Data: 2016-03-04 07:38:15 | |
Autor: Yeti | |
Jaki amortyzator pod siodełko? | |
On Saturday, February 27, 2016 at 6:50:23 AM UTC-8, ±ćęłń󶼿 wrote:
Sztyca podsiodłowa jest obecnie wyciagnięta z ramy na ok. 8 cm (czyli najwyżej tyle mógłby mieć mechanizm amortyzatora). Nie jest czasem tak, ze masz za duzy rower? Bardzo malo tej sztycy wystaje. Yeti |
|
Data: 2016-03-07 17:38:01 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Jaki amortyzator pod siodełko? | |
No mam niestety za duży (za duże).
Zamontowałem ten Suntour NCX, w najniższym mozliwym położeniu, i wysoko¶ć siodła do jazdy jest akurat (amortyzator nieco się ugina, gdy siadasz), do wsiadania jest trochę wysoko (nieobci±żone siodło idzie w górę). Jeszcze jedna firma (oprócz Cane Creek i Suntour) robi amortyzatory o 2 cm niższe, podobnej konstrukcji, co Suntour, ale chyba nie ma ich w Polsce. Co do Suntoura i pierwszych jazd jest fajnie, choć jakiej¶ kolosalnej różnicy wobec amortyzatora w sztycy (elastomerowo-sprężynowego) na razie (miasto - nierówne chodniki, dziurawy asfalt, małe krawężniki typu "trawnikowwego") nie widzę poza tym, że ten elastomerowo-sprężynowy w sztycy ma luz osiowy (nosek siodełka chodzi nieco na boki), co jest denerwuj±ce. A lepsze amortyzatory elastomerowo-sprężynowe zbliżaj± się cen± do pantografowego Suntoura. Mechanika uginania sie, amortyzatora pantografowego jest nieco inna, gdyż siodełko idzie jednocze¶nie w dół i w tył, przez co odnoszę wrażenie, że siodełko jest ustawione za bardzo z tyłu, tyle że jest już zamocowane w zacisku prawie maksymalnie do przodu, akurat konstrukcja Suntoura NCX jest taka, ze siodełko mocowane jest parę centymetrów z tyłu za osi± sztycy, co na dodatek powoduje siły gn±ce w prętach pod siodełkiem. -- -- - Nie jest czasem tak, ze masz za duzy rower? |
|
Data: 2016-03-07 11:59:54 | |
Autor: Ignac | |
Jaki amortyzator pod siodełko? | |
W dniu poniedziałek, 7 marca 2016 18:46:47 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
No mam niestety za duży. Co? Rozmiar? To trzeba pamiętać na jakim rozmiarze ramy się jeĽdziło i było wygodnie. w sztycy ma luz osiowy (nosek siodełka chodzi nieco na boki),co jest denerwuj±ce. Ten pręt w ¶rodku się smaruje, bo tam jest duże tarcie, oba elementy się wycieraj± i łapi± luz. Mechanika uginania sie, amortyzatora pantografowego jest nieco inna,gdyż siodełko idzie jednocze¶nie w dół i w tył To było wiadomo już z foty- długi pantograf, odchylany do tyłu. przez co odnoszę wrażenie, że siodełko jest ustawione za bardzo z tyłu,tyle że jest już zamocowane w zacisku prawie maksymalnie do przodu No to czeka Cię następny wydatek, krótszy mostek, przykładowo taki: http://www.sparrow-bike.pl/index.php/cza-asci/mostki/zoom-mostek-c-340.html i/lub bardziej wygięta kierownica, przykładowo taka: http://goo.gl/CtYiUG Najlepiej jechać do jakiego¶ "stacjonarnego" i zrobić przymiarkę przed kupnem. |
|
Data: 2016-03-14 13:33:42 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Jaki amortyzator pod siodełko? | |
Tamer -
- na szosę: www.amazon.com/Tamer-Pivot-Suspension-Seatpost-27-2mm/dp/B00A219GP2 - do krossu: www.amazon.com/Tamer-Pivot-Suspension-Seatpost-27-2mm/dp/B001F2Y1TS -- -- - Jeszcze jedna firma robi amortyzatory o 2 cm niższe, podobnej konstrukcji, co Suntour, ale chyba nie ma ich w Polsce. |
|
Data: 2016-03-15 17:21:16 | |
Autor: Wojciech_B | |
Jaki amortyzator pod siodełko? | |
Użytkownik " ±ćęłń󶼿" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:nc6b38$5vu$1@node1.news.atman.pl... Tamer - - na szosę: www.amazon.com/Tamer-Pivot-Suspension-Seatpost-27-2mm/dp/B00A219GP2 - do krossu: www.amazon.com/Tamer-Pivot-Suspension-Seatpost-27-2mm/dp/B001F2Y1TS -- -- - Jeszcze jedna firma robi amortyzatory o 2 cm niższe, podobnej konstrukcji, co Suntour, ale chyba nie ma ich w Polsce. Jeszcze jedna próba obej¶cia PATENTU Santoura, jak widać nieco prymitywna. Mnie zastanawia co innego,dlaczego ani SANTOUR ani ci inni "łamacze" nie poprawili "wady" tych "amortyzatorów o której pisz± użytkownicy mianowicie o pojawiaj±cych się luzach które przecież zlikwidowało by "prowadzenie" wypustu napinaj±cego sprężynę nie po płaskiej powierzchni "tłoczka" sprężyny a po np. prowadnicy w kształcie trójk±tnego wypustu na "tłoczku" sprężyny.Pole do popisu maj± "nasi" rodzimi " łamacze". |
|