Jaki czujnik do alarmu do motocykla?

Data: 2009-11-24 11:01:11
Autor: fimek
Jaki czujnik do alarmu do motocykla?
Czołem,

Ja zrobiłem kiedyś, daaaawno temu takie coś. Czujnikiem była membranka  piezo
z dolutowanym na skraju kawalkiem sprezynki. Dalej tranzystor w ukladzie  wspolnego
emitera ale w konfiguracji takiej, zeby toto pobieralo bardzo malo pradu
i kawalek elektroniki - same bramki zadnych procesorow.

Wszystko działało dobrze i było bardzo czułe - ale nie za bardzo.. Spokojnie
dało się wyregulować stosownie do potrzeb. Ja ten patent polecam.

MOżna jeszcze próbować z wykorzystaniem prędkościomierza, jeśli jest  mechaniczny.
Wystarczy hallotron w pobliżu magnesu, który jest w desce rozdzielczej.

Ew. mozna uzyc akcelerometru. Sa takie z interfejsem cyfrowym, do komorek.  Kosztuje to
ze 2 dolary, ma slaba rozdzielczosc (do pomiarow) ale do detekcji  przesuniecia
odchylenia nadaje sie na pewno. Ale potrzeba juz kawalek procesora do  interpretacji
wynikow.

Ja bym tak kombinował. Na poczatek raczej membranka.

Pozdro,
--
Fimek

Jaki czujnik do alarmu do motocykla?