Jaki analogowy system?

Data: 2011-05-23 12:26:37
Autor: Henry(k)
Jaki analogowy system?
Dnia Mon, 23 May 2011 11:41:03 +0200, John Smith napisał(a):

Dlaczego nikt już nie pyta o to jaki sobie korpus sprawić do slajdów?
Albo o minimalny sensowny zestaw podróżny, czy do nauki?
Nie tęsknicie za takimi wątkami?
:-)

Nawet kiedyś takie wątki nie były lubiane, bo wszystko było już omówione.
Zresztą każdy aparat się nadawał o ile nie był zepsuty. A jak miał pomiar
punktowy to się nadawał lepiej.
Pogadać to można było jak się pojawiały nowe slajdy i to też przez chwilę.

Czy wszystko już leży w archiwum i nikt nic nowego nie wymyśli?

Materiały te same, dostępne w pełnej ofercie bo można ściągnąć z dowolnego
miejsca na Ziemii. Wiedza dostępna w necie. No nic tylko robić...
A może ze względu na upływ czasu (zmiany cen, zmiany preferencji fotografujących) nastąpiły jakieś przetasowania?
Może robimy jakiś update?

Kolor jest zdominowany przez cyfrę. Slajdy BW nigdy nie zdobyły
popularności. Ci którzy się odwracają od cyfry idą raczej w stronę
klasycznego B&W albo procesów alternatywnych. Fotografowanie na slajdach
nie daje takiej przyjemności z procesu, bo po zrobieniu zdjęcia praktycznie
jest już po zabawie - tylko wyciąć i zaramkować.

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-05-23 03:49:30
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 23, 6:26 am, "Henry(k)"
<moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:
> [...]

nie daje takiej przyjemności z procesu, bo po zrobieniu zdjęcia praktycznie
jest już po zabawie - tylko wyciąć i zaramkować.

Oddam potrzebujacym:
- podsiwtlana przecinarke do slajdow firmy kodak (uzywana, bardzo
solidna i jak to sie mowi, nie do zdarcia).
- ponad 300 sztuk plasikowych ramek do slajdow, (nowe, nie uzywane).
- 30 sztuk magazynkow kodak carousel transvue 140 (sa to magazynki o
wiekszej pojemnosci na 140 slajdow - mniejsze byly na 80)
- ponad 1000 koszulek na filmy od malego obrazka do formatu 8x10,
(absolutnie nowe, pofoliowane w pakietach).
- okolo 100 koszulek na ramkowane slajdy, (wiekszosc uzywana).

-- -- -
Ziggy Photo - Professional photographer
http://www.ziggyphotoonline.com/

Data: 2011-05-23 14:44:36
Autor: GR
Jaki analogowy system?
Oddam potrzebujacym:
- podsiwtlana przecinarke do slajdow firmy kodak (uzywana, bardzo
solidna i jak to sie mowi, nie do zdarcia).

to ja z wieka chęcia przytule...

[...]

to ja z wieka chęcia przytule... formaty na film 120, na szitki 6x9, na szitki 4x5, i na szitki 8x10..

- okolo 100 koszulek na ramkowane slajdy, (wiekszosc uzywana).

kontakt do mnie:
sweetek001@(tu trzeba wyciąć)wp.pl

pozdr.
gr

Data: 2011-05-23 06:31:33
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 23, 8:44 am, "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl> wrote:
>Oddam potrzebujacym:
>- podsiwtlana przecinarke do slajdow firmy kodak (uzywana, bardzo
>solidna i jak to sie mowi, nie do zdarcia).

to ja z wieka ch cia przytule...

Przecinarka jest z tych, bardzo dawno juz nie produkowanych.
Sporo uzywana ale jest tak skonstruowana i zrobiona tak solidnie, ze
nastepne kilka wiekow moglaby dzialac prawidlowo w rekach amatora.
Jako pierwszy masz zagwarantowana przecinarke, bo jest jedna.

> [...]
>- ponad 1000 koszulek na filmy od malego obrazka do formatu 8x10,
>(absolutnie nowe, pofoliowane w pakietach).

to ja z wieka ch cia przytule... formaty na film 120, na szitki 6x9, na
szitki 4x5, i na szitki 8x10..

Jesli na koszuki nie bedzie wiecej chetnych, to tez dostaniesz ile
zechcesz.
Jesli natomiast sie ktos jeszcze zglosi, to beda do podzialu
Tak jak pisalem wszystkich razem zostalo okolo tysiaca, ale do jutra
moge zrobic remanent i sprawdzic ilosc poszczegolnych.
Prawdopodobnie nie mam tylko koszulek na ciete blony 6x9.

>- okolo 100 koszulek na ramkowane slajdy, (wiekszosc uzywana).

kontakt do mnie:
sweetek001@(tu trzeba wyci )wp.pl

-- --

Data: 2011-05-24 08:35:20
Autor: GR
Jaki analogowy system?

Jesli na koszuki nie bedzie wiecej chetnych, to tez dostaniesz ile
zechcesz.

to dzieki wielkie - postaram sie jakos oddzwieczyc...
moje sklady slajdowo, szitkowe jakos sie rozrastaja znacznie...
pozdr.
s.

Data: 2011-05-24 00:20:15
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 24, 2:35 am, "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl> wrote:
> [...]

to dzieki wielkie - postaram sie jakos oddzwieczyc...
moje sklady slajdowo, szitkowe jakos sie rozrastaja znacznie...

Nie oczekuje jakiegokolwiek odwdzieczania sie.
Te rzeczy sa mi od dawna absolutnie nie potrzebne.
Sprzedawac takich rzeczy nie musze zeby mi na chleb starczylo i na cos
do chleba.
Wyrzucic do smietnika mi tez nie szkoda ale uwazam, ze skoro moga sie
komus przydac, to czemu mialbym to wyrzucac a nie podarowac.
Nie chce tylko do podarunku dokladac na przesylke, bo po co mam
dokladac do zupelnie nie potrzebnych mi rzeczy?

-- -- -- -

Data: 2011-05-23 15:24:12
Autor: Michał Baszyński
Jaki analogowy system?
W dniu 2011-05-23 12:49, Zygmunt Dariusz pisze:

- ponad 300 sztuk plasikowych ramek do slajdow, (nowe, nie uzywane).

a jak to można by było odebrać?

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-05-23 06:47:32
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 23, 9:24 am, Michał Baszyński <mbasz...@ga.ze.ta.pl> wrote:
W dniu 2011-05-23 12:49, Zygmunt Dariusz pisze:

> - ponad 300 sztuk plasikowych ramek do slajdow, (nowe, nie uzywane).

a jak to mo na by by o odebra ?

Najlepiej zebym mogl komus przekazac osobiscie na terenie New Jersey
albo NYC.
Nawet moge osobiscie dowiezc przy jakiejs okazji ajezdze dosc duzo.
W tym roku bede tez jeszcze kilka razy na florydzie a po nowym roku
chyba juz na stale tam osiade.
Wolalbym jednak jak najwiecej rzeczy nie targac tam ze soba.
W razie potrzeby moge tez przeslac do polski, ale koszty przesylki
spadaja juz na chetnego.
Wiekszosc rzeczy przesylam za posrednictwem agencji wysylkowych.
Najnizszy koszt paczki, to 25 dolarow i jest nadana jako paczka morska
a czas przesylki wynosi okolo 4 tygodni.
Mniejsze rzeczy mozna przeslac poczta, UPS lub FEDEX.
Koszt przesylki mozna znalezc na ich stronach internetowych.
Jest tylko problem, ze przesylki tymi firmami moga byc oclone w polsce
a wysylane przez polskie agencje wysylkowe, raczej docieraja bez cla.

-- --

Data: 2011-05-23 13:48:07
Autor: Michal Tyrala
Jaki analogowy system?
On Mon, 23 May 2011 15:24:12 +0200, Michał Baszyński wrote:
 a jak to można by było odebrać?

Jak zawsze od niego, USA, za rok albo dziesiec (jak się zaczniesz robic
konkretny, to stwor się uciszy na pare miesiecy). :-)
--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2011-05-23 07:19:43
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 23, 9:48 am, Michal Tyrala <wie...@bdm.com.pl> wrote:
On Mon, 23 May 2011 15:24:12 +0200, Micha Baszy ski wrote:
>  a jak to mo na by by o odebra ?

Jak zawsze od niego, USA, za rok albo dziesiec (jak si zaczniesz robic
konkretny, to stwor si uciszy na pare miesiecy). :-)

Odezwal sie pies ogrodnika, ktory sam nie skorzysta ale innym tez by
nie chcial pozwolic.
Juz dalem odpowiedz jak mozna to odebrac.
Kto chce i komu pasuje, to sam moze sobie wybrac opcje przekazania.
Odebrac mozna chocby dzisiaj w miejscu mojej pracowni w Linden albo w
miejscu zamieszkania w Rahway.
Adres pracownii:
301 N.Park Ave.
Linden, NJ

Do 100 km moge dostarczyc bezplatnie w dogodnym terminie.
Platnie moge dostarczyc nawet w niedogodnym terminie i to w kazde
miejsce na swiecie, gdzie dziala jakas poczta.

Skad sie biora takie psy ogrodnika i z jakiej potrzeby, tak ujadaja
aby innym obrzydzic ich chec otrzymania tego, co oferuje za darmo.
Do konca tego roku bede mial sporo do zaoferowania.
Jak juz chcesz byc lepszy, to wez przyklad ze mnie i tez zaoferuj cos
darmo, od czasu do czasu.

Chyba nie uwazasz, ze musze sie wstydzic tego, ze mnie na to stac.
Wstydzic to sie raczej trzeba wtedy, gdy sie jakies tego typu pierdoly
za pare groszy, oglasza tutaj, iz sie je wystawilo na sprzedarz i
szuka sie chetnych do licytowania.

No ale moze moja mentalnosc nie jest juz taka jak wiekszosci
tutejszych "ludzi z dobrym gustem", wiec nie jestem dobrze rozumiany.

-- -- -

Data: 2011-05-23 13:29:40
Autor: John Smith
Jaki analogowy system?
Henry(k) napisał(a):
[...]

Kiedy właśnie ja sięgam po slajd m.in. z tego właśnie powodu, że proces jest jednoznaczny, niezaprzeczalny,
1:1. I dlatego, że uzyskanie i pokazanie komuś dużego, wyrazistego, naturalnego obrazu o mocnych kolorach jest
łatwiejsze, wymaga mniej zachodu. Znakomicie skraca się cały proces. Znika tyle dylematów przy obróbce,
problemów z kalibracją, kompatybilnością, itp. Takie fotograficzne "analog direct". :-)

A kiedy myślę o B&W to kieruję się ku cyfrze, bo mam większą kontrolę nad procesem.

Mówię oczywiście o fotografowaniu amatorskim, dla czystej przyjemności i pamiątek, przy użyciu prostego,
lekkiego i taniego sprzętu. Bez zabawy chemią.

Pozdrawiam,
--
Mirek

Data: 2011-05-23 04:36:10
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 23, 7:29 am, John Smith <u...@example.net> wrote:
Henry(k) napisa (a):

> Kolor jest zdominowany przez cyfr . Slajdy BW nigdy nie zdoby y
> popularno ci. Ci kt rzy si odwracaj od cyfry id raczej w stron
> klasycznego B&W albo proces w alternatywnych. Fotografowanie na slajdach
> nie daje takiej przyjemno ci z procesu, bo po zrobieniu zdj cia praktycznie
> jest ju po zabawie - tylko wyci i zaramkowa .

Kiedy w a nie ja si gam po slajd m.in. z tego w a nie powodu, e proces jest jednoznaczny, niezaprzeczalny,
1:1. I dlatego, e uzyskanie i pokazanie komu du ego, wyrazistego, naturalnego obrazu o mocnych kolorach jest
atwiejsze, wymaga mniej zachodu. Znakomicie skraca si ca y proces. Znika tyle dylemat w przy obr bce,
problem w z kalibracj , kompatybilno ci , itp. Takie fotograficzne "analog direct". :-)

A kiedy my l o B&W to kieruj si ku cyfrze, bo mam wi ksz kontrol nad procesem.

M wi oczywi cie o fotografowaniu amatorskim, dla czystej przyjemno ci i pami tek, przy u yciu prostego,
lekkiego i taniego sprz tu. Bez zabawy chemi .

Jakis patent masz na slajdy bez chemii?

-- -

Data: 2011-05-23 13:46:20
Autor: Magdalena W.
Jaki analogowy system?

Użytkownik "John Smith"   napisał w wiadomości

A kiedy myślę o B&W to kieruję się ku cyfrze, bo mam większą kontrolę nad procesem.

Hm, ja odwrotnie. Widoczki z wakacji, które chcę mieć kolorowe - na cyfrze. Rzeczy, które "widzę na czarno-biało" - na kliszy :)

pozdrawiam
Magdalena

Data: 2011-05-28 00:49:40
Autor: Adam Płaszczyca
Jaki analogowy system?
Dnia Mon, 23 May 2011 12:26:37 +0200, Henry(k) napisał(a):

nie daje takiej przyjemności z procesu, bo po zrobieniu zdjęcia praktycznie
jest już po zabawie - tylko wyciąć i zaramkować.

Za to ciepnięcie go na ściane i opad szczęki u syfraków - bezcenny :D

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     gg: 3524356

Data: 2011-05-28 11:18:31
Autor: Henry(k)
Jaki analogowy system?
Dnia Sat, 28 May 2011 00:49:40 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

Za to ciepnięcie go na ściane i opad szczęki u syfraków - bezcenny :D

No tak - zapomniałem że niektórzy potem oglądają zdjęcia które zrobili ;-)

Choć jakbym miał wrócić do slajdów to chyba bym przeszedł na średni format.
Mikro też dobrze wychodzi, ale trzeba mieć dobre materiały i dobre szkła, a
i tak balansujemy na krawędzi.

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-05-28 20:30:12
Autor: Adam Płaszczyca
Jaki analogowy system?
Dnia Sat, 28 May 2011 11:18:31 +0200, Henry(k) napisał(a):

[...]

No średni, to wymiata, a jak się weźmiesz za 4x5, to masz o tyle łatwo, że
aparat może za rzutnik robić ;)

O ile cyfra przebiła jakością negatywy i sam proces rejestracji slaju, to
dalej kuleje przy wyświetlaniu. --

Data: 2011-05-28 21:00:27
Autor: JD
Jaki analogowy system?
Dnia Sat, 28 May 2011 11:18:31 +0200, Henry(k) napisał(a):

O ile cyfra przebiła jakością negatywy i sam proces rejestracji slaju, to
dalej kuleje przy wyświetlaniu.

Prawda, ale to tylko kwestia czasu.
Analog już osiągnął swoje wyżyny i się niw rozwija,
cyfra jeszcze nie, a idzie do przobu.

JD

Data: 2011-05-31 00:09:28
Autor: Adam Płaszczyca
Jaki analogowy system?
Dnia Sat, 28 May 2011 21:00:27 +0200, JD napisał(a):

O ile cyfra przebiła jakością negatywy i sam proces rejestracji slaju, to
dalej kuleje przy wyświetlaniu.
Prawda, ale to tylko kwestia czasu.

Owszem nie. To problem ekonomiczny. Nie ma rynku na tak dobre projektory. Po prostu -
nikt tego nie kupi, bo ludzie mają w d... jakość. Wystarczają im focie na
telewizorze. --

Data: 2011-05-31 08:53:50
Autor: Henry(k)
Jaki analogowy system?
Dnia Tue, 31 May 2011 00:09:28 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

Owszem nie. To problem ekonomiczny. Nie ma rynku na tak dobre projektory. Po prostu -
nikt tego nie kupi, bo ludzie mają w d... jakość. Wystarczają im focie na
telewizorze.

Mają - ale HD kupują - już marketingowcy coś wymyślą żeby sprzedać "lepsze"
;-) Oczywiście nie dla zdjęć tylko filmów albo czegoś innego, a przy okazji
i oglądający zdjęcia skorzystają...

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-05-31 08:57:39
Autor: Marek Wyszomirski
Jaki analogowy system?
W dniu 2011-05-31 08:53, Henry(k) pisze:
[...]

Pewnie tak będzie - ale jeszcze trochę musimy poczekać. Na razie dojną krową dla producentów telewizorów jest 3D.

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Data: 2011-05-31 09:21:20
Autor: bofh@nano.pl
Jaki analogowy system?
On 31.05.2011 08:57, Marek Wyszomirski wrote:
[...]

Problem w tym, że nie jest. Nakłady na marketing spore, a nie przekłada
się to na sukces.

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

Data: 2011-05-31 10:33:11
Autor: Marek Wyszomirski
Jaki analogowy system?
W dniu 2011-05-31 09:21, bofh@nano.pl pisze:

[...]

Przekucie na sukces to kwestia zwiększenia oferty programów 3D i odpowiedniej kampanii reklamowej. I w tym kierunku to będzie szło - bo uznanie wyłożonych na 3D pieniędzy za stracone zbyt dużo by kosztowało.

Data: 2011-05-31 17:40:21
Autor: John Smith
Jaki analogowy system?
Marek Wyszomirski napisał(a):
[...]

Oglądanie demówek 3D w elektromarktach uświadomiło mi, jak daleko im jeszcze do doświadczenia totalnego.
3D, surround, ruchomy, pachnący, force-feedback itd.
Idąc na spacer mam szersze i głębsze doznania. :-)

--
Mirek

Data: 2011-06-01 07:43:59
Autor: JD
Jaki analogowy system?
W dniu 2011-05-31 17:40, John Smith pisze:
Oglądanie demówek 3D w elektromarktach uświadomiło mi, jak daleko im jeszcze do doświadczenia totalnego.
3D, surround, ruchomy, pachnący, force-feedback itd.
Idąc na spacer mam szersze i głębsze doznania. :-)

Spacer??? To takie nienowoczesne :D

JD

Data: 2011-05-31 21:09:57
Autor: Adam Płaszczyca
Jaki analogowy system?
Dnia Tue, 31 May 2011 08:53:50 +0200, Henry(k) napisał(a):

Mają - ale HD kupują - już marketingowcy coś wymyślą żeby sprzedać "lepsze"

Nie mają. Jakby mieli wymagania, to by nie kupowali HD. --