Jaki aparat i ew. jaki obiektyw do KM 7D

Data: 2011-01-16 10:47:08
Autor: Yaber
Jaki aparat i ew. jaki obiektyw do KM 7D
Witajcie.

Moim pierwszym aparatem był i jest Pentax MZ50.
Potem jakieś byle co cyfrowe a ostatnio pod wpływem upadku zepsuł mi się używany przez 5 lat Pentax Optio MX.
Muszę teraz wybrać jakiś aparat i celuję w lustro.

Waham się którą wybrać do zastosowań amatorskich.
No i żeby małżonka mogła go używać jak typowy automat z zoomem ręcznym.

Wiem, że Nikony i Olympusy mają dobre obiektywy w standardzie.
W firmie mam N D80 i szkło 28-135 i robi mi się nim fajnie ale za drogi

Przeglądając różne testy można dostać jedynie rozdwojenia jaźni ;).

Moje typy to:
Nikony D60, D70 lub D70s z obiektywami kitowymi +
NIKKOR 55-200 F/4.5-5.6 G ED DX

Olympus E350, E420, albo E500 +
ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm 1:4.0-5.6

Zainteresowały mnie też aparaty Minolta 5D i 7D mające układ stabilizacji matrycy. Z testów porównawczych zdjęć 7D mi najbardziej odpowiada.
Do 7D musiałbym dokupić obiektyw "standardowy" z AF i jakiś tele.
No właśnie - jaki.

Miałbym prośbę do Was o pomoc w wyborze tanich i dobrych obiektywów do 7D i ew. pomoc w wyborze pomiędzy wspomnianymi modelami.

http://allegro.pl/minolta-sony-autofokus-50602

Za pomoc dziękuję

Pozdrawiam
Yaber

Data: 2011-01-16 12:09:22
Autor: Michał Kwiatkowski
W dniu 2011-01-16 10:47, Yaber pisze:
Do 7D musiałbym dokupić obiektyw "standardowy" z AF i jakiś tele.
No właśnie - jaki.

Rozważ czy na pewno standrad ma być zoomem; polecam Ci 50/1.7 Minolty z czystym sumieniem. Z tele - 100-200/4.5 również Minolty; ciemny nieco ale cudnie rysuje. Co do reszty masz w czym wybierać: od Minolty AF po obecną Alfę; wszystko co ma bagnet A będzie działać OK; także M42 przez przejściówkę w manualu.

Autopoprawka, bo mi się na oczy rzuciło ;) - 50/1.7 to oczywiście AF, tyle że stałoogoniskowy. To tak na wypadek jakby cancel nie poszedł.

pozdr;
Michał

Data: 2011-01-16 12:33:32
Autor: Marek Wyszomirski
[...]

[...]
[...]
Zainteresowały mnie też aparaty Minolta 5D i 7D mające układ
stabilizacji matrycy. Z testów porównawczych zdjęć 7D mi najbardziej
odpowiada.
>[...]

Skoro już masz Pentaxa, to czemu nie bierzesz pod uwagę Pentaxa K-X? Matryca chyba najlepsza w klasie amatorskiej (ze stabilizacją która Cię interesuje), bogaty zestaw funkcji, przyzwoite wykonanie i stosunkowo dobre obiektywy kitowe. Na dodatek z Pentaxem KX mógłbyś nadal wykorzystywać wszystkie obiektywy które masz do MZ-50.

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Data: 2011-01-17 21:48:10
Autor: entroper
Użytkownik "Marek Wyszomirski" <wyszomir@toya.net.pl> napisał w wiadomości

Skoro już masz Pentaxa, to czemu nie bierzesz pod uwagę Pentaxa K-X?

Byłoby miło, gdyby Pentax wypowiedział się nt. wady powodującej
rozmazywanie zdjęć w okolicach 1/100s.

e.

Data: 2011-01-17 22:57:48
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-01-17 21:48, entroper pisze:

Skoro już masz Pentaxa, to czemu nie bierzesz pod uwagę Pentaxa K-X?

Byłoby miło, gdyby Pentax wypowiedział się nt. wady powodującej
rozmazywanie zdjęć w okolicach 1/100s.

Moge powiedzieć tylko tyle, że mam od prawie roku KX, licznik nabił ponad 5300 zdjęć i żadnego rozmazywania nie zaobserwowałem. A sądzę, że jakiś tam procent tych zdjęć o czasach ok. 1/100 był.

Data: 2011-01-18 09:53:28
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości news:4d34a964$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W K-x?
To znany problem z protokoÅ‚em  interakcji pomiÄ™dzy użytkownikiem a aparatem zwanym "handshake" ;-)
A tak poważnie w k-x nic takiego nie ma miejsca, przy przebiegu ok. 10000 w aparacie żony objawów nie zaobserwowano.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-01-18 16:09:50
Autor: entroper
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości

W K-x?
To znany problem z protokoÅ‚em  interakcji pomiÄ™dzy użytkownikiem a
aparatem
zwanym "handshake" ;-)

To dlaczego akurat w K-x (i np. w olympusie E-P1) i tylko w okolicach
1/100s (nie niżej)?

A tak poważnie w k-x nic takiego nie ma miejsca, przy przebiegu ok.
10000 w
aparacie żony objawów nie zaobserwowano.

jednak niektórzy mają ten problem a nawet da się go odtworzyć na
egzemplarzu, który jest "dobry":
http://www.imaging-resource.com/PRODS/KX/KXA.HTM - przy czym w przypadku
olympusa podobno lata coÅ› w obiektywie (typu zoom), natomiast K-x ma ten
problem również ze stałką. A może po prostu nigdy nie zwracałeś na to
uwagi?

e.

Data: 2011-01-17 23:32:56
Autor: Yaber
W dniu 2011-01-16 12:33, Marek Wyszomirski pisze:

[...]

Dla tego, że cenowo poza zasięgiem.
Lubię tą swoją analogówkę :)
Do niego mam tylko obiektyw SMC PENTAX-F 1:4-56 35-80MM czyli raczej słaby.

Ciągle się waham co wybrać Alfę 290, 300 , 350.
Nikona D70 albo D70s może D80 i dobrać jakiegoś Nokkora a może Olympusa E-500

Zawrót głowy.

Pozdrawiam
Y.

Data: 2011-01-18 07:33:42
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-01-17 23:32, Yaber pisze:

[...]

Jeśli rozważasz Alfę 350, to K-X jest w Twoim zasięgu cenowym.
Sprawdź: http://www.ceneo.pl/Lustrzanki_cyfrowe;004+n2148;017P0-242361-242372.htm
Sony Alpha 350 Body - od 1950 do 2249.81zł
Pentax K-X Body - od 1709 do 2203.81zł.
Z kitami odpowiednio Pentax od 1809 do 2620zł, Sony 1986-2521zł.
Ceny A300 też porównywalne z K-X.
Natomiast co do twojego obiektywu - faktycznie raczej słaby i w tej sytuacji kompatybilności nowego korpusu z posiadana optyką nie uważał bym za istotną. Mimo to nadal namawiam do rozważenia Pentaxa - uważąm, że to dobry wybór.

Data: 2011-01-19 17:00:53
Autor: Tomasz Sójka
Jaki aparat i ew. jaki obiektyw do KM 7D
Dnia Tue, 18 Jan 2011 07:33:42 +0100, Marek Wyszomirski napisa³(a):

W dniu 2011-01-17 23:32, Yaber pisze:

Skoro ju¿ masz Pentaxa, to czemu nie bierzesz pod uwagê Pentaxa K-X?
Matryca chyba najlepsza w klasie amatorskiej (ze stabilizacj± która Ciê
interesuje), bogaty zestaw funkcji, przyzwoite wykonanie i stosunkowo
dobre obiektywy kitowe. Na dodatek z Pentaxem KX móg³by¶ nadal
wykorzystywaæ wszystkie obiektywy które masz do MZ-50.

Dla tego, ¿e cenowo poza zasiêgiem.
Lubiê t± swoj± analogówkê :)
Do niego mam tylko obiektyw SMC PENTAX-F 1:4-56 35-80MM czyli raczej s³aby.

Ci±gle siê waham co wybraæ Alfê 290, 300 , 350.
Nikona D70 albo D70s mo¿e D80 i dobraæ jakiego¶ Nokkora a mo¿e Olympusa
E-500

Je¶li rozwa¿asz Alfê 350, to K-X jest w Twoim zasiêgu cenowym.
Sprawd¼: http://www.ceneo.pl/Lustrzanki_cyfrowe;004+n2148;017P0-242361-242372.htm
Sony Alpha 350 Body - od 1950 do 2249.81z³
Pentax K-X Body - od 1709 do 2203.81z³.
Z kitami odpowiednio Pentax od 1809 do 2620z³, Sony 1986-2521z³.
Ceny A300 te¿ porównywalne z K-X.
Natomiast co do twojego obiektywu - faktycznie raczej s³aby i w tej sytuacji kompatybilno¶ci nowego korpusu z posiadana optyk± nie uwa¿a³ bym za istotn±. Mimo to nadal namawiam do rozwa¿enia Pentaxa - uwa¿±m, ¿e to dobry wybór.

Witam!
Alfa 350 za >1900 - w ¿yciu... U¿ywane mo¿na nabyæ oko³o 1kz³, choæ to i
tak IMHO bez sensu, bo za te extra 5 Mpix dostajemy te¿ tak o jedno oczko
wiêksze szumy od trzysetki. Któr± mo¿na nabyæ za mniej ni¿ 1kz³, czasem
nawet sporo mniej. Ale i tak 7D jest warta g³êbszego namys³u, to jednak
sporo solidniejszy sprzêt, podobnie jak i K-10 na przyk³ad...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-01-19 16:27:00
Autor: Krzysztof Gajdemski
[OT] Re: Jaki aparat i ew. jaki obiektyw do KM 7D
Jest Wed, 19 Jan 2011 17:00:53 +0100, Tomasz Sójka pisze:
Dnia Tue, 18 Jan 2011 07:33:42 +0100, Marek Wyszomirski napisa³(a):

[ ... ]

[...]

Przepraszam,  ¿e  wyskakujê  z tak± banaln± uwag±, jednak chcia³bym kon-
trolnie zapytaæ, czy szanowni interlokutorzy  nie  pomylili  przypadkiem
grup   dyskusyjnych?   O  ile  mi  wiadomo,  grupy  pl.rec.foto.cyfrowa,
pl.rec.zwierzaki i pl.test nie zosta³y jeszcze na amen zamkniête...

      k.

PS FuT->pl.test
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D
Szanujê was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg

Data: 2011-01-17 23:45:41
Autor: m0w
[...]

Co prawda mam Nikona, ale nowy pentax Kr prezentuje siÄ™ bardzo dobrze
wg. testu na optycznych http://optyczne.pl/144.1-Test_aparatu-Pentax_K-r_Wst%C4%99p.html
Cena też nie jest wysoka jak za taki aparat.

Data: 2011-01-18 07:36:15
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-01-17 23:45, m0w pisze:

Skoro już masz Pentaxa, to czemu nie bierzesz pod uwagę Pentaxa K-X?
Matryca chyba najlepsza w klasie amatorskiej (ze stabilizacją która
CiÄ™ interesuje), bogaty zestaw funkcji, przyzwoite wykonanie i
[...]

Zgadzam się, ale - jednak cena jest o kilkaset zł wyższa od K-X i rozważanych przez kupującego korpusów Sony. Jeśli ktoś może te kilkaset zł dołóżyć - wtedy faktycznie K-R jest ciekawą alternatywą.