Jaki analogowy system?

Data: 2011-05-25 09:08:00
Autor: dominik
Jaki analogowy system?
On 2011-05-23 11:41, John Smith wrote:
Dlaczego nikt już nie pyta o to jaki sobie korpus sprawić do slajdów?
Albo o minimalny sensowny zestaw podróżny, czy do nauki?
Nie tęsknicie za takimi wątkami?
:-)

Bo analogowy sprzęt nie jest już popularny, a Ci którzy go wciąż kupują
najczęściej wiedzą czego chcą. Takie pytania to padały z ust nowicjuszy, a
nie pasjonatów.

Czy wszystko już leży w archiwum i nikt nic nowego nie wymyśli?

Nowych korpusów analogowych owszem nie wymyśla się już wiele, a wybór tych
popularnych minionej analogowej epoki nie jest wielki, a z pewnością
wyjątkowo prosty przy określonych kryteriach. Niezdecydowanych nie ma
jakoś wielu, a Ci którzy pozostali grupują się w innych miejscach w sieci,
np. zerknij na korex.
Zauważysz, że to nie Ci sami ludzie jednak - to nowa grupa pasjonatów,
którzy mają chęci i czas na zabawę. To już nie są zdjęcia dla zdjęć, tylko
dla przyjemności i eksploatacji techniki.

A może ze względu na upływ czasu (zmiany cen, zmiany preferencji fotografujących) nastąpiły jakieś przetasowania?

Co się dziwisz, że cyfrowe się spopularyzowało i wlazło pod strzechy.
Analogów to już nawet nowych trudno dopaść, ostatni bastion pozostał w
formie papierowych jednorazówek, ale to tylko przy popularnych
turystycznie atrakcjach.

Może robimy jakiś update?

Znaczy co chcesz? zamknąć grupę, bo cyfrowa ma więcej ruchu?

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-25 10:53:57
Autor: John Smith
Jaki analogowy system?
dominik napisał(a):
On 2011-05-23 11:41, John Smith wrote:
[...]

Zawsze będą nowicjusze. Przecież tyle samo ludzi pozbywa się gratów na allegro ilu je kupuje. Czy nabywcy
jakichś MZ-50 czy F60 to są pasjonaci, którzy wiedzą czego chcą?

Zauważysz, że to nie Ci sami ludzie jednak - to nowa grupa pasjonatów,
którzy mają chęci i czas na zabawę. To już nie są zdjęcia dla zdjęć, tylko
dla przyjemności i eksploatacji techniki.

A to czemu stÄ…d uciekli?

A może ze względu na upływ czasu (zmiany cen, zmiany preferencji fotografujących) nastąpiły jakieś przetasowania?

Co się dziwisz, że cyfrowe się spopularyzowało i wlazło pod strzechy.

Cyfrze siÄ™ nie dziwiÄ™.
Tutaj miałem na myśli zmiany preferencji fotografujących ANALOGIEM.
Że np. kto inny i w innym celu sięga dziś po analoga niż kiedyś.
Że obszary (nisze) gdzie się jeszcze analog broni są inne niż kiedyś.

Może robimy jakiś update?

Znaczy co chcesz?

Tak jak napisałem w dwóch pierwszych zdaniach rozpoczynających wątek.
Miałem nadzieję, że pokusimy się o jakiś ranking, np jak najsensowniej wydać 300PLN na analoga.

zamknąć grupę, bo cyfrowa ma więcej ruchu?

Przecież mój wątek jest próbą wskrzeszenia resztek tego entuzjazmu, który tu kiedyś panował.
Ale może masz rację, że są już do tego inne, lepsze miejsca. Nie wiem.

Pozdrawiam,
--
Mirek

Data: 2011-05-25 03:53:50
Autor: marek augustynski
Jaki analogowy system?
> Zauwa¿ysz, ¿e to nie Ci sami ludzie jednak - to nowa grupa pasjonatów,
> którzy maj± chêci i czas na zabawê. To ju¿ nie s± zdjêcia dla zdjêæ, tylko
> dla przyjemno¶ci i eksploatacji techniki.

A to czemu st±d uciekli?

Pytanie jakie zadajesz mo¿na rozszerzyæ na ca³± fotografiê. Przej¶cie
z analoga na cyfrê to tylko zmiana technologiczna, kolej rzeczy.
Fotografia jako czynno¶æ sta³a siê wszechobecna i nie ma ju¿ warunków
aby grupa hobbystów, niewielki procent spo³eczeñstwa, spotyka³a siê i
rozmawia³a. By³oby to sztuczne gdy¿ aparat s³u¿y jedynie do robienia
zdjêæ. Co warta jest twoja wiedza na temat sprzêtu je¶li wszyscy wokó³
posiadaj± aparat i robi± dziennie setki fotografii? Równie dobrze
móg³by¶ rozmawiaæ na temat konstrukcji maszyny do pisania w czasie gdy
umiejêtno¶æ pisania traktowana jest jako oczywisto¶æ. Aparat cyfrowy
jest dok³adnie tym samym "prze¿ytkiem" jakim jest aparat na film. Nie
mo¿na ich rozdzielaæ ale nale¿y wyci±gn±æ wnioski jakie p³yn± ze
wspó³istnienia. Fotografia to obraz. Je¶li ograniczasz dyskusjê do
sprzêtu, choæby by³ supernowoczesny, stajesz siê kolekcjonerem z
gie³dy staroci.

> Co siê dziwisz, ¿e cyfrowe siê spopularyzowa³o i wlaz³o pod strzechy.

Cyfrze siê nie dziwiê.
Tutaj mia³em na my¶li zmiany preferencji fotografuj±cych ANALOGIEM.
¯e np. kto inny i w innym celu siêga dzi¶ po analoga ni¿ kiedy¶..
¯e obszary (nisze) gdzie siê jeszcze analog broni s± inne ni¿ kiedy¶.

Nisza w której broni siê fotografia nazywa siê temat fotografii

> Znaczy co chcesz?

Tak jak napisa³em w dwóch pierwszych zdaniach rozpoczynaj±cych w±tek.
Mia³em nadziejê, ¿e pokusimy siê o jaki¶ ranking, np jak najsensowniej wydaæ 300PLN na analoga.

Zale¿y co chcesz fotografowaæ i jak:) Nic siê nie zmieni³o.

> zamkn±æ grupê, bo cyfrowa ma wiêcej ruchu?

Przecie¿ mój w±tek jest prób± wskrzeszenia resztek tego entuzjazmu, który tu kiedy¶ panowa³.
Ale mo¿e masz racjê, ¿e s± ju¿ do tego inne, lepsze miejsca. Nie wiem.

Ten rodzaj entuzjazmu ¿ywi siê zabawkami. W obliczu efektów zabawy,
obrazu, kompletnie traci swój sens. My¶lê, ¿e to wiesz ale wywo³a³e¶
temat bo masz duszê stañczyka;)

marek

Data: 2011-05-25 14:56:18
Autor: John Smith
Jaki analogowy system?
marek augustynski napisa³(a):
Je¶li ograniczasz dyskusjê do
sprzêtu, choæby by³ supernowoczesny, stajesz siê kolekcjonerem z
gie³dy staroci.

Owszem, chodzi mi o dyskusjê na temat staroci, antyków, gratów, które pomimo nikczemnej warto¶ci pieniê¿nej
daj± mimo wszystko frajdê, której nie daje inny sprzêt. Mia³em nadziejê pokazaæ, ¿e sprzêt za przys³owiowe
300PLN mo¿e budziæ podobne emocje, jak ten 10 razy dro¿szy. Chyba siê nie uda³o. Sprzêt "musi" byæ dro¿szy.

[...]

Owszem, pytanie jakie zada³em jest ogólnikowe.
Mia³em nadziejê na konstruktywne pomys³y typu:
- F80 + kit, bo to czy tamto
- MZ-5n + Tamron 28-80 co¶ tam, bo to czy tamto
- Flexaret fefna¶cie, bo to czy tamto
- Pude³ko po butach z Anaretem XII, bo to czy tamto

[...]

Taki m.in. swego czasu by³ cel zak³adania tej grupy - rozmowy o sprzêcie fotograficznym.
Choæ oczywi¶cie fajnie jest je¶li zabawki bêd± jedynie pretekstem do innych tematów.

W obliczu efektów zabawy,
obrazu, kompletnie traci swój sens. My¶lê, ¿e to wiesz ale wywo³a³e¶
temat bo masz duszê stañczyka;)

Potraktujê to jako komplement. :-)

--
Mirek

Data: 2011-05-25 11:07:41
Autor: Marek Wyszomirski
Jaki analogowy system?
W dniu 2011-05-25 10:53, John Smith pisze:

[...]
[...]
Tylko ilu ich będzie? Może warto sprawdzić, jaki procent aukcji takich aparatów wystawionych na Allegro kończy się zawarciem transakcji.
  A ilu z nas kisi podobne (albo i lepsze) aparaty po szafach na zasadzie - jak mam sprzedać za 30zÅ‚ to nie warto sobie gÅ‚owy zawracać...

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Data: 2011-05-25 02:45:51
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 25, 5:07 am, Marek Wyszomirski <wyszo...@toya.net.pl> wrote:

> Zawsze bêd± nowicjusze. Przecie¿ tyle samo ludzi pozbywa siê gratów na allegro ilu je kupuje. Czy nabywcy
> jakich¶ MZ-50 czy F60 to s± pasjonaci, którzy wiedz± czego chc±?
> [...]

Tylko ilu ich bêdzie? Mo¿e warto sprawdziæ, jaki procent aukcji takich
aparatów wystawionych na Allegro koñczy siê zawarciem transakcji.
  A ilu z nas kisi podobne (albo i lepsze) aparaty po szafach na
zasadzie - jak mam sprzedaæ za 30z³ to nie warto sobie g³owy zawracaæ...

Proponuje nie kisic i nie myslec w sposob, ze nie warto zawracac sobie
glowy, bo to tylko 30 zl.
Nawet wiecej, jesli to tylko 30 zl, to tym bardziej nie kisic w
szafie, a oddac komus, komu sie przyda i nawet na te 30 zl, moze kogos
nie stac.
Jak juz nie chce sie oddac darmo, to oddac za co laska albo za piwo.
Uprzedzajaco napisze, ze jak ktos kisi cos tylko dlatego, ze nie
bedzie sie fatygowal za 30 zl, to i sentymentem niech sie nie
tlumaczy.
Rozumie rowniiez, ze sentyment mozna miec do c zegos za 1 zl, ale
wtedy sie nie oswiadcza, ze sie nie pofatyguje ze sprzedarza czy z
oddaniem za darmo, bo to tylko 1 zl.
Przyklad w tym powinni dac tutejsi ludzie z dobrym gustem a nie taki
nedzny, biedny, obsmiewany przez was Ziggy profi, od kopania dolow i
od azbestow.
Wprost wyzywam was na pojedynek w obdarowywaniu innych, takimi
sprzetami.
Zapewniam, ze chetnych na taki sprzet jest duzo.

-- -- -- -- -- --
Ziggy Photo - Professional photographer
http://www.ziggyphotoonline.com/

Data: 2011-05-25 11:56:52
Autor: Piotr Sz.
Jaki analogowy system?
Wprost wyzywam was na pojedynek w obdarowywaniu innych, takimi
sprzetami.

Slabo jednak znasz mentalnosc ludzka. Generalizujac, to jak cos dasz komus za darmoche, to on tego nie szanuje. Nie ma motywacji.

BTW:
Ja mam w szufladzie "zakiszona" Ercone 6x9 z Tessarem 105tka i chociaz migawaka nie trzyma czasow to nikomu nie oddam ani nie sprzedam. Nikt mi tez nie powie, ze nie mam w domu analogowego aparatu i to srednioformatowego ;-)

Piotr Sz.
www.szkut.com

Data: 2011-05-25 03:21:46
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 25, 5:56 am, "Piotr Sz." <pi...@WYTNIJTOszkut.com> wrote:
> [...]

nie powie, ze nie mam w domu analogowego aparatu i to srednioformatowego ;-)

Ale rozumie, ze nie zatrzymasz tego aparatu tylko dlatego, ze nie
warto ci sie fatygowac dla 30 zl.
A ja pisalem dokladnie o tym.
Ja przez dziesieciolecia chomikowalem swoj sprzet tylko z powodow
sentymentalnych, bo gdyby nie to, to dawno bym go sprzedal lub oddal.
Mialem tez ta dobra mozliwosc, ze nie musialem pozbywac sie starszego
sprzetu aby sobie pozwolic na nowy.
Na starosc jakos sentyment mi mija do rzczy materialnych i bede sie
wyzbywal sprzet sprzedajac co wartosciowsze rzeczy a takie do 30 czy
nawet czasem do 300 zl bede oglaszal do oddania.
I wlasnie chcialbym oddac tutaj komus kto bedzie potrzebowal a nie
przekazywac w rodzinie, bo w rodzinie to nikt sentymentu do tych
gratow nie czuje, a na prezenty dla rodziny nie bede oddawal staroci.

-- -- -- -- -

Data: 2011-05-25 12:00:16
Autor: Vituniu
Jaki analogowy system?
Zapewniam, ze chetnych na taki sprzet jest duzo.

Owszem... jeden sie ucieszy, zainteresuje, wykorzysta, rozwinie...
Drugi zniszczy, wyrzuci, zapomni, bo przeciez nic nie kosztowalo.
A reszta natychmiast wystawi na Allegro. ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-05-25 03:32:54
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 25, 6:00 am, "Vituniu" <vitu...@poczta.fm> wrote:
> [...]

Drugi zniszczy, wyrzuci, zapomni, bo przeciez nic nie kosztowalo.
A reszta natychmiast wystawi na Allegro. ;)

Masz zupelna racje, ale ja w ten sposob nie podchodze.
Nigdy mnie nie interesowalo, co ktos zrobi z moim prezentem
Niech robi co zechce.
Od momentu podarowania, ten podarunek juz nie jest moj tylko tego,
ktory to otrzymal.

Jedynie zastanawialem sie nad tym, zeby sie robili hurtownicy moich
podarunkow.
Chcialbym zeby rozeszly sie do jak najwiekszej ilosci osob.
Bede mial dziesiatki a moze setki rzeczy do oddania.
Juz sie zglosilo kilka osob na rzeczy ktore oglosilem do oddania.
Teraz moge zaproponowac:
- 5 metalowych koreksow z chromoniklowki, w roznych rozmiarach -
uzywane
- okolo 20 szpulek do tych koreksow na filmy typ 135 i 120 - wiekszosc
nigdy nie uzywana
- 2 plastikowe koreksy paterson ze szpulkami - uzywane
Wszysto w doskonalym stanie.
Wiecej koreksow oglosze w najblizszym czasie.
-- -- -

Data: 2011-05-25 13:43:07
Autor: GR
Jaki analogowy system?
[...]

- To ja bym sie pisal na system (koreks, same rolki do patersona, cos innego - takie kwadratowe z wieszakami)
do wolania i suszenia shitek w formacie 6x9, 9x12 4x5 cala, wieszaki do szitek.. - podono w tych metalowych
koreksach i szpulach - takich metalowych daje sie spokojnie wolac 6x9..
- cos co ulatwia wykonanie stykówek z w/w formatów
Z checia tez posiadlbym rollkasety na film 120 format 6x9 - system w zasadzie obojetny - ale najchetniej Rollflex,
ale moze byc tez Myamija Universal... i holdery na szitki.. 6x9, 9x12 i 4x5 cala
pozdr.
gr
ps. to taki zestaw zyczen...

Data: 2011-05-25 06:17:09
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 25, 7:43 am, "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl> wrote:
> [...]
>Wiecej koreksow oglosze w najblizszym czasie.

- To ja bym sie pisal na system (koreks, same rolki do patersona, cos

Te koreksy patersona sa plastikowe i okragle z okraglymi szpulkami na
regulowana szerokosc.
Takie o ktore ci chodzi tez mam 2 sztuki, ale na razie nie pozbywam
sie, bo sporadycznie uzywam.

do wolania i suszenia shitek w formacie 6x9, 9x12 4x5 cala, wieszaki do
szitek.. - podono w tych metalowych
koreksach i szpulach - takich metalowych daje sie spokojnie wolac 6x9..

Daje sie ale to nie takie koreksy mam do oddania.

- cos co ulatwia wykonanie stykówek z w/w formatów

Najlepszy sposob na robienie stykowek, to koszulki plastikowe, ktore
oferowalem juz kilka razy do oddania.
Mialem ich ponad 4 tysiace, zostalo jeszcze okolo jednego tysiaca z
czego okolo 200 jest juz zarezerwowane.
Zostalo wiec okolo 800 sztuk do roznych formatow, procz foramtow 6x9
ale byc moze bede mogl jeszcze takie miec
Nie zapewniam jednak, bo naprawde nie mam pewnosci.
Z poprzedniego studio w ktorym pracowalem wywalalismy twgo dziesiatki
kilogramow, urzywanych i nowych w fabrycznych opakowaniach.
Te ktore mam, sa wlasnie takie fabrycznie popakowane w roznych
ilosciowo pakietach.

Z checia tez posiadlbym rollkasety na film 120 format 6x9 - system w
zasadzie obojetny - ale najchetniej Rollflex,

Nie piszesz, ktory system rolleiflex.
Mam kasety na blony ciete do dwuobiektywowego rolleia. Jest do
komplety oryginalna przycinarka z formatek 69 na 66.
Mam tez adapter na blone zwojowa typ 135. absolutnie w doskonalym
stanie lacznie z pieknym skorzanym futaralem na ten adapter.

ale moze byc tez Myamija Universal... i holdery na szitki.. 6x9, 9x12 i 4x5
cala

Tez mam, dwa komplety, ale na molosc boska, ja tego nie zaoferuje za
darmo, bo na to mam chetnych, czekajacych na moja decyzje o
sprzedarzy.
Nie sa to obecnie wielkie pieniadze, ale ja mam sprzetu do pozbycia
sie na sume ponad 100 tysiecy dolarow, liczac po cenach ebay.
Za takie pieniadze mozna kupic dom na florydzie gdzie juz jeden
kupilem 4 lata temu za troche wieksze pieniadze.
Kupowanie domu, to dobra inwestycja na stare lata i emeryture. Trzeba
go jednak upic za gotowke a nie na kredyt. Dla moich obsmiechiwaczy,
bylby to juz czwarty moj dom.

-- -- -- -- -

Data: 2011-05-25 15:44:26
Autor: GR
Jaki analogowy system?

> [...]

innego - takie kwadratowe z wieszakami)

Te koreksy patersona sa plastikowe i okragle z okraglymi szpulkami na

rolki patersona wchodza mi do Kolorteka 3M w którym wolam E-6 - pasowalyby mi ze 3 rolki

[...]

gdybys sie pozbywal to daj znac

[...]

pisalem Ci, ze z wielka checia przytule troszke koszulek

[...]

Ja mam kasety adaptowane ze starych systemów na film 120, to opisane sa Roll-flex,
2 jeszcze na stare drewniane roleczki... - kto uzywal wie o co chodzi...
nie uzywam filmu 135.....

pozdr.
gr

Data: 2011-05-25 07:31:23
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 25, 9:44 am, "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl> wrote:

>Te koreksy patersona sa plastikowe i okragle z okraglymi szpulkami na
>regulowana szerokosc.

rolki patersona wchodza mi do Kolorteka 3M w kt rym wolam E-6 - pasowalyby
mi ze 3 rolki

Dokladnie, mam 2 koreksy paterson, na 2 uniwersalne plastikowe szpule.
Jak chcesz to masz zagwarantowany jeden kompletny koreks z tymi dwiema
szpulakami.
Twoja sprawa co zrobisz z tankiem.

Drugi koreks chcialbym podarowac nastaepnemu chetnemu, wiec wypadaloby
dac tez kompletny.

>Takie o ktore ci chodzi tez mam 2 sztuki, ale na razie nie pozbywam
>sie, bo sporadycznie uzywam.
>Daje sie ale to nie takie koreksy mam do oddania.

gdybys sie pozbywal to daj znac

Dobrze. Jesli przstane przewidywac ich potrzeby posiadania, to dam
znac.

> [...]
>czego okolo 200 jest juz zarezerwowane.

pisalem Ci, ze z wielka checia przytule troszke koszulek

Na jakie rozmiary, procz cietych 6x9?
Na to mam obecnie najwiecej chetnych i najlatwiej jest to wyslac w
kopercie oaz nieduzym kosztem.

> [...]
>Mam tez adapter na blone zwojowa typ 135. absolutnie w doskonalym
>stanie lacznie z pieknym skorzanym futaralem na ten adapter.

Ja mam kasety adaptowane ze starych system w na film 120, to opisane sa
Roll-flex,
2 jeszcze na stare drewniane roleczki... - kto uzywal wie o co chodzi...
nie uzywam filmu 135.....

Zmyliles mnie tym rollflex, bo myslalem, ze to z literowka.
Tego typu rolkasety mialem i uzywalem w polsce.
Tutaj wiele razy moglem miec takie kasety za darmo, bo chyba nikt tego
nie chce uzywac.
To sa kasety z bardzo cienkim brzegiem do mocowania w szczelinie
korpusu aparatu.
Po prostu ten brzeg mocujacy wyglada jak zagieta i zaklepana blaszka
na zakladke.
Dodatkowo te kasety sa tak jak piszesz na cienkie drewniane szlopki.
Do wielu z nich nie dawalo sie wlozyc normalnego filmu typu 120.
Typu 220 nie mozna tam wkladac bo kasety mialy okienka do podgladu
numeracji, przy przewijaniu pokretlem.
Mam natomiast kilka solidnych kaset Graflex do aparatow 6x9.
Poprzez adapter, mozna je uzywac z wiekszymi formatami.
Adapter byc moze tez mam, ale w razie czego, latwo samemu wykonac.
Kasety graflekx, to ten obecnie stosowany standard.
Film w tych kasetach jest przewijany pokretlem lub dzwignia na jedno
lub dwa mahniecia.
Mam takie kasety na klatke 645, 6x6, 6x7 i chyba 6x9.
Jesli odpowaiadaja, to czekam na propozycje odpowiadajeca ci
finansowo.
Nie chce oddac tego za darmo, bo w ostatecznosci znajda sie na ebay.
Nie mialem w zamiarze robic handlu na grupie ale skoro sam sie
dopytujesz, to informuje.
Te rollkasety wygladaja tak:
naciag filmu pokretlem
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=graflex+6x9&_sacat=0&_odkw=graflex+6x6&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313#http://cgi.ebay.com/Graflex-Graphic-23-6x9-Film-Back-Used-Exc-/150609537970?pt=US_Film_Backs_Holders&hash=item2311072bb2&vil=1
Naciag filmu dzwignia
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=graflex+6x9&_sacat=0&_odkw=graflex+6x6&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313#http://cgi.ebay.com/Graflex-6x9-Cam-Roll-Film-Holder-6x7-F-120-Film-Ex-/400154739287?pt=US_Film_Backs_Holders&hash=item5d2b14c257&vil=1

-- -- -- -- -

Data: 2011-05-25 16:34:51
Autor: GR
Jaki analogowy system?
[...]

co by nie zasmiecac grupy odezwe sie na priva...
pozdr.
gr

Data: 2011-05-25 07:42:08
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 25, 10:34 am, "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl> wrote:
[...]

Z handlem na priv ale z podarunkami darmowymi tylko na grupie, bo
stado baranow nie wierzy mi do tej pory, ze od lat przekazuje ludziom
darmo rozny sprzet i ciagle dobryzaja ze ja sobie fantazjuje.
Dodatkowo rozmawialem juz na priv z jednym z uczestnikow, ze moznaby
wysylac pakiety dla kilku osob w jednej paczce.
uwazam, ze to dobry pomysl, bo koszt przesylki bedzie do podzialu.
Uwazam, ze taka akcja na tej grupie nie powinna juz nikomu
przeszkadzac, bo grupa juz prawie zamiera.
Napewno bedzie i wiecej dyskusji i rozrusza sie troche.

-- -- -- --

Data: 2011-05-25 19:33:14
Autor: Henry(k)
Jaki analogowy system?
Dnia Wed, 25 May 2011 11:07:41 +0200, Marek Wyszomirski napisa³(a):

  A ilu z nas kisi podobne (albo i lepsze) aparaty po szafach na zasadzie - jak mam sprzedaæ za 30z³ to nie warto sobie g³owy zawracaæ...

Jak kto¶ jest fotoamatorem to czêsto mu szkoda. Chocia¿ ja dwa aparaty
odda³em. Ale i dosta³em powiêkszalnik, a ostatnio dobrze zachowanego
fotosnajpera (Zenit do niczego siê nie przyda, ale obiektyw mogê podpi±æ do
cyfrówki ;-)). Czasami te¿ co¶ komu¶ po¿yczam na zasadzie "mo¿e trzymaæ
póki potrzebuje". Ale Z-1p nie oddam - niech siê kisi w szufladzie i zardzewieje, ale obcemu
nie dam ;->

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-05-25 11:31:49
Autor: Vituniu
Jaki analogowy system?
Zawsze będą nowicjusze. Przecież tyle samo ludzi pozbywa się
gratów na allegro ilu je kupuje. Czy nabywcy jakichś MZ-50 (...)
to są pasjonaci, którzy wiedzą czego chcą?

Uprasza sie nie bic... potrzebowalem korpusu AF, ktorego nie
zal mi bedzie utopic czy wytarmosic w piasku... A ze "w gratisie"
byl FA28-80 i grip... ;P

A to czemu stÄ…d uciekli?

Zygmunt Dariusz ich przestraszyl? :P

Tak jak napisałem w dwóch pierwszych zdaniach
rozpoczynających wątek. Miałem nadzieję, że pokusimy
się o jakiś ranking, np jak najsensowniej wydać 300PLN
na analoga.

Ciezko bedzie, bo analog dzis to hobby i fanaberia... a te, to ludziska na
prawde dziwaczne maja... ;)
Ot - za mna na przyklad Flexaret VII chodzi... Jestem na etapie walki
wewnetrznej i prob racjonalizacji... ;P

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
A Tobie po co F60? ;P

PPS:
Jesli o tym rankingu serio myslisz, to moze
jakas ankiete gdzies na WWW zawiesic?

Data: 2011-05-25 14:34:20
Autor: John Smith
Jaki analogowy system?
Vituniu napisał(a):
[...]

Ja też nie mówię, że MZ-50 to chłam.
Sam sobie zracjonalizowałem MZ-5n za niewiele większą kasę, ale MZ-50 też ma sens.

[...]

No i dobrze. Ja w swej ograniczoności myślałem jedynie o małym obrazku, ale chętnie wysłucham pomysłów typu:

Ot - za mna na przyklad Flexaret VII chodzi... Jestem na etapie walki
wewnetrznej i prob racjonalizacji... ;P

Tylko napisz, dlaczego i do czego.

A Tobie po co F60? ;P

Potrzebowałem korpus AF Nikona, którego nie żal mi będzie utopić czy wytarmosić w piasku...
A że w gratisie dostałem zepsuty obiektyw Tamrona... ;P

PPS:
Jesli o tym rankingu serio myslisz, to moze
jakas ankiete gdzies na WWW zawiesic?

Ankiety mają to do siebie, że opcje do wyboru są zamknięte.
Ja liczyłem na bardziej interaktywne podejście.

--
Mirek

Data: 2011-05-25 15:40:45
Autor: Vituniu
Jaki analogowy system?
Uprasza sie nie bic... potrzebowalem korpusu AF, ktorego nie
zal mi bedzie utopic czy wytarmosic w piasku... A ze "w gratisie"
byl FA28-80 i grip... ;P

Ja też nie mówię, że MZ-50 to chłam.

Ale to jest chlam... ;)
W sensie - popularny, tani, plastikowy... -7 do miodnosci, -3 do lansu ;)

Ot - za mna na przyklad Flexaret VII chodzi... Jestem
na etapie walki wewnetrznej i prob racjonalizacji... ;P

Tylko napisz, dlaczego i do czego.

A to, to bede wiedzial po zakonczeniu procesu racjonalizacji. :)

Na razie:
dostalem 80 ramek 6x6,
cos by z tym trzeba bylo zrobic,
Kieva 60 mi sie nie bedzie chcialo targac,
z reszta niczym sie toto nie rozni od lustrzanek
wiec moze TLR jakis?
Lubitel jest paskudny,
Start nieco lepiej, ale nadal nieszczegolnie,
Yashica nie miesci sie w budzecie
a taki Flexaret VI albo VII tak
choc do slajdow moze troche mala rozdzielczosc
wiec negatyw
jak negatyw, to B/W
ale, cholera, chcialem cos do slajdow 6x6...

Jak sie zgubisz gdzies w tym toku rozumowania, to
bedziesz w tym samym miejscu co ja... czyli w ciemnej d...
jak mawiaja starzy gorale (nie obrazajac tu obecnych).;)

A Tobie po co F60? ;P

Potrzebowałem korpus AF Nikona, którego nie żal mi
 bÄ™dzie utopić czy wytarmosić w piasku...

ROTFL ;)

Ankiety mają to do siebie, że opcje do wyboru są zamknięte.
Ja liczyłem na bardziej interaktywne podejście.

Interaktywnosc Usenetu tez okazala sie pulapka... ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
A moze jakis dalmierz? Taka Minolta Hi 7 IIs?

Data: 2011-05-25 16:33:09
Autor: John Smith
Jaki analogowy system?
Vituniu napisał(a):
[...]

MZ-5n też tani i plastikowy, ale lans niezgorszy. :-)
A jak wypada w stosunku do poziomu odniesienia pod tytułem N60? ;-)

Ot - za mna na przyklad Flexaret VII chodzi... Jestem
na etapie walki wewnetrznej i prob racjonalizacji... ;P
Tylko napisz, dlaczego i do czego.

A to, to bede wiedzial po zakonczeniu procesu racjonalizacji. :)

Aaa, myślałem że masz gotowca. ;-)

Jak sie zgubisz gdzies w tym toku rozumowania, to
bedziesz w tym samym miejscu co ja... czyli w ciemnej d...

Bez obaw, rozumiem doskonale. :-)

A moze jakis dalmierz? Taka Minolta Hi 7 IIs?

O średnim nie pogadam, nie moje poletko.
Mogę jedynie posłuchać.

Pozdrawiam,
--
Mirek

Data: 2011-05-26 09:05:46
Autor: Vituniu
Jaki analogowy system?
Ja też nie mówię, że MZ-50 to chłam.

Ale to jest chlam... ;)
W sensie - popularny, tani, plastikowy... -7 do miodnosci, -3 do lansu
;)

MZ-5n też tani i plastikowy, ale lans niezgorszy. :-)
A jak wypada w stosunku do poziomu odniesienia pod tytułem N60? ;-)

Dodatkowo +4 do broni obuchowych :P

A to, to bede wiedzial po zakonczeniu procesu racjonalizacji. :)
Aaa, myślałem że masz gotowca. ;-)

Gotowiec jest taki - podobamisieijuz. ;)

Ale takze chcialbym sie pobawic i kwadratem i TLR,
a to jest dosc tani sposob na realizacje obu zachcianek.

A moze jakis dalmierz? Taka Minolta Hi 7 IIs?

O średnim nie pogadam, nie moje poletko.
Mogę jedynie posłuchać.

Nie nie nie... maly obrazek, jak najbardziej.
Tylko, rzecz jasna, nazwe przekrecilem.
Minolta Hi-Matic 7s II mialo byc.
http://www.rokkorfiles.com/7SII.htm
Czyz nie jest piekna?

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-05-26 10:44:27
Autor: John Smith
Jaki analogowy system?
Vituniu napisał(a):
[...]

Ale mówisz o relacji MZ-5n w stosunku do N60?
Bo ja pytałem o to, jak się ma MZ-50 (którego nie macałem, ale spodziewam się, że organoleptycznie jest
podobny do MZ-5n) w stosunku do N60, którego mam i który robi solidne wrażenie.

A to, to bede wiedzial po zakonczeniu procesu racjonalizacji. :)
Aaa, myślałem że masz gotowca. ;-)

Gotowiec jest taki - podobamisieijuz. ;)

podobamisieijuz jest za krótkie na gdzietybędziesztotrzymał ;-)

Minolta Hi-Matic 7s II mialo byc.
http://www.rokkorfiles.com/7SII.htm
Czyz nie jest piekna?

Owszem, przystojna. :-)
Polujesz?:
http://allegro.pl/minolta-hii-matic-7sii-lens-1-1-7-40mm-i1628617203.html

Pozdrawiam,
--
Mirek

Data: 2011-05-26 11:22:53
Autor: Vituniu
Jaki analogowy system?
Dodatkowo +4 do broni obuchowych :P

Ale mówisz o relacji MZ-5n w stosunku do N60?

A nie... o tym smoku N60. :P

Bo ja pytałem o to, jak się ma MZ-50 (którego nie macałem, ale
spodziewam się, że organoleptycznie jest podobny do MZ-5n)

Coz... MZ-5 nie mialem okazji "pomacac", ale pomiedzy MZ-30,
MZ-7 a MZ-M roznice w kategroii "wymiary - masa - solidnosc
konstrukcji" sa IMVHO niemierzalne bez mikroskopu. ;)

MZ-S sie tu tylko wyroznia... Ale to juz "ciut" inna polka cenowa.

Gotowiec jest taki - podobamisieijuz. ;)
podobamisieijuz jest za krótkie na gdzietybędziesztotrzymał ;-)

gdzietybędziesztotrzymał to pikus przy amielismypomalowackuchnie :P

Minolta Hi-Matic 7s II mialo byc.
Czyz nie jest piekna?

Owszem, przystojna. :-)
Polujesz?:
http://allegro.pl/i1628617203.html

A nie.. mam juz kundelka z logo Vivitara :)

Nieduze, zgrabne, cichutkie. Wymaga przywykniecia do dalmierza,
pilnowania, zeby nie wepchnac lapy w obiektyw (bo widac dopiero
na slajdzie) oraz do pracy w priorytecie czasu.

W kazdym razie Canon A35F wyladowal na polce, gdzie
pokrywa sie patyna kurzu, a ten chadza ze mna na spacery.

Czy to jest dobre uzasadnienie? ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-05-27 10:25:43
Autor: John Smith
Jaki analogowy system?
Vituniu napisał(a):
Dodatkowo +4 do broni obuchowych :P
Ale mówisz o relacji MZ-5n w stosunku do N60?

A nie... o tym smoku N60. :P

Śmiejesz się, ale mi ten klocek naprawdę przypadł do gustu. :-)

[...]

Trzeba było pozostać przy pierwszych trzech słowach. ;-)
Za ten priorytet czasu już u mnie przegrała.

Pozdrawiam,
--
Mirek

Data: 2011-05-26 00:22:15
Autor: dominik
Jaki analogowy system?
On 2011-05-25 10:53, John Smith wrote:
[...]

Sam sobie kupiłem dobre kilka aparatów tylko z powodu tego, że zawsze
chciałem je mieć i mi się podobały. Większością z nich zrobiłem może po
2-3 rolki, a ze dwa wciąż czekają na swoją szansę :)

Innymi słowy to, że ktoś ma lepszy aparat bądź stać go nawet na nikona F6
nie znaczy, że sobie dla przyjemności nie kupi czegoś tańszego.

Pewna część osób też kupuje "jakiegoś analoga". Byle był z aktualnego
systemu i nie kosztował wiele. By się przekonać czy analogowo to fajna
sprawa czy nie. Często kończy się to na kosztach po prostu, a sprzęt w
szafie ;)

[...]

Temu że grupa nie jest technicznie związana czysto z fotografią analogową.
Jest taka nijaka, ogólna w swojej postaci, pomiędzy słowami z wyłączeniem
tematu cyfrowości. Gdyby zamienić cyfrową na analogową, to tu by się
przeniósł cały ruch, a tam by można było poruszać jedynie tematy związane
z klasycznymi metodami. Gdyby były trzy grupy to na tej nie byłoby nawet
wiadomo o czym pisać, bo nie o cyfrowych, nie o analogowych to co i gdzie?
:) no nic, usenet sam w sobie ma wiele problemów.

[...]

Cyfrowe aparaty staniały na tyle, że nie jest to jakimś mega wydatkiem, no
i jakościowo chyba przeskoczyły w każdym względzie analogi. Niestety
pociągnęło to za sobą wiele uproszczeń i popularyzację w złym znaczeniu
tego słowa.

A dzisiaj owszem wciąż wiele osób, szczególnie starej daty uważa, że cyfra
nie ma duszy i jest gorsza. Ostatnio słuchałem fotografa, który bardzo
usilnie się upierał, jaka to cyfrowość zła. Przyznał, że ujęcia wstępne
robi cyfrowo, ale te finalne to koniecznie analogiem. Jak by to pierwsze
niosło jakąś ujmę dla niego. Fakt, że ma podejście obrazowe do tematu i
niepowtarzalność kopii ma dla niego znaczenie, a to czego można dotknąć to
świętość. No i co ważne jego ujęcia są ostateczne, jak coś nie pasuje to
sesjÄ™ powtarza, a nie fotoszopuje.

Znaczy co chcesz?
Tak jak napisałem w dwóch pierwszych zdaniach rozpoczynających wątek.
Miałem nadzieję, że pokusimy się o jakiś ranking, np jak najsensowniej wydać 300PLN na analoga.

Musiałbyś zdecydować do czego Ci ten analog i co znaczy sensownie.

zamknąć grupę, bo cyfrowa ma więcej ruchu?
Przecież mój wątek jest próbą wskrzeszenia resztek tego entuzjazmu, który tu kiedyś panował.
Ale może masz rację, że są już do tego inne, lepsze miejsca. Nie wiem.

Nie powiedziałbym lepsze, ale bardziej wyspecjalizowane. Mam tu na myśli
korex, który tętni życiem i tematów nie brakuje. Pytań jakich chcesz
również. Usenet to dziadek i jego ograniczenia nowych ludzi nie
przyciągają tak wielu, więc tu dni są policzone. Zostało tylko trochę
ludzi, którzy tylko z przyzwyczajenia tu są, wliczając w to mnie, 15 lat
robi swoje.

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-05-26 10:31:25
Autor: John Smith
Jaki analogowy system?
dominik napisał(a):
Sam sobie kupiłem dobre kilka aparatów tylko z powodu tego, że zawsze
chciałem je mieć i mi się podobały. Większością z nich zrobiłem może po
2-3 rolki, a ze dwa wciąż czekają na swoją szansę :)

Nie tłumacz mi, sam tak robię. :-)

Innymi słowy to, że ktoś ma lepszy aparat bądź stać go nawet na nikona F6
nie znaczy, że sobie dla przyjemności nie kupi czegoś tańszego.

Właśnie po to jest ten wątek, żebym wiedział co następnego sobie sprawić i jak sobie to zracjonalizować. :-)

Cyfrowe aparaty staniały na tyle, że nie jest to jakimś mega wydatkiem, no
i jakościowo chyba przeskoczyły w każdym względzie analogi.

Jakość realnie potrzebną znakomitej większości amatorów zapewni zarówno przyzwoita cyfra, jak i slajd
małoobrazkowy. Ale ważne są również inne aspekty, gdzie wciąż przewagę ma analog, np:
1. Ergonomia - małe, lekkie i tanie lustrzanki z porządnym wizjerem.
2. Możliwość spłycenia głębi ostrości tanim kosztem.

[...]

Nie chodzi tylko o to, czego ja szukam (choć zasugerowałem to już na samym początku wątku).
Chodzi również o to, czego nie szukam, a może szkoda.
Chodzi o to, czego i dlaczego używają ci, którzy wybierają w analoga nie dlatego, że ich nie stać na cyfrę,
tylko dlatego, że daje im on coś czego cyfra (jeszcze/już) nie daje.

Pozdrawiam,
--
Mirek

Data: 2011-05-26 09:10:55
Autor: NetUser
Jaki analogowy system?
John Smith <user@example.net> wrote in
Nie chodzi tylko o to, czego ja szukam (choæ zasugerowa³em to ju¿ na
samym pocz±tku w±tku). Chodzi równie¿ o to, czego nie szukam, a mo¿e
szkoda. Chodzi o to, czego i dlaczego u¿ywaj± ci, którzy wybieraj± w
analoga nie dlatego, ¿e ich nie staæ na cyfrê, tylko dlatego, ¿e daje
im on co¶ czego cyfra (jeszcze/ju¿) nie daje.

Ja do kosztow uderze, rzeczywiscie cyfra jest az taka droga? Szczerze to ja myslalem, ze wlasnie analog jest drogi na dzien dzisiejszy. Wolanie filmow, kupowanie chemii, szukanie kogos, kto Ci ladnie slajd wywola, koszty wysylki, korzystanie z kompetentnego skanerzysty, nie daj Boze odbitka ze slajdu to koszty robia sie spore. A cyferka, trach na karte, lubudu, myk do komputera, troche gmerania i mozna wyslac do labu przez internet lub zaniesc do miejscowego labu lub co ciekawsze obrazki wydrukowac na porzadnym sprzecie. Zreszta i tak jak patrze to wiekszosc trzyma teraz zdjecia na komputerze i tam je przeglada a malo kto robi odbitki lub wydruki (mam na mysli amatorow).

Data: 2011-05-26 11:42:34
Autor: John Smith
Jaki analogowy system?
NetUser napisa³(a):
[...]

Nie chcia³em wchodziæ w kolejn± dyskusjê o kosztach, bo bêdzie kolejny flame, ale OK, odpowiem krótko.

Wszystko zale¿y od tego, kto jak podchodzi:
a) co ma byæ na koñcu procesu:
- obraz w formacie, który siê podoba, robi wra¿enie
- obraz w formacie potrzebnym z jakiego¶ powodu (slajd do rzucania na ¶cianie, plik do wystawienia na www,
wys³ania mailem, czy do druku)
b) jakie ilo¶ci zdjêæ rozpatrujemy

Je¶li za³o¿ê, ¿e robiê kilka-kilkana¶cie rolek slajdu rocznie, to nie bêdê siê przejmowa³ kosztami materia³ów.
Dla mnie warto¶æ tych zdjêæ przewy¿szy koszty potrzebnych materia³ów. Niezale¿nie, czy robi³ bym je cyfr±
(któr± mam i nie zamierzam siê pozbywaæ) czy analogiem tym czy innym (który te¿ mam).

Je¶li za³o¿ê, ¿e wolê pokazaæ osobi¶cie, widzieæ reakcjê, móc skomentowaæ, to nie potrzebujê ich formy
cyfrowej, skanowania, gmerania w kompie, drukowania na porz±dnym sprzêcie.

A na tak± czy inn± zabawkê, która mi to uprzyjemni mogê te parê stówek wydaæ. S± dro¿sze hobby.

Zreszta i tak jak patrze to wiekszosc trzyma teraz zdjecia na komputerze i tam je przeglada a malo kto robi odbitki lub wydruki (mam na mysli amatorow).

A dlaczego mia³bym robiæ to co wiêkszo¶æ?

Pozdrawiam,
--
Mirek

Data: 2011-05-26 17:30:06
Autor: Henry(k)
Jaki analogowy system?
Dnia 26 May 2011 09:10:55 GMT, NetUser napisa³(a):

Ja do kosztow uderze, rzeczywiscie cyfra jest az taka droga? Szczerze to ja myslalem, ze wlasnie analog jest drogi na dzien dzisiejszy.

Jedno i drugie jest drogie je¶li chcesz robiæ dobrze. Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-05-25 11:06:47
Autor: GR
Jaki analogowy system?

Bo analogowy sprzêt nie jest ju¿ popularny, a Ci którzy go wci±¿ kupuj±
najczê¶ciej wiedz± czego chc±. Takie pytania to pada³y z ust nowicjuszy, a
nie pasjonatów.

my¶lê, ¿e jest jescze inna opcja... Taka jak moja.
Mam cyfrê i parê szkie³, lubiê nimi robic i nic mi chyba ju¿ w moim systemie cyfrowym nie brakuje,
jako¶æ sprzêtu odpowiada moim umiejêtno¶ciom....
Ale kupi³em troszkê sprzêtu analogowego... zacz±³em od 2 szkie³ LF - markowych do formatu 5x7,
do tego dosz³y "Mieszki" w formatach 6x9, 4x5, 9x12, do tego doszed³
¶wiat³omierz i inne graty - fitry i trochê chemii
Motywacj± do pracy z analogiem jest du¿y format za rozs±dne pieni±dze, i inna kultura pracy,
i materia³y.... trudno podrabialne w PSie..

Czy wszystko ju¿ le¿y w archiwum i nikt nic nowego nie wymy¶li?

spokojnie, ca³y czas pojawiaj± siê nowo¶ci zarówno w analogach - nowe szk³a - nowe materia³y foto

Zauwa¿ysz, ¿e to nie Ci sami ludzie jednak - to nowa grupa pasjonatów,
którzy maj± chêci i czas na zabawê. To ju¿ nie s± zdjêcia dla zdjêæ, tylko
dla przyjemno¶ci i eksploatacji techniki.

Czêsto dopiero kontakt z analogiem, pozwala na nabranie odpowiedniej techniki z cyfr±.... a nie stukanie10 000 fotek na imprezie..
Nie mówi±c o jako¶ci pracy w studio..
pozdr.
gr

Data: 2011-05-25 03:05:02
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 25, 5:06 am, "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl> wrote:
> Bo analogowy sprz t nie jest ju popularny, a Ci kt rzy go wci kupuj
> najcz ciej wiedz czego chc . Takie pytania to pada y z ust nowicjuszy, a
> nie pasjonat w.
> Zauwa ysz, e to nie Ci sami ludzie jednak - to nowa grupa pasjonat w,
> kt rzy maj ch ci i czas na zabaw . To ju nie s zdj cia dla zdj , tylko
> dla przyjemno ci i eksploatacji techniki.

Czêsto dopiero kontakt z analogiem, pozwala na nabranie odpowiedniej
techniki z cyfr±.... a nie stukanie10 000 fotek na imprezie..
Nie mówi±c o jako¶ci pracy w studio..

Nawet jesli jest to prawda, "kontakt z analogiem, pozwala na nabranie
odpowiedniej
techniki z cyfr±....", to nie jest prawda, ze  "stukanie10 000 fotek na imprezie.." zmniejszy sie w jakis zauwazalny sposob.
Oswiadczam, ze fotografujac od 40 lat, i majac zawodowe doswiadczenie
z najrozniejszymi analogami, obecne moje fotografowanie na imprezach,
nie jest uwarunkowane doswiadczeniem z analogiem jeslicjodzi o ilosc
wykonywanych tam zdjec.
Od 4 lat mam kazdego tygodnia do obfotografowania po co najmniej 2
imprezy i trzeba zrobic tyle fotografii ile potrzeba.
Pokaz mi kogos, kto robi te 10 000 fotek na jakiejs normalnej
przecietnej imprezie.
U mnie i u moich znajomych fotografow, na imprezie typu slub, zabawa,
spotkania towarzyskie, wydarzenia kulturalne i tym podobne, robi sie
srednio 400 do 1000 fotografii.
Nie znaczy to, ze nie robi sie czasem duzo mniej a czasem duzo wiecej.
-- -- -- -- -- --

Data: 2011-05-25 12:53:46
Autor: Przemek
Jaki analogowy system?

Uzytkownik "Zygmunt Dariusz" <zbronson@gmail.com> napisal w wiadomosci news:6d5c92c2-ede1-41ba-8347-ff79e78b2d31c26g2000vbq.googlegroups.com...
> [...]

srednio 400 do 1000 fotografii.
Nie znaczy to, ze nie robi sie czasem duzo mniej a czasem duzo wiecej.

A ile z tego idzie do klienta?

pozdr
przemek

Data: 2011-05-25 04:22:06
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 25, 6:53 am, "Przemek" <ego...@vp.pl> wrote:
Uzytkownik "Zygmunt Dariusz" <zbron...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:6d5c92c2-ede1-41ba-8347-ff79e78b2d31c26g2000vbq.googlegroups.com...

[...]

W moim przypadku zalezne jest to od klienta.
Jesli fotografuje na zlecenie studia (400 do 1200 fotografii), to
idzie 100%, po odrzuceniu fotografii takich, ktorych nie chce oddawac
i klient nawet o tym nie wie, co bylo odrzucone. zazwyczaj sa to
zdjecia probne lub nieudane.
Dla klienta slubnego (400 do 1200 fotografii),jest mniej wiecej tak
samo.
Dla klientow z zabaw klubowych (300 do 500 fotografii), idzie roznie.
Czasem jest to kilkanascie zdjec, czasem kilkadziesiat. Dodatkowo za
zdjecia z takich zabaw placa mi wlasciciele klubow za zdjecia
zamieszczane na ich stronach intenetowych. Te zdjecia ze stron
internetowych sa do pobrania za darmo, sa jednak opatrzone logiem
klubu i czasem jakas informacja. Pozostale zdjecia ja oferuje za darmo
do pobrania ze swojej website, ale tez sa one z moim logiem i adresem
strony z ktorej zostaly pobrane. dodatkowo sa a malej rozdzielczisci o
dluzszym boku 444 lub 555 pikseli.
Jesli ktos chce czyste, i w duzej rozdzielczosci FHD, to za takie
zdjecia placi 2 dolary, a za odbitke na formacie pocztowkowym tylko 99
centow.
Zdjecia z klubow daja mi najwieksza reklame i najwiecej klientow na
prywatne zlecenia.
Dodatkowo dla takich klientow, koszty poniesione na zakup tych zdjec
odejmowane sa od cen pakietow naprzyklad slubnych.
Uczestnicy zabaw klubowych, to zazwyczaj mlodzi ludzie i oni stanowia,
najwieksze grono moich klientow.
Dodatkowo wszytkim uczestnikom zabaw klubowych zawsze oferuje za
darmo, po 3 fotografie w duzej rozdzielczosci, zeby zobaczyli roznice
miedzy tymi pobieranym darmo.

To temat wogule na inny watek, ale tak z grubsza wyglada.
Cala masa fotografii z wydarzen spolecznych jet najczesciej robiona za
darmo a zainteresowani maja dostep do strony internetowej i zamawiaja
co chca, lub pobieraja za darmo podobnie jak zdjecia z klubow.

-- -- -- --

Data: 2011-05-25 14:07:55
Autor: Przemek
Jaki analogowy system?

Uzytkownik "Zygmunt Dariusz" <zbronson@gmail.com> napisal w wiadomosci news:37acb594-a510-4835-b545-56cca0b08f07j28g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

Rany, na co komu > 400 zdjec ze slubu?????
20-30 naprawde dohbrych i fajnych w zupelnosci wystarcza.
No ... góra 100, ale 500, 1000?????
Ludzie ocipieli :(

pozdr
przemek

Data: 2011-05-25 06:23:28
Autor: Zygmunt Dariusz
Jaki analogowy system?
On May 25, 8:07 am, "Przemek" <ego...@vp.pl> wrote:
Uzytkownik "Zygmunt Dariusz" <zbron...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:37acb594-a510-4835-b545-56cca0b08f07j28g2000vbp.googlegroups.com...
> [...]

Rany, na co komu > 400 zdjec ze slubu?????
20-30 naprawde dohbrych i fajnych w zupelnosci wystarcza.
No ... g ra 100, ale 500, 1000?????
Ludzie ocipieli :(

Ja przyjme zamowienie i na jedno zdjecie ze slubu, ale czas bedzie
wiecej kosztowal niz to jedno zdjecie.
Do tego doloze za darmo nastepnych 100.
Ja robie zdjecia na zmowienie dla ludzi i nie wydziwiam, bo nie taka
moja rola, jako fotografa.

-- -- -- -

Data: 2011-05-26 00:37:44
Autor: dominik
Jaki analogowy system?
On 2011-05-25 11:06, GR wrote:
Bo analogowy sprzęt nie jest już popularny, a Ci którzy go wciąż kupują
najczęściej wiedzą czego chcą. Takie pytania to padały z ust nowicjuszy, a
nie pasjonatów.
myślę, że jest jescze inna opcja... Taka jak moja.
Mam cyfrę i parę szkieł, lubię nimi robic i nic mi chyba już w moim systemie cyfrowym nie brakuje,
jakość sprzętu odpowiada moim umiejętnościom....
Ale kupiłem troszkę sprzętu analogowego... zacząłem od 2 szkieł LF - markowych do formatu 5x7,

Ale widzisz - to nie jesteÅ› tymi od MZ :) Åšredni i wielki format to inna
sprawa, a zdecydowanie kwestia dla świadomej osoby.

do tego doszły "Mieszki" w formatach 6x9, 4x5, 9x12, do tego doszedł
światłomierz i inne graty - fitry i trochę chemii
Motywacją do pracy z analogiem jest duży format za rozsądne pieniądze, i inna kultura pracy,
i materiały.... trudno podrabialne w PSie..

Wiadomo że jest inaczej, ale to nie jest fotografia popularna. To dzisiaj
efekty specjalne rzekłbym nawet :)

Czy wszystko już leży w archiwum i nikt nic nowego nie wymyśli?
spokojnie, cały czas pojawiają się nowości zarówno w analogach - nowe szkła - nowe materiały foto

A jednak to zupełnie coś innego niż kiedyś :) Premiery można liczyć na
palcach jednej ręki na rok, a dostępność jest zazwyczaj mała.

Zauważysz, że to nie Ci sami ludzie jednak - to nowa grupa pasjonatów,
którzy mają chęci i czas na zabawę. To już nie są zdjęcia dla zdjęć, tylko
dla przyjemności i eksploatacji techniki.
Często dopiero kontakt z analogiem, pozwala na nabranie odpowiedniej techniki z cyfrą.... a nie stukanie10 000 fotek na imprezie..
Nie mówiąc o jakości pracy w studio..

Zdecydowanie tak, ale dzisiaj nastawienie jest inne i stÄ…d to wynika.
Innymi słowy daj komuś cyfrowe to nie popełniać błędów będzie się uczył na
ekraniku, daj komuÅ› dobrego analoga, to nauczy siÄ™ po kilku kliszach
płacąc za to jeszcze, więc od razu będzie większą uwagę przykuwał do
parametrów zdjęcia. A daj komuś jeszcze analoga bez AF to będzie musiał
nauczyć się obsługiwać skalę odległości na obiektywie, kiedy wcześniej
było to zupełnie im niepotrzebne. Podobnie aparaty bez światłomierza
jednak uczą jakiegoś instynktu wobec całego pojęcia ekspozycji, kto wie
teraz o słonecznej zasadzie f/16? A kto wiedział kiedyś? :)
Jak widzisz ograniczenia cośtam wymuszają, zmieniają podejście i nastawienie.

A jeszcze Ci coś dodam - mam wśród swoich aparatów fajnego analoga, co
ważne z stosunkowo wielkim LCD w miejscu gdzie dziś są wszelkie w
lustrzankach. Mało kto pozna, że to analog, a każdy widząc ekranik zmienia
podejście, czasem walnie mi ze trzy klatki zanim się skapnie o co chodzi.
Nie wspomnę już o koledze z którego dobre pół godziny się nabijałem jak
święcie bronił tezy, że aparat nie ma dedykowanego przycisku do iso gdzieś
na wierzchu. Jak się w końcu przyznałem że to analog to z śmiechem
przyznał że rzeczywiście średnio potrzebny :)

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Jaki analogowy system?