Jaki TV wybrać ? Samsung UE 46F 6320 czy ? ??

Data: 2014-06-26 17:34:46
Autor: gonzales
Jaki TV wybrać ? Samsung UE 46F 6320 czy ? ??
Jaki TV 46 calowy wybrać do ok 2500 tys ?
Zastanawiałem się nad tym modelem:

SAMSUNG UE46 F6320

Zależy mi przede wszystkim na WI-FI, SMART TV, NISKIM PODOBRZE PRĄDU, 3d tak względnie

Data: 2014-06-26 17:14:56
Autor: masti
Jaki TV wybraæ ? Samsung UE 46F 6320 czy ???
Dnia pięknego Thu, 26 Jun 2014 17:34:46 +0200 osobnik zwany gonzales
napisał:

[...]

smart-TV jest zdecydowanie przereklamowane. To już lepiej sobie dokup chromecasta albo Androida na gwizdku HDMI będzie dużo bardziej funkcjonalne.

o 3D to nawet nie wspomnÄ™.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-06-29 16:12:54
Autor: Andrzej S
W dniu 2014-06-26 17:34, gonzales pisze:

Zależy mi przede wszystkim na WI-FI, SMART TV, NISKIM PODOBRZE PRĄDU, 3d
tak względnie

Kupilem nie Sams. a Toshibe z tym o co pytasz, bez 3d. Gdybym nie
wiedzial, jak powinno dzialac wi-fi, internet, siec domowa,
moze i bym sie cieszyl.

Internet jest schowany w ich aplikacji firmowej, która wie
lepiej, co chcemy ogladac. Do pasji zaczyna doprowadzac ten ryk
czegos tam, gdy idziemy w siec i jeszcze nie zdazylismy podac
adresu. Po kilku mies. w zasadzie ogladamy sobie czasem tylko YouTuba,
gdzie na duzym ekranie bywa dobra zabawa. Ciekawa wyszukiwarka
z pilota TV, ale znów - aplikacja wie lepiej, co nalezy obejrzec.

O jakiejs typowej sesji internetowej, podobnej do tych sprzed
komputera, nalezy zapomniec z powodu koszmarnej nawigacji.

Internet w TV przechwytuje marketing i Toshiba najwyrazniej draniom
sprzyja. Polecane aplikacje zmieniaja sie, ale nie ja je kofiguruje.

Podobno taki TV potrafi (albo zaraz sie nauczy) raportowac komu trzeba,
co tam akurat ogladasz.

WiFi dziala - inet jest. Ale mialo byc sieganie z TV na dyski
komputerów i pobieranie zasobów do ogladania. Okazuje sie, ze
wszystkie domowe urzadzenia nie sa kompatybilne (Toshiba mówi,
ze nie udało sie sparowac urzadzen). Wymagane jakies protoko9y
Intela, nie chce mi sie szukac nazwy.

W sumie zadziwiajace, ze tak mozna spieprzyc prosty temat
"Telewizor wifi w domowej sieci".

W efekcie mamy bardzo dobry TV, takze ekran do kina, ale po
podlaczeniu zewnetrznego dysku USB czy tabletu (po HDMI).
Tylko zal tej stówy wyrzuconej w SMART.

Wiec jak pisze Masti - gwizdek wetkniety w TV i sluzacy
do integracji z domowa siecia WiFi i dostarczania inetu.
I bardzo dobrze - miejsce SMART jest na wysypisku nieudanych
projektów marketoidalnych.

pozdro
--
A S

Data: 2014-06-29 16:19:30
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 29 Jun 2014 16:12:54 +0200, Andrzej S napisał(a):

[...]

Bardzo przydatna recenzja, własnie się powstrzymałam od bezsensownego
zakupu. Dzięki.
--
XL  "Nie należy mylić prawdy z opiniÄ… wiÄ™kszoÅ›ci."  Jean Cocteau

Data: 2014-07-02 12:45:37
Autor: Przesmiewca
Jaki TV wybraæ ? Samsung UE 46F 6320 czy ???
Andrzej S <asta@evbox.pl> napisa³(a):

WiFi dziala - inet jest. Ale mialo byc sieganie z TV na dyski
komputerów i pobieranie zasobów do ogladania. Okazuje sie, ze
wszystkie domowe urzadzenia nie sa kompatybilne (Toshiba mówi,
ze nie uda³o sie sparowac urzadzen). Wymagane jakies protoko9y
Intela, nie chce mi sie szukac nazwy.

To sie nazywa DLNA i jesli urzadzenie wspiera ten protokol,
 bedzie gadalo z innym - problemem jest tu niestety samo DLNA, ktore jest protokolem,
delikatnie mowiac, niedorobionym. Niestety, ale 100% TV z kartami sieciowymi
obsluguje tylko DLNA - co dla koncowego uzytkownika oznacza mniejsze lub wieksze problemy
jesli zechce ogldac na TV filmy np. z domowego peceta. A to nie mozna filmu przewijac, a tu w ogole
nawet go odczytac, bo krzyczy ze brak kodeka chociaz inny film z takim samym kodowaniem czyta bez
problemu, za chwile brak dzwieku albo film tnie - takie ogldanie filmow po DLNA to chleb powszedni.
Wiec krotko - DLNA to syf, ale alternatywy nie masz, bo wszyscy producenci TV uzywaja tylko
tego protokolu.

Tutaj dochodzimy do Samsunga. To co opisales jest wiele w tym prawdy, dla mnie SmarTV jest rowniez
wkurzajacy i z tym nie zamierzam dyskutowac. Ale telewizory Samsunga maja jednak pare zalet ...

Po pierwsze obsluga wielu formatow i kodekow - wkladasz pena, podpinasz dysk  i TV to odtwarza.
Po prostu - naprawde ciezko jest znalezc np. film, z ktorym TV sobie nie poradzi. Pod tym katem inni
producenci sa daleeeeeko z tylu.

Samsung ma najwieksza w sieci rzesze ludzi, ktorzy skupieni wokol SamyGo (http://www.samygo.tv/)
poprawiaja producenta i dodaja nowe funkcjonalnosci. Efektem tego jest duzo alternatywnego softu na
telewizory tego producenta. I tu przyklad - jak wiadomo tunery czy tez same telewizory maja czasami
opcje nagrywania. Wszystko pieknie ladnie, dopoki nie zechcesz tak nagranego materialu zgrac i
odtworzyc u kolegi. Nie da sie - calosc jest zaszyfrowana kluczem przypisanym do plyty glownej
odbiornika, wiec w praktyce nagrany material mozesz odtworzyc tylko tam, gdzie zostal nagrany.
Przykre. Ale ludzie z SamoGo i z tym sobie poradzili - jest soft, ktory wgrywasz na TV  i ktory
rozszyfrowuje nagrany film. Albo nagrywanie obrazu zrobiono wrecz na telewizorach, ktore
natywnie nawet nie potrafily tego robic! W srodku TV jest linux, wiec praktycznie mozliwosci tworcze
sa ogromne, byleby hardware wyrobil .  Jak ktos jest bardziej zainteresowany proponuje zajrzec pod
podany link i sobie popatrzec jak ludzie rozszerzaja mozliwosci telewizorow Samsunga. I tu dochodzimy do sedna....
Dzieki tej dodatkowej funkcjonalnosci, ktora mozesz zaladowac do TV, jest obsluga
NFS i udzialow Samby (innymi slowy telewizor moze obslugiwac windowsowy NetBios,
bardziej po ludzku otoczenie sieciowe) - a to oznacza, ze zlewasz niedorobione DLNA
i filmy z serwera, peceta, NASa czy co tam masz w domu, ogladasz tak, jakby dyski podpial
bezposrednio do telewizora - przy tym nie masz tych wszystkich wkurwiajacych przypadlosci
o ktorych napisalem na poczatku. Cos pieknego (a wlasciwie to chyba tak to powinno wygladac u
wszystkich), zwlaszcza, ze TV, jak pisalem, odtwarza  praktycznie kazdy format video.

O funkcjonalnosci moznaby dlugo, ale nie w tym rzecz. Oczywiscie mozna  tez dokupic dzingla
z Androidem, tym bardziej, ze ceny tego nie sa zaporowe, ale tam tez nie jest to tak
rozowo do konca.  Zwlaszcza w tych tanszych. Oczywiscie wielu uzytkownikom moze zwisac internet, siec i dodatkowe fjuczery, oni po prostu
chca ogladac telewizje. Tutaj w przypadku Samsunga wystepuje spora rozbieznosc
miedzy modelami, warto troche doczytac, bo mozna kupic odbiornik. np. z inna (gorsza) matryca niz
ten, ktory stoi na wystawie. Problemem technologi LCD i podswietlenie ledowego jest tez clouding,
tutaj nie wiem czy Sony sobie z tym nie radzi najlepiej...

Generalnie - ja bym nie powiedzial, ze Samsung jest be, a Sony, Sharp czy Toshiba to cud, miod i
maliny. To ougolnianie nie majace wiele wspolnego z praktyka.

Data: 2014-07-02 18:44:28
Autor: Andrzej S
W dniu 2014-07-02 12:45, Przesmiewca pisze:

Generalnie - ja bym nie powiedzial, ze Samsung jest be, a Sony, Sharp czy Toshiba to cud, miod i
maliny. To ougolnianie nie majace wiele wspolnego z praktyka.

Toshiba, na której podstawie ocenialem, to zaden miód ...
Fakt - TV znakomity, cena OK, ale od ich wifi, sieci lepiej
trzymac sie z daleka.

Pytajacy pytal o Samsunga, wiec mój post tylko namacil.

pozdr serd
--
A S

Data: 2014-07-03 12:19:44
Autor: Przesmiewca
Jaki TV wybraæ ? Samsung UE 46F 6320 czy ???
Andrzej S <asta@evbox.pl> napisa³(a):

Pytajacy pytal o Samsunga, wiec mój post tylko namacil.

Spoko, pytal ogolnie i tylko podal przyklad Samsunga :)

Data: 2014-07-03 12:28:32
Autor: Przesmiewca
Jaki TV wybraæ ? Samsung UE 46F 6320 czy ???
gonzales <lesgonza@onet.pl> napisa³(a):

Jaki TV 46 calowy wybraæ do ok 2500 tys ?
Zastanawia³em siê nad tym modelem:

SAMSUNG UE46 F6320

Zale¿y mi przede wszystkim na WI-FI, SMART TV, NISKIM PODOBRZE PR¡DU, 3d tak wzglêdnie

Patrzaj coby byla karta ETH a nie tylko samo WiFi, bo sie mozesz niemilo zdziwic przy filmach.
SmartTV jest jaki jest, uzywalny chociaz irytujacy pod wieloma wzgledami. No ale dziala :)
Pobor produ to juz jak sobie ustawisz (w TV sa czesto predefiniowane ustawienia, ale generalnie im
ciemniej i mniej kontrastowiej na ekranie, tym wolniej kolko licznika sie kreci)
3D w Samsungu jest niezle, przy dobrze zrobionym filmie efekty sa kinowe albo i lepsze,
chociaz technologia jest inna (w kinie masz pasywne, dwukolorowe kolory, samsungowe
te pelne aktywki dzialajace z TV po bluetetooth, wiec musisz miec film side by side (SBS) zeby
pokazaly pazur. Co prawda TV Samsunga moga w czasie rzeczywiscie przerabiac takze
klasyczny obraz 2D, ale efekt oczywiscie jest daleki od doskonalego).

Jaki TV wybrać ? Samsung UE 46F 6320 czy ? ??