Jaki benzyniak do 10-12 tys

Data: 2016-03-15 13:34:07
Autor: mikołaj
Jaki benzyniak do 10-12 tys
Jakiego benzyniaka do miasta kupic do ok 10-12 tys ?

Najlepiej na łańcuszku

Corsa C - 1.2 silniczek - z tego co wiem jest na łańcuszku, podobno się nie psuje, cześci tanie

Meganka 1 po lifcie - silnik 1.6 - można kupić za 6-7 tys dobry egzemlarz więc najtaniej by wyszedł

Peugeot 206 - silnik 1.4

Golf 4 ...Audi 3 chyba odpadaja bo zazwyczaj jezdzone sa przez osoby młode

Samochód hatchback

Co z nich byście wybrali, a może dołozyli jakiś??

Data: 2016-03-15 13:18:51
Autor: Dominik & Co
Jaki benzyniak do 10-12 tys
Dnia 15.03.2016 mikołaj <mikao_sssss@gmail.com> napisał/a:
Jakiego benzyniaka do miasta kupic do ok 10-12 tys ?

Najlepiej na łańcuszku

Skoda Felicia 1.3 MPI? Nie dość, że na łańcuszku,
to jeszcze bezkolizyjny :-) I sporo zostanie na części...

--
Dominik & kąpany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-15 14:36:45
Autor: mikołaj
Jaki benzyniak do 10-12 tys
W dniu 2016-03-15 o 14:18, Dominik & Co pisze:
[...]

Jakos mi się felicia nie widzi :)

Data: 2016-03-15 17:32:58
Autor: Wiwo
Jaki benzyniak do 10-12 tys

Użytkownik "mikołaj" <mikao_sssss@gmail.com> napisał w wiadomości news:56e80142$0$653$65785112news.neostrada.pl...
Jakiego benzyniaka do miasta kupic do ok 10-12 tys ?

Najlepiej na łańcuszku

W dzisiejszych czasach jedno z głupszych wymagań przy wyborze samochodu, skoro nie zapewnia bezobsługowości rozrządu.

Np. w grupie VAG jest silnik 1,2 z łańcuchem. Czyli spełnia Twoje wymaganie. Tylko co z tego, skoro rozrząd lubi sobie przeskoczyć. Czyli jednak nie o to Ci chodziło... W innych markach dzieje się podobnie.

Ja bym się skupiał na właściwościach samochodu i silnika, poszukał opinii o wadach i zaletach. Łańcuch czy rozrząd, jedna cholera: uwzględnić wymianę w kosztach zakupu i nie zawracać sobie takimi szczegółami głowy.

Wiwo

Data: 2016-03-16 16:28:55
Autor: Grzegorz Tomczyk
Jaki benzyniak do 10-12 tys
W dniu 15.03.2016 o 17:32, Wiwo pisze:
acuch czy rozrzd, jedna cholera:

Pewnie miao by "acuch czy pasek". :)

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2016-03-15 18:55:35
Autor: BUNIEK
Jaki benzyniak do 10-12 tys
Jakiego benzyniaka do miasta kupic do ok 10-12 tys ?
Najlepiej na łańcuszku

corolla e12 1,4 lub 1.6 vvt-i

Buniek

Data: 2016-03-15 22:30:11
Autor: Yogi\(n\)
Jaki benzyniak do 10-12 tys

Użytkownik "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> napisał w wiadomości news:nc9ian$c3k$1usenet.news.interia.pl...
>Jakiego benzyniaka do miasta kupic do ok 10-12 tys ?
Najlepiej na łańcuszku

corolla e12 1,4 lub 1.6 vvt-i

Tak jest!

--
Yogi(n)

Data: 2016-03-16 08:20:42
Autor: mikołaj
Jaki benzyniak do 10-12 tys
W dniu 2016-03-15 o 22:30, Yogi(n) pisze:

Użytkownik "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> napisał w wiadomości
>Jakiego benzyniaka do miasta kupic do ok 10-12 tys ?
> [...]

ona jest na łancuszku ?
jak patrzyłem ceny to watpie ze kupie za taka cene

Data: 2016-03-16 08:43:07
Autor: Lewis
Jaki benzyniak do 10-12 tys
W dniu 2016-03-16 o 08:20, mikołaj pisze:
> [...]

Tak jest!

ona jest na łancuszku ?
jak patrzyłem ceny to watpie ze kupie za taka cene

Nie rozumiem co Ci to daje czy rozrząd jest napędzany łańcuchem czy paskiem?
Niby wymiana z 3xrzadziej niż paska ale koszt z 3x większy. Do tego pracę łańcucha słychać...

Lewis

Data: 2016-03-16 11:50:38
Autor: BUNIEK
Jaki benzyniak do 10-12 tys
Nie rozumiem co Ci to daje czy rozrząd jest napędzany łańcuchem czy paskiem?
Niby wymiana z 3xrzadziej niż paska ale koszt z 3x większy. Do tego pracę łańcucha słychać...

Łańcuch ma mniejsza szanse sie zerwać, aczkolwiek może przeskoczyć jak sie wyrobi napinacz.
W Toyocie w silnikach VVT-i 400 - 500kkm rozrząd powinien wytrzymać,  można przyjąć ze jest na cale życie auta.
Corollka poszła z przebiegiem 250 kkm oby ok, obecny Avensis ma 180kkm wiec mało jak na rozrząd, ale ze nie mam zamiaru samochodu zmieniać to może będę miął wiedze z autopsji jak zrobię jeszcze 100 kkm :).

Buniek

Data: 2016-03-16 13:48:51
Autor: Wiwo
Jaki benzyniak do 10-12 tys

Użytkownik "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> napisał w wiadomości news:ncbdpu$6a2$1usenet.news.interia.pl...

Łańcuch ma mniejsza szanse sie zerwać, aczkolwiek może przeskoczyć jak sie wyrobi napinacz.

Ma wadę fabryczną, jest wyeksploatowany lub został zaprojektowany przez księgowego.

W Toyocie w silnikach VVT-i 400 - 500kkm rozrząd powinien wytrzymać, można przyjąć ze jest na cale życie auta.

Zakładając, że jesteśmy w stanie zweryfikować prawdziwy przebieg auta. Jak wszyscy wiemy, w naszej rzeczywistości jest to bardzo trudne i znaczna część samochodów ma większy przebieg niż sądzimy.

Nie wiem dlaczego przy zakupie auta nie można uwzględnić wymiany paska. Ma się wtedy pewność, że rozrząd jest nowy i na kilkadziesiąt tysięcy (przy miejskim jeździdle to kilka lat) ma się spokój. Koszty rozłożone na te kilka lat są znikome.

Wiwo

Data: 2016-03-16 16:26:16
Autor: BUNIEK
Jaki benzyniak do 10-12 tys
Łańcuch ma mniejsza szanse sie zerwać, aczkolwiek może przeskoczyć jak sie wyrobi napinacz.
Ma wadę fabryczną, jest wyeksploatowany lub został zaprojektowany przez księgowego.

To samo tyczy sie paska, ale nadal jest słabszy materiałowo od łańcucha.

[...]

Zgadza sie, aczkolwiek jak sobie zaznaczymy ze auto ma być z polskiej dystrybucji to łatwiej prześledzić jego historię, niestety często jest drożej i biedniej na wyposażeniu.

[...]

To tez jest wyjście, ale należy pamiętać iż  każdy samochód używany wymaga wkładu na starcie, jak nie w naprawy to w eksploatacje. I na etapie szukania auta ustawiony warunek na "rozrząd na łańcuchu" zmniejsza wstępna kwotę o około 1000pln zależnie od modelu. Dodatkowo stan rozrządu na łańcuchu chyba łatwiej ustalić (np. głośna praca itp.) w każdym razie nagle zerwanie jest mniej prawdopodobne niż paska.

Z drugiej strony jeżeli mamy auto z polskiej dystrybucji o czym pisałem wyżej powinno dać sie ustalić jak bardzo niezbędna jest wymiana rozrządu (przebieg/czas pracy).

Buniek

Data: 2016-03-17 08:52:52
Autor: Lewis
Jaki benzyniak do 10-12 tys
W dniu 2016-03-16 o 16:26, BUNIEK pisze:

[...]

Najlepsi są Ci co kupują saaba z silnikiem B2x5 czy B2x4, paaanie przecież to łańcuch, bezobsługowy... A się okazuje że wymiana co 200-250kkm i kończy się wyjęciem i remontem kapitalnym silnika za 6kzł... Gdzie już 3.0V6 TB (przejęty z opla 3.0 wolnossak i dołożona jedna turbina) wymaga tylko zmiany paska za 1300zł z robocizną, do tego pracuje jak silnik a nie betoniarka...
To nie stary mercedes gdzie rozrząd na łańcuchu potrafił przelatać milion km i nic mu się nie działo.

Toyoty z urwanymi łańcuchami też widziałem (1ZZ-FE)
Ale fakt łudzić się można. ;)
O 1.2 czy 1.4MPi Vaga nie wspominam bo tam łańcuch to co 50kkm trzeba zmieniać. ;)

Lewis

Data: 2016-03-16 03:17:37
Autor: Iglo
Jaki benzyniak do 10-12 tys
Kolega te si na acuch upiera, to pado na Almer N16 1.5
Auto fajne, gnije tylna klapa, no i drugi silnik by potrzebny, jest wada konstrujcyjna piercieni i oryginalny bra w kocu tyle oleju co benzyny.

Data: 2016-03-16 03:17:37
Autor: Iglo
Jaki benzyniak do 10-12 tys

Data: 2016-03-16 03:17:38
Autor: Iglo
Jaki benzyniak do 10-12 tys

Data: 2016-03-16 03:17:38
Autor: Iglo
Jaki benzyniak do 10-12 tys

Data: 2016-03-16 11:28:13
Autor: rzymo
Jaki benzyniak do 10-12 tys
W dniu wtorek, 15 marca 2016 13:34:14 UTC+1 uytkownik mikoaj napisa:
Jakiego benzyniaka do miasta kupic do ok 10-12 tys ?

Najlepiej na acuszku

Corsa C - 1.2 silniczek - z tego co wiem jest na acuszku, podobno si nie psuje, czeci tanie

Meganka 1 po lifcie - silnik 1.6 - mona kupi za 6-7 tys dobry egzemlarz wic najtaniej by wyszed

Peugeot 206 - silnik 1.4

Golf 4 ...Audi 3 chyba odpadaja bo zazwyczaj jezdzone sa przez osoby mode

Samochd hatchback

Co z nich bycie wybrali, a moe doozyli jaki??

Rok temu, podobny budet, trafiem na cytryn C2 1.4 w dobrym stanie. Auto w sumie dwuosobowe (od biedy dwie osoby pojad z tyu, ale to na krtkim dystansie), ale jak to francuz - wyposaenie jest: automatyczna klima, nawet z chodzonym schowkiem, elektryczne szyby, podgrzewane lusterka, z pierd to czujnik deszczu, czujnik zmierzchu/ciemnoci - przy wjedzie do tunelu przeczy na mijania, po wyjedzie na dzienne, jaki test owietlenia - przy odpalaniu komunikuje ktra arwka si przepalia - dla mnie to nowo ;), jedziem gwnie starszymi pojazdami).
Autko na fabrycznych alufelgach, obecne gumy to GoodYear Vector 4Seasons 185/55/R15 - zadziwiajco dobrze trzyma si drogi, nawet w ostrych zakrtach.
Spalanie niestety na minus - krtkie odcinki w miecie to od 9 latem do 11 zim, trasa 90km/h ~5l, 105-110km/h ~6 litrw, A1 130-135km/h to ju ~8l.

Data: 2016-03-17 12:54:12
Autor: mikołaj
Jaki benzyniak do 10-12 tys
a moze clio 3 ?

Data: 2016-03-16 18:38:27
Autor: Kmicic
Jaki benzyniak do 10-12 tys

Co z nich byście wybrali, a może dołozyli jakiś??

każdy...ale w dobrym stanie

Data: 2016-03-17 13:47:33
Autor: PlaMa
Jaki benzyniak do 10-12 tys
W dniu 2016-03-15 o 13:34, mikołaj pisze:

Jakiego benzyniaka do miasta kupic do ok 10-12 tys ?
Najlepiej na łańcuszku

Corsa C
Meganka 1 po lifcie
Peugeot 206
Golf 4
Samochód hatchback
Co z nich byście wybrali, a może dołozyli jakiś??

A Focus 2 i C4? Wprawdzie nie na łańcuchu ale przyjemne samochody.

Jaki benzyniak do 10-12 tys