Jaki bagażnik rowerowy?

Data: 2015-03-23 12:27:16
Autor: Łukasz B
Jaki bagażnik rowerowy?
Markowym bagażnikiem dostosowanym do samochodu nie powinieneś nic poobijać.
Weź jednak pod uwagę że rower zamocowany w ten sposób stanowi hamulec aerodynamiczny powodujący większe zużycie paliwa niż ten postawiony na dachu. Na polskich, brudnych drogach sprzęt brudzi się dość mocno jeśli pada.

Jeśli jednak masz ciężki rower i nie będziesz jeździć w dalekie trasy, szczególnie po autostradach, to taki bagażnik może być dobrym rozwiązaniem.

Łukasz

Data: 2015-03-23 20:36:53
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki bagażnik rowerowy?
Dnia Mon, 23 Mar 2015 12:27:16 -0700 (PDT), Łukasz B napisał(a):

Weź jednak pod uwagę że rower zamocowany w ten sposób stanowi hamulec aerodynamiczny powodujący większe zużycie paliwa niż ten postawiony na dachu.

Całkiem odwrotnie, rower na dachu powoduje znacznie większy opór
aerodynamiczny niż ten na tylnej klapie.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-03-23 12:45:46
Autor: Łukasz B
Jaki bagażnik rowerowy?
> [...]

Całkiem odwrotnie, rower na dachu powoduje znacznie większy opór
aerodynamiczny niż ten na tylnej klapie.

Masz rację pod warunkiem, że mowa o kombi lub vanie za którym rower jest schowany.
Marek pisze o sedanie więc to będzie wyglądać mniej więcej tak:
http://p.alejka.pl/i2/p_new/24/55/hi-bike-i-bagaznik-na-klape-super-cena-wroclaw_0_b.jpg

Łukasz

Data: 2015-03-23 22:08:32
Autor: Marek
Jaki bagażnik rowerowy?
W dniu 2015-03-23 o 20:45, Łukasz B pisze:

Marek pisze o sedanie więc to będzie wyglądać mniej więcej tak:
http://p.alejka.pl/i2/p_new/24/55/hi-bike-i-bagaznik-na-klape-super-cena-wroclaw_0_b.jpg

Dokładnie nawet to samo zdjęcie bagażnika upatrzyłem na Allegro :-)

Zastanawiałem się nad tą dokładnie konstrukcją. Boję się trochę uszkodzić klapę, porysować etc. Nie mam żadnych doświadczeń. Większe zużycie paliwa - pal sześć. Coś za coś. Byle żeby rowery nie oderwały się gdy przycisnę :-)

Mam rower typu cross i pewnie drugi podobny będzie - można założyć. Tylko dwa zamierzam wozić. Czy ciężki? Nie mam odniesienia. Waży chyba 16kg z tego co pamiętam.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-03-23 22:39:20
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki bagażnik rowerowy?
Dnia Mon, 23 Mar 2015 22:08:32 +0100, Marek napisał(a):

[...]

A tak, zgoda - jeśli ma to tak wygladać. To jest kijowa konfiguracja,
niestety :) Za dużo wystaje nad dach.

Data: 2015-03-24 06:55:05
Autor: m
Jaki bagażnik rowerowy?
[...]

Pomijając to że wystaje - to jaka jest tego łatwość ukradzenia? W sensie - czy nadaje się tak jak bagażnik dachowy do tego żeby zostawić na samochodzie na kilka/kilkanaście godzin bez ryzyka że ukradną?

Bo o ile dobrze obejrzałem, to bagażnik na hak jest łatwy w demontażu i nie jest go dobrze zostawiać bez opieki, dobrze myślę?

p. m.

Data: 2015-03-24 09:36:13
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki bagażnik rowerowy?
Dnia Tue, 24 Mar 2015 06:55:05 +0100, m napisał(a):

Bo o ile dobrze obejrzałem, to bagażnik na hak jest łatwy w demontażu i nie jest go dobrze zostawiać bez opieki, dobrze myślę?

Zapewne. Ja bym nie zostawiał. Tyle że  nie mam doświadczenia - mam tak
dużą furę że dwa rowery wchodzą do środka :)

Data: 2015-03-24 10:47:18
Autor: Marek
Jaki bagażnik rowerowy?
W dniu 2015-03-24 o 06:55, m pisze:

Pomijając to że wystaje - to jaka jest tego łatwość ukradzenia? W sensie
- czy nadaje się tak jak bagażnik dachowy do tego żeby zostawić na
samochodzie na kilka/kilkanaście godzin bez ryzyka że ukradną?

Ten aspekt bym pominął. Żaden bagażnik nie zabezpieczy przed kradzieżą. Zamierzam dojechać w jakieś miejsce, zdjąć rowery, jeździć, spakować rowery i do domu. Jeśli dłuższy wypad to auto na parkingu hotelowym czy strzeżonym zostawiłbym, a przynajmniej rowery gdzieś bym schował.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-03-24 11:01:32
Autor: m
Jaki bagażnik rowerowy?
W dniu 24.03.2015 o 10:47, Marek pisze:
[...]

Chodzi o kradzież bagażnika. Jadę do miasta, parkuję pod centrum handlowym, odpinam rower, jadę w miasto, wracam wieczorem, chciałbym nadal mieć bagażnik.

Bagażnik dachowy jest o tyle dobry że jest trudny do zdjęcia i taki stosuje. Jednak to wymaga oprócz kolarstwa podnoszenia ciężarów i mam wrażenie że codzienne zakładanie/zdejmowanie nie wpływa korzystnie na mój kręgosłup.

p. m.

Data: 2015-03-24 03:55:06
Autor: rmikke
Jaki bagażnik rowerowy?
W dniu wtorek, 24 marca 2015 11:01:34 UTC+1 użytkownik m napisał:

> [...]

Bagażnik dachowy jest o tyle dobry że jest trudny do zdjęcia i taki stosuje. Jednak to wymaga oprócz kolarstwa podnoszenia ciężarów i mam wrażenie że codzienne zakładanie/zdejmowanie nie wpływa korzystnie na mój kręgosłup.

Ależ.

OIDP, jak haka nie używasz, masz go odkręcić (chyba że stary model
samochodu i się nie da), takoż żadne mocowania nie mają prawa wystawać
z samochodu, o ile nie są używane (chyba nie dotyczy dachowych).

Czyli zapomnij o jeżdżeniu po mieście z pustym uchwytem rowerowym na haku.

Data: 2015-03-24 12:18:09
Autor: m
Jaki bagażnik rowerowy?
W dniu 24.03.2015 o 11:55, rmikke pisze:
> [...]

z samochodu, o ile nie są używane (chyba nie dotyczy dachowych).

Czyli zapomnij o jeżdżeniu po mieście z pustym uchwytem rowerowym na haku.

Czy ja *aż tak* niejasno się wyrażam?

Jeszcze raz - wychodzę z domu, pakuję rower na bagażnik, dojeżdżam do przedmieść dużego miasta, przesiadam się na rower (zdejmując go uprzednio z bagażnika). Załatwiam co mam do załatwienia, wracam na parking na przedmieściach, pakuję rower na bagażnik, dojeżdżam do domu.

Uchwyt dachowy w takim układzie się sprawdza, ale jest niewygodny.

Uchwyt na hak podejrzewam że mi go ktoś ukradnie (Nikt nie mówi o jeżdżeniu z pustym uchwytem rowerowym po mieście. Przeciwnie - uchwyt/bagażnik zostaje tam gdzie samochód, rower jeździ. )

Jak się sprawdza uchwyt rowerowy na klapę bagażnika?

p. m.

Data: 2015-03-24 05:47:30
Autor: rmikke
Jaki bagażnik rowerowy?
W dniu wtorek, 24 marca 2015 12:18:11 UTC+1 użytkownik m napisał:

> [...]
> z samochodu, o ile nie są używane (chyba nie dotyczy dachowych).
>
> Czyli zapomnij o jeżdżeniu po mieście z pustym uchwytem rowerowym na haku.

Albo ja za szybko czytałem ;)

[...]

Na przewiezienie jednego roweru - świetnie. Ale:
1. zaczepy mają osłony, ale i tak lakier trochę zadrapiesz
(oraz, osłony się zużywają/odklejają, ale można w ich miesce
wkleić silwertejpa, sprawdza się nawet lepiej ;) )
2. Stanowczo lepiej to działa na kombi/vanie/hatchbacku,
niż na sedanie/liftbacku, bo rower się chowa tuż za samochodem,
co znakomicie zmniejsza opory powietrza na rowerze ustawionym,
jak by nie było, w poprzek kierunku jazdy. OTOH widziałem gdzieś obrazek
z uchwytem dla sedanów, gdzie rowery (max. 2) prawie leżały na bagażniku,
może to by się sprawdziło.

Za to:
1. Nie masz problemu z zsotawianiem bagażnika na samochodzie,
raz-dwa i chowasz go do... bagażnika. Przez dwa lata robiłem
to codziennie.
2. Masz w ogóle z głowy problem wyjechania z krytego parkingu.
Brat przyjechał z bażnikiem dachowym po rower i wyjeżdżając
pogiął ten bagażnik w bramie...

Data: 2015-03-24 18:27:59
Autor: Marek
Jaki bagażnik rowerowy?
W dniu 2015-03-24 o 11:01, m pisze:

Chodzi o kradzież bagażnika. Jadę do miasta, parkuję pod centrum
handlowym, odpinam rower, jadę w miasto, wracam wieczorem, chciałbym
nadal mieć bagażnik.

Ahha, ale ten na bagażnik chyba jakoś prosto się ściąga i zakłada? Tak przynajmniej wygląda. Jeśli miałbym na pół dnia zostawić go, to może dało by się go wrzucić do auta? Nie macałem tej konstrukcji więc nie wiem czego oczekiwać.

[...]

Też o tym myślę. Jest jeszcze jedno niebezpieczeństwo. Sąsiad wjechał do garażu z rowerami na dachu :-D Zapomniał o nich. Kosztowne to było :-)

Dźwiganie roweru na dach... sam nie wiem... Nie mam płaskiej Hondy albo 2m wzrostu.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-03-26 03:09:05
Autor: Iguan_007
Jaki bagażnik rowerowy?
On Tuesday, March 24, 2015 at 3:55:10 PM UTC+10, m wrote:
Bo o ile dobrze obejrzałem, to bagażnik na hak jest łatwy w demontażu i nie jest go dobrze zostawiać bez opieki, dobrze myślę?

Zalezy jaki kupisz. Przykladowo Thule Euroway mozna zamknac do haka na klucz.

Pozdrawiam,
Iguan   --
Iguan007   https://picasaweb.google.com/iguan007

Data: 2015-03-23 23:09:17
Autor: Piotr Rogoza
Jaki bagażnik rowerowy?
Dnia Mon, 23 Mar 2015 20:36:53 +0100, Jacek Maciejewski napisal(a):

Całkiem odwrotnie, rower na dachu powoduje znacznie większy opór
aerodynamiczny niĹź ten na tylnej klapie.
U mnie auto pali około 6-6.5l/100, dołożenie roweru zwiększało spalanie o około 0,7l/100.
Czyli trochę rosło. Niestety mój pomiar nie był za dokładny. A bagażnik na hak trochę kosztował.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-03-24 10:49:29
Autor: Marek
Jaki bagaĹźnik rowerowy?
W dniu 2015-03-24 o 00:09, Piotr Rogoza pisze:

Całkiem odwrotnie, rower na dachu powoduje znacznie większy opór
aerodynamiczny niĹź ten na tylnej klapie.
U mnie auto pali około 6-6.5l/100, dołożenie roweru zwiększało spalanie o
około 0,7l/100.

Jak dla mnie to nieistotna różnica. Gdybym żył z transportu rowerów, to być może byłaby to różnica. Ale dla parunastu/dziesięciu wypadów za miasto nie ma o co kopii kruszyć.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-03-24 19:03:09
Autor: Piotr Rogoza
Jaki bagażnik rowerowy?
Dnia Tue, 24 Mar 2015 10:49:29 +0100, Marek napisał(a):

Jak dla mnie to nieistotna różnica. Gdybym żył z transportu rowerów, to
być może byłaby to różnica. Ale dla parunastu/dziesięciu wypadów za
miasto nie ma o co kopii kruszyć.
Dlatego właśnie mam na dachu :)
Dopiero przy 3 rowerach, 3 osobach i dużej górce był problem.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-03-25 18:28:31
Autor: Marek
Jaki bagaĹźnik rowerowy?
W dniu 2015-03-24 o 20:03, Piotr Rogoza pisze:
[...]

Wchodzę w to zatem :-)

Dopiero przy 3 rowerach, 3 osobach i dużej górce był problem.

Problem w sensie takim, Ĺźe masz niezbyt mocne auto?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-03-25 19:20:13
Autor: Piotr Rogoza
Jaki bagażnik rowerowy?
Dnia Wed, 25 Mar 2015 18:28:31 +0100, Marek napisal(a):

Problem w sensie takim, Ĺźe masz niezbyt mocne auto?
MoĹźliwe ale to tylko nieraz.

--
piecia aka dracorp

Jaki bagażnik rowerowy?