Jaki był status RP3 prawny "gości" więzienia-katowni USA/CIA w Starych Kiejkutach?

Data: 2019-10-31 10:03:50
Autor: A. Filip
Jaki był status RP3 prawny "gości" więzienia-katowni USA/CIA w Starych Kiejkutach?
IMHO na suwerennym terytorium RP3 byli porwanymi bo nie byli legalnie
pozbawieni wolności w świetle prawa RP3.

No chyba że samolot, przewożący samochód i samo więzienie-katownia miały
status dyplomatyczny.  Ja bardzo chętnie będą trzymał się wersji że
"dyplomaci USA porywają i torturują" :-)

--
A. Filip

Data: 2019-10-31 18:40:00
Autor: Robert Tomasik
W dniu 31.10.2019 o 10:03, A. Filip pisze:
[...]

Odpowiedź nie jest łatwa, albowiem najpierw należałoby ustalić, jaki był
status prawny tych "gości". Czy byli to jeńcy wojenni, czy też USA
zastosowało jakąś ciekawą procedurę ekstradycyjną.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-10-31 12:02:03
Autor: kujau.konrad.pl
W dniu czwartek, 31 października 2019 18:40:03 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
status prawny tych "gości". Czy byli to jeńcy wojenni, czy też USA
zastosowało jakąś ciekawą procedurę ekstradycyjną.

Masz i status. ....przez amerykańskich funkcjonariuszy tajnych służb tzw.
zatrzymanych wysokiej wartości (High Value Detainees § HVD)

....dwaj agenci CIA przekazali przedstawicielowi polskich
służb specjalnych - zastępcy dowódcy AW, płk Andrzejowi Derlatce*
- 15 mln dolarów przesłanych pocztą dyplomatyczną. Przedmiotem umowy
było wynajęcie na terenie wymienionego ośrodka, willi wyremontowanej za
pieniądze amerykańskie z przeznaczeniem na black site. Miejsce to otrzymało
kryptonim ,,Quartz"

*  a to ci jaja:) Czasy pisoskie, he he:)
W latach 2005-07 był ambasadorem RP w Korei Południowej. https://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Derlatka

Data: 2019-10-31 23:52:28
Autor: Robert Tomasik
W dniu 31.10.2019 o 20:02, kujau.konrad.pl@gmail.com pisze:

[...]

Mnie nie interesuje status amerykański. Nawet nie znam ich prawa w tym
zakresie. Mnie interesuje ich status względem polskich przepisów.

[...]

To już jest po prostu sposób wynajęcia wilii. I niewiele ma to do rzeczy
przy ocenie legalności pobytu tam owych "gości". CIA może sobie
wynajmować za miliony Amerykańskich podatników wille w Polsce i dokąd
nie naruszają tu prawa, to nawet uznałbym to za niezły interes.

Zacznijmy od tego, czy osoby te legalnie wjechały na teren RP, bo już tu
bym miał wątpliwość. Po za tym jeśli to byli jeńcy, to owa willa stałaby
się obozem jenieckim. A jeśli nie, to mamy bezprawne pozbawienie
wolności - bo polskiego polecenia sądu chyba nie mieli.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-10-31 21:11:09
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

No to "dla ustalenia uwagi" podaj przykład możliwego takiego statusu że
"pozbawienie wolności" na terenie RP3 przez USA/CIA byłoby zgodne z
prawem RP3. --
A. Filip

Data: 2019-10-31 23:55:14
Autor: Robert Tomasik
W dniu 31.10.2019 o 21:11, A. Filip pisze:

[...]
Zbrodniarze wojenni ujęci w Polsce i oczekujący na ekstradycję - tylko
sąd powinien zatwierdzić to aresztowanie. Zakładając, ze to byli jacyś
terroryści, to sądzę, że legalny sposób ich pozbawienia w Polsce
wolności wymyślić by się dało, ale gdyby to tak zrobiono, to najpewniej
już dawno by ktoś to wyjaśnił.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-11-02 07:48:25
Autor: Runt
W dniu 2019-10-31 o 10:03, A. Filip pisze:
[...]

Masz jeszcze jakieś problemy z własną tożsamością?

--
Runt

Data: 2019-11-02 08:40:56
Autor: A. Filip
Runt <runt@anakumena.org> pisze:
[...]

A jak to wpływa na status prawny "gości" katowni CIA/USA w
"nie szybkiej" RP3?

--
A. Filip

Data: 2019-11-02 09:22:42
Autor: u2
W dniu 02.11.2019 o 07:48, ubecki dureń Runt pisze:
[...]

znowu sądzisz po sobie ubecki durniu:))))))))))))))

Jaki był status RP3 prawny "gości" więzienia-katowni USA/CIA w Starych Kiejkutach?