Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Data: 2010-11-10 20:20:14
Autor: zlotowinfo
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?
obydwa lipne, nie bierz z takimi wentylatorami dużymi
lepiej dwa mniejsze jeden z przodu, drugi z tyłu

mam taki badziew jak te, grzało się pierońsko
przecież to nie ma jak odprowadzać ciepła

naciąłem obudowę i wstawiłem z tyłu zasilacza taki duży
ale ACUTAKE chyba 12cm

Data: 2010-11-11 19:00:12
Autor: Michal Lukasik
Dnia 10.11.2010, zlotowinfo napisał(a):

obydwa lipne, nie bierz z takimi wentylatorami dużymi
lepiej dwa mniejsze jeden z przodu, drugi z tyłu

Do obudowy z zasilaczem montowanym u góry - zgoda.

mam taki badziew jak te, grzało się pierońsko
przecież to nie ma jak odprowadzać ciepła

Faktycznie nie jest to rewelacyjne rozwiązanie jeśli zasilacz ma być
montowany u góry obudowy i nie mamy żadnej dodatkowej wentylacji.
Jeśli jednak mamy obudowę z przewidzianym miejscem na PSU u dołu, to inna
bajka. A jak jest możliwość montowania "wentylem" do dołu to już całkiem
"miodnie".
Autor niestety nic nie napisał o "budzie".

naciąłem obudowę i wstawiłem z tyłu zasilacza taki duży
ale ACUTAKE chyba 12cm

Nie prościej było przykręcić go z tyłu, na zewnątrz obudowy?
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-11-11 11:43:49
Autor: rex
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

> obydwa lipne, nie bierz z takimi wentylatorami du ymi
> lepiej dwa mniejsze jeden z przodu, drugi z ty u

Do obudowy z zasilaczem montowanym u g ry - zgoda.

Moim zdaniem zasilacz z jednym dużym zasilaczem powinien być bardziej
cichy od tekiego z dwoma małymi.

Poza tym, chcę mieć taki właśnie zasilacz ze względu na usytueowanie
chłodzenia mostka północnego. Jest on chłodzony przy pomocy dwóch
radiatorów: jeden znajduje się na mostku, drugi usytuowany jest w
miejscu w którym stare płyty posiadały złącze LPT i wyrzuca ciepło na
zewnątrz obudowy. Oba radiatory połączone są ciepłowodem. I właśnie ze
względu na ten drugi radiator, dobrze jak zasilacz posiada wentylator
u dołu - wówczas wyrzuca ciepłe powietrze z otoczenia radiatora.

> mam taki jak te, grza o si piero sko
> przecie to nie ma jak odprowadza ciep a

Faktycznie nie jest to rewelacyjne rozwi zanie je li zasilacz ma by
montowany u g ry obudowy i nie mamy adnej dodatkowej wentylacji.
Je li jednak mamy obudow z przewidzianym miejscem na PSU u do u, to inna
bajka. A jak jest mo liwo montowania "wentylem" do do u to ju ca kiem
"miodnie".wy
Autor niestety nic nie napisa o "budzie".

"Budę" posiadam tradycyjną, tzn. zasilacz znajduje się u góry obudowy.
Mam w obudowie dodatktowy wiatrak 12 cm, ale nigdy go nie podłączałem
bo nie było takiej potrzeby. Mój komputer w stanie IDLE (gdy nic nie
robi) i podczas prac biurowych (do tego głównie go wykorzystuję)
pobiera ok. 70 W. Jest to na tyle mało, że cała obudowa do tej pory
była wentylowana tylko wiatrakiem w zasilaczu i to wystarczało. Dzięki
temu mój pecet jest względnie cichy. Najgłośniejszym jego elementem
jest dysk twardy.

rex

Data: 2010-11-11 23:03:30
Autor: Michal Lukasik
Dnia 11.11.2010, rex napisał(a):

[...]

W takim razie abstrahując od mocy i marki, zwróć uwagę czy obudowa
zasilacza ma kratkę tylko z tyłu czy dokoła. Jeśli to drugie to IMO
średnio to będzie działało bez dodatkowej wentylacji.

"Budę" posiadam tradycyjną, tzn. zasilacz znajduje się u góry obudowy.
Mam w obudowie dodatktowy wiatrak 12 cm, ale nigdy go nie podłączałem
bo nie było takiej potrzeby.

Gdzie? Z tyłu? U góry?
Jeśli w budzie zrobi się gorąco najcichszy zasilacz zacznie wyć. Często
nie obejdzie się bez wspomagania.

http://tech.icrontic.com/articles/pc_airflow_heat_cooling_guide

[...]

Mam w budzie 4 wentyle i dysk jest nadal najgłośniejszy (no czasem napęd
optyczny mu dorówna, ale bardzo rzadko).
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2010-11-11 20:40:52
Autor: zlotowinfo
Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?
w sumie teraz tak zrobiłem, bo 500 mi sie zjarała
gdzie faktycznie wciąłem się do środka obudowy zasilacza

teraz tylko wyciąłem te blachę z otworami
i przykręciłem na zewnątrz, poprostu nie chciało mi się

Data: 2010-11-11 20:42:15
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości news:1d69lgquzrh9u$.dlgsmutas.org...
Dnia 10.11.2010, zlotowinfo napisał(a):

obydwa lipne, nie bierz z takimi wentylatorami dużymi
lepiej dwa mniejsze jeden z przodu, drugi z tyłu

Do obudowy z zasilaczem montowanym u góry - zgoda.

masz taką przykladowa obudowe do tego typu zasilacza?

Data: 2010-11-11 22:42:10
Autor: Michal Lukasik
Dnia 11.11.2010, zlotowinfo napisał(a):

masz taką przykladowa obudowe do tego typu zasilacza?

Pytasz o taką z miejscem na PSU u dolu?
Jest tego trochę. Sam szukałem prostolinijnej, czarnej. Wybierałem
pomiędzy (posortowane kolejno jak mi się podobały):
http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTgyMw==
http://uk.thermaltake.eu/product_info.aspx?PARENT_CID=C_00001434&id=C_00001435&name=Element+T&ov=n&ovid=
http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTEzMQ==
http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6564&category_id=19
http://www.xigmatek.com/product.php?productid=24
http://www.coolermaster.com/product.php?category_id=19&product_id=3927
Jedne drogie inne mniej. ;D
W końcu od około roku mam CoolerMaster Gladiator 600, trochę przez
przypadek, trafiłem promocję za pół ceny. IMO to dobry wybór jeśli ktoś
nie ma za dużych gratów typu długie karty graficzne - solidny kawałek
blachy. Polecam. BTW - wcześniej miałem Antec Dragon (Chieftec robił
bardzo podobną jak nie taką samą) stąd pewna sympatia do ich produktów.
--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?