Jaki czujnik dymu/gazu?

Data: 2014-11-05 10:51:20
Autor: Zocha
Jaki czujnik dymu/gazu?
Chciałabym kupić jakiś niedrogi czujnik ostrzegający
sygnałem dźwiękowym w przypadku pojawienia się
w mieszkaniu dymu i/lub gazu. Mogłoby to być jedno
urządzenie lub dwa oddzielne.
Mieszkanie nie jest duże, a w domu nikt nie pali
papierosów, więc urządzenie włączałoby się tylko
w przypadku dymu związanego z pożarem.
Zależałoby mi, żeby tego nie trzeba było instalować
na suficie, ale wystarczyło przyssać gdzieś wysoko,
np. wysoko na szafie.
Czy ktoś mógłby polecić takie urządzenie lub urządzenia,
niezawodne, a przy tym niezbyt drogie? Najlepiej takie,
które sam sprawdził.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2014-11-05 20:59:18
Autor: BQB
Jaki czujnik dymu/gazu?
W dniu 2014-11-05 o 10:51, Zocha pisze:
[...]

Czujnik dymu - osobny umieszczony wysoko, czujnik tlenku węgla - osobny umieszczony nisko. Są co prawda urządzenia dwa w jednym, ale będzie działać tylko jedna funkcja jednocześnie, gdyż nie umieścisz go jednocześnie nisko i wysoko :P

Data: 2014-11-05 21:39:37
Autor: Zocha
Jaki czujnik dymu/gazu?

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:545a8198$0$12624$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie pytałam o czujnik tlenku węgla, tylko o czujnik dumy i/lub czujnik
gazu. Nie mam pieców, więc czujnik tlenku węgla nie jest mi potrzebny.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2014-11-05 22:56:10
Autor: JK
Jaki czujnik dymu/gazu?
W dniu 2014-11-05 20:59, BQB pisze:
[...]

Po czym wnosisz Watsonie?

JK

Data: 2014-11-05 23:01:15
Autor: dsw
Jaki czujnik dymu/gazu?
W dniu środa, 5 listopada 2014 22:56:45 UTC+1 użytkownik JK napisał:
W dniu 2014-11-05 20:59, BQB pisze:

> czujnik tlenku węgla - osobny
> umieszczony nisko.

Po czym wnosisz Watsonie?

JK

tlenek-dwutlenek - hukers? :)

Data: 2014-11-06 13:14:01
Autor: Zocha
Jaki czujnik dymu/gazu?
tlenek-dwutlenek - hukers?
:)

Czy możemy skoncentrować się na sprawie czujników dymu i gazu?
Jak już pisałam, czujnik tlenku węgla nie jest mi potrzebny.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2014-11-06 21:58:13
Autor: JK
Jaki czujnik dymu/gazu?
W dniu 2014-11-06 13:14, Zocha pisze:
tlenek-dwutlenek - hukers?
:)

Czy możemy skoncentrować się na sprawie czujników dymu i gazu?
Jak już pisałam, czujnik tlenku węgla nie jest mi potrzebny.

Pozdrawiam
Zocha

Droga Zocho.
Po pierwsze, czujnik tlenku węgla jest ci potrzebny, tylko, że na razie jeszcze tego nie wiesz.
Po drugie, tlenek węgla to gaz.
Po trzecie, możemy się skoncentrować albo i nie. Nie ty o tym decydujesz.

JK

Data: 2014-11-07 17:13:40
Autor: Qrczak
Jaki czujnik dymu/gazu?
Dnia 2014-11-06 21:58, obywatel JK uprzejmie donosi:

I nam Zocha strzeli focha.
Ha ha.

Data: 2014-11-07 17:23:52
Autor: Jawi
Jaki czujnik dymu/gazu?
W dniu 2014-11-07 17:13, Qrczak pisze:

I nam Zocha strzeli focha.
Ha ha.
może i ucieknie, ale w odróżnieniu do koguta potrafi korzystać z grup dyskusyjnych

Data: 2014-11-07 17:34:44
Autor: Qrczak
Jaki czujnik dymu/gazu?
Dnia 2014-11-07 17:23, obywatel Jawi uprzejmie donosi:

Szacun.
Pokłon.
Po pas.
Pas.

Data: 2014-11-07 18:56:27
Autor: Irokez
Jaki czujnik dymu/gazu?
W dniu 2014-11-06 o 13:14, Zocha pisze:
tlenek-dwutlenek - hukers?
:)

Czy możemy skoncentrować się na sprawie czujników dymu i gazu?
Jak już pisałam, czujnik tlenku węgla nie jest mi potrzebny.

Pozdrawiam
Zocha

To napisz może w takim razie czego. Bo gazów jest dużo.
Jeśli chodzi o te najczęściej montowane w mieszkaniach to:
- tlenku węgla - montaż na wysokości głowy
- gaz ziemny - lżejszy od powietrza, czujka wysoko
- gaz propan-butan z butli - cięższy od powietrza, czujka przy podłodze.
- dymu - czujka na suficie

Dobre czujki robi Kidde.

--
Irokez

Data: 2014-11-07 19:03:24
Autor: Zocha
Jaki czujnik dymu/gazu?
[...]

Chodzi o gaz, który może się ulatniać z płyty gazowej
(takiej do gotowania) lub w budynku zanim do mieszkań
dotrze.
Zobaczę co produkuje Kidde. Dzięki.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2014-11-09 00:09:33
Autor: dsw
Jaki czujnik dymu/gazu?
W dniu piątek, 7 listopada 2014 19:03:18 UTC+1 użytkownik Zocha napisał:
> To napisz może w takim razie czego. Bo gazów jest dużo.

Chodzi o gaz, który może się ulatniać z płyty gazowej
(takiej do gotowania) lub w budynku zanim do mieszkań
dotrze.

to teraz jeszcze trzeba znaleźć rozwiązanie jakim gazem grzejesz płytę gazową. Gz-50 czy butelkowanym?

Data: 2014-11-09 11:54:36
Autor: Zocha
Jaki czujnik dymu/gazu?
to teraz jeszcze trzeba znaleźć rozwiązanie jakim gazem
grzejesz płytę gazową. Gz-50 czy butelkowanym?
Nie wiem czy to jest Gz-50, ale na pewno nie butelkowany.
Używam gazu powszechnie dostarczanego do setek tysięcy
mieszkań w tym kraju.
Natomiast co do dymu, to chodzi mi o dym, który mógłby
świadczyć o zaczynającym się pożarze, np w nocy.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2014-11-09 22:20:54
Autor: BQB
Jaki czujnik dymu/gazu?
W dniu 2014-11-07 o 18:56, Irokez pisze:
[...]

Mi się zawsze wydawało, że na wysokości śpiącej osoby na łóżku - nisko.

Data: 2014-11-10 07:04:46
Autor: Irokez
Jaki czujnik dymu/gazu?
W dniu 2014-11-09 o 22:20, BQB pisze:
[...]

Jeden diabeł, CO ani się nie pcha specjalnie na górę ani do dołu.

--
Irokez

Data: 2014-11-06 16:01:43
Autor: kogutek444
Jaki czujnik dymu/gazu?
W dniu środa, 5 listopada 2014 10:51:21 UTC+1 użytkownik Zocha napisał:
[...]

Niezawodne to takie które ma wiele lat i jeszcze działa. Mam taki czujnik dymu. Kupiony z 10 lat temu. Działa bo co jakiś czas sprawdzam go dmuchając na niego dymem z papierosa. Zainspirowany Twoim tematem sprawdziłem czy działa. Działa. Zużywa baterię 9V przez dwa lata. Sądzisz że jak podam jego nazwę to kupisz dzisiaj taki sam? A może zwyczajnie farta miałem że po dziesięciu latach działa?

Data: 2014-11-07 10:59:41
Autor: Zocha
Jaki czujnik dymu/gazu?
Widzę, że na tej grupie są sami "prawdziwi"
Polacy ... z kompleksami.
Jak komuś nie dokopią żeby samych siebie
przekonać jacy są ważny i mądrzy, to się źle
czują.
Ale nie krępujcie się. Do boju.
Cieszę się, że mogę Wam pomóc w leczeniu
polskich kompleksów.

Zocha

Data: 2014-11-12 03:26:35
Autor: Konspirator
Jaki czujnik dymu/gazu?
W dniu 2014-11-07 10:59, Zocha pisze:
[...]
polskich kompleksĂłw.

Tu nie chodzi o kompleksy. Jest tu naprawdę wielu fachowców.
Moim zdaniem nie potrzebujesz Ĺźadnego czujnika.
Dla świętego spokoju możesz kupić czujnik dymu, a gdzie go zamontować?
W swoim domu bym wiedział. Ale nie napisałaś czy chodzi Ci o pożar wzniecony w mieszkaniu czy np. piętro niżej. Dym generalnie idzie z ciepłym powietrzem w górę (najpierw), więc ja bym go montował tak na wysokości 3/4.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-12-31 01:44:17
Autor: jackare.pl
Jaki czujnik dymu/gazu?
Eura tech robi dobre czujniki dymu. Montuje się je na suficie lub przy suficie. Lepiej na suficie. Bateria 9v wystarcza na 2-3 lata. Mam kilka, używam od 6 lat

Robią też czujniki gazu ziemnego, ale nie używam. Czujnik gazu moim zdaniem nie jest potrzebny w normalnych warunkach. Gaz, jeśli się ulatnia unosi się w górę i jest usuwany przez wentylację. Ponadto gaz jest nawaniany i łatwo go wyczuć.

Pomimo tego co Ci się wydaje warto mieć czujnik czadu (tlenku wegla). umieszcza się go lekko ponad wysokością głowy. Czad jest niebezpieczny bo jest niewyczuwalny i obezwładnia lub uśmierca bez żadnych symptomów ostrzegawczych. Nawet jeżeli ty nie masz pieców to czujnik warto mieć zawsze gdy:
-masz gazowy ogrzewacz wody
-masz gazowy kocioł CO z otwartą komorą spalania
-Twoi sąsiedzi mają gazowe ogrzewacze wody, gazowe kotły CO lub piece
-Ty lub sąsiedzi mają kominek
Wbrew pozorom największe zagrożenie czadem może pochodzić właśnie od sąsiadów, nieszczelnych lub niesprawnych ciągów kominowych lub wentylacyjnych.

Ja używam czujek czadu Eura techu - taka zasilana z 230V wystarcza na 2 do 2,5 roku - potem zaczyna sama z siebie alarmować i trzeba ją wymienić. Mam też taką zasilaną baterią 9V. Na razie ma ponad rok i działa.
Pomimo tych wad czujek CO, używam ich bo mam pod domem ich punkt sprzedaży.

Piszę o tym z własnego doświadczenia zarówno zawodowego gdy przez kilka lat prowadziłem zakład instalacyjny jak i osobistego gdy kilka lat z rzędu lądowałem z rodziną na obserwacji w szpitalu zatruwany przez sąsiadów eksploatujących niesprawne kominy lub urządzenia.

Jaki czujnik dymu/gazu?