Jaki UPS doradzacie?

Data: 2011-08-04 15:44:21
Autor: atm
Jaki UPS doradzacie?
Witam,
Kontakt z UPSami urwal mi sie kilka lat temu. Pamietam, ze kiedys popularny i dosc drogi zarazem byl APC. Co polecilibyscie obecnie?
Musialby uciagnac przez pewnie z 10min dwa monitory 24", komputer z trzema HDD, prockiem 980x, karta 480GTX, sporo RAMu.
Wazne, zeby bez problemu wspolpracowal z WIN7ultimate, gdyby byla rowniez mozliwosc latwej wymiany akku po kilku latach byloby super (bez lutowania, przekladania elektroniki itp)
Z gory dziekuje za sugestie......Rafal

Data: 2011-08-04 15:58:07
Autor: atm
Jaki UPS doradzacie?
PS
Drugi kluczowy warunek to brak jakiegokolwiek brzeczenia, musi byc 100% cichy. Cena do ok 450zl. Nie musi miec super wodotryskow. Wyswietlacz nie jest konieczny.

Data: 2011-08-04 16:21:17
Autor: RemeK
Jaki UPS doradzacie?
Dnia Thu, 04 Aug 2011 15:58:07 +0200, atm napisał(a):

PS
Drugi kluczowy warunek to brak jakiegokolwiek brzeczenia, musi byc 100% cichy. Cena do ok 450zl. Nie musi miec super wodotryskow. Wyswietlacz nie jest konieczny.

Za ta cene imho nie kupisz nic sensownego, a juz na pewno spelniajacego
warunki

--
pozdro
RemeK

Data: 2011-08-04 19:50:50
Autor: atm
Jaki UPS doradzacie?
On 2011-08-04 16:21, RemeK wrote:
[...]

Ok, jesli zrezygnowalbym z kryterium cenowego jak wyzej - jaki model wchodzilby w rachube spelniajacy pozostale warunki i zarazem jak najtanszy?

Data: 2011-08-04 17:18:16
Autor: Piotr Rezmer
Jaki UPS doradzacie?
atm pisze:
Musialby uciagnac przez pewnie z 10min dwa monitory 24", komputer z
trzema HDD, prockiem 980x, karta 480GTX, sporo RAMu.
Wazne, zeby bez problemu wspolpracowal z WIN7ultimate,

Zrezygnuj z zasilania 2 monitorów, 1 wystarczy do bezpiecznego zamknięcia systemu. W ten sposób zaoszczędzisz ze 100W pobieranej mocy.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-08-04 19:49:40
Autor: atm
Jaki UPS doradzacie?
On 2011-08-04 17:18, Piotr Rezmer wrote:
atm pisze:
[...]

Bralem to pod uwage - czesto jesdnak jest tak, ze monit o zachowanie zmian wyskakuje na drugim monitorze i w sytuacji krytycznej skomplikuje to zycie.

Data: 2011-08-04 20:40:50
Autor: nom
Jaki UPS doradzacie?

Uzytkownik "atm" <_@vp.pl> napisal w wiadomosci news:j1e7ns$bbu$1news.onet.pl...
Witam,
Kontakt z UPSami urwal mi sie kilka lat temu. Pamietam, ze kiedys popularny i dosc drogi zarazem byl APC. Co polecilibyscie obecnie?

Nie podales najwazniejszego: jaki masz zasilacz?
Jezeli z aktywnym PFC to moga byc problemy z niektórymi (wiekszoscia) UPSów, które nie maja w przyblizeniu przebiegu sinusoidalnego na wyjsciu przy pracy z akumulatora. UPS bez sinusa wylaczy sie po przejsciu na prace awaryjna, chyba, ze ma duzo wieksza moc niz moc pobieranych podzespolów.

Data: 2011-08-04 20:53:22
Autor: atm
Jaki UPS doradzacie?

[...]

Ha, dobrze jest zapytac na grupie.
Moj zasilacz: ocz z-series 850w modular
http://www.ocztechnology.com/ocz-z-series-850w-power-supply.html

Data: 2011-08-04 19:02:05
Autor: januszek
Jaki UPS doradzacie?
atm napisa?(a):

Moj zasilacz: ocz z-series 850w modular

Jakis APC Back-UPS RS nie mniej niz 1500VA powinien dac rade - chociaz IMO powinienes wczesniej to eksperymentalnie sprawdzic. j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-08-04 21:32:08
Autor: Irokez
Jaki UPS doradzacie?
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnj3lr5j.1kne.januszekgimli.mierzwiak.com...
atm napisa?(a):
Moj zasilacz: ocz z-series 850w modular
Jakis APC Back-UPS RS nie mniej niz 1500VA powinien dac rade - chociaz
IMO powinienes wczesniej to eksperymentalnie sprawdzic.

Na pewno Back? a nie Smart?

--
Irokez

Data: 2011-08-05 06:40:16
Autor: januszek
Jaki UPS doradzacie?
Irokez napisa?(a):

Moj zasilacz: ocz z-series 850w modular

Jakis APC Back-UPS RS nie mniej niz 1500VA powinien dac rade - chociaz
IMO powinienes wczesniej to eksperymentalnie sprawdzic.

Na pewno Back? a nie Smart?

Owszem, jeśli Back nie da rady to potem wyprobowałbym Smarta ;)

Back (PRO) kosztuje ok 1100-1400 zł a Smart od ok 2 tys zł :)

j.

Data: 2011-08-05 10:08:34
Autor: MC
Jaki UPS doradzacie?
[...]

A po co? Gość ma zdecydowanie za mocny zasilacz to ma mieć jeszcze zbyt mocny UPS? To wszystko kosztuje, nie tylko przy zakupie, ale odbija się też na stratach. Z tego, co wymianiono najwięcej żre karta graficzna, ale w czasie grania, a wtedy zestaw chyba nie musi być chroniony? Dyski po kilkanaście watów, procek też niewiele. Razem gdzieś z 400W czyli 600, 700 VA. Do tego dwa monitory, maksymalnie po 50W każdy, Czyli robota dla UPS-a 850VA.

I jak ktoś słusznie zwrócił uwagę należy sprawdzić, czy do zasilacza jest potrzebny sinus. I jeszcze jedno, oprócz APC jest jeszcze wielu innych producentów wcale nie gorszego sprzętu.

Data: 2011-08-05 11:15:02
Autor: Piotr Rezmer
Jaki UPS doradzacie?
MC pisze:

600, 700 VA. Do tego dwa monitory, maksymalnie po 50W każdy,
Mój 24" z matrycą PVA pobiera koło 100W.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-08-05 13:35:36
Autor: Przemys³aw Ryk
Jaki UPS doradzacie?
Dnia Fri, 05 Aug 2011 11:15:02 +0200, Piotr Rezmer napisa³(a):

600, 700 VA. Do tego dwa monitory, maksymalnie po 50W ka¿dy,
Mój 24" z matryc± PVA pobiera ko³o 100W.

Chyba przy maksymalnej jasno¶ci.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ze wszystkich oszustów ¶wiata najlepiej sobie radz± politycy i ksiê¿a,   ]

Data: 2011-08-05 14:08:35
Autor: Piotr Rezmer
Jaki UPS doradzacie?
Przemys³aw Ryk pisze:
Chyba przy maksymalnej jasno¶ci.

Raczej nie. To zbyt mêcz±ce dla oczu. Mo¿e to wynika z faktu braku regulacji pod¶wietlenia matrycy. Mój monitor to Gateway 2485. Pomiar tanim chinskim miernikiem poboru mocy (taki z allegro za kilkadziesi±t z³otych).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-08-05 17:14:17
Autor: Przemys³aw Ryk
Jaki UPS doradzacie?
Dnia Fri, 05 Aug 2011 14:08:35 +0200, Piotr Rezmer napisa³(a):

Raczej nie. To zbyt mêcz±ce dla oczu. Mo¿e to wynika z faktu braku regulacji pod¶wietlenia matrycy.

To jak regulujesz jasno¶æ obrazu w takim razie?

Mój monitor to Gateway 2485. Pomiar tanim chinskim miernikiem poboru mocy
(taki z allegro za kilkadziesi±t z³otych).

Ciekawe. Mój FlexScan S2432W ci±gnie przy typowym u¿ytkowaniu (wg
specyfikacji) oko³o 40W. Jak pomy¶lê, ¿e u mnie i tak jasno¶æ ¶ci±gniêta
jest do jakich¶ 16%, to wychodzi, ¿e pewnie jeszcze mniej. :D

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Z moim szczê¶ciem do kobiet, prêdzej znajdê ch³opaka, ni¿ dziewczynê...  ]

Data: 2011-08-05 17:17:12
Autor: Piotr Rezmer
Jaki UPS doradzacie?
Przemys³aw Ryk pisze:
Dnia Fri, 05 Aug 2011 14:08:35 +0200, Piotr Rezmer napisa³(a):

Raczej nie. To zbyt mêcz±ce dla oczu. Mo¿e to wynika z faktu braku
regulacji pod¶wietlenia matrycy.

To jak regulujesz jasno¶æ obrazu w takim razie?

Podejrzewam, ¿e odbywa siê to przez "regulacjê prze¼roczysto¶ci matrycy". Ale Ok, pomierzê zmianê mocy przy ró¿nych ustawieniach

Ciekawe. Mój FlexScan S2432W ci±gnie przy typowym u¿ytkowaniu (wg
specyfikacji) oko³o 40W. Jak pomy¶lê, ¿e u mnie i tak jasno¶æ ¶ci±gniêta
jest do jakich¶ 16%, to wychodzi, ¿e pewnie jeszcze mniej.

Zazdroszczê. U mnie monitor jest mocno ciep³y.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-08-05 20:41:46
Autor: Przemys³aw Ryk
Jaki UPS doradzacie?
Dnia Fri, 05 Aug 2011 17:17:12 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

To jak regulujesz jasność obrazu w takim razie?

Podejrzewam, że odbywa się to przez "regulację przeźroczystości matrycy". Ale Ok, pomierzę zmianę mocy przy różnych ustawieniach

Czyli wychodziłoby, że przy okazji ściągnięcie w dół "jasności" obcina Ci
możliwą do wyświetlenia paletę barw.

Ciekawe. Mój FlexScan S2432W ciągnie przy typowym użytkowaniu (wg
specyfikacji) około 40W. Jak pomyślę, że u mnie i tak jasność ściągnięta
jest do jakichś 16%, to wychodzi, że pewnie jeszcze mniej.

Zazdroszczę. U mnie monitor jest mocno ciepły.

:-[             ]
U mnie obudowa ma temperaturę taką, jaka w pomieszczeniu panuje… Stojący
zresztą obok starszy FlexScan L568 zachowuje się dokładnie w ten sam sposób,
mając podobnie ustawiony poziom jasności.

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Cameron: I took an oath to "do no harm." House: Yeah, but it's not like  ]

Data: 2011-08-05 23:22:55
Autor: Piotr Rezmer
Jaki UPS doradzacie [OT]?
Przemysław Ryk pisze:

Czyli wychodziłoby, że przy okazji ściągnięcie w dół "jasności" obcina Ci
możliwą do wyświetlenia paletę barw.

Pewnie tak jest. Jak używałem oprogramowania do kalibrowania ustawień obraz był jasny, bardzo męczący dla sposobu w jaki korzystam z monitora (czyli obróbka tektstu - kodu źródłowego). Jeśli zależy mi na oglądaniu grafiki, mogę włączyć wcześniej wykalibrowany profil.
Głównym powodem dla jakiego zdecydowałem się na PVA są kąty. Przy dużych przekątnych ekranu nie da się uniknąć patrzenia na ekran pod kątem. A inwersja kolorów pod kątem w TN mnie dobija ;)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Jaki UPS doradzacie?