Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł

Data: 2012-04-18 10:41:09
Autor: gucio
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł
Przymierzam się do zakupu TV z DVB-T, HD Ready w cenie ok. 1000 zł, który będzie odbierał z anteny naziemnej.
Mam na oku 5 modeli:
SAMSUNG LE32D450
LG 32LK330
TOSHIBA 32AV833
GRUNDIG 32GLX4000
PHILIPS 32" PFL9632D/10
Który byście polecali?

Data: 2012-04-18 04:25:11
Autor: Kris
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 10:41:09 UTC+2 użytkownik gucio napisał:
[...]

Bierz najtańszy z tych które są wizualnie najładniejsze Twoim zdaniem, a jak duzych różnic w cenie nie ma to bierz taki gdzie  w standardzie daja dłuższą gwarancje. Uzytkowych różnic raczej tu nie będzie
Ja przed swiętami szukałem własnie tv 32cale to o dziwo ceny w sklepach wysyłkowych łącznie z przesyłka były wyższe niez w sklepach stacjonarnych. Ostatecznie kupiłem jakiegoś samsunga w Tesco za ok 950zł

Data: 2012-04-18 10:59:35
Autor: pawell32
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zďż˝
W dniu 2012-04-18 10:41, gucio pisze:
Przymierzam si� do zakupu TV z DVB-T, HD Ready w cenie ok. 1000 z�, kt�ry
b�dzie odbiera� z anteny naziemnej.
Mam na oku 5 modeli:
SAMSUNG LE32D450
LG 32LK330
TOSHIBA 32AV833
GRUNDIG 32GLX4000
PHILIPS 32" PFL9632D/10
Kt�ry by�cie polecali?

z tego co podajesz to samsunga lub toshiba, ale nie lepiej dopłacić
i kupić nowsze LED LCD ?

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-04-18 04:16:26
Autor: Kris
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 10:59:35 UTC+2 użytkownik pawell32 napisał:
z tego co podajesz to samsunga lub toshiba, ale nie lepiej dopłacić
i kupić nowsze LED LCD ?
Co zyska dzięki LED? Wyda więcej korzyść nijaka
LCD 32cale kupi spokojnie poniżej 1000zł- w tesco sa chyba 3 modele w cenach poniżej 1000zł.
Marka tu specjalnego znacznia nie ma.
Gdzieś tu po sasiedzku jest wątek o Akai za 899zł.

Data: 2012-04-19 21:19:41
Autor: ja
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zďż˝
W dniu 18.04.2012 13:16, Kris pisze:
[..]
Marka tu specjalnego znacznia nie ma.
Gdzieś tu po sasiedzku jest wątek o Akai za 899zł.

Zaczęty przeze mnie, tv ma moją rekomendację. Poważnie, sam się dzisiaj nad takim dla Dziadków zastanawiałem ;) Może 4xHDMI i 2XUSB nie będą im potrzebne, ale dopłacić dwie,trzy stówki za to, żeby ich nie miał? :>

Data: 2012-04-18 11:14:47
Autor: gucio
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
z tego co podajesz to samsunga lub toshiba, ale nie lepiej dopłacić
i kupić nowsze LED LCD ?

może i osobiście tak bym zrobił, ale to TV  (może śmiesznie zabrzmi) dla babci. Myślę, że z tej 5-ki spokojnie wystarczy :)

Data: 2012-04-18 13:38:35
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-04-18 10:59,  *pawell32* napisał, a mnie coś podkusiło, Ĺźeby odpisać:
[...]

Ja bym polecił LG lub Toshibę z tej listy, a co do Samsungów to wiadomy jest mój stosunek do wyrobów tej firmy (mam nadzieję, że sobie nie schlebiam ;) ) - tutaj dla ilustracji zdjęcie z przedwczoraj:
http://img703.imageshack.us/img703/3298/20120416181504cr.jpg
Jak szedłem do sklepu to jeszcze działał :)
Niby losowy przypadek, ale...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-04-18 13:43:15
Autor: pawell32
W dniu 2012-04-18 13:38, Mirek Ptak pisze:

[...]

cena wskazuje na jakąś nowość, może to nowa
forma przekazywania obrazĂłw?

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-04-18 14:25:01
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-04-18 13:43,  *pawell32* napisał, a mnie coś podkusiło, Ĺźeby odpisać:

[...]

To ja dziękuję ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-04-19 09:18:06
Autor: zho

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:jmmbtp$7bg$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nie znasz sie na nowoczesnosci :p
Pozdrawiam ZHO
www.akwa.aip.pl
Ps.
Mam UE32D6500 od 4 miesiecy i odpukac takiego obrazu mi nie pokazuje :)

Data: 2012-04-19 09:29:29
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-04-19 09:18,  *zho* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Mam UE32D6500 od 4 miesiecy i odpukac takiego obrazu mi nie pokazuje :)

Absolutnie nie życzę :). Ja jednak nie zaryzykuję zakupu.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-04-18 18:12:35
Autor: I.Tichy
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał(a):

Niby losowy przypadek, ale...

Niby zepsuty egzemplarz  ma sugerowac, ze Samsung jest be...?

Data: 2012-04-19 07:36:07
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-04-18 18:12,  *I.Tichy* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Niby losowy przypadek, ale...

Niby zepsuty egzemplarz  ma sugerowac, ze Samsung jest be...?

Tak

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-04-19 00:41:00
Autor: Kris
W dniu czwartek, 19 kwietnia 2012 07:36:07 UTC+2 użytkownik Mirek Ptak napisał:

> Niby zepsuty egzemplarz  ma sugerowac, ze Samsung jest be...?

Tak

Ja npo do samsunga żadnych zastrzeżeń nie mam.
Kilka kilkanascie juz lat temu kupilismy z teściem dwa telewizory kinskopowe Samsunga 26cali- mój jakies 3 lata temu oddałem szwagierce i służy jej do dzisiaj, tescia działa u niego równiez do dzisiaj. Zero awarii.
Chyba 5 lat temu kupiłem samsunga LCD 37 cali, u mnie działał bez problemu w grudniu 2010 roku oddałem go mamie u niej działa do dzisiaj. Ja w grudniu 2010 roku kupiłem plazme samsunga 50cali(kosztował ok 2500zł chyba)- jak na razie ok.
W listopadzie 2009 roku tesciu kupił samsunga lcd 42 cale- tez bez problemów,
Kilka tygodni temu przed swiętami kupiłem córce 32 calowy telewizor- po moich pozytywnych doświadczeniach z Samsungami kupiłem oczywiście Samsunga;) Mam jeszcze od ponad roku kino domowe- równiez Samsunga- jakiś najtańszy model kupiony za chyba 500zł. Czyli mam pozytywne doświadczenie z marką Samsung- dodatkowo np telewizory Samsunga są w grupie tych najtańszych  zawsze więc nie widze sensu przepłacać za droższe marki skoro taniej moge kupic sprzęt którego funkcjonalnośc jest dla mnie wystarczajaca. Jedyna drobna wada moim zdaniem to Anynet+ Samsunga- próbopwałem z tego korzystać przy połaczeniu telewizora i kina domowego ale nie działało to za funkcjonalnie moim zdaniem więc wyłączyłem ta funkcje. Ale nie jest żle bo kino i tv moge obsługiwac jednym pilotem więc dla nie jest to jakiś duży kłopot

Data: 2012-04-19 10:07:42
Autor: Mirek Ptak
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
Dnia 2012-04-19 09:41,  *Kris* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Niby losowy przypadek, ale...
>  >
>  >  Niby zepsuty egzemplarz  ma sugerowac, ze Samsung jest be...?
>
>  Tak
Ja npo do samsunga żadnych zastrzeżeń nie mam.

Nigdy nie twierdziłem, że 100% ich wyrobów się psuje, ale albo mam jakiegoś pecha, albo coś jest na rzeczy, że tylko dziadostwo od samsunga mi się psuje seryjnie. Mam przecież sporo innych sprzętów Pioneera, Sharpa, WD, LG, Motoroli, Zyxela i wymieniam tu tylko RTV. Powtarzać się, jakie miałem problemy z samsungiem nie chcę, ale moje posty są do wygrzebania w archiwum.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-04-19 10:46:29
Autor: pawell32
W dniu 2012-04-19 09:41, Kris pisze:
> [...]
zdaniem więc wyłączyłem ta funkcje. Ale nie jest żle bo kino i tv moge obsługiwac jednym
pilotem więc dla nie jest to jakiś duży kłopot

wcale nie są najtańsze, ale za to są dobrze wyposażone w tej cenie.
ja nie mam samsunga - logo mi nie odpowiada, zdecydowanie wolę
sony, za które wcale nie dałem więcej i da końca ubiegłego roku
dawali 5 lat gwarancji.
z tą awaryjnością jest tak w samsungu. mam 4 znajomych u których
po ok. 2-3 latach wyszły plamy na matrycy. nie takie jak na
zamieszczonej fotce, ale widać je i zbiegiem czasu coraz bardziej.
ostatnio mam do wymiany głośniki.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-04-19 13:01:56
Autor: Chris
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
pawell32 nabazgrał(a):

[...]

No to masz Samsunga tylko w innej obudowie bo matryce robi Samsung :)

Data: 2012-04-19 13:22:30
Autor: pawell32
W dniu 2012-04-19 13:01, Chris pisze:

No to masz Samsunga tylko w innej obudowie bo matryce robi Samsung :)

no właśnie nie.
jeszcze niedawno fabryka produkująca matryce była spółką sony-samsung.
obecnie 5 % matryc pochodzi od samsunga, większość robi np. fabryka
sharpa.
widać to chociażby w jakości podświetlenia. w samsungach widać
niedoświetlone pola, a sonkach minimalnie, w 100% wiadomo że przy
krawędziowym się nie da.
poza tym matryca to jedno, a elektronika to drugie.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-04-19 12:33:52
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 19 Apr 2012 13:22:30 +0200, pawell32 napisał(a):

jeszcze niedawno fabryka produkująca matryce była spółką sony-samsung.
obecnie 5 % matryc pochodzi od samsunga, większość robi np. fabryka
sharpa.

czyli kupiony w zeszłym roku w Polsce w promocji był najprawdopodobniej
Samsunga

poza tym matryca to jedno, a elektronika to drugie.

No właśnie, a tą Sony zawsze miało nędzną. Jeszcze za czasów, kiedy Sony
miało na rynku przewagę w postaci Trinitrona i patentów na niego.
Kupując wtedy telewizor Sony dostawało się dobry kineskop i bardzo
przeciętną elektronikę, w dodatku w cenie wyższej od konkurencyjnego
sprzętu z niezłym kineskopem i niezłą elektroniką.
Owszem, można było kupić telewizor Sony z dobrym kineskopem i
ponadprzeciętną elektroniką, ale wtedy cena momentalnie startowała w
kosmos.
Nie wspominając, że od zawsze ta elektronika Sony była dosyć awaryjna, a z
serwisem krucho. Teraz z serwisem nie będzie problemu, bo nikt tego nie
naprawia, tylko wymieniają (będzie problem po gwarancji), awaryjność też
będzie przeciętna, bo i tak wszystko robią te same małe chińskie rączki.

W każdym razie jakoś nie warto chyba bardzo być przywiązanym do firmy,
która od wielu lat nie pokazała NICZEGO innowacyjnego, od wielu lat pcha
się w bezsensowne zamknięte systemy (i zawsze dostaje po łapach jak takie
wypuszcza), nie uczy się dokładnie niczego:
http://www.gizmodo.co.uk/2012/04/sony-still-hasnt-learnt-its-busted-out-yet-another-proprietary-optical-disc-format/
i jest w sytuacji, gdzie bankructwo zagląda w oczy (zagląda, nie grozi,
mają co wyprzedawać):
http://mashable.com/2012/04/10/sony-6-4-billion-net-loss/

Wracając do telewizorów - jedyne co Sony przez chwilę miało fajne, to dosyć
dobrze dopracowane oprogramowanie w smart tv, ale tu już konkurencja dawno
ich dogoniła i obecnie to żadne mecyje.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-04-19 14:01:32
Autor: Chris
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
Waldek Godel nabazgrał(a):

Wracając do telewizorów - jedyne co Sony przez chwilę miało fajne, to
dosyć dobrze dopracowane oprogramowanie w smart tv, ale tu już
konkurencja dawno ich dogoniła i obecnie to żadne mecyje.

Dodał bym do tego dobrą współpracę z PS3 gdzie można mieć jednego pilota albo sterować obiema rzeczami z kompa albo tabletu :)

Data: 2012-04-21 14:06:33
Autor: jerzu
On Thu, 19 Apr 2012 14:01:32 +0200, "Chris" <spam@spam.net> wrote:

Dodał bym do tego dobrą współpracę z PS3 gdzie można mieć jednego pilota albo sterować obiema rzeczami z kompa albo tabletu :)

U mnie to samo (sterowanie z jednego pilota) działa w zestawie
Panasonic + PS3, więc...

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-04-23 00:36:04
Autor: Michal Lukasik
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
Dnia 19.4.2012, Chris napisał(a):

Skoro jerzu pisze o Panasanicu to ja dodam informację o...

Dodał bym do tego dobrą współpracę z PS3 gdzie można mieć jednego pilota

Każdy Samsung z Anynet+ to potrafi.

albo sterować obiema rzeczami z kompa albo tabletu :)

Kombinacja Android i Samsung serii C lub D działa "z pudła", z serią B
trzeba użyć SamyGo.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2012-04-19 14:51:48
Autor: pawell32
W dniu 2012-04-19 13:33, Waldek Godel pisze:

czyli kupiony w zeszłym roku w Polsce w promocji był najprawdopodobniej
Samsunga

o ile pamiętam to od ponad dwóch lat już nie

[...]

to widzę, że masz duże pojęcie o tym.
ja pracowałem w serwisie panasonic-a i tam mieli problem.
ja na części czekałem średnio 10 dni, a kolego w serwisie
sony 1-3 dni.

[...]

mają, mają. oczywiście w tv nie są liderem jak kiedyś.
mieli dobre urządzenia, którymi obstawione były wszystkie
studia, bary itp.
np. walkmany mieli cienkie, choć reklama zrobiła swoje. taki
odtwarzacz panasonic bił na głowe mechanizm sony, który ponoć
był wstrząsodporny - z plastykowym kołem zamachowym.

teraz mają dobre konsole, telefony,
ale to nie czas dla gigantów robiących wszystko.

Wracając do telewizorów - jedyne co Sony przez chwilę miało fajne, to dosyć
dobrze dopracowane oprogramowanie w smart tv, ale tu już konkurencja dawno
ich dogoniła i obecnie to żadne mecyje.

dogoniła, ale ja i tak wole to od samsunga.
jak mowa o tym to również panasonic fajnie to rozwiązał

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-04-21 14:08:30
Autor: jerzu
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
On Thu, 19 Apr 2012 14:51:48 +0200, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

to widzę, że masz duże pojęcie o tym.
ja pracowałem w serwisie panasonic-a i tam mieli problem.
ja na części czekałem średnio 10 dni, a kolego w serwisie
sony 1-3 dni.

Nie wiem jak w Panasonicu, ale Sony ma (miał?) system zamówień części
bezpośrednio z magazynu europejskiego. Serwisant zamawia przez
internet to, co mu potrzebne, i części ma na góra drugi dzień.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-04-19 13:24:50
Autor: Chris
[...]

Wydawało mi się że było odwrotnie że zmienili właśnie z Sharpa na Samsunga ale może się mylę :)

widać to chociażby w jakości podświetlenia. w samsungach widać
niedoświetlone pola, a sonkach minimalnie, w 100% wiadomo że przy
krawędziowym się nie da.
poza tym matryca to jedno, a elektronika to drugie.

Samsung złej elektroniki nie robi .. to nie czasy gierka gdzie samsung czy lg to były tajemne i neznane firmy :)

Data: 2012-04-19 14:41:53
Autor: pawell32
W dniu 2012-04-19 13:24, Chris pisze:

Samsung złej elektroniki nie robi .. to nie czasy gierka gdzie samsung
czy lg to były tajemne i neznane firmy :)

tego nie powiedziałem.
ostatnio rozbierałem led-a D6500 i muszę przyznać, że bardzo
ładnie wykonany.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-04-20 10:53:53
Autor: I.Tichy
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał(a):

Niby zepsuty egzemplarz  ma sugerowac, ze Samsung jest be...?

Tak

Aha. Inne marki sie nie psuja?

Data: 2012-04-23 08:49:18
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-04-20 10:53,  *I.Tichy* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Niby zepsuty egzemplarz  ma sugerowac, ze Samsung jest be...?

Tak

Aha. Inne marki sie nie psuja?

U mnie, odpukać, nie :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-04-23 11:30:03
Autor: I.Tichy
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał(a):

U mnie, odpukać, nie :)

No i tu nalezy chyba zakonczyc dyskusje z Toba.

Data: 2012-04-23 10:46:52
Autor: Remek
Użytkownik "I.Tichy" napisał:

Niby zepsuty egzemplarz  ma sugerowac, ze Samsung jest be...?

Samsung nawet nie zepsuty jest do d... Tak debilnego oprogramowania
telewizora jeszcze nie widziałem. Omijać z daleka ten szajs.

Remek

Data: 2012-04-23 11:32:34
Autor: I.Tichy
"Remek" <nospam@gmail.com> napisał(a):

Samsung nawet nie zepsuty jest do d... Tak debilnego oprogramowania
telewizora jeszcze nie widziałem. Omijać z daleka ten szajs.

Te debilne oprogramowanie potrafi robic takie rzeczy, ze
inne marki moga tylko o tym pomarzyc.

No ale rozumiem ,ze sa ludzie, ktorzy telewizor wybieraja pod katem
user friendly oprogramowania.

Data: 2012-04-23 12:05:17
Autor: pawell32
W dniu 2012-04-23 11:32, I.Tichy pisze:

No ale rozumiem ,ze sa ludzie, ktorzy telewizor wybieraja pod katem
user friendly oprogramowania.

dla niego dedykowany jest Rubin 714 - ma znakomite oprogramowanie ;-)

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-04-23 12:11:39
Autor: 4CX250
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4f952967$1news.home.net.pl...
W dniu 2012-04-23 11:32, I.Tichy pisze:

No ale rozumiem ,ze sa ludzie, ktorzy telewizor wybieraja pod katem
user friendly oprogramowania.

dla niego dedykowany jest Rubin 714 - ma znakomite oprogramowanie ;-)

Wypraszam sobie. Mój rubin 100% bezawaryjnie przepracował 7 lat a kolejne 12 lat służył nadal dzięki drobnym niekłopotliwym naprawom. Który współczesny TV (zwłaszcza szajsung) tyle wytrzyma?

Marek

Data: 2012-04-23 12:10:57
Autor: Wmak
4CX250 <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał(a):
> [...]

Wypraszam sobie. Mój rubin 100% bezawaryjnie przepracował 7 lat a kolejne 12 lat służył nadal dzięki drobnym niekłopotliwym naprawom. Który współczesny TV (zwłaszcza szajsung) tyle wytrzyma?

I kolory można było sobie ustawić dowolne (oprócz poprawnych), na środku i w każdym rogu inne, a napisy od razu wyświetlane w trzech kolorach, rozsunięte o centymetr.

Data: 2012-04-23 14:27:20
Autor: 4CX250
Użytkownik " Wmak" <w.mak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jn3gsh$i8m$1inews.gazeta.pl...

I kolory można było sobie ustawić dowolne (oprócz poprawnych),
na środku i w każdym rogu inne,
a napisy od razu wyświetlane w trzech kolorach, rozsunięte o centymetr.

Oj tam oj tam.  Każda epoka ma swoje wady. Zapomniał że wtedy w PRLu taki OTV mieć to było coś?

Marek

Data: 2012-04-23 14:54:38
Autor: Wmak
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
4CX250 <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał(a):
Oj tam oj tam.  Każda epoka ma swoje wady. Zapomniał że wtedy w PRLu taki OTV mieć to było coś?

W tamtych czasach oprócz pracy na etacie naprawiałem telewizory - czarno-
białe, bo do Rubinów czułem polityczne i techniczne obrzydzenie.
W 1976 kupiłem Sony KV1820R (za ponad 10 średnich pensji).
Obraz kryształowy, żadnych błędów czystości i zbieżności.
(przeżyły ponad 20 lat z 1-2 naprawami)
W rok później wylądowałem na saksach w Sztokholmie w serwisie RTV.
Szokiem dla mnie było, że ok 10-letnie kolorowe Philipsy, po wymianie kilku lamp, poprawieniu kilku lutów i drobnej regulacji miały obraz nieporównywalnie lepszy niż w fabrycznie nowym Rubinie. --

Data: 2012-04-24 09:58:33
Autor: 4CX250
Użytkownik " Wmak" <w.mak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jn3qfe$g2h$1inews.gazeta.pl...

[...]

Fakt w rubinach był te nieszczęsny układ delty co powodowało że utrzymanie i regulacja zbieżności była bardzo kłopotliwa.

[...]

No ale u nas w sklepie ZURiT takowego nie kupiłeś. Jedynie w pewexie ale to tylko nieliczni mogli sobie pozwolić.

Marek

Data: 2012-04-24 09:32:43
Autor: Wmak
> [...]

> lamp, poprawieniu kilku lutów i drobnej regulacji miały obraz > nieporównywalnie

W sklepach były tam już PILe ale reperowało się głównie stare Delty, to o nich  wcześniej pisałem.
Niektóre miały kilkanaście regulatorów konwergencji a np. Telefunkeny  miały pod kineskopem wyciągany panel, o szerokości całej skrzynki, z rozmieszczonymi co ok 15mm  pokrętłami przeważnie potencjometrów drutowych i kilku cewek.
Było tego do cholery ale wcale nie trzeba było tym często kręcić - zbieżność dawała się idealnie wyregulować i nie rozjeżdżała się e czasie jak w Rubinie.
Kiedyś, gdy próbowałem skorygować jakieś drobne rozjechanie w rogu, przyszedł szef, obśmiał się, kazał odejść na kilka metrów i popatrzeć; "przecież tego nie widać"

No ale u nas w sklepie ZURiT takowego nie kupiłeś. Jedynie w pewexie ale to tylko nieliczni mogli sobie pozwolić.

By kupić tego Sonego przez miesiąc koczowałem w maluchu pod kilkoma sklepami, w dzień i w nocy, sprawdzano społeczne listy itp.
Nikt nie wiedział, kiedy i gdzie będzie dostawa.
Przechodnie pytali "za czym kolejka ta stoi?" - za kolorowymi telewizorami - "za darmo?" - za 30 tysięcy - pukali się w czoło i odchodzili.
A my mieliśmy taką fantazję by kupić ten cud japońskiej techniki. --

Data: 2012-04-23 15:30:00
Autor: zho

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:4f954aad$0$26698$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sasiadka kupila Rubina 200p i to byl dopiero wypas wazyl albo 100 albo 50 kg przynajmniej mial tak napisane w instrukcji.
Pozdrawiam ZHO
www.akwa.aip.pl

Data: 2012-04-23 20:47:04
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik zho napisał:
Sasiadka kupila Rubina 200p i to byl dopiero wypas wazyl albo 100 albo
50 kg przynajmniej mial tak napisane w instrukcji.

Oj tam oj tam :-) Mój 29" CRT Panasonica waży wg instrukcji 49,5 kg...

Data: 2012-04-23 13:49:07
Autor: Chris
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
4CX250 nabazgrał(a):

I nie zapalił się jak 75% innych :)

Data: 2012-04-23 14:01:30
Autor: 4CX250
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości news:jn3fjk$eni$1inews.gazeta.pl...
4CX250 nabazgrał(a):

[...]

Wystarczyło raz na rok odkurzyć wnętrze zwylym odkurzaczem aby się tego ustrzec.
Poczytaj też coś o zagrożeniu pożarowym od współczesnych zasilaczy impulsowych.

Marek

Data: 2012-04-24 12:45:10
Autor: Chris
[...]

Tam o ile pamiętam nie chodziło tylko o brud ...

Poczytaj też coś o zagrożeniu pożarowym od współczesnych zasilaczy impulsowych.

Ma doświadczenie z branżą IT ok 20 lat i nie widziałemżadnego zasilacza który by się zapalił :)

Data: 2012-04-24 13:13:41
Autor: 4CX250
Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości news:jn607m$sm2$1inews.gazeta.pl...

Ma doświadczenie z branżą IT ok 20 lat i nie widziałemżadnego zasilacza który by się zapalił :)

Tak samo jak ty nie widziałeś żadnego zasilacza tak samo ja nie widziałem (fakt słyszałem) że się zapalił jakiś rubin.
Osobiście u sąsiada odklejałem z wykładziny podłogowej stopiony zasilacz który się zapalił  a który sąsiad gasił mokra ścierką.

Marek

Data: 2012-04-24 17:08:17
Autor: Wmak
[...]

A ja widziałem kilka.
Pierwszy raz wpuszczono mnie do salki telewizyjnej w domu wczasowym po pożarze Rubina.
Wrażenie niesamowite.
Wystarczyło odwrócić się tyłem do bezpośrednio padającego światła by nie widzieć własnej ręki.
Ściany i sufit były tak pokryte sadzą że zrozumiałem fizyczne pojęcie "ciało idealnie czarne".

Później pracowałem w instytucie gdzie po sąsiedzku była komórka zajmująca się bezpieczeństwem użytkowania sprzętu powszechnego użytku.
Przywożono tam na badania m.in.spalone Rubiny - niekiedy całkowicie.
Ciekawe, że według radzieckich norm (GOST) były one niepalne.
U ruskich nie dało się reklamować.
Dla porównania nasze Jowisze miewały tylko podpalone płytki i trafo WN i nadtopione tylne klapy.

Jeszcze wcześniej użyłem do budowy wzmacniacza tranzystorowego dużej mocy transformatora sieciowego z Rubina.
To lepsze wykonanie, nawijane miedzianymi przewodami bo bywały jeszcze (może w innych modelach) z aluminiowymi drutami
Odwinąłem wtórne aż do ekranu i nawinąłem co trzeba, używając oryginalnych przekładek,
Nie przyszło mi nawet do głowy, że może to być zwykła nieimpregnowana "bumaga"
Wzmacniacz poszedł do kościoła, gdzie niestety była wilgoć.
Kiedyś, gdy "wysiadła faza" i nagłośnienie nie zadziałało, ambitny technicznie ksiądz wikary zastąpił bezpiecznik sieciowy gwoździem, zamknął drzwiczki wnęki w ścianie ze wzmacniaczem i tak to zostawił.
Trafo złapało wilgoci, po powrocie 220V przebiło sieć do ekranu trafa. Przewodu ochronnego wprawdzie w zabytkowej instalacji nie było ale dobre uziemienie pochodziło z mikrofonowych przewodów w ołowianym płaszczu zamurowanych pod posadzką.
Zwarcie musiało powstać gdzieś w połowie pierwotnego uzwojenia bo wtórne uzwojenie dało na elktrolity zwiększone napięcie aż wybuchły - wyszły z nich teleskopowo do góry zwijki okładzin aż zaparły się o pokrywę.
O dziwo nic więcej nie uszkodziło się we wzmacniaczu - wytrzymały nawet 2N3055 - dobrej firmy i selekcjonowane na napięcie przebicia powyżej katalogowego.
Trafo zostało przewinięte z dobrymi przekładkami i nasycone na gorąco woskowym impregnatem, wzmacniacz pracował jeszcze sporo lat. --

Data: 2012-04-24 07:54:35
Autor: I.Tichy
[...]

Te tv z reala z przeceny pewnie nie i to niezaleznie od marki), ale topowe modele w swoich rocznikach mysle, ze bez problemu.

Data: 2012-04-23 17:31:34
Autor: jerzu
On Mon, 23 Apr 2012 10:46:52 +0200, "Remek" <nospam@gmail.com> wrote:

Samsung nawet nie zepsuty jest do d... Tak debilnego oprogramowania
telewizora jeszcze nie widziałem. Omijać z daleka ten szajs.

Widziałeś LG?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-04-24 07:30:29
Autor: pawell32
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 z?
W dniu 2012-04-23 17:31, jerzu pisze:

Widziałeś LG?

to kiedyś nazywało się goldstar.
jak kolega kupował wiele lat temu tv, sprzedawca namawiał go
właśnie na goldstara. jak powiedział - wszystkie serwisy zamknęli
bo nie mieli co robić. otv były tak dobre, że się w ogóle
nie psuły ;-)

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-04-18 11:17:38
Autor: Chris
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł
gucio nabazgrał(a):

Przymierzam się do zakupu TV z DVB-T, HD Ready w cenie ok. 1000 zł, który będzie odbierał z anteny naziemnej.
Mam na oku 5 modeli:
SAMSUNG LE32D450

Kupowałem chyba taki (albo D400) rodzicom i powiem że spisuje się bardzo dobrze, ma wszystko co potrzeba dla ludzi 60+ :)

Data: 2012-04-18 11:21:36
Autor: Cavallino
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł

Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmm0ri$sf0$1@inews.gazeta.pl...
gucio nabazgrał(a):

[...]

Dla nich chyba najważniejszą funkcją byłoby umiejętność prawidłowego przełączania się z Letterboxa na 4:3 i 16:9, z pominięciem analizy loga stacji, zarówno na analogu jak i dvb-t.
Ale wątpię, żeby cokolwiek w tej cenie rzeczywiście dobrze to obsłużyło.

Data: 2012-04-18 10:39:52
Autor: Wmak
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
[...]
Chyba przesadzasz z tymi wymaganiami.
U większości ludzi znacznie przed "60" panoramiczne telewizory, kineskopowe i płaskie są ustawione na tryb "super zoom" lub podobny, przy którym obraz  wypełnia cały ekran.
Gdy u znajomych, nie mogąc patrzeć na grube baby, przestawię TV tak, by postaci były proporcjonalne a kółka okrągłe to mają pretensje, że popsułem im telewizor, "bo są jakieś czarne pasy albo coś (troszkę) obcięte u góry i dołu".
Każą przywrócić poprzednie ustawienia.

Data: 2012-04-18 12:47:03
Autor: Cavallino

Użytkownik " Wmak" <w.mak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmm5ln$dak$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Tak, wiem i dlatego dobry automat załatwiłby część problemu, w dvb-t większość już jednak leci w 16:9.

Data: 2012-04-19 22:54:52
Autor: nom

Użytkownik " Wmak" <w.mak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jmm5ln$dak$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeżeli chodzi o skalowanie to najlepiej według mnie mają to rozwiązane TV Panasonica.
Nawet jak rozciąga tryb 4:3 na cały ekran to robi to nieliniowo, czyli w środku obrazu  bardzo mało im dalej do krawędzi to więcej. Ma się wrażenie, że postacie w środku ekranu mają prawidłowe proporcje. :-)
Teraz oglądam na Panasonicu PV8 sygnał z dekodera wiwa hd50 i ona ma fajny tryb PilarBox i zachowuje mi proporcje, w trybie 4:3 po boku mam czarne pasy, ale ja tak wolę. :-)
Jeżeli chodzi o obraz to sygnał cyfrowy DVB-T na Panasonicu najlepiej wygląda, w porównaniu z plazmą samsunga i LG. Nawet na LCD z LED samsuna 46" za 4000zł u kumpla gorzej wypada. Ale to moje subiektywne zdanie.
Jedynie lepszy obraz widziałem na TV sony LCD chyba 60" z jakimś filtrem (szybą), ale kosztował coś koło 7000zł. :-)

Data: 2012-04-19 21:17:06
Autor: Wmak
nom <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Nawet jak rozciąga tryb 4:3 na cały ekran to robi to nieliniowo, czyli w środku obrazu  bardzo mało im dalej do krawędzi to więcej. Ma się wrażenie, że postacie w środku ekranu mają prawidłowe proporcje. :-)

To jest właśnie patent, który mnie najbardziej wkurza.
Na ekranie chudy (tzn. normalny) facet a po bokach dwie grube baby, w dodatku z niesymetrycznie umieszczonymi na tułowiu głowami i jednym ramieniem dwa razy (celowo przesadzam) grubszym  od drugiego.
A najlepszy to z boku siedzący tow. Urban, że o jednym biskupie nie wspomnę.

Data: 2012-04-20 19:11:28
Autor: Cavallino

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmpu2q$i5t$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Jest jakiś tv który tego nie ma?
Mój stary Sharp ten tryb nazywa "Panoramiczny" w odróżnieniu od normalnego 16:9, który nazywa się "Pełny".
Tyle że go nie przełącza z automatu w letterboxa i 4:3, gdy nadawca nie nadaje odpowiedniego sygnału.

Data: 2012-04-20 19:41:56
Autor: z
W dniu 2012-04-20 19:11, Cavallino pisze:

Mój stary Sharp ten tryb nazywa "Panoramiczny" w odróżnieniu od
normalnego 16:9, który nazywa się "Pełny".

Ja używam złotego środka - 14/9. Trochę w pionie obraz przycięty ale za to czarne pasy po bokach nie takie przytłaczające :-)

Data: 2012-04-19 23:45:19
Autor: cation
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł

Witam

[...]

oooo mam tak samo, nie mogę patrzeć na zniekształcone proporcje,  wszystkim przestawiam telewizory... hehehe

Pzdr

Data: 2012-04-21 09:00:45
Autor: Marek
On Thu, 19 Apr 2012 23:45:19 +0200, "cation" <catwytnijtoion@wp.pl> wrote:
>Każą przywrócić poprzednie ustawienia.

Dla mnie też jest niezrozumiałe, dlaczego większość uparcie woli oglądać zniekształcony obraz niż pasy po bokach.

--
Marek

Data: 2012-04-19 00:20:47
Autor: Marcepan
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł
Kupowałem chyba taki (albo D400) rodzicom i powiem że spisuje się bardzo dobrze, ma wszystko co potrzeba dla ludzi 60+ :)

Pewnie, po co przepłacać. I tak niedługo umrą...
Pozdrowienia dla twoich dzieci ;-)

Data: 2012-04-19 10:06:00
Autor: Chris
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł
Marcepan nabazgrał(a):

Kupowałem chyba taki (albo D400) rodzicom i powiem że spisuje się bardzo dobrze, ma wszystko co potrzeba dla ludzi 60+ :)
Pewnie, po co przepłacać. I tak niedługo umrą...
Pozdrowienia dla twoich dzieci ;-)

?? nie bardzo rozumiem twoją wypowiedz ...

Data: 2012-04-21 20:30:10
Autor: Maksymilian Dutka
[...]

Dodał bym do tej listy jeszcze Funaji z podświetlaniem LED. Obraz, i dźwięk taki sobie ale po rejestracji dostaje się 5 lat gwarancji.

Podświetlanie LED-owe pobiera mniej prądu niż CCFL.

(powyższy opis tyczy się Funai LED32-H9223M)

Maksymilian Dutka

Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł