Jaki analogowy system?

Data: 2011-05-23 21:57:13
Autor: Piotr Adamski
Jaki analogowy system?
W dniu 11-05-23 11:41, John Smith pisze:
Dlaczego nikt już nie pyta o to jaki sobie korpus sprawić do slajdów?
Albo o minimalny sensowny zestaw podróżny, czy do nauki?
Nie tęsknicie za takimi wątkami?
:-)

Czy wszystko już leży w archiwum i nikt nic nowego nie wymyśli?
A może ze względu na upływ czasu (zmiany cen, zmiany preferencji fotografujących) nastąpiły jakieś przetasowania?
Może robimy jakiś update?

Pozdrawiam,

A ja kilka lat temu dostałem hopla na punkcie dalmierzy, kupiłem Besse R4A, dwa szkła, trochę zabaawek się uzbierało... W zeszłym tygodniu sprzedałem ostatni obiektyw. Z małego obrazka zostawiłem sobie tylko Nikona FM2 (prezent) z 105 f2.5 i zmodyfikowanym starym 50 f2, oraz Ricoh GR1, który noszę w kieszeni z tanim filmem w środku... Na dniach będę sprzedawał Nikona V ED... To na tyle moja przygoda z 35mm.

Na DSLR mnie nie stać. Jedyna cyfrówka w domu to G11 mojej narzeczonej (prezent).

Jak już coś fotografuję to średnim formatem, a ciągnie mnie do wielkiego jak cholera, obiecałem sobie, że jak wycofam kasę z jednej nieruchomości to sprawie sobię coś na początek zabawy z LF.

Czytam grupę dość systematycznie już chyba z 15lat, jeszcze jak Dizel byl tutaj pełnoetatowym userem, kiedyś nawet odważyłem się napisać do niego mejla :)

W moim mieście jest centrum kultury ze sporą ciemnią, chodzę tam co tydzień i odbijam swoje stare negatywy...

Taki mały update z mojej strony.

--
http://dwaoka.worpress.com

Data: 2011-05-24 12:59:47
Autor: Adam
Jaki analogowy system?
W dniu 2011-05-23 21:57, Piotr Adamski pisze:
[...]

Ja mam (i sobie zostawię) Nikona F80. Jako amatorski korpus - wystarcza.

Chętnie łapnąłbym się na Twój V ED, ale przypuszczam, że cena dla mnie zaporowa :(

Na DSLR mnie nie stać. Jedyna cyfrówka w domu to G11 mojej narzeczonej
(prezent).

Ja używam Fuji DSC-H50. Jest dość przewidywalny - to dla mnie duża zaleta. Nieraz na pieszych wycieczkach w górach wisiał na szyi w czasie deszczu - i żyje :)

Myślałem kupić Nikona D80, aby wykorzystać szkła, ale to już trochę nie ta epoka, zaś nowsze nie mają "śrubokręta".

Jak już coś fotografuję to średnim formatem, a ciągnie mnie do wielkiego
jak cholera, obiecałem sobie, że jak wycofam kasę z jednej nieruchomości
to sprawie sobię coś na początek zabawy z LF.

Mam Pentaconta Six i 2 lub 3 szkiełka :)

Czytam grupę dość systematycznie już chyba z 15lat, jeszcze jak Dizel
byl tutaj pełnoetatowym userem, kiedyś nawet odważyłem się napisać do
niego mejla :)

Pamiętam Dizla :)

Jeszcze wcześniej - za czasów BBS-ów, jak nie było Internetu, też była jakaś grupa foto, ale szczegółów już nie pamiętam.

W moim mieście jest centrum kultury ze sporą ciemnią, chodzę tam co
tydzień i odbijam swoje stare negatywy...

Kurde, a ja mam w domu zakupioną swego czasu kolorową głowicę do Opemusa, którą założyłem tylko raz, aby sprawdzić, czy działa. Kupiłem wtedy też (już chyba ponad 20 lat temu) analizator barw - jeszcze go nawet nie rozpakowałem ;)

Taki mały update z mojej strony.

No to po browarku ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-05-24 13:01:07
Autor: Adam
Jaki analogowy system?
W dniu 2011-05-24 12:59, Adam pisze:

(...)

Ja mam (i sobie zostawię) Nikona F80. Jako amatorski korpus - wystarcza.
(...)

Poprawka: mam F70.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-05-24 13:29:57
Autor: bofh@nano.pl
Jaki analogowy system?
On 24.05.2011 12:59, Adam wrote:

[...]

Zniknąłeś gdzieś D90.

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

Data: 2011-05-24 13:33:45
Autor: Piotr Adamski
Jaki analogowy system?
W dniu 11-05-24 12:59, Adam pisze:

Chętnie łapnąłbym się na Twój V ED, ale przypuszczam, że cena dla mnie
zaporowa :(

Jest już chętny, swoją drogą, przez 3 lata posiadania go, ceny trochę skoczyły do góry, patrząc na ebay myślę, że 2k za stan idealny to rozsądna cena, dodatkowo mam holder FH-3.

Myślałem kupić Nikona D80, aby wykorzystać szkła, ale to już trochę nie
ta epoka, zaś nowsze nie mają "śrubokręta".

Jak będzie spełniony warunek poniżej to może i jakaś pełna klatka używana też zagości, ale pod warunkiem, że obsłuży stare szkła.

Jeszcze wcześniej - za czasów BBS-ów, jak nie było Internetu, też była
jakaś grupa foto, ale szczegółów już nie pamiętam.

Ja w ogóle przygodę z siecią zaczynałem od połączenia przez radio z bramką ampr.org na Politechnice Świętokrzyskiej, tylko tryb tekstowy, gophery, biblioteki itp...

[...]

Kiedyś kupiłem okazyjnie Rodagona do małego obrazka, myślałem "na cholerę mi to?" ale po kilku latach leżenia, wkręcam go w ciemni do opemusa i mogę podziwiać pięknie ostre odbitki...

Taki mały update z mojej strony.

No to po browarku ;)

Zdrówka!

Data: 2011-05-24 14:02:02
Autor: Tomasz Holdowanski
Jaki analogowy system?
Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 24 May 2011 12:59:47 +0200
is the real date, Adam <a.g@poczta.onet.pl> has written something
quite wise. But (s)he wasn`t the one.

[...]

Hihi, dzięki, poczułem się "nie aż tak strasznie stary" :D Początek
mojej poważnej przygody z komputerem przypadł już na zmierzch BBS-ów -
1997r... Chociaż ostatnio dowiedziałem się, że byłem jednym z
pierwszych użytkowników internetu w kraju - w 1992 albo 1993 odkryłem
salkę komputerową na uczelni :) Swoją drogą, podstawowe zastosowanie
netu nie zmieniło się specjalnie przez te lata - na kompach w salce
królowały IRC i gopher :D

[...]

Dwa Magnifaxy (3a i 4), głowica kolor 3, parę koreksów, kuwety - na
szafie, w szafach w wiaderkach(!) stare szkła od analogów, korpusy i
inne cuda, w zamrażalniku większość miejsca zajmują filmy, w lodówce
nieruszona od prawie dekady duża paczka papieru Kodaka... Notabene i
filmy, i papier przeżyły już dwie przeprowadzki ze starej lodówki do
nowej... Ech, sentyment....
"Kiedyś się wezmę, kiedyś się wezmę...." :)

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu.

                 Na poczatku Bog stworzyl
              niebo, ziemie i palnik IFK-120.

Data: 2011-05-24 21:06:08
Autor: Adam
Jaki analogowy system?
W dniu 2011-05-24 14:02, Tomasz Holdowanski pisze:
(...)
[...]

Ostatnio, jak zaglądałem do dużej dwukomorowej lodówki, która u mnie robiła za szafkę ciemniową, to w zasadzie niewiele wiem, co tam jest :(

Kilkanaście woreczków i kilka butelek, opisanych wyłącznie wzorami chemicznymi substancjami w nich zawartymi.

Przy okazji zauważyłem, że mam całą kolekcję papierów (bodajże 9x13) od ultra-miękkich do ultra-twardych.

Natomiast miałem karton z kilkunastoma filtrami do lampy ciemniowej, i nie wiem, gdzie qrde jest :(

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-05-24 22:22:26
Autor: scorpion
Jaki analogowy system?
Dnia Mon, 23 May 2011 21:57:13 +0200, Piotr Adamski napisał(a):

będę sprzedawał Nikona V ED...

To daj prosze znac. Moze bylbym chetny.

Pozdrawiam,
Lukasz