Jaki auto switch USB dla klawiatury i myszy

Data: 2014-04-26 10:47:39
Autor: Piotr Rezmer
Jaki auto switch USB dla klawiatury i myszy
Dzień dobry,

Niedługo postawię obok biurka komputer stacjonarny. Oprócz tego na biurku pozostanie aktualnie używana stacja dokująca.
Czy macie doświadczenia ze switchami USB które umożliwiłyby korzystanie z jednego zestawu klawiatura mysz przez dwie maszyny? Oczywiście nie jednocześnie.

Priorytety:
stabilność
mała ilość kabli (np. brak konieczności dodatkowego zasilania)
cisza (mam nadzieję że nie mają wentylatorów)
mały rozmiar

Nie potrzebuję wejść grafiki (mam monitory z wieloma wejściami, stacjonarny podłączę po 2xDVI, stację dokującą po 1xD-SUB)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-26 12:39:43
Autor: Piotr Rezmer
Jaki auto switch USB dla klawiatury i myszy
Piotr Rezmer pisze:

Czy macie do¶wiadczenia ze switchami USB które umo¿liwi³yby korzystanie
z jednego zestawu klawiatura mysz przez dwie maszyny? Oczywi¶cie nie
jednocze¶nie.

Zrobi³em przegl±d oferty rynkowej i najlepiej prezentuje siê:
Level one KVM-0260 (http://global.level1.com/pl/KVM-Switches-Extenders/KVM-0260/p-3363.htm). Zasilanie przez USB, niedu¿y, w razie czego mo¿na przepu¶ciæ jedno DVI ze stacjonarnego. Obs³ugiwana rozdzielczo¶æ to 1920x1200

Jest te¿ niepokoj±co bli¼niaczo podobny:
Digitus DS-11802-1 (http://www.digitus.info/pl/produkty/datacom/mini-kvm-z-zespolonymi-kablami/mini-przelacznik-usb-kvm-dla-dvi-2-porty-ds-11802-1/#!prettyPhoto[set]/0/). To co mnie niepokoi to fakt ¿e tutaj w specyfikacji podana jest obs³uga 1920x1080. Albo gdzie¶ jest b³±d w specyfikacji albo w tej samej obudowie s± ró¿ne bebechy.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-26 12:58:09
Autor: Piotr Rezmer
Piotr Rezmer pisze:
[...]

Znalazłem jeszcze coś od pewniejszej firmy:

Aten CS-682 http://www.aten.com/products/KVM/Cable-KVM-Switches/2-Port-USB-2.0-DVI-KVM-Switch~CS682.html#.U1uQ7_l_uQh

Tańsze od wcześniej podanych modeli i dostępne (inaczej niż tamte modele).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-26 14:13:23
Autor: zil0g
Jaki auto switch USB dla klawiatury i myszy
*Piotr Rezmer* wdusil[a] knefle:

Aten CS-682 http://www.aten.com/products/KVM/Cable-KVM-Switches/2-Port-USB-2.0-DVI-KVM-Switch~CS682.html#.U1uQ7_l_uQh

Mam tego w wersji 2 i 4, oba daja ostry obraz w 1920:1200.
http://pl.aten.eu/products/Prze³±czniki-KVM/Prze³±czniki-KVM-Cable/4-portowy-prze³±cznik-KVM-USB~CS64US.html

Data: 2014-04-26 15:09:28
Autor: Piotr Rezmer
zil0g pisze:

Mam tego w wersji 2 i 4, oba daja ostry obraz w 1920:1200.
http://pl.aten.eu/products/Prze³±czniki-KVM/Prze³±czniki-KVM-Cable/4-portowy-prze³±cznik-KVM-USB~CS64US.html

A korzystasz z OSD? Da siê bez tego ¿yæ w tym modelu? Pytam w kontek¶cie "nie pod³±czania" wyj¶cia VGA z tego switcha do monitora.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-26 16:20:45
Autor: zil0g
Jaki auto switch USB dla klawiatury i myszy
*Piotr Rezmer* wdusil[a] knefle:

A korzystasz z OSD? Da siê bez tego ¿yæ w tym modelu? Pytam w kontek¶cie "nie pod³±czania" wyj¶cia VGA z tego switcha do monitora.

Musialbym zbadac (ale dopiero w pon), bo uzywam tylko jako przelacznika pomiedzy
kompami, czyli przelaczanie na inny monitor z klawiatury. Sterowanie jest poprzez USB,
wiec powinno dzialac.

Data: 2014-05-23 12:56:26
Autor: Piotr Rezmer
Piotr Rezmer pisze:
Czy macie doświadczenia ze switchami USB które umożliwiłyby korzystanie
z jednego zestawu klawiatura mysz przez dwie maszyny? Oczywiście nie
jednocześnie.

Ostatecznie zakupiłem Aten CS682. Wrażenia:
-sensowne, zintegrowane kable do PC (1 kabel, kbd, usb, audio).
-fajna sprawa: oddzielny przycisk do przełączania kanałów. Sam KVM można ukryć gdzieś w organizatorach kabli przez co zmniejsza się ilość kabli na biurku. Wcześniej planowałem zignorować video i przełączać obraz z menu monitora. Jednak przycisk jest dużo wygodniejszy i sprawdza się.
-bezproblemowa obsługa bezprzewodowwej myszy Trust Easyclick, wystarczyło wpiąć dongle'a do urządzenia. Dokładniej zrobiłem to pośrednio przez huba usb który jest podłączony do KVMa. Zadziałało bez jakichkolwiek konfiguracji KVM (np. deaktywacji mouse support emulation).
-brak menu OSD, jednak w przypadku urządzenia dwukanałowego w niczym to nie przeszkadza
-czasami mam problemy z wybudzeniem monitora podłączonego przez switch KVM, drugi monitor podłączony bezpośrednio do PC (przez przejściówkę HDMI-DVI-D) nie jest uśpiony.

Jak na razie jestem zadowolony, z urządzenia korzystam od około 24 godzin.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Jaki auto switch USB dla klawiatury i myszy