Jaki bidon-termos?

Data: 2009-10-17 18:48:33
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Jaki bidon-termos?
Kolejny wątek zimowy to pytanie o bidon z izolacją termiczną. Kolega Jan Srzednicki poleca mi Elite Thermal, ale on jest troszkę drogi. Znalazłem Elite Nanogelelite, który jest nieco tańszy, a sprzedawcy twierdzą, że ma takie same własności jak ten droższy, tj. oba niby trzymają do 4 h. Macie może jakieś swoje typy?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-17 10:55:01
Autor: tadek
Jaki bidon-termos?
On 17 Paź, 18:48, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
[...]

-- http://miki.menek.one.plm...@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

mam elitr thermal i zimą trzyma ciepło do ok 3 godz. był jeszcze jakiś
model elite który "nominalnie" trzymał do 6 godz ale nazwy nie pamiętam

Data: 2009-10-17 11:26:45
Autor: Michał Wolff
Jaki bidon-termos?
Ja też bym się podwiesił pod ten wątek. Czy są bidony termiczne o
pojemności 750ml czy nawet 1 litr, czy tez szukając takich pojemności
trzeba uderzać w zwykle termosy? Bo dotąd największe widziałem 500ml.
Cena nie gra roli
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-17 21:16:46
Autor: kml
Jaki bidon-termos?

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:602807df-330d-4017-88bd-296f76c3c02dl9g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

Nieco OT. Mam zwykły termos metalowy (bez nazwy etc) i on trzyma ciepło po 8h w zime - sprawdzone. Nie lepiej od razu kupić po prostu termos?

kml
Last update 14/10/2009 napęd na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza.

Data: 2009-10-17 13:39:22
Autor: Michał Wolff
Jaki bidon-termos?
On 17 Paź, 21:16, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Nieco OT. Mam zwykły termos metalowy (bez nazwy etc) i on trzyma ciepło po
8h w zime - sprawdzone. Nie lepiej od razu kupić po prostu termos?

Różnica - to przede wszystkim łatwość dostępu. Z bidonu możesz się
napić w czasie jazdy, z termosu już nie bardzo, trzeba go wozić w
torbie czy plecaku, waży też sporo więcej. Aczkolwiek właściwości
izolujące ma na pewno lepsze, tańszy też będzie niż bidon tej samej
pojemności.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-17 23:04:49
Autor: JaromirD
Jaki bidon-termos?
Michał Wolff wrote:

On 17 PaĹş, 21:16, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

[...]

Co do picia podczas jazdy - zgoda. Co do konieczności wożenia w plecaku - już nie. Mój 0,75 l termos bez problemu wchodzi do koszyka, tyle, że nie jest on (koszyk) "zamknięty", tylko umożliwia rozchylenie ramion przytrzymujących bidon: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_KOSZYK+BIDONU+ABC-25+AUTHOR.html?PT=53039624&PZTA=8&HNT=T&PD=53010833&WSZDZ=T

JaromirD

Data: 2009-10-17 23:07:39
Autor: Krzysztof Rudnik
Jaki bidon-termos?
Michał Wolff wrote:

[...]

Mam taki metolowy termos, który akurat mieści się w koszyku na bidon.
Tyle że ma dość małą pojemność, ale zimą nie trzeba aż tyle pić.

Krzysiek Rudnik

Data: 2009-10-17 14:23:04
Autor: Punkxtr
Jaki bidon-termos?
Na moim blogu jakiś czas temu zamieściłem krótki test bidonu-termosu
(stricte rowerowego) Barbieri Tankita Inox.
To mój typ spośród wszystkich na rynku (a przynajmniej dostępnych w
Polsce):
punkxtr.blox.pl (trzeba zjechać trochę w dół)

Data: 2009-10-17 14:24:53
Autor: Punkxtr
Jaki bidon-termos?
Przepraszam, zapomniałem dodać www:
http://punkxtr.blox.pl/html

Data: 2009-10-17 23:48:12
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Jaki bidon-termos?
Dnia 17.10.2009 23:23 użytkownik Punkxtr napisał :
[...]

A co z tym koszykiem? Jestem już prawie zdecydowany, ale pytanie czy można to wozić w zwykłym? Czy ten "specjalny" rzeczywiście jest konieczny? Poza tym piszesz, że jest nie najlepszy.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-17 23:33:00
Autor: Punkxtr
Jaki bidon-termos?
On 17 Paź, 23:48, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

A co z tym koszykiem? Jestem już prawie zdecydowany, ale pytanie czy
można to wozić w zwykłym? Czy ten "specjalny" rzeczywiście jest
konieczny? Poza tym piszesz, że jest nie najlepszy.

Zgadza się, oryginalny koszyk to tragedia. Przez połączenie plastiku i
aluminium wygina się na wszystkie strony. Kupiłem nawet takie dwa,
jeśli ktoś chce jeden (nowy), to oddam za darmo. Do "zwykłego" koszyka
bidonu nie wkładałem, bo akurat nie mam takiego. Jest on jednak trochę
specyficzny, ponieważ na dole ma 22 cm. obwodu, a na górze (poniżej
plastikowej nakrętki) 21. Czyli zwęża się. Moim zdaniem remedium może
być użycie regulowanego koszyka, np. takiego:
http://www.bikeman.pl/Sklep-rowerowy/Akcesoria-rowerowe/Uchwyty-bidonow/Koszyk-na-napoje-Topeak-Modula-Cage
Rozważam też te:
http://www.bikeman.pl/Sklep-rowerowy/Akcesoria-rowerowe/Uchwyty-bidonow/Koszyk-na-napoje-Topeak-Mono-Cage
http://www.bikeman.pl/Sklep-rowerowy/Akcesoria-rowerowe/Uchwyty-bidonow/Koszyk-na-napoje-Topeak-Modula-Cage-EX

W przyszłym tygodniu podjadę z bidonem do sklepu, wybiorę koszyk,
przetestuję i zdam relacje.

Data: 2009-10-18 14:06:47
Autor: KuFeL
Jaki bidon-termos?
Punkxtr pisze:
[...]
jesli dobrze doczytalem, to czemu rekomendujesz cos czego sie kupic w PL nie da? A do tego z racji rozmiarow nie jest zbyt uniwersalny?

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-10-18 05:23:35
Autor: Punkxtr
Jaki bidon-termos?
On 18 Paź, 14:06, KuFeL <ku...@spam.o2.spam.pl> wrote:

jesli dobrze doczytalem, to czemu rekomendujesz cos czego sie kupic w PL
nie da? A do tego z racji rozmiarow nie jest zbyt uniwersalny?

Pzdr,
KuFeL

Kiedy pisałem ten test, bidonu nie można było kupić w Polsce-w
niewielkiej ilości sprowadził go pewien sprzedawca na allegro. Dzisiaj
można go nabyć bez większych problemów; po prostu zapomniałem dodać o
tym info. Dzięki za zwrócenie uwagi-dołączę stosowne info.
Co do rozmiaru-nie wspomniałem, że bidon nie działa z tradycyjnym
koszykiem, a jedynie wyraziłem taką wątpliwość-na dzień dzisiejszy nie
mam jak tego sprawdzić, a nie ma sensu pchać na siłę bidonu w
aluminiowy koszyk bez żadnych plastikowych wypustek chroniących go
przed porysowaniem. Mam zamiar kupić koszyk regulowany-może się
sprawdzi. Poza tym nigdzie nie rekomendowałem uniwersalności bidonu, a
jedynie jego właściwości izolujące-pod tym względem jest naprawdę
świetny.
Mała dygresja na koniec-na dobrą sprawę Mikołaj nie wspominał chyba o
tym, że bidon musi kupić w Polsce. Jeśli czegoś nie można nabyć w
kraju, to jak rozumiem nie można tego rekomendować?

Data: 2009-10-18 15:10:59
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Jaki bidon-termos?
Dnia 18.10.2009 14:23 użytkownik Punkxtr napisał :
[...]

A co z plastikowym, zwykłym koszykiem? Będzie pasować? Może najlepiej zmierz obwód tego bidonu-termosu.

Mała dygresja na koniec-na dobrą sprawę Mikołaj nie wspominał chyba o
tym, że bidon musi kupić w Polsce. Jeśli czegoś nie można nabyć w
kraju, to jak rozumiem nie można tego rekomendować?

Wolałbym kupić w Polsce i to najlepiej w Krakowie, ale jeśli nie znajdę, to nie boję się zakupów za granicą, zresztą chyba większość rzeczy tam kupiłem. ;-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-17 22:36:45
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Jaki bidon-termos?
Dnia 17.10.2009 21:16 użytkownik kml napisał :
Nieco OT. Mam zwykły termos metalowy (bez nazwy etc) i on trzyma ciepło po 8h w zime - sprawdzone. Nie lepiej od razu kupić po prostu termos?

Termos już mam, ale nie na rower. Musiałbym wozić plecak, a do tego zatrzymywać się za każdym razem, żeby tylko pociągnąć łyk.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-17 21:18:09
Autor: Akarm
Jaki bidon-termos?
"Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał:
[...]

Własności termiczne może mają podobne, ale spróbuj napić się z jednego i drugiego.
Obecnie mam Polisport Thermika i jestem niezbyt zadowolony. Przede wszystkim niezbyt wygodnie się z niego pije (Elite Nanogelelite ma chyba podobnie) i czasem cieknie, choć wydaje sie, że dobrze zakręciłem. Teraz rozważam zakup Elite Thermal lub Barbieri Tankita. Głównie ze względu na komfort picia.

Macie może jakieś swoje typy?

To może Ci pomóc:
http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=16&art=723

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-10-17 21:55:24
Autor: JaromirD
Jaki bidon-termos?
"Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:

[...]

Jeśli nie musisz koniecznie pić podczas jazdy to za śmieszną w porównaniu w bidonami cenę kup zwykły termos, np. taki http://www.galicja.debica.pl/dla_kuchni.html (trzeba na dole przesunąć do końca i będą termosy). Oprócz konieczności użycia 2 rąk mają jeszcze jedną wadę: są ciężkie (choć może nie aż tak bardzo w porównaniu do metalowych bidonów), a poza tym same zalety. 0,75 l kosztuje 29 zł; 1 litr - 31 zł.

JaromirD

Jaki bidon-termos?