Jaki amortyzator pod siodełko?

Data: 2016-02-28 01:19:40
Autor: Wojciech_B
Jaki amortyzator pod siodełko?

Użytkownik " ±ćęłń󶼿" <nie@dla.spamerow> napisał w wiadomo¶ci news:nasd3c$gn8$1node2.news.atman.pl...
Czy możecie polecić jaki¶ amortyzator / amortyzowan± sztycę pod siodełko do roweru o nieco wydłużonej pozycji (GF Kaitai, geometria GF Genesis)? Jazda rekreacyjna, głównie niestety po mie¶cie (płyty chodnikowe, kostka, krawężniki, gruby żwir, czasem kocie łby), a kręgosłup cierpi.
¦rednica zewnętrzna sztycy (i wewnętrzna rury podsiodłowej) to 27 mm.
Sztyca podsiodłowa jest obecnie wyciagnięta z ramy na ok. 8 cm (czyli najwyżej tyle mógłby mieć mechanizm amortyzatora).

Podobno jedyna działaj±ca sztyca amortyzowana to SANTOUR NCX, koszt ok.200zł

Data: 2016-02-28 07:08:08
Autor: mbut
W dniu 28.02.2016 o 01:19, Wojciech_B pisze:
[...]

Jak kupisz tani± sztycę to do¶ć szybko dostaje bocznych luzów, miałem tak± i wyrzuciłem do ¶mietnika, chyba za ni± zapłaciłem ponad stówę. Szkoda kasy.
pozdr

Data: 2016-02-28 12:13:46
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2016-02-28 o 01:19, Wojciech_B pisze:
[...]

Jedyna działaj±ca i trwała, to Cane Creek Thudbuster. Koszt "nieco" większy.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2016-02-28 07:26:35
Autor: tadeklodz
W dniu niedziela, 28 lutego 2016 12:13:49 UTC+1 użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
> [...]

GG: 291246, skype: kenickie_PL
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

on ma 8 cm miejsca CC nie wejdzie. Z sentencj± zupełnie się zgadzam maj±c 69 lat

Data: 2016-03-01 18:51:04
Autor: ±ćęłń󶼿
Jaki amortyzator pod siodełko?
Przyszłali Suntour SP12-NCX.
Nakomplikowało się więcej, niż się spodziewałem.
Musiałem sztycę wsun±ć na maksa (jak najniżej) w rurę podsiodłow± (i tak siodełko w spoczynku jest ok 1-1,5 cm wyżej, niż na poprzedniej sztycy sztywnej - ostatecznego ustawienia dokonam w czasie jazdy próbnej, ale wsiadanie i zsiadanie z roweru jest trudne na maks, do tego zsuwanie się przy hamowaniu i krótkie postoje).
Nie da się założyć torebki podsiodłowej (nie ma jak zapi±ć paska mocuj±cego wokół sztycy).
Nie da się na sztycę całkowicie wsunięt± założyć odblasku, lamki, mocowania błotnika tylnego (musiałem błotnik zdj±ć) - rura podsiodłowa pod samozaciskiem sztycy jest za krótka (ok. 1,5 cm) na mocowanie czegokolwiek.
Ochraniacz (pokrowiec) czy to oryginalny czy inny wydaje się konieczny dla zabezpieczenia mechanizmu sztycy (pod siodełkiem) przed błotem m.in. z tylnego koła.
Mam nadzieję, że jazda wynagrodzi ;-)

-- -- -
on ma 8 cm miejsca

Data: 2016-02-28 13:19:55
Autor: twistedme
W dniu 2016-02-28 o 12:13, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Jedyna działaj±ca i trwała, to Cane Creek Thudbuster. Koszt "nieco"
większy.

Wygodne to jest?

Mam wrażenie, że siodło bardzo mocno wychyla się przód-tył. Może mi się tylko wydaje...

https://www.youtube.com/watch?v=SI5dHWIY0SM

Też niestety muszę nad czym¶ takim pomy¶leć ze względu na kręgosłup.

Data: 2016-02-28 13:30:49
Autor: ±ćęłń󶼿
Jaki amortyzator pod siodełko?
Poczytałem internet i paradoksalnie na amerykańskich forach NCX wydaje się mieć lepsze opinie, niż Thudbuster (poza trwało¶ci±, gdzie NCX ponoć mistrzem nie jest, ale co¶ się zmieniało w kolejnych wersjach produktu), przy czym w Stanach Suntour jest wyj±tkowo drogi ok 2/3 (60-70%) ceny Cane Creek, a w Europie Suntour zdecydowanie tańszy, zamówiłem więc NCX (w promocji 229 zł z wysyłk±) i dam znać czy pasuje itp.
Główne pytanie na ile wyprostowanym trzeba siedzieć, żeby amortyzator co¶ dawał :-o
Nie przepadam za miękkimi oponami niezależnie od tego, że "lepiej amortyzuj±", zwykle pompuję "pod korek" (choć w sztywnym stalowym to spuszczałem z kół powietrze, inaczej nadgarstki nie wytrzymywały miejskiej jazdy po chodnikach).

-- -- -

Data: 2016-02-28 13:38:17
Autor: twistedme
W dniu 2016-02-28 o 13:30,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Podzielisz się linkiem?

Data: 2016-02-28 14:00:57
Autor: ±ćęłń󶼿
Jaki amortyzator pod siodełko?
Aledrogo SUNTOUR SZTYCA AMORTYZOWANA NCX 27,2x350mm, taniej niż bezpo¶rednio w sklepie i z wysyłk± w cenie.
Tu jest też parę fajnych filmików:
www.youtube.com/results?search_query=Suntour+NCX+SP12
A tu kto¶ zrobił zestawienie:
www.youtube.com/watch?v=xWtnLjbXdus

-- -- -
Podzielisz się linkiem?

Data: 2016-02-29 11:19:48
Autor: Andrzej Ozieblo
Jaki amortyzator pod siodełko?

Zainstalowalem Suntour NCX taka w roerze zony. Warto dokupic neoprenowy ochraniacz. Dziala dobrze, ale ma wady. Napisalem o tym tu: http://goo.gl/FrBr2W #57. Glownie dotyczy offsetu i ograniczen przy pochyleniu siodelka.

Data: 2016-02-29 12:34:28
Autor: ±ćęłń󶼿
Jaki amortyzator pod siodełko?
Co¶ konkretnego?
Jakby co mam masę skarpetek do pocięcia, niech nie kłuje w oczy ;-)
Zastanawiam się, czy nie zamienić samozamykacza sztycy na zacisk na klucze (niektórzy zmieniaj± także przy kołach).
Niby monitoringu coraz więcej, ale szukaj potem jakiego¶ lumpa lub odzyskaj od niego kasę.

-- -- -
Warto dokupic neoprenowy ochraniacz.

Data: 2016-02-29 12:43:23
Autor: Andrzej Ozieblo
Jaki amortyzator pod siodełko?
W dniu 2016-02-29 o 12:34,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Co¶ konkretnego?

Warto dokupic neoprenowy ochraniacz.

Ja kupilem chyba ten: http://rowertour.com/suntour-oslona-neoprenowa-na-sztyce-amortyzowana.html

Data: 2016-03-01 15:24:13
Autor: Andrzej Ozieblo
[...]

Wot dylemat. Niestety widuje sie rowery wciaz przypiete jak nalezy, ale bez siodelek. Czesc z nich zapewne pozbawionych jest intencjonalnie przez wlasciciela, by zniechecic ew. zlodzieja, ale czesc nie, tzn. ukradli. Ja rozwiazuje problem inaczej. Po miescie jezdze czyms malo atrakcyjnym (a i tak psychicznie nastawiam sie na kradziez) a na wycieczki biore ten sluszny rower. Zona podobnie, po miescie jezdzi starym (o ile jezdzi rowerem), poza - tym "prawdziwym" ze sztyca Suntoura.

A wracajac do sztycy Suntoura. Pytalem zone czy czuje poprawe po jej zamontowaniu. Nie - odpowiedziala. Po prostu czlowiek natychmiast przyzwyczaja sie do dobrego. W druga strone nie dziala. :)

Data: 2016-03-01 15:44:48
Autor: ±ćęłń󶼿
Jaki amortyzator pod siodełko?
W sumie to po mie¶cie można chodzić ze starsz± brzydsz± żon±, żeby nikomu w oko nie wpadła i jej nie stracić, a na wycieczki jeĽdzić z młodsz± i powabniejsz± - i niejeden tak wła¶nie żyje ;-)
Mnie się jednak wydaje, że życie za krótkie - może dlatego, że jeżdżę niemal wył±cznie po mie¶cie...

Łatwo się zmienia samozacisk rury podsiodłowej (sztycy siodełka) na taki skręcany na ¶ruby (nie jest nic wklejane w rurę podsiodłow±?)? Jakiego warto szukać (nazwa, marka)?

-- -- -

Data: 2016-03-01 10:33:39
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 1 marca 2016 15:44:53 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
[...]

Kupiłem sobie jaki b±dĽ aluminiowy na aliexpress czy dx, dwie sztuki,
obie służ± już dwa lata...

Data: 2016-03-01 18:54:22
Autor: PeJot
W dniu 2016-03-01 o 15:44,  ±ćęłń󶼿 pisze:
W sumie to po mie¶cie można chodzić ze starsz± brzydsz± żon±, żeby nikomu w oko nie wpadła i jej nie stracić, a na wycieczki jeĽdzić z młodsz± i powabniejsz± - i niejeden tak wła¶nie żyje ;-)

Wiesz, utrzymanie 2 kobiet, szczególnie bez wiedzy jedna o drugiej jest zdecydowanie trudniejsze niż utrzymanie stada rowerów.

Łatwo się zmienia samozacisk rury podsiodłowej (sztycy siodełka) na taki skręcany na ¶ruby (nie jest nic wklejane w rurę podsiodłow±?)?

Banał.

Jakiego warto szukać (nazwa, marka)?

Szukaj takiego który gwint ma nacięty w obrotowym sworzniu, np:

http://rowerowy.com/sklep/czesci/sztyce-obejmy/obejmy/prod/pro-clam

  BTW: w rowerach z wypożyczalni widuje się patent z link± wewn±trz rury podsiodłowej, od sztycy do osi suportowej.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2016-03-01 10:35:07
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 1 marca 2016 18:53:59 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

  BTW: w rowerach z wypożyczalni widuje się patent z link± wewn±trz rury podsiodłowej, od sztycy do osi suportowej.

Widuje się też rzeczone rowery z urwan± link±, to do¶ć marne zabezpieczenie.

Data: 2016-03-01 21:23:05
Autor: ±ćęłń󶼿
Jaki amortyzator pod siodełko?
Do sztycy amortyzowanej, czyli pełnej, ten patent i tak by się nie nadawał.
Natomiast można przeprowadzić linkę zabezpieczaj±c± przez siodełko lub przez "pantograf".
Zacisk na ¶ruby zamiast szybkozacisk to i tak tylko na przygodnego pijaczka.

-- -- -
Widuje się też rzeczone rowery z urwan± link±, to do¶ć marne zabezpieczenie.

Data: 2016-04-04 20:37:59
Autor: ±ćęłń󶼿
Jaki amortyzator pod siodełko?
http://practicalcycles.com/products/261026-- bicycle-seatpost-security-devicelock-prevent-theft-of-seatpost-with-qr-clamp.aspx

-- -- -
w rowerach z wypożyczalni widuje się patent z link± wewn±trz rury podsiodłowej, od sztycy do osi suportowej.

Data: 2016-02-29 19:29:00
Autor: Wojciech_B
Jaki amortyzator pod siodełko?

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:naukpa$4b7$1mx1.internetia.pl...
[...]

Cane Creek Thudbuster to tylko niezbyt udana próba ominiecia patentu SANTOURA, działaj±ca podobnie jak nakładka żelowa na siodełko o trwało¶ci (co widać z konstrukcji) takiej samej jak SANTOUR.Możliwo¶ci regulacji SANTOUR NCX w porównaniu do Cane Creek to jak słońce do księżyca.Instrukcja doł±czana do sztycy SANTOUR NCX zaleca smarowanie "kropl±" oleju osiek obrotów pantografu a i sama osłonka też nie zaszkodzi. Co do trwało¶ci Cane Creek to nikt mnie nie przekona, że elastomer jest trwały patrz±c na sposób w jaki jest poddawany naciskowi. Gdyby był "trwały" to już wszystkie samochody miały by amortyzację elastomerow± a nie sprężynow±.

Data: 2016-03-01 08:39:06
Autor: Wojtas
W dniu 2016-02-29 o 19:29, Wojciech_B pisze:

[...]

Owszem jest trwały - sztycę użytkowałem 4 lata i nie miałem potrzeby wymiany elastomerów.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym ¶wiecie, proszę państwa.

Data: 2016-03-01 20:17:58
Autor: Piotr aka dracorp
Jaki amortyzator pod siodełko?
Dnia Mon, 29 Feb 2016 19:29:00 +0100, Wojciech_B napisał(a):

Cane Creek Thudbuster to tylko niezbyt udana prĂłba ominiecia patentu
SANTOURA, dzia³aj±ca podobnie jak nak³adka ¿elowa na siode³ko o
trwa³o¶ci (co widaæ z konstrukcji) takiej samej jak SANTOUR.Mo¿liwo¶ci
regulacji SANTOUR NCX w porównaniu do Cane Creek to jak s³oñce do
ksiê¿yca.Instrukcja do³±czana do sztycy SANTOUR NCX zaleca smarowanie
"kropl±" oleju osiek obrotów pantografu a i sama os³onka te¿ nie
zaszkodzi. Co do trwa³o¶ci Cane Creek to nikt mnie nie przekona, ¿e
elastomer jest trwa³y patrz±c na sposób w jaki jest poddawany naciskowi.
Gdyby byÂł "trwaÂły" to juÂż wszystkie samochody miaÂły by amortyzacjĂŞ
elastomerow± a nie sprê¿ynow±.

Mam obie. NCX ma skokowe ugięcie, czasami mam wrażenie jakbym miał kapcia.
Cane lepiej się ugina ale nie wiem jak będzie później bo lekkie luzy już ma.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-01 21:32:55
Autor: ±ćęłń󶼿
Jaki amortyzator pod siodełko?
Ciekawi mnie, jakie masz do nich siodełka i do jakiego zastosowania?

-- -- -
Mam obie.

Jaki amortyzator pod siodełko?