Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Data: 2010-11-09 15:44:44
Autor: rex
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?
Chcę kupić nowy zasilacz 300-350W bo ten którego do tej pory używałem
(Topower 400W) po 4,5 roku użytkowania padł. Topower 400W był za mocny
dla mojego zestawu. Moc, którą mój komputer potrzebuje to 70-100W, w
trakcie uruchamiania do 120W. Sprawdzone, zmierzone.

Priorytetem przy wyborze zasilacza jest dla mnie bardzo cicha praca
oraz stabilność (trzymanie napięć, odpowiednia wydajność prądowa).

W zasadzie do mojego zestawu wystarczyłby zasilacz 200-250W (nie
zamierzam go mocno rozbudowywać), ale chcę kupić trochę większy w
sensie mocy bo im większy tym cichszy.

Mam dwóch faworytów:

Topower SilentEZ 350W
http://zasilacze.info/produkty.php?id=2885&kategoria_id=255&

Be quiet! Pure Power L7-350W
http://www.proline.pl/sklep.php?p=BQT+L7+350W

Oba posiadają podobne parametry i są w zbliżonej cenie. Na korzyść
Topowera przemawia 3-letnia gwarancja; na niekorzyść to, że padł mi po
4,5 latach. Miałem nadzieję, że sprzęt tej klasy dłużej pociągnie.

Którego z tych dwóch polecacie? A może jeszcze inny model?

Pozdrawiam,
Rex

Data: 2010-11-10 01:28:12
Autor: OMSON
rex pisze:

Be quiet! Pure Power L7-350W
http://www.proline.pl/sklep.php?p=BQT+L7+350W

Sprawność 87% powoduje prawdopodobnie, że ten zasilacz wiecej energii wykorzystuje na efektywne zasilanie niż produkowanie ciepła ;) IMHO ten jest lepszy.

Pzdr, OMSON

Data: 2010-11-10 06:17:32
Autor: Remek
Użytkownik "rex" napisał:

chcę kupić trochę większy w sensie mocy bo im większy tym cichszy.

Ciekawy wniosek. Jak do tego doszedłeś?

Remek

Data: 2010-11-10 15:06:02
Autor: rex
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

> chc kupi troch wi kszy w sensie mocy bo im wi kszy tym cichszy.

Ciekawy wniosek. Jak do tego doszed e ?

Większa moc zasilacza -> większe radiatory na tranzystorach mocy -> im
większe radiatory tym wentylator je chłodzący może wolniej się kręcić,
żeby zapewnić odpowiednie chłodzenie -> cichsza praca.

Data: 2010-11-11 13:20:48
Autor: Remek
Użytkownik "rex" napisał:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Typowy przypadek dziwacznego rozumowania. Większe radiatory są po to aby
mogły odprowadzić większą moc i do tego jest dopasowany wentylator. Jego
hałaśliwość zależy od konstrukcji. Nie ma co tego rozwijać. Wg Twojego
rozumowania powinieneś kupić zasilacz 10 kW i wtedy będzie wręcz milczał.
Nie wpadajmy w paranoję. Parę szczegółow technicznych dla porównania.
Zasilacz telewizora o mocy 120 W ma transformator o objętości ok. 4 razy
większej. Co z tego wynika? Mniejsza częstotliwość pracy przetwornicy i mała
moc tracona. Taki dobry telewizyjny zasilacz ma sprawność grubo powyżej 90%
i mały radiator bez wentylatora. To samo dotyczy stopnia mocy odchylania
poziomego. Duże trafo, straty mocy minimalne. Mały radiator i praktycznie
zimny. Sprawność bliska 99%. Taraz podłóżmy te partametry do zsilacza
komputera. Przy mocy 350 W jego transformator musiałby mieć objętość 12 razy
większą niż obecnie. Skutkowało by to mniejszą częstotliwością pracy
przetwornicy i mniejszymi stratami w tranzystorach wykonawczych bo to one
wydzielają ciepło w stanach przejściowych i są wąskim gardłem. Ze względu na
koszty konstruktorzy poszli w innym kierunku. W związku z tym stosują mały
transformator, dużą częstotliwość pracy i z tym tranzystory mocy już sobie
gorzej radzą. Obejrzyj przy okazji wnętrze dobrego firmowego zasilacza z
górnej półki. Takiego w cenie powyżej 500,- zł. Trafo jest o wiele większe
(ciężkie i droższe). Także półprzewodniki są znacznie lepsze (czego na oko
nie widać) i znacznie droższe. Tracą mniej mocy na straty przełączania i
wentylator może być wolniejszy i cichszy. Kto by jednak z "masowego" klienta
kupował taki zasilacz, kiedy cały używany i niezły zestaw komputerowy można
kupić w tej cenie. Reasumując. Obecna konsrukcja taniego zasilacza jest
wyżyłowanym kompromisem cena/jakość.

Pozdrawiam  Remek

Data: 2010-11-11 05:34:52
Autor: rex
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Wi ksza moc zasilacza -> wi ksze radiatory na tranzystorach mocy -> im
wi ksze radiatory tym wentylator je ch odz cy mo e wolniej si kr ci ,
eby zapewni odpowiednie ch odzenie -> cichsza praca.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Wi ksze radiatory s po to aby
mog y odprowadzi wi ksz moc i do tego jest dopasowany wentylator.

Pełna zgoda.

Im mocniejszy zasilacz tym większe posiada radiatory.
Większe radiatory są w stanie odprowadzić większą ilość ciepła.
A im więcej ciepła radiatory odprowadzają same z siebie - tzn. bez
pomocy wentylatora, tym wentylator je chłodzący może wolniej się
kręcić i tym samym ciszej pracować.

Weźmy konkretne wartości.
Moc jaką mój komputer pobiera z sieci gdy nic nie robi to 70 W.
Zasilacz o mocy 150 W posiada mniejsze radiatory od zasilacza 300 W i
żeby odprowadzić daną ilość ciepła (70 W), wentylator który je chłodzi
szybciej musi się kręcić w porównaniu z wentylatorem chłodzącym
większe radiatory zainstalowane w zasilaczu o mocy 300 W.
Nie wspomnę już o tym, że mały zasilacz posiada mniejszy wentylator,
który musi pracować szybciej (=głośniej) w porównaniu z dużym (min. 12
cm) wentylatorem, żeby rozproszyć daną moc.

Wg Twojego
rozumowania powiniene kupi zasilacz 10 kW i wtedy b dzie wr cz milcza .
Nie wpadajmy w paranoj .

Kto tu wpada w paranoję (i przy okazji w skrajność)? Nie szukam
zasilacza 10 kW :) tylko 300-350 W!

rex

Data: 2010-11-10 10:15:17
Autor: Tomek Głowacki
W dniu 2010-11-10 00:44, rex pisze:

Be quiet! Pure Power L7-350W
http://www.proline.pl/sklep.php?p=BQT+L7+350W

Zdecydowanie ten. Jako chyba jeden z niewielu faktycznie jest CICHY a nie cichy na papierze czy z nazwy.

Pozdr,
tomek

Data: 2010-11-10 13:39:31
Autor: Remek
Użytkownik "Tomek Głowacki" napisał:

Zdecydowanie ten. Jako chyba jeden z niewielu faktycznie jest CICHY a
nie cichy na papierze czy z nazwy.

Niski poziom hałasu uzyskano przez zastosowanie dużego wentylatora o niskich
obrotach. Jednak jego lokalizacja jest problematyczna. Miałem taki zasilacz,
który wybuchł po 3 miesiącach użytkowania. No i jeśli ważnym parametrem jest
matowy wystrój obudowy, to miałbym wątpliwości. Markowy zasilacz kosztuje 3
razy tyle.

Remek

Data: 2010-11-10 16:47:48
Autor: Tomek Głowacki
W dniu 2010-11-10 13:39, Remek pisze:
[...]

Miałem kilka zasilaczy z dużym wentyaltorem 12 cm, identycznie umieszczonym i niestety hałasowały. Pewnie kwestia zaprojektowania wnętrza, dziur na obudowie (szczególnie kratka "od tyłu"), możliwe, że ilości obrotów też (bardziej ich regulacji w zależności od temperatury). Modele z 12 cm wentylatorem zawsze mają tak go umieszczonego.

Mój nie wybucha, chodzi już 3 rok :) Co do matowej obudowy w środku - jeśli ktoś w ogóle zwraca uwagę na to co jest w środku zamkniętej obudowy - to matowy jest model przytoczony w tym wątku (PurePower L7).
Ten który mam, jest błyszczący ale to nie robi funkcjonalnie żadnej różnicy.

Pozdro,
Tomek

Data: 2010-11-11 19:12:58
Autor: Papo5merfo
Órzytkownik "Tomek Głowacki" napisał:
Be quiet! Pure Power L7-350W
http://www.proline.pl/sklep.php?p=BQT+L7+350W

Zdecydowanie ten. Jako chyba jeden z niewielu faktycznie jest CICHY a nie
cichy na papierze czy z nazwy.

ludzie nie rozśmieszajcie gadką że zasilacz z wiatrakiem jest cichy:O)
taki odkurzacz może być co najwyżej mniej, lub bardziej głośny, ale nie
cichy!:O)

jak pytającemu zależy na cichym, to nich kupi zasilacz bez wentylatora, na
pszykład taki "Pico", to zasialcze zmierzające w dobrym kierunku, nie to co
te chińskie ciche kilowatowe odkurzacze z setką kalbi i wtyczek:O)

Data: 2010-11-11 04:35:37
Autor: rex
[...]

Kolego, nie napisałem, że chcę kupić zasilacz bezgłośny tylko CICHY.
Dostrzegasz różnicę?

Przez 4,5 roku miałem Topowera 400W i był względnie cichy (nie
pracował jak odkurzacz), choć chciałbym kupić jeszcze bardziej cichy,
ale nie koniecznie bezgłośny.

rex

Data: 2010-11-10 20:20:14
Autor: zlotowinfo
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?
obydwa lipne, nie bierz z takimi wentylatorami dużymi
lepiej dwa mniejsze jeden z przodu, drugi z tyłu

mam taki badziew jak te, grzało się pierońsko
przecież to nie ma jak odprowadzać ciepła

naciąłem obudowę i wstawiłem z tyłu zasilacza taki duży
ale ACUTAKE chyba 12cm

Data: 2010-11-11 19:00:12
Autor: Michal Lukasik
Dnia 10.11.2010, zlotowinfo napisał(a):

obydwa lipne, nie bierz z takimi wentylatorami dużymi
lepiej dwa mniejsze jeden z przodu, drugi z tyłu

Do obudowy z zasilaczem montowanym u góry - zgoda.

mam taki badziew jak te, grzało się pierońsko
przecież to nie ma jak odprowadzać ciepła

Faktycznie nie jest to rewelacyjne rozwiązanie jeśli zasilacz ma być
montowany u góry obudowy i nie mamy żadnej dodatkowej wentylacji.
Jeśli jednak mamy obudowę z przewidzianym miejscem na PSU u dołu, to inna
bajka. A jak jest możliwość montowania "wentylem" do dołu to już całkiem
"miodnie".
Autor niestety nic nie napisał o "budzie".

naciąłem obudowę i wstawiłem z tyłu zasilacza taki duży
ale ACUTAKE chyba 12cm

Nie prościej było przykręcić go z tyłu, na zewnątrz obudowy?
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-11-11 11:43:49
Autor: rex
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

> obydwa lipne, nie bierz z takimi wentylatorami du ymi
> lepiej dwa mniejsze jeden z przodu, drugi z ty u

Do obudowy z zasilaczem montowanym u g ry - zgoda.

Moim zdaniem zasilacz z jednym dużym zasilaczem powinien być bardziej
cichy od tekiego z dwoma małymi.

Poza tym, chcę mieć taki właśnie zasilacz ze względu na usytueowanie
chłodzenia mostka północnego. Jest on chłodzony przy pomocy dwóch
radiatorów: jeden znajduje się na mostku, drugi usytuowany jest w
miejscu w którym stare płyty posiadały złącze LPT i wyrzuca ciepło na
zewnątrz obudowy. Oba radiatory połączone są ciepłowodem. I właśnie ze
względu na ten drugi radiator, dobrze jak zasilacz posiada wentylator
u dołu - wówczas wyrzuca ciepłe powietrze z otoczenia radiatora.

> mam taki jak te, grza o si piero sko
> przecie to nie ma jak odprowadza ciep a

Faktycznie nie jest to rewelacyjne rozwi zanie je li zasilacz ma by
montowany u g ry obudowy i nie mamy adnej dodatkowej wentylacji.
Je li jednak mamy obudow z przewidzianym miejscem na PSU u do u, to inna
bajka. A jak jest mo liwo montowania "wentylem" do do u to ju ca kiem
"miodnie".wy
Autor niestety nic nie napisa o "budzie".

"Budę" posiadam tradycyjną, tzn. zasilacz znajduje się u góry obudowy.
Mam w obudowie dodatktowy wiatrak 12 cm, ale nigdy go nie podłączałem
bo nie było takiej potrzeby. Mój komputer w stanie IDLE (gdy nic nie
robi) i podczas prac biurowych (do tego głównie go wykorzystuję)
pobiera ok. 70 W. Jest to na tyle mało, że cała obudowa do tej pory
była wentylowana tylko wiatrakiem w zasilaczu i to wystarczało. Dzięki
temu mój pecet jest względnie cichy. Najgłośniejszym jego elementem
jest dysk twardy.

rex

Data: 2010-11-11 23:03:30
Autor: Michal Lukasik
Dnia 11.11.2010, rex napisał(a):

[...]

W takim razie abstrahując od mocy i marki, zwróć uwagę czy obudowa
zasilacza ma kratkę tylko z tyłu czy dokoła. Jeśli to drugie to IMO
średnio to będzie działało bez dodatkowej wentylacji.

"Budę" posiadam tradycyjną, tzn. zasilacz znajduje się u góry obudowy.
Mam w obudowie dodatktowy wiatrak 12 cm, ale nigdy go nie podłączałem
bo nie było takiej potrzeby.

Gdzie? Z tyłu? U góry?
Jeśli w budzie zrobi się gorąco najcichszy zasilacz zacznie wyć. Często
nie obejdzie się bez wspomagania.

http://tech.icrontic.com/articles/pc_airflow_heat_cooling_guide

[...]

Mam w budzie 4 wentyle i dysk jest nadal najgłośniejszy (no czasem napęd
optyczny mu dorówna, ale bardzo rzadko).
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2010-11-11 20:40:52
Autor: zlotowinfo
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?
w sumie teraz tak zrobiłem, bo 500 mi sie zjarała
gdzie faktycznie wciąłem się do środka obudowy zasilacza

teraz tylko wyciąłem te blachę z otworami
i przykręciłem na zewnątrz, poprostu nie chciało mi się

Data: 2010-11-11 20:42:15
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości news:1d69lgquzrh9u$.dlgsmutas.org...
Dnia 10.11.2010, zlotowinfo napisał(a):

obydwa lipne, nie bierz z takimi wentylatorami dużymi
lepiej dwa mniejsze jeden z przodu, drugi z tyłu

Do obudowy z zasilaczem montowanym u góry - zgoda.

masz taką przykladowa obudowe do tego typu zasilacza?

Data: 2010-11-11 22:42:10
Autor: Michal Lukasik
Dnia 11.11.2010, zlotowinfo napisał(a):

masz taką przykladowa obudowe do tego typu zasilacza?

Pytasz o taką z miejscem na PSU u dolu?
Jest tego trochę. Sam szukałem prostolinijnej, czarnej. Wybierałem
pomiędzy (posortowane kolejno jak mi się podobały):
http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTgyMw==
http://uk.thermaltake.eu/product_info.aspx?PARENT_CID=C_00001434&id=C_00001435&name=Element+T&ov=n&ovid=
http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTEzMQ==
http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6564&category_id=19
http://www.xigmatek.com/product.php?productid=24
http://www.coolermaster.com/product.php?category_id=19&product_id=3927
Jedne drogie inne mniej. ;D
W końcu od około roku mam CoolerMaster Gladiator 600, trochę przez
przypadek, trafiłem promocję za pół ceny. IMO to dobry wybór jeśli ktoś
nie ma za dużych gratów typu długie karty graficzne - solidny kawałek
blachy. Polecam. BTW - wcześniej miałem Antec Dragon (Chieftec robił
bardzo podobną jak nie taką samą) stąd pewna sympatia do ich produktów.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2010-11-10 21:30:37
Autor: qwerty
Użytkownik "rex"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8a035ac6-dad1-4440-979e-31e48c9db8fa@t13g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Jakaś seria Topowerów miała 5 lat gwarancji. Sprawdź, czy przypadkiem nie twoja (mój padł niestety po 5 latach).

Data: 2010-11-10 15:14:19
Autor: rex
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Jakaś seria Topowerów miała 5 lat gwarancji. Sprawdź, czy przypadkiem nie twoja
(mój padł niestety po 5 latach).

Mój miał 3 lata gwarancji. Obecnie na Topowery też jest tyle.

rex

Data: 2010-11-10 22:14:12
Autor: Marek
[...]

Rewelacyjne i praktycznie bezgłośne są Be Quiet. Co do mocy zasilacz to życzę Ci aby się nie wpakował ze zbyt słabym zasilaczem. Przeciążone potrafią sypać szpilkami po zasilaniu i cuda dzieją się wtedy z komputerem mimo iż napięcia mierzone miernikiem są ok.

Po drugi kupowanie na siłę niższej mocy zasilacza niekoniecznie zmniejszy rachunki za prąd. Bo chyba to masz na myśli. Jeśli zasilacz ma 400W to nie oznacza, że tyle z sieci ciągnie tylko tyle, że taką mocą może zostać obciążony. Sprawność zasilaczy w/w firmy sięga prawie 90% więc narzut zasilacza to tylko 10% do pobieranej mocy przez komputer prawie niezależnie od mocy zasilacza. Czy zasilacz będzie 300W czy 700W to prawdopodobnie tyle samo prądu z sieci popłynie.

Data: 2010-11-10 15:23:07
Autor: rex
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Co do mocy zasilacz to
ycz Ci aby si nie wpakowa ze zbyt s abym zasilaczem. Przeci one
potrafi sypa szpilkami po zasilaniu i cuda dziej si wtedy z
komputerem mimo i napi cia mierzone miernikiem s ok.

Uważasz, że 300-350W to jest za mało dla komputera, który w porywach
(przy starcie systemu) pobiera z sieci tylko 120W?
Jest to przecież duży nadmiar.

Po drugi kupowanie na si ni szej mocy zasilacza niekonieczenie
zmniejszy rachunki za pr d. Bo chyba to masz na my li.

Nie, nie to miałem na myśli. Chodzi mi o cichą pracę i stabilność/
bezawaryjność.

rex

Data: 2010-11-11 20:43:12
Autor: Marek
W dniu 2010-11-11 00:23, rex pisze:
Uważasz, że 300-350W to jest za mało dla komputera, który w porywach
(przy starcie systemu) pobiera z sieci tylko 120W?
Jest to przecież duży nadmiar.

Raczej wyczulam a nie uważam. Jeśli mierzyłeś moc przy starcie jako wyznacznik tego co komputer pobiera to jest to słaby test. Zapuść program, który maksymalnie obciąży CPU i kartę graficzną. Na karcie wzrost mocy może sięgać np. 50% względem tego co osiąga "nic nie robiąc". CPU w nowszych wersjach też mają mechanizmy w sobie, które podobnie się zachowują - oszczędzanie energii.

Nie, nie to miałem na myśli. Chodzi mi o cichą pracę i stabilność/
bezawaryjność.

Mocny zasilacz nie jest wcale głośnym :-) Nie namawiam do mocnego tylko stwierdzam fakt. Ja mam właśnie wspomniany 700W zasilacz napędzający Intela i7 i stosunkowo mocną kartę graficzną - w zasadzie bezgłośnie cały sprzęt pracuje. Mam na tym punkcie świra ponoć :-)

Data: 2010-11-11 13:20:32
Autor: rex
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

> Uwa asz, e 300-350W to jest za ma o dla komputera, kt ry w porywach
> (przy starcie systemu) pobiera z sieci tylko 120W?
> Jest to przecie du y nadmiar.

Raczej wyczulam a nie uważam. Jeśli mierzy się moc przy starcie jako
wyznacznik tego co komputer pobiera to jest to słaby test.

Kolego, przecież napisałem w poście rozpoczynającym ten wątek, że mój
komputer zużywa w trakcie pracy 70-100 W. Zmierzyłem to dokładnym
miernikiem, który umożliwia pomiar mocy pobieranej z sieci przez
dowolne urządzenie podłączone do sieci elektrycznej. Mój pecet pobiera
70 W gdy nic nie robie lub w trakcie prac biurowych. Max. 100 W w
trakcie większego obciążenia: wypalanie płyty, defragmentacja dysku,
otwieranie aplikacji, przetwarzanie danych itp.

> Nie, nie to mia em na my li. Chodzi mi o cich prac i stabilno /
> bezawaryjno .

Mocny zasilacz nie jest wcale głośnym :-)

Zgoda, ale na pewno jest droższy od słabego/mniejszego. Po co mam
kupować mocny (=drogi) zasilacz skoro do mojego zestawu
"słaby" (300-350 W) w zupełności wystarczy i to licząc z dużym
nadmiarem.

rex

Data: 2010-11-11 22:32:29
Autor: Marek
W dniu 2010-11-11 22:20, rex pisze:

[...]

Ale nie napisałeś co znaczy "praca". Czy w jej trakcie obciążasz CPU i GPU w 100%? Wtedy ma sens mierzenie mocy a nie podczas startu czy prac biurowych. Czytam więc uważnie i staram się wykryć ułomności po to abyś się z czymś nie wpakował.

Cytuję:
"Moc, którą mój komputer potrzebuje to 70-100W, w
trakcie uruchamiania do 120W. Sprawdzone, zmierzone."

Niczego tu nie ma o w/w warunkach.

[...]

Cytuję siebie teraz:
"Mocny zasilacz nie jest wcale głośnym :-) NIE NAMAWIAM do mocnego tylko stwierdzam fakt."

Chyba przemęczony jesteś :-)
Kup odpowiedniej mocy i tak jak sugerowałem: Be Quiet.

Data: 2010-11-11 22:39:31
Autor: Grzegorz Prędki
[...]

Podaj jeden program uzytkowy/gre ktory obciaza w 1005 CPU i GPU.

Data: 2010-11-18 01:27:12
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 11 Nov 2010 22:41:28 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

[...]

Zapuść mu jednocześnie Orthos Stress Prime i FurMarka i się możesz nielicho
zdziwić.

[ Niektóre błędy nie były by tak tragiczne, gdyby nie próby ich            ]
[ naprawienia.                                        (znalezione w necie) ]

Data: 2010-11-28 10:05:46
Autor: Remek
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?
Użytkownik "Grzegorz Prędki" napisał:

W 100%.

Pierwszy lepszy konwerter formatĂłw plikĂłw multimedialnych.

Remek

Data: 2010-11-11 23:16:54
Autor: Michal Lukasik
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?
Dnia 11.11.2010, Grzegorz Prędki napisał(a):

Podaj jeden program uzytkowy/gre ktory obciaza w 100% CPU i GPU.

O technologiach CUDA, FireStream i programach je wykorzystujących
słyszałeś?
A jeśli chcesz konkretnie to np. klient DNET-RC5. ;D
Poważniej to jest tego coraz więcej - zwłaszcza enkoderom wróży to
świetlaną przyszłość.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2010-11-12 01:00:08
Autor: Grzegorz Prędki
W dniu 2010-11-12 00:16, Michal Lukasik pisze:
[...]

Obciazenie ktore generuja te technologie nie zbliza sie nawet do obciazen jakie generuja programy typu OCCT.

Data: 2010-11-12 02:18:59
Autor: Marek
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?
W dniu 2010-11-11 22:39, Grzegorz Prędki pisze:

Podaj jeden program uzytkowy/gre ktory obciaza w 1005 CPU i GPU.

Nie interesowałem się narzędziami diagnostycznymi. Musisz sam poszukać. Jest ich pełno.

Jeśli miałbym z grubsza określić szczytowe zużycie mocy komputera z założeniem, że CPU i GPU głównie je generują, to wykorzystałbym goły system Windows 7 np. Jest tam test wydajności komputera. Obciąża on w 100% wszystkie rdzenie CPU przez całkiem długi czas a przedtem lub potem robi podobny magiel GPU. Suma przyrostów mocy dla obu przypadków + zużycie energii w stanie "pisania w Wordzie" da na tyle dobre wyniki aby było można oszacować potrzebną moc zasilacza. Tak mi się wydaje.

Data: 2010-11-12 02:56:07
Autor: Grzegorz Prędki
W dniu 2010-11-12 02:18, Marek pisze:
[...]

robi podobny magiel GPU. Suma przyrostĂłw mocy dla obu przypadkĂłw +
zuĹźycie energii w stanie "pisania w Wordzie" da na tyle dobre wyniki aby
było można oszacować potrzebną moc zasilacza. Tak mi się wydaje.

Pytalem o norma;ny program a nie jakis benchmark ktory nijak ma sie do normalnego uzytkowania komputera.

Data: 2010-11-12 13:16:42
Autor: Marek
W dniu 2010-11-12 02:56, Grzegorz Prędki pisze:

Pytalem o norma;ny program a nie jakis benchmark ktory nijak ma sie do
normalnego uzytkowania komputera.

O rany, szukasz dziury w moście. Lepiej napisz o co Ci chodzi wprost zamiast wymyślać sztuczne problemy. Ja widzę dwie interpretacje tego co piszesz:

1. Chcesz pokazać, że w normalnym używaniu komputera nie zdarza się 100% wykorzystanie mocy komputera i w domyśle - uważasz, że zasilacz komputera nie musi być na to przygotowany. A jeśli się zdarzy taka sytuacja, to nie ma co się przejmować zawieszeniem systemu, samoczynnym restartem komputera, błędami na dysku i podobnymi pierdołami.

2. Faktycznie pytasz o jakiś program, który to potrafi. To odpowiedziałem Ci: poszukaj go we własnym zakresie. Ja znam tylko jeden: 3D Studio Max.

Więc teraz napisz jasno do czego dążysz bez tworzenia rebusów, które musimy rozwiązywać.

Data: 2010-11-12 22:13:08
Autor: Grzegorz Prędki
W dniu 2010-11-12 13:16, Marek pisze:
[...]

Autor zmierzyl miernikiem pobor mocy podczas pracy i maksymalny pobor swojego komputera, a Ty mu probujesz wcisnac, ze jednak to bedzie 50% wiecej.

Data: 2010-11-13 12:16:51
Autor: Marek
W dniu 2010-11-12 22:13, Grzegorz Prędki pisze:

Autor zmierzyl miernikiem pobor mocy podczas pracy i maksymalny pobor
swojego komputera,

Czy z jego słów:

"Moc, którą mój komputer potrzebuje to 70-100W, w
trakcie uruchamiania do 120W. Sprawdzone, zmierzone."

wynika, że jest to pobór maksymalny? Jeśli twierdzisz, ze podczas startu komputer pobiera maksymalną moc to się grubo mylisz.

a Ty mu probujesz wcisnac, ze jednak to bedzie 50%
wiecej.

Zacytuj moje słowa, w których twierdzę, że autor potrzebuje o 50% mocniejszego zasilacza lub że w ogóle bezwzględnie potrzebuje mocniejszego zasilacza. Skup się nad tym co czytasz zanim zaczniesz absurdalne komentarze stosować. Szkoda mojego i Twojego czasu na pisanie gdy nie czytasz ze zrozumieniem.

Przeczytałem moje wypowiedzi i jedyną rzecz jaką napisałem, to wyczulenie autora na skok prądowy przy pełnym obciążeniu CPU i GPU. Być może w takich warunkach mierzył moc a być może nie. Tego nie napisał jasno i jednoznacznie. Nie wiedząc tego poradziłem aby i to brał pod uwagę, jeśli tego nie zrobił, aby uniknąć niespodzianek.

Data: 2010-11-10 23:04:52
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 10 Nov 2010 22:14:12 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Serio? Bo IMVHO zasilacz możesz wrzucić np. 700W. Załóżmy, że jego sprawność
to 80%. Zestaw pobiera pod obciążeniem (załóżmy) 380W. Według Ciebie
zasilacz będzie z sieci ciągnął 700W?

[ The genius of the hole: no matter how long you spend climbing out,       ]
[ you can still fall back down in an instant.                  (Max Payne) ]

Data: 2010-11-11 20:29:08
Autor: Marek
W dniu 2010-11-10 23:04, Przemysław Ryk pisze:
Serio? Bo IMVHO zasilacz możesz wrzucić np. 700W. Załóżmy, że jego sprawność
to 80%. Zestaw pobiera pod obciążeniem (załóżmy) 380W. Według Ciebie
zasilacz będzie z sieci ciągnął 700W?

Z czystej ciekawości spytam: czytałeś w ogóle co napisałem? :-D
Zgodnie z tym co napisałem, zasilacz o proponowanej przez Ciebie sprawności 80% będzie pobierał 380+20% = 456W mimo iż ma 700W mocy znamionowej.

Data: 2010-11-26 04:24:23
Autor: Remek
Użytkownik "Marek" napisał:

[...]

Nominalna sprawność odnosi sie do mocy znamionowej/maksymalnej. W miarę
spadku obciążenia sprawność również spada/maleje. Warto zapoznać się z
charakterystykami fabrycznymi zasilaczy i nie twoezyć własnych wydumanych
teorii.

Remek

Data: 2010-11-27 18:32:29
Autor: Marek
W dniu 2010-11-26 04:24, Remek pisze:
[...]

Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem! Co z Wami?!

Rozumiem, że potwierdzasz słowa Przemka - czyli Twoją teorią jest, że zasilacz 700W będzie ciągnął 700W zawsze, niezależnie od obciążenia od strony sprzętu? - tak jak zarzucił mi Przemek.

Spróbuję prostymi słowami wypunktować moją dyskusję z Przemkiem abyś ją zrozumiał w pełni.

PUNKT 1

Napisałem:

"Sprawność zasilaczy firmy BeQuiet sięga prawie 90% więc narzut zasilacza to tylko 10% do pobieranej mocy przez komputer prawie niezależnie od mocy zasilacza. Czy zasilacz będzie 300W czy 700W to prawdopodobnie tyle samo prądu z sieci popłynie."

W tym miejscu muszę zapytać: czy w ogóle chciało Ci się sprawdzić kartę katalogową tego zasilacza, czy wyssałeś z palca jego charakterystykę i krytykujesz moje słowa na podstawie tego co wyssałeś?

Tu masz link:
http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=17&ProductID=211&websiteLang=en#

Kliknij sobie "technical data" a potem Eco/Efficiency

Jak wół jest tam napisane, że sprawność zasilacza wynosi:
a) 89% przy obciążeniu 20%
b) 93% przy obciążeniu 93%
c) 91% przy obciążeniu 100%

Tak samo jest dla zasilacza 550W jak i 850W. Do dyskusji zakładam, że producent nie kłamie bo na czymś bazować muszę.

PUNKT 2

Przemek nieuważnie, tak jak Ty, przeczytał co napisałem i uznał, że moje słowa z punktu 1 oznaczają, że zasilacz 700W będzie ciągnął z sieci 700W niezależnie od obciążenia, co skwitowałem uśmiechem.

PUNKT 3

Włączasz się Ty i podważasz moje słowa. Ich podważenie oznacza przyznanie Przemkowi racji: czyli w domyśle miał rację, że BeQuiet o mocy 700W będzie ciągnął 700W przy obciążeniu 380W.

Data: 2010-12-06 07:45:54
Autor: Remek
Użytkownik "Marek" napisał:

Przemek nieuważnie, tak jak Ty, przeczytał co napisałem ...

Nie wiem co i jak czytał Przemek. Natomiast ja napisałem, że sprawność
zasilacza maleje ze zmniejszaniem obciążenia. Co potwierdzają zacytowane
(moim zdaniem zbyt optymistyczne) charakterystyki.

że zasilacz 700W będzie ciągnął z sieci 700W

Zacytuj gdzie coś takiego napisałem, czy choćby sugerowałem. Prawdę mówiąć z
nudów biorę czasem udział w takich dyskusjach, bo nie warto. Większość
piszących nie ma zielonego nawet pojęcia o elektryczności/elektronice, ale
pisze. A do tematu. Ogólnie chodzi o zaprzeczenie teorii autora, że
nadmiarowy zasilacz będzie właściwy. To jest nieprawda. Do tego zagadnienia
nalezy zastosować ogólną zasadę mówiącą o dopasowaniu. Nie chce mi się
wypisywać szczegółow, bo do "mądrali" bez pojęcia i tak to nie trafi, a kto
ma pojęcie to sam o tym wie. I tyle. EOT dla mnie.

Remek

Data: 2010-12-07 20:35:39
Autor: Marek
W dniu 2010-12-06 07:45, Remek pisze:
Użytkownik "Marek" napisał:

Przemek nieuważnie, tak jak Ty, przeczytał co napisałem ...

Nie wiem co i jak czytał Przemek.

Skoro przyłączasz się do dyskusji to powinieneś brać pod uwagę co poprzednicy powiedzieli. Komentowanie jakiegoś fragmentu wypowiedzi bez odniesienia się do kontekstu tworzy bełkot.

Natomiast ja napisałem, że sprawność
zasilacza maleje ze zmniejszaniem obciążenia. Co potwierdzają zacytowane
(moim zdaniem zbyt optymistyczne) charakterystyki.

Zacytowane charakterystyki mówią coś dokładnie odwrotnego: sprawność zasilacza BeQuiet (bo tylko o tym mowa w wątku i żadnym innym) jest niezależna od obciążenia. Mam nadzieję, że 4% spadek sprawności przy zejściu z 80% do 20% obciążenia nie uważasz za spadek sprawności. Jeśli jednak tak, to można zamienić naszą dyskusję w trollowanie bo zaraz wyjechałbym z kontrargumentem, że dociążanie zasilaczy powoduje spadek ich sprawności. Dowód: przy obciążeniu 93% sprawność wynosi 93% a przy 100% - 91%. Chyba nie o takie argumenty nam chodzi, prawda?

że zasilacz 700W będzie ciągnął z sieci 700W

Zacytuj gdzie coś takiego napisałem, czy choćby sugerowałem.

Jeśli zaprzeczyłeś temu co napisałem to z kontekstu dyskusji wynika, że zgadzasz się z przedmówcą. Jeśli natomiast nie trzymasz kontekstu dyskusji - zakładasz nowy wątek wewnątrz innego - to zmienia interpretację Twoich słów. Założyłem jednak, że nie wziąłeś nożyczek i nie powycinałeś fragmentów dyskusji układając je w innym porządku w celu skomentowania nowego ich sensu. Dlatego odniosłem się do Twojej wypowiedzi jako ciągu wymiany zdań od początku wątku. Chyba na tym dyskusja polega, prawda?

A do tematu. Ogólnie chodzi o zaprzeczenie teorii autora, że
nadmiarowy zasilacz będzie właściwy. To jest nieprawda.

To fakt - o ile wyrywasz z kontekstu całą rozmowę a zaczynam podejrzewać, ze tak właśnie robisz. Ja niczego takiego nie uczyniłem. Napisałem natomiast, że nadmiarowy zasilacz BeQuiet będzie właściwy (nie zaszkodzi) a nie "jakiś tam" zasilacz. Producent chwali się, że sprawność jego praktycznie nie zależy od pobieranej mocy, co w dyskusji zakładam, że jest prawdą (bo jak napisałem - na czymś bazować trzeba). Zwykle "jakieś tam" zasilacze zachowują się tak jak napisałeś ale nie o nich mowa.

[...]

Wiem o czym piszesz. Mam wykształcenie w tym kierunku. Nie musisz więc wdawać się w detale. Rozumiem też Twoje intencje jeśli założę, że mówimy tu w oderwaniu od tematu wątku.

I tyle. EOT dla mnie.

EOT? Prosisz mnie o zajęcie stanowiska, wyjaśnienie itp a na końcu, gdy już napisałem się trochę czytam "EOT" - czyli, że nie poświęcisz czasu czytanie mojej odpowiedzi? Jak dla mnie to wysoce niestosowne.

Data: 2010-11-10 23:19:00
Autor: knrdz

Z naciskiem na "prawie". Bo poniżej 20% obciążenia jest już bardzo różnie, a to przy 700-watowym zasilaczu *aż* 140W. Niejeden współczesny komputer przez 90% czasu pracy zużywa mniej: http://media.bestofmicro.com/A/H/254393/original/Power%20Consumption.png

Data: 2010-11-11 20:35:34
Autor: Marek
W dniu 2010-11-10 23:19, knrdz pisze:

[...]

Tak oczywiście - dlatego moje "prawie". Link dałeś do kart graficznych akurat. Tam moce szczególnie zmienne bywają w zależności czy grasz czy w Wordzie piszesz. Zresztą nowoczesne procesory już też mają zmienne pobory mocy. Jednakże kupowanie zasilacza słabszego niż suma mocy podzespołów komputera to szaleństwo :-) Rozumiem, że to sugerujesz?

Zasilacz powinien mieć maksymalną moc większą od sumy szczytowych mocy komponentów.

Data: 2010-11-12 12:25:46
Autor: knrdz
Marek pisze:

Tak oczywiście - dlatego moje "prawie". Link dałeś do kart graficznych akurat.

Tak, dałem do kart graficznych i tylko zapomniałem dodać (bo myślałem że to oczywiste), że podane wartości dotyczą poboru mocy całego współczesnego komputera (z core i7 i 6 GB RAM) wyposażonego w daną kartę <http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-460-gf104-fermi,2684-5.html>. Do tego pobór mocy w takich testach jest zwykle mierzony po stronie AC, więc w rzeczywistości zasilacze obciążone są jeszcze o 10-20% mniej, a przy obciążeniu mniejszym niż 20% maksymalnego nawet normy 80plus nie zapewniają wysokiej sprawności. Może się więc zdarzyć że przesadzenie z nadwyżką mocy nie obniży wcale głośności zestawu (bo zasilacze 300W i słabsze też mogą być bardzo ciche), a zwiększy zużycie prądu o 15% bo zamiast sprawności 80% będzie on osiągał zaledwie 60% nawet mimo posiadania certyfikatu 80plus.

Data: 2010-11-12 13:48:41
Autor: Marek
W dniu 2010-11-12 12:25, knrdz pisze:
[...]

Ciekawa rzecz gdyż właśnie mam podobny zestaw lecz kartę mam GT9800 z biernym chłodzeniem. Przełożyłem do tego zestawu zasilacz z poprzedniego komputera: 400W czy 450W (nie pamiętam już) Be Quiet. Tylko przez ćwierć sekundy drgnął jakiś wentylator. Musiałem wymienić zasilacz na większy (też tej firmy) i poszło. Tymczasem w/g tych wykresów tak być nie powinno. Prawda?
Dodam, że mam i7 w wersji energooszczędnej - pobiera ok 90W. Zależało mi na zbudowaniu cichego zestawu z biernym chłodzeniem procesora. Inny model potrafi 120W ciągnąć i nie nadaje się do tego celu.

Do tego pobór mocy w takich testach jest zwykle mierzony po stronie AC,

No i dobrze. Chodzi o moc komputera a nie tylko jakiegoś jego kawałka.

więc w rzeczywistości zasilacze obciążone są jeszcze o 10-20% mniej, a
przy obciążeniu mniejszym niż 20% maksymalnego nawet normy 80plus nie
zapewniają wysokiej sprawności.

To prawda.

[...]

Masz racje co do sprawności ale nie rozumiem wpływu na poziom hałasu. W jednym komputerze mam wspomnianego Be Quiet o mocy 400/450W a w drugim chyba 700W. Oba są całkowicie bezgłośne. Może ze stetoskopem coś bym usłyszał.W/g mnie to ilość wydzielanego ciepła określa poziom hałasu - bo wtedy wiatrak się włącza. Zasilacz o małej mocy obciążony w 90% daje zdecydowanie więcej ciepła niż wstawiony w jego miejsce trochę mocniejszy. Pomijam kwestie właściwej obudowy itp. Ona cuda może zdziałać jeśli o warunki termiczne i akustyczne chodzi.

Data: 2010-11-13 10:13:34
Autor: knrdz
Marek pisze:

[...]

I tak i nie. Po pierwsze: GT9800 to w porównaniu z dzisiejszymi kartami grzejnik (zwłaszcza w idle, część tych kart wcale nie zmieniała parametrów taktowania/napięcia przy przełączaniu w tryb 2D), po drugie sprawdzałeś z jednym zasilaczem, co z tego że firmowym - one też się psują, zwłaszcza że nie wszystkie BeQuiety to Seasoniki, któraś z serii to były ToPowery, czyli chińskie buble które po paru latach miały zwyczaj kończyć z hukiem (podobnie jak inne marki przez nich wykonywane - np. popularne swego czasu Tagany). U znajomego podobny zestaw napędza z powodzeniem Antec 380W, ostatnio nawet wymieniał padniętego 8800GT na GTX460 i obyło się bez zmiany zasilacza.

90-120W dla procesora pod obciążeniem, do tego max 216W (dla najbardziej prądożernej dziś karty, czyli HD5870 <http://www.silentpcreview.com/article1104-page5.html>), to daje razem 336W. Reszta podzespołów to drobne więc po co do zestawu z jedną kartą graficzną brać cokolwiek więcej niż 400-500W?

Do tego pobór mocy w takich testach jest zwykle mierzony po stronie AC,

No i dobrze. Chodzi o moc komputera a nie tylko jakiegoś jego kawałka.

Ale moc zasilacza podawana jest po stronie DC. Ktoś mógłby więc po przeczytaniu testu w którym okazuje się że zestaw pobiera 354W (jak na zdjęciu które podlinkowałem wcześniej) pomyśleć że zasilacz 400W będzie już pracował na granicy bezpieczeństwa ("zaledwie" 46W, czyli 12% do obciążenia maksymalnego), tymczasem skoro na te wyniki nakłada się sprawność zasilacza, to wynik jest zawyżony o co najmniej 15%, więc zasilacz ten ma jeszcze 92W (czyli 23%) zapasu mocy.

[...]

I tak i nie, nawet dla jednego producenta nie musi być to prawdą, w końcu wszystko zależy od tego jaką charakterystykę temperatura/prędkość obrotowa wentylatora obrał producent w danym modelu. I zależy to w dużym stopniu od jego widzimisię, albo od podjętego przez niego ryzyka awaryjności w okresie gwarancyjnym (wiadomo że zasilacz głośniejszy, więc lepiej chłodzony pożyje dłużej bo mu kondensatory nie powysychają tak szybko jak w lepiej dogrzanym bo cichszym).

Zasilacz o małej mocy obciążony w 90% daje
zdecydowanie więcej ciepła niż wstawiony w jego miejsce trochę mocniejszy.

Jeśli już to w bardzo małym stopniu, przy najostrzejszych normach między obciążeniem 50 a 100% sprawność może się różnić zaledwie o 3%, w podstawowej 80plus nie musi wcale, w praktyce niech to będzie nawet 5%, nie więcej, czyli dla obciążenia 90% będzie to jakieś 2-3%. Przy czym nawet tak mocarny zestaw jak i7+GTX470 obciąży w 90% zasilacz... 330-watowy (bazując na wykresie zamieszczonym w moim pierwszym poście, po nałożeniu poprawki na sprawność zasilacza - założyłem 82%, więc z obciązenia 354W zrobiło się po stronie DC 300W), popularną 400 już zaledwie w 75%.
Mamy więc obciążenie maksymalne 300W. Weźmy zatem zasilacz pracujący w warunkach ekstremalnych (czyli 330W) i taki z dwukrotnym zapasem mocy (600W), oba z certyfikatem 80plus. Pierwszy przy tym obciążeniu pracuje na 90% możliwości, czyli osiąga sprawność załóżmy 82%, drugi na zaledwie 50% i ma tu sprawność 85%. Czy rzeczywiście nawet przy tak ekstremalnym przykładzie (zasilacze prawie dwukrotnie różniące się mocą maksymalną) można powiedzieć że przy tym samym obciążeniu któryś daje "zdecydowanie więcej ciepła"? Policzmy: 18% z 300W to 54W, tyle ciepła daje pierwszy zasilacz. 15% z 300W to 45W. Różnica - 9W, czyli wymiana zasilacza obciążanego w 90% na dwa razy mocniejszy sprawi, że ilość wydzielanego ciepła (pod obciążeniem) spadnie o niecałe 17%. W praktyce (bo przecież nikomu nie polecałbym zakupu zasilacza 330W) zmiana z wystarczającego z nadwyżką zasilacza 450W na 600W znacznie mniej. Za to cuda mogą się pojawić w idle (a dla komputera domowego to często ponad 90% czasu pracy), znowu posiłkując się wykresem z tomshardware, ale tym razem wybierając zestaw bardziej zrównoważony, czyli komputer z GTX460 w idle zużywający 112W. Czyli po uwzględnieniu sprawności zasilacza (załóżmy 82%) jest on obciążony mocą 95W. Bezpieczna dolna granica dla zasilaczy 80plus to obciążenie 20%. Dla zasilacza 450W - 90W, ale dla 600W już 120W, więc wybrany zestaw z tym zasilaczem będzie w idle pracował już poza zakresem sprawności definiowanej przez certyfikat 80plus.

Rozpisałem się, ale do zestawu potrzebującego 70-120W zalecanie czegokolwiek mocniejszego niż poszukiwane przez wątkotwórcę 300-350W (i też tylko dlatego, że po prostu zdobycie jeszcze słabszego jest u nas praktycznie niemożliwe, SPCR rekomentuje jedną dwusetkę i jedną dwieściepięćdziesiątkę <http://www.silentpcreview.com/Recommended_PSUs>, ale w sklepie się ich nie znajdzie) jest po prostu absurdalne.

Data: 2010-11-13 12:03:11
Autor: Marek
W dniu 2010-11-13 10:13, knrdz pisze:
I tak i nie. Po pierwsze: GT9800 to w porównaniu z dzisiejszymi kartami
grzejnik

Sory, że dygresję znów robię. Zaciekawiło mnie określenie "grzejnik" w stosunku do tej karty.

Czy chodzi Ci o tą kartę na pewno?
http://www.gigabyte.pl/products/vga/specs/gv-n98tsl-1gi.html

Osobiście kupiłem ją głównie dlatego, że jako jedna z ostatnich radzi sobie z biernym chłodzeniem i jest w miarę szybka. (np. 9600 zacinała mi się przy rozdzielczościach 2x1920x1200 w W7 podczas animacji) Zewnętrzna część radiatora (wystająca poza obudowę) ma temperaturę dłoni. Nie czuć różnicy temperatur. Może coś nadinterpretowuję lecz wydaje mi się, że obecne karty to dopiero grzejniki, które muszą mieć hałaśliwy wiatrak.

[...]

Heh, nie chciało mi się ale zrobiłem to: wydłubałem przed chwilą z innego komputera zasilacz 400W ale już zwykły, nie BeQuiet. Komputer nie wstał... Nie wiem jak jest z tymi obliczeniami mocy. Niby się wszystko zgadza to co piszesz, a jednak coś jeszcze zaważyło.

Ale moc zasilacza podawana jest po stronie DC.

Nie, no coś Ty. Zasilacz sam na siebie też pracuje. To właśnie wspomniana sprawność o tym mówi. Te 10-20% mocy idzie w ciepło zasilacza. Trzeba to uwzględniać jak najbardziej.

(...)sprawność zasilacza, to wynik jest zawyżony o co najmniej 15%, więc
zasilacz ten ma jeszcze 92W (czyli 23%) zapasu mocy.

No dobrze, wszystko pasuje. Tylko czemu komputer nie chce ruszyć na 400W? Nie sądzę aby coś żarło straszliwie tą energię. Nie mierzyłem niestety... Pozostaje płyta główna, 2 dyski, DVD i nic więcej.

(...) Rozpisałem się,

I dzięki za to ;-)

[...]

Pewnie UE musi szlabany wprowadzić na moc - jak z żarówkami zrobiła a tera z odkurzaczami kombinują (planują o 66% obniżyć ich moce) :)

Data: 2010-11-18 01:17:12
Autor: Przemysław Ryk
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?
Dnia Sat, 13 Nov 2010 12:03:11 +0100, Marek napisał(a):

(ciach...)
[...]

1. Ten zasilacz 400W to nówka sztuka?
2. AFAIK dyski na starcie biorą jednak więcej, niż podczas pracy - jakoś ten
silnik trzeba rozkręcić.

Połączenie punktów 1 i 2 może dać odpowiedź. IMVHO.

[ Moje aukcje na Allegro - http://tinyurl.com/al53a                        ]

Data: 2010-11-18 10:13:30
Autor: Marek
W dniu 2010-11-18 01:17, Przemysław Ryk pisze:

1. Ten zasilacz 400W to nówka sztuka?

Nie, to też wydłubany z jakiegoś komputera jak ten poprzedni.

2. AFAIK dyski na starcie biorą jednak więcej, niż podczas pracy - jakoś ten
silnik trzeba rozkręcić.

Ale one biorą parę watów zaledwie :-) Tak na chłopski rozum: przy rozruchu nawet jeśli jest to 3x więcej to i tak pikuś.

Połączenie punktów 1 i 2 może dać odpowiedź. IMVHO.

W zasadzie to mało istotne, to tylko moje obserwacje podyktowane ciekawością.

Data: 2010-11-16 11:55:02
Autor: WiesłaW
Dnia 13-11-2010 o 10:13 knrdz napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Mam rozumieć, że Seasoniki to Made In Japan? Jakieś masz dziwne
wyobrażenie o tej marce. Topower to bardzo dobra i popularna marka,
(Seasonic zresztą też) produkująca zasilacze między innymi dla:
Hipro
Mushkin
NZXT
Raidmax
Revoltec
Scythe
Spire
TTGI
Vantec
OCZ - mam :) , chodzi! (3 lata gwarancji w systemie PowerSwap)
To są chińskie buble!

[...]

Jaki byłby sens podawania, czy też mierzenia poboru mocy po stronie AC?
Na stronie, którą podałeś wartości mocy również są po stronie wtórnej.
O jakich więc narzutach piszesz?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-11-18 01:17:12
Autor: Przemysław Ryk
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?
Dnia Sat, 13 Nov 2010 10:13:34 +0100, knrdz napisał(a):

(ciach...)

Generalnie tak na marginesie, to trzeba IMVHO wziąć jeszcze pod uwagę fakt,
że z upływem czasu sprawność danego urządzenia jednak spada. Moim zdaniem
raczej lepiej pracować z nadwyżką dostępnej mocy, niż za np. rok obudzić się
z ręką w nocniku.

[ Ashby: It's as though, uh, Janis and Alanis had a baby. Moody: Yeah,     ]
[ and they put it a dumpster to howl away it's pathetic little existence.  ]
[             ("Californication 2x08 Going Down and Out in Beverly Hills") ]

Data: 2010-11-18 10:16:03
Autor: Marek
[...]

Dokładnie taką intencję chciałem przekazać. Oczywiście ta nadwyżka nie może być przesadna. Sprawność zasilacza wtedy maleje - jak koledzy zauważyli. Rachunki za prąd większe :-)

Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?