Jaki automat w kompakcie polecacie?

Data: 2011-03-21 13:35:45
Autor: Tomek
Jaki automat w kompakcie polecacie?

Użytkownik "lux" <brak@online.de> napisał w wiadomości news:4d865e43$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
Witam,
wiadomo - najlepsze jest DSG, ale co poza tym?
Roczniki 2001-2005
Focus, Corolla, Megane?
Najlepiej z funkcją +/- i możliwie niezawodny...

W tych latach nie było jeszcze DSG.
Opcji +/- użyjesz raz, dla sprawdzenia, jak to działa - generalnie redukuje i tak automatycznie, a zmiany na wyższe przełożenie nie wymusisz, jeśli nie masz odpowiednich obrotów. Taki gadżet moim zdaniem. Mnie przydaje się tylko przy długiej jeździe z prędkoscią ok. 70 km/godz., kiedy automat załacza 5. bieg przy 80. Można wymusić przy nieco mniejszej prędkości...
Szukaj skrzyń elektromechanicznych, są tańsze w naprawach. Bodaj Opel ma takie (zmiana biegów za pomocą siłowników). Ew. popatrz za CVG.
Tomek

Data: 2011-03-27 23:22:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki automat w kompakcie polecacie?

"Tomek" 4d874639$0$2446$65785112@news.neostrada.pl

[...]

W naprawie? Czy wszystko się psuje? Psuje mimo przepisowego
zmieniania oleju? W mojej Mercedes przeciekał olej -- poza
tym skrzyni nie udało się popsuć mimo szczerych ;) chęci
wielu osób. :)

Data: 2011-03-28 14:38:44
Autor: Tomek

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:imo9q3$dur$4inews.gazeta.pl...

[...]

Generalnie to wyłącznie moje domysły - skrzynia hydrokinetyczna jest znacznie bardziej skomplikowana w konstrukcji. Padają konwertery i zawory. Sądzę (ale nie wiem - nie mam danych co do napraw skrzyń DSG), że naprawa skrzyni mechanicznej będzie tańsza od hydrokinetycznej. Tak jak naprawa Poloneza bedzie tańsza od naprawy nowoczesnego auta.
Moja skrzynia była serwisowana regularnie i mimo to szarpie. Nie wymieniam jej, bo nie mam tych drobnych 10 tys. na wymianę skrzyni. Sam konwerter też kosztuje niemałe pieniadze, bo rozbiórka skrzyni jest kłopotliwa i przez to droga.
Tomek

Data: 2011-03-30 03:10:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaki automat w kompakcie polecacie?

"Tomek" 4d90816b$0$2446$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Ja w Pannie Mercedes zlikwidowałem szarpanie (które pojawiło się po naprawie
silnika, przy której zdejmowana była pokrywa zaworów, pod którą są cięgna
prowadzące co skrzyni) za pomocą regulacji cięgien.

W Mitsubishi powiedziano mi, że nowa skrzynia kosztuje więcej niż cały
,,stary'' (czyli taki, któremu skończyła się gwarancja) samochód...

A tłumaczył to tym, że sama dopłata do ASB w nowym samochodzie kosztuje
kilka tysięcy złotych -- sama dopłata, zaś nowa skrzynia biegów będzie
droższa niż ta zamontowana w nowym samochodzie -- samochód kupiony
część po części jest baaardzo drogi...

A jak jest -- nie wiem. W Pannie Mercedes nie zepsuła się skrzynia
mimo szczerych :) chęci wielu ludzi.

Jaki automat w kompakcie polecacie?