciebie auta. Po prostu w takim przypadku i tak występuje duża różnica przyczepności więc wszelkie automaty się sprawdzają. Nie wiem dokładnie co jest przyczyną tak słabego efektu w X-Trail-u, ale po prostu ile nie dać mu w pedał to i tak się dusi przy wygrzebywaniu mimo mocnego turbodiesla i niby większego momentu obrotowego. Być może to wina symulowania LSD przez hamulce, ale nie zapala się wtedy kontrolka tego systemu więc nie wiem? W benzynowym CR-V nigdy się to nie zdarzało. W najgorszym wypadku najwyżej mielił wszystkimi kołami. Ten po prostu zdycha mimo, że przyspiesza katalogowo, więc z silnikiem od nowości raczej w porządku. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |