Data: 2010-12-12 15:53:39 | |
Autor: WW | |
Jaki bagażnik dachowy ? | |
Witam
Do relingów ? Wykorzystanie okazjonalne. 1. Metalowy czy aluminiowy ? 2. Z wystającymi belkami czy pomiędzy relingami ? 3. Czy aerodynamiczny /cichy czy zwyczajny ? 4. Czy uchwyt do nart z mocowaniem typu T czy z jarzmem pod belką ? 5. Włoski czy Niemiecki ?. Na co jeszcze zwrócić uwagę ? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-12-12 16:49:39 | |
Autor: marek | |
Jaki bagażnik dachowy ? | |
1. Metalowy czy aluminiowy ? przemysl to pytanie jeszcze raz |
|
Data: 2010-12-12 08:57:30 | |
Autor: tadek | |
Jaki baga¿nik dachowy ? | |
On 12 Gru, 16:49, "marek" <spierda...@org.pl> wrote:
> 1. Metalowy czy aluminiowy ? czego siê czepiasz? wiadomo od szko³y podstawowej ¿e aluminium to nie metal |
|
Data: 2010-12-14 18:54:53 | |
Autor: Mase³ | |
Jaki baga¿nik dachowy ? | |
W dniu 2010-12-12 17:57, tadek pisze:
On 12 Gru, 16:49, "marek" <spierda...@org.pl> wrote: Bo magnez sie go nie czepia :-) Pozdro Mase³ |
|
Data: 2010-12-12 18:13:46 | |
Autor: WW | |
Jaki bagażnik dachowy ? | |
W dniu 2010-12-12 16:49, marek pisze:
1. Metalowy czy aluminiowy ? Uszczegółowienie dla osób o uproszczonym myśleniu. "Metalowy" w typowym rozumieniu oznacza, z jakiegoś stopu z żelazem, często ocynkowany, czasem malowany a jeszcze czasem powlekany tworzywem sztucznym. Czy definicję "tworzywa sztucznego" też przytoczyć ? :-P Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-12-12 18:21:52 | |
Autor: marek | |
Jaki bagażnik dachowy ? | |
Czy definicję "tworzywa sztucznego" też przytoczyć ? :-P nie trzeba. juz wiemy ze aluminium to nie metal. |
|
Data: 2010-12-12 20:57:45 | |
Autor: Piotr Czy¿ | |
Jaki baga¿nik dachowy ? | |
WW pisze:
W dniu 2010-12-12 16:49, marek pisze: Dla osób o uproszczonym mówieniu. Belki s± zazwyczaj stalowe lub aluminiowe. "Metalowy" w typowym rozumieniu oznacza, z jakiego¶ stopu z ¿elazem, czêsto ocynkowany, czasem malowany a jeszcze czasem powlekany tworzywem sztucznym. Ty my¶lisz, ¿e w tanich baga¿nikach, kto¶ siê bawi w jakie¶ cudowne stopy, zamiast u¿yæ ordynarnej stali? -- Piotr Czy¿ |
|
Data: 2010-12-12 18:13:50 | |
Autor: J.F. | |
Jaki baga¿nik dachowy ? | |
On Sun, 12 Dec 2010 15:53:39 +0100, WW wrote:
Do relingów ? Jak masz relingi to chyba nie masz wyboru. Wykorzystanie okazjonalne. A gdzie myjesz auto ? Moze warto zwrocic uwage na latwosc mocowania i zdejmowania .. i uciazliwosc dla zlodzieja :-) 2. Z wystaj±cymi belkami czy pomiêdzy relingami ? Czyba tez nie masz wielkiego wyboru. 4. Czy uchwyt do nart z mocowaniem typu T czy z jarzmem pod belk± ? A to nie wiem o co chodzi, ale: -ile tych nart ma byc ? Narty teraz szerokie, wysokie, a czasem ktos wpada na pomysl ze najtaniej to w 4 osoby pojechac, albo w ogole dwojke dzieci mamy. -wysokosc nad dachem popatrz - dachy bywaja wypukle. -ma byc zamykany czy nie ? niezamykany to zaproszenie dla zlodzieja .. ale zamykany tez :-) A opor jednak wiekszy w codziennej jezdzie. 5. W³oski czy Niemiecki ?. No co Ty - wloska to tylko pizza jest dobra. Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm A nie ma tam dziury na srodku oparcia ? Najlepszy patent na narty. J. |
|
Data: 2010-12-12 18:23:47 | |
Autor: WW | |
Jaki bagażnik dachowy ? | |
W dniu 2010-12-12 18:13, J.F. pisze:
2. Z wystającymi belkami czy pomiędzy relingami ? W tym wypadku mam. Są jakieś "Aero", tak ukształtowane, że wchodzą idealnie miedzy relingi i nie wystają ponad nie. Belki są profilowane jak skrzydło samochodu. Podobno zmniejszają zużycie paliwa, ale to chyba nie ma znaczenia, skoro i tak na nich mocujesz jeszcze narty. 4. Czy uchwyt do nart z mocowaniem typu T czy z jarzmem pod belką ? Typ "T", tzn w belce jest taki rowek w który wsuwamy śrubę gwintem do góry i nakręcamy uchwyt na narty. W innym przypadku jakieś jarzmo obejmuje cała belkę. Mam właśnie ten ból - dwóch siostrzeńców z parapetami :-( Stad cały temat. -wysokosc nad dachem popatrz - dachy bywaja wypukle. Na co dzień to go i tak zdejmę.
Rodzina siedzi z tyłu x 3 szt. :-( Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-12-12 21:03:20 | |
Autor: Piotr Czy¿ | |
Jaki baga¿nik dachowy ? | |
WW pisze:
je¶li S± jakie¶ "Aero", tak ukszta³towane, ¿e wchodz± idealnie miedzy relingi i w dodatku Typ "T", tzn w belce jest taki rowek w który wsuwamy ¶rubê gwintem do A belki bêdziesz u¿ywa³ nie tylko w lecie na rowery czy boksa, ale te¿ w zimie, to zmierz sobie ile po zamontowaniu uchwytów narciarskich na tych aero (opuszczonych) bêdziesz mia³ od narty do dachu. Mo¿e siê niestety okazaæ, ¿e wi±zania, czy to na desce czy nartach bêd± ci t³uk³y o dach. -- Piotr Czy¿ |
|
Data: 2010-12-13 09:15:24 | |
Autor: WW | |
Jaki bagażnik dachowy ? | |
W dniu 2010-12-12 22:03, Piotr Czyż pisze:
A belki będziesz używał nie tylko w lecie na rowery czy boksa, ale też w To możliwe a nawet prawdopodobne. Co prawda 2 pary nart można zapiać wiązaniami do góry, ale jak siostrzeńcy wezmą parapety, to już się nie da. Dlatego skłaniam się raczej ku belkom i wypożyczonemu boksowi. Wtedy oprócz nart wejdzie tam kilka rzeczy. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-12-12 18:20:24 | |
Autor: pwz | |
Jaki bagażnik dachowy ? | |
W dniu 2010-12-12 15:53, WW pisze:
Witam Zwróciłbym uwagę na: 1. Możliwość regulacji rozstawu (szerokości) poprzeczek - po zmianie auta (na inny model) zostają Ci te same poprzeczki (nie tylko sama 'kuweta') wystarczy zwęzić/poszerzyć ich rozstaw, 2. Zamiast trzymaczy do nart preferowałbym zamykany box - nawet jeżeli wykorzystujesz go tylko do nart/deski, to zawsze możesz tam upchnąć buty, kombinezony itp. duperele i wyjmiesz je nieusyfione, z czystymi pokrowcami. 3. Sam bagażnik kupowałbym możliwie duży. Nawet na zasadzie "na zapas". Wiem z własnego doświadczenia, że nawet kiedy ma się DUŻY bagażnik, to i tak ciągle jest w nim za mało miejsca i chciałoby się jeszcze większy ;-) 4. Zamknięcie na kluczyk (i samego boxu i poprzeczek) - dla świętego spokoju. 5. Czy ma jakieś dziurki w spodzie, aby mogła odpływać woda (latem - wygodniej się go myje w środku, bez zdejmowania z dachu, zimą - odpływa rozpuszczony śnieg z nart). 6. Skoro ma być wykorzystywany sporadycznie, to nie zastanawiałbym się, czy niemiecki, czy włoski, czy polski - brałbym po prostu najtańszy. Taki właśnie mam (chyba polski, w stylu 'noname') od ca. 4 lat i służy mi bez problemów (lato - wakacje, zima - deski). I posłuży pewnie jeszcze kilka następnych. No chyba że zwracasz uwagę na metki (tu: napis na naklejce)... To tyle tak naprędce. Pozdr pwz |
|
Data: 2010-12-12 18:26:49 | |
Autor: J_K_K | |
Jaki bagażnik dachowy ? | |
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:ie2nll$2mt$1node1.news.atman.pl... Do relingów ?Aluminiowy 2. Z wystającymi belkami czy pomiędzy relingami ?Z wystającymi - jak będziesz miał auto z relingami zintegrowanymi, będzie za co linkę / gumę zaczepić, jak będziesz np. jakieś deski wiózł. Także - wystający = szerszy, założysz np. dwa szerokie uchwyty na narty / deski koło siebie. 5. Włoski czy Niemiecki ?.Polski za ~250 PLN Na co jeszcze zwrócić uwagę ?Uchwyt na reling "szczękowy"- żeby przyszłościowo pasował do już wspomnianych relingów zintegrowanych. Końcówki belek zamykane na kluczyk. Pzdr JKK |