Jaki cross do 2k zł ?

Data: 2011-07-03 22:22:46
Autor: Shooter
Jaki cross do 2k zł ?
Hej

Stanąłem przed wyborem nowego roweru. Jako, że jeżdżę głownie po asfaltach i tylko czasem po jakiś ścieżkach/szutrówkach zdecydowałem się na rower crossowy, maksymalnie chciałbym wydać ok 2000zł. Moja wiedza o sprzęcie jest mizerna więc liczę na waszą pomoc :)
Po wstępnej selekcji wybrałem 2 rowerki:
1. Unibike Viper GTS http://www.unibike.pl/vipergts.html
2. Author Stratos http://www.author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/stratos

Ewentualnie może być coś innego - czekam na propozycje.
Na korzyść Authora przemawia tylko 13kg wagi (Viper to 14,6kg) - na czym tyle zaoszczędzili?

Druga sprawa to wielkość ramy, mam 190 wzrostu i długość nogi 90cm.
Stosując przelicznik 90*0,66 dostaję ramę 23 cale co wydaje mi się dziwnie dużą wielkością, sprzedawca w sklepie sugerował mi rozmiar 21 cali, co o tym myślicie?

--
Shooter

Data: 2011-07-03 21:37:03
Autor: Ignacy
Jaki cross do 2k zł ?
Shooter <brak@maila.pl>  Jeżeli wybór z tych dwóch to wyłącznie Viper.
  Ignac --

Data: 2011-07-03 23:50:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki cross do 2k zł ? [ot]
Ignacy, Sun, 3 Jul 2011 21:37:03 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Shooter <brak@maila.pl>  Jeżeli wybór z tych dwóch to wyłącznie Viper.

Niech żyje czytanie ze zrozumieniem!

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-07-04 05:56:07
Autor: Majak
Jaki cross do 2k zł ? [ot]

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:16058ac7gfk3d.dlgpedaluje.ile.moze...
Ignacy, Sun, 3 Jul 2011 21:37:03 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:

Shooter <brak@maila.pl>

 Jeżeli wybór z tych dwóch to wyłącznie Viper.

Niech żyje czytanie ze zrozumieniem!

Albo cytowanie nie pod tym postem co trzeba , albo przyganiał kocioł garnkowi.
No chyba , ze za dużo czegoś na frasunek , w takim razie przepraszam.
Uwaga jak najbardziej słuszna.
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2011-07-04 00:07:56
Autor: Shooter
Jaki cross do 2k zł ?
W dniu 2011-07-03 23:37,  Ignacy pisze:
Shooter<brak@maila.pl>

  Jeżeli wybór z tych dwóch to wyłącznie Viper.

  Ignac

Te dwa to tylko propozycje, na pewno jest kilka innych wartych uwagi, o których ja nie wiem ;)

--
Shooter

Data: 2011-07-04 14:04:53
Autor: Ignacy
Jaki cross do 2k zł ?
Shooter <brak@maila.pl> napisał(a):
Te dwa to tylko propozycje, na pewno jest kilka innych wartych uwagi, o których ja nie wiem ;)

  ...a co skłoniło Cię do wyboru akurat tych dwóch po selekcji.

  Ignac

Data: 2011-07-03 23:14:22
Autor: Yogi\(n\)
Jaki cross do 2k zł ?

Użytkownik "Shooter" <brak@maila.pl> napisał w wiadomości news:iuqj6r$r0o$1newsread1.aster.pl...
[...]

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/84/Kellys.Axis.red.yellow/
Mam taki od kilku lat, wyjątkowo wytrzymały.
--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-07-03 23:27:09
Autor: Titus Atomicus
Jaki cross do 2k zł ?
In article <4e10dbc6$0$2492$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Yogi\(n\)" <yogi_n@tlen.pl> wrote:

> [...]

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/84/Kellys.Axis.red.yellow/
Mam taki od kilku lat, wyjątkowo wytrzymały.

Ale to nie jest Author albo Unibike?
TA

Data: 2011-07-04 05:52:19
Autor: Majak
Jaki cross do 2k zł ?

"Yogi\(n\)" <yogi_n@tlen.pl> wrote:

> [...]

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/84/Kellys.Axis.red.yellow/
Mam taki od kilku lat, wyjątkowo wytrzymały.

Ale jest to Kelly.
A oryginalny tekst to: "Ewentualnie może być coś innego - czekam na propozycje"
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2011-07-04 12:43:01
Autor: Titus Atomicus
Jaki cross do 2k zł ?
In article <4e1138f1$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Majak" <dent@o2.pl> wrote:

> [...]

Ale jest to Kelly.
A oryginalny tekst to: "Ewentualnie może być coś innego - czekam na propozycje"

A, fakt. Nie doczytalem.
Ale ja glosuje na Unibika, tak czy siak.
:-)
TA

Data: 2011-07-05 12:26:12
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki cross do 2k zł ?

 "Majak" <dent@o2.pl> wrote:

> A oryginalny tekst to: "Ewentualnie może być coś innego - czekam na > propozycje"

A, fakt. Nie doczytalem.
Ale ja glosuje na Unibika, tak czy siak.
:-)

Litości ;)
--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze, raz na motorze :D

Data: 2011-07-03 23:43:46
Autor: biodarek
Jaki cross do 2k zł ?
W dniu 03.07.2011 22:22, Shooter pisze:
[...]

Author nie ma podpórki oraz ma cieńsze (lżejsze opony). Do tego w katalogu nie jest podane przy jakim rozmiarze jest te 13kg. Zapewne 16". Mam rower złożony na podobnej ramie - Airline i z osprzętem Deore waży 13kg. Rama 20" przy wzroście 182cm.

I Unibike i Author to dobre rowery i któregokolwiek nie wybierzesz - będziesz zadowolony. Na korzyść Vipera przemawia chyba trochę lepszy osprzęt. Do tego, jeszcze nie spotkałem nikogo niezadowolonego z Vipera lub Zethosa - a kilku widziałem.

[...]

Myślę, że 21", ale najlepiej się przymierzyć.

--
biodarek

Data: 2011-07-04 11:18:36
Autor: Ryszard Mikke
Jaki cross do 2k zł ?
[...]

Troche zalezy od firmy. Ja mam 193cm i jezdze na 21", ale akurat te ramy (GF
Genesis 2) maja krotka rure podsiodlowa i sa stosunkowo dlugie. I GF nie robi
wiekszego rozmiaru. A juz jak sie przymierzalem do Gianta, to zdecydowanie 23"
bardziej pasowalo.

Z drugiej strony - zawsze mozesz rame "powiekszyc", dajac dluzsza sztyce i
mostek, a "zmniejszyc" bedzie ciezko.

Z tych rowerow, co pokazales, Viper ma klasyczna rowna rame, wiec raczej 23",
natomiast Author 21" moze Ci podpasowac.

Zawsze najlepiej jest sie przymierzyc...

A do porad sprzedawcy nalezy podchodzic ze szczypta soli, bo zdarza sie, ze
jak rama 21" jest w sklepie, a 23" nie ma, to ta 21" cudownie zaczyna pasowac
i dwumetrowym chlopom...

rmikke

Data: 2011-07-04 20:56:19
Autor: biodarek
Jaki cross do 2k zł ?
W dniu 04.07.2011 13:18, Ryszard Mikke pisze:
Z tych rowerow, co pokazales, Viper ma klasyczna rowna rame, wiec raczej 23",
natomiast Author 21" moze Ci podpasowac.

Author ma ramy 20" i 22". W rozmiarze 21" jest Viper. Ale zaraz okaże się, że nie jest już nigdzie dostępny. Przechodziłem to. Dzwonienie po całej Polsce i przejażdżka samochodem po ostatnią sztukę.

I tak, wybiera się długo ten najlepszy rower, a potem następuje konfrontacja z rozmiarami i dostępnością. W końcu idzie się do sklepu i kupuje się rower, który najbardziej się podoba i jest.

--
biodarek

Data: 2011-07-04 22:56:48
Autor: Shooter
Jaki cross do 2k zł ?
W dniu 2011-07-04 20:56, biodarek pisze:

Author ma ramy 20" i 22". W rozmiarze 21" jest Viper. Ale zaraz okaże
się, że nie jest już nigdzie dostępny. Przechodziłem to. Dzwonienie po
całej Polsce i przejażdżka samochodem po ostatnią sztukę.

Akurat Viper 21" jest dostępny w sklepie niedaleko mnie, tylko iść i mierzyć :)

--
Shooter

Data: 2011-07-04 18:23:03
Autor: Inead
Jaki cross do 2k zł ?

"Shooter" <brak@maila.pl> wrote in message news:iuqj6r$r0o$1newsread1.aster.pl...
[...]

Nie odczujesz róźnicy półtora kilo. zobacz Meridę Crossway 300V. Mnie się bardzo spodobał.

Data: 2011-07-04 18:28:24
Autor: CeZ__134
Jaki cross do 2k zł ?

Nie rozumiem idei rowerow typu coss..
Ni to rower miejski, ni jakis pizdorower niewiadomego przeznaczenia.
Z nazwy `cross` wynikaloby ze to rower w teren, wszystko poza asfaltami, a oponki takie prawie jak w szosowkach
Ani zabrac go do lasu ani.... (?)

pozdr

CeZ__134

Data: 2011-07-04 22:59:25
Autor: Shooter
Jaki cross do 2k zďż˝ ?
W dniu 2011-07-04 18:28, CeZ__134 pisze:
[...]

Jak dla mnie cross jest właśnie najbardziej uniwersalnym rowerem, oponki można założyć 1,6 cala więc to żadne "prawie jak w szosówce".
Ja nie rozumiem ludzi, którzy kupują wypasione górale a potem jeżdżą nimi tylko po mieście, chodnikach i asfaltach...

--
Shooter

Data: 2011-07-04 20:35:32
Autor: Wojtek Sobociński
Jaki cross do 2k zł ?

Np. taki: http://tinyurl.com/3qd27cz
albo taki: http://tinyurl.com/6l9ueyx

[...]

Rozmiar L może da radę, trzeba pójść i zmierzyć.

Data: 2011-07-07 09:52:10
Autor: Wuyo
Jaki cross do 2k zł ?
Zeszłoroczny A6 Level. Jak dołozysz stówkę albo dwie to rowerek z
zeszłorocznej kolekcji (cena ok 2600-2700) możesz już mieć. Właśnie sobie
ostrze zęby na coś takiego Wprawdzie amorek XTC (a nie Rock Shox), ale
podobno można go nieźle tunningować no i za tą cenę?

Pozdro, M.

Jaki cross do 2k zł ?