Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł

Data: 2012-04-18 11:17:38
Autor: Chris
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł
gucio nabazgrał(a):

Przymierzam się do zakupu TV z DVB-T, HD Ready w cenie ok. 1000 zł, który będzie odbierał z anteny naziemnej.
Mam na oku 5 modeli:
SAMSUNG LE32D450

Kupowałem chyba taki (albo D400) rodzicom i powiem że spisuje się bardzo dobrze, ma wszystko co potrzeba dla ludzi 60+ :)

Data: 2012-04-18 11:21:36
Autor: Cavallino

Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmm0ri$sf0$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Dla nich chyba najważniejszą funkcją byłoby umiejętność prawidłowego przełączania się z Letterboxa na 4:3 i 16:9, z pominięciem analizy loga stacji, zarówno na analogu jak i dvb-t.
Ale wątpię, żeby cokolwiek w tej cenie rzeczywiście dobrze to obsłużyło.

Data: 2012-04-18 10:39:52
Autor: Wmak
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
[...]
Chyba przesadzasz z tymi wymaganiami.
U większości ludzi znacznie przed "60" panoramiczne telewizory, kineskopowe i płaskie są ustawione na tryb "super zoom" lub podobny, przy którym obraz  wypełnia cały ekran.
Gdy u znajomych, nie mogąc patrzeć na grube baby, przestawię TV tak, by postaci były proporcjonalne a kółka okrągłe to mają pretensje, że popsułem im telewizor, "bo są jakieś czarne pasy albo coś (troszkę) obcięte u góry i dołu".
Każą przywrócić poprzednie ustawienia.

Data: 2012-04-18 12:47:03
Autor: Cavallino

Użytkownik " Wmak" <w.mak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmm5ln$dak$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Tak, wiem i dlatego dobry automat załatwiłby część problemu, w dvb-t większość już jednak leci w 16:9.

Data: 2012-04-19 22:54:52
Autor: nom

Użytkownik " Wmak" <w.mak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jmm5ln$dak$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeżeli chodzi o skalowanie to najlepiej według mnie mają to rozwiązane TV Panasonica.
Nawet jak rozciąga tryb 4:3 na cały ekran to robi to nieliniowo, czyli w środku obrazu  bardzo mało im dalej do krawędzi to więcej. Ma się wrażenie, że postacie w środku ekranu mają prawidłowe proporcje. :-)
Teraz oglądam na Panasonicu PV8 sygnał z dekodera wiwa hd50 i ona ma fajny tryb PilarBox i zachowuje mi proporcje, w trybie 4:3 po boku mam czarne pasy, ale ja tak wolę. :-)
Jeżeli chodzi o obraz to sygnał cyfrowy DVB-T na Panasonicu najlepiej wygląda, w porównaniu z plazmą samsunga i LG. Nawet na LCD z LED samsuna 46" za 4000zł u kumpla gorzej wypada. Ale to moje subiektywne zdanie.
Jedynie lepszy obraz widziałem na TV sony LCD chyba 60" z jakimś filtrem (szybą), ale kosztował coś koło 7000zł. :-)

Data: 2012-04-19 21:17:06
Autor: Wmak
nom <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Nawet jak rozciąga tryb 4:3 na cały ekran to robi to nieliniowo, czyli w środku obrazu  bardzo mało im dalej do krawędzi to więcej. Ma się wrażenie, że postacie w środku ekranu mają prawidłowe proporcje. :-)

To jest właśnie patent, który mnie najbardziej wkurza.
Na ekranie chudy (tzn. normalny) facet a po bokach dwie grube baby, w dodatku z niesymetrycznie umieszczonymi na tułowiu głowami i jednym ramieniem dwa razy (celowo przesadzam) grubszym  od drugiego.
A najlepszy to z boku siedzący tow. Urban, że o jednym biskupie nie wspomnę.

Data: 2012-04-20 19:11:28
Autor: Cavallino

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmpu2q$i5t$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Jest jakiś tv który tego nie ma?
Mój stary Sharp ten tryb nazywa "Panoramiczny" w odróżnieniu od normalnego 16:9, który nazywa się "Pełny".
Tyle że go nie przełącza z automatu w letterboxa i 4:3, gdy nadawca nie nadaje odpowiedniego sygnału.

Data: 2012-04-20 19:41:56
Autor: z
W dniu 2012-04-20 19:11, Cavallino pisze:

Mój stary Sharp ten tryb nazywa "Panoramiczny" w odróżnieniu od
normalnego 16:9, który nazywa się "Pełny".

Ja używam złotego środka - 14/9. Trochę w pionie obraz przycięty ale za to czarne pasy po bokach nie takie przytłaczające :-)

Data: 2012-04-19 23:45:19
Autor: cation
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł

Witam

[...]

oooo mam tak samo, nie mogę patrzeć na zniekształcone proporcje,  wszystkim przestawiam telewizory... hehehe

Pzdr

Data: 2012-04-21 09:00:45
Autor: Marek
On Thu, 19 Apr 2012 23:45:19 +0200, "cation" <catwytnijtoion@wp.pl> wrote:
>Każą przywrócić poprzednie ustawienia.

Dla mnie też jest niezrozumiałe, dlaczego większość uparcie woli oglądać zniekształcony obraz niż pasy po bokach.

--
Marek

Data: 2012-04-19 00:20:47
Autor: Marcepan
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł
Kupowałem chyba taki (albo D400) rodzicom i powiem że spisuje się bardzo dobrze, ma wszystko co potrzeba dla ludzi 60+ :)

Pewnie, po co przepłacać. I tak niedługo umrą...
Pozdrowienia dla twoich dzieci ;-)

Data: 2012-04-19 10:06:00
Autor: Chris
Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł
Marcepan nabazgrał(a):

Kupowałem chyba taki (albo D400) rodzicom i powiem że spisuje się bardzo dobrze, ma wszystko co potrzeba dla ludzi 60+ :)
Pewnie, po co przepłacać. I tak niedługo umrą...
Pozdrowienia dla twoich dzieci ;-)

?? nie bardzo rozumiem twoją wypowiedz ...

Jaki TV LCD 32`` - 5 modeli za ok. 1000 zł