Jaki czytników do ebooków - kilka pytań

Data: 2013-02-28 22:23:31
Autor: Zebb
Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
Nie wiem czy to właściwa grupa ale nie wiem gdzie szukać pomocy.
Chce kupić jakiś czytnik do ebooków.
Trochę poczytałem i już wiem, że aby nie męczyły się oczy to nie może to być tablet ale coś oparte o e-papier.
Jest kilka technologii ale prym wiedzie technologia z amazonu.
Niby wybór prosty ale:
- podobno jest jakiś problem z importem Kindla do Polski (są wersje z reklamami, brak gwarancji albo długa realizacja etc.)
- jaka wersje wybrac (chodzi tylko o czytanie pdfow, epub etc.) classic, fire, paper....
- czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?
- czy moze byc problem z polskimi fontami?

A moze zamiast placic np. 400-500 pln kupic na alle jakiegos onyx-a (podobna ma program do czytania na glos iVONA) albo cos za 199 pln (chociaz to podobno ma slaba matryce)
Moze jest jakas strona www w Polsce albo zagranica gdzie sa testy, porady etc.

Data: 2013-02-28 16:51:35
Autor: rs
On Thu, 28 Feb 2013 22:23:31 +0100, "Zebb" <Paskalisar@wp.pl> wrote:

[...]

olej reklamy. one pokazuja sie jedynie w formie wygaszacza ekranu. co
ci za roznica, czy masz jakis obrazek z luwru czy reklame, skoro
trzymasz urzadzenie w teczce? ale ja za to, chetnie sie dowiem, o jakich ograniczeniach mowisz, i
jak ma sie amazon w Polsce? bo to mnie zywo interesuje.

- jaka wersje wybrac (chodzi tylko o czytanie pdfow, epub etc.) classic, fire, paper....

jesli masz zamiar czytac magazyny dwu, lub trzykolumnowe to male
kindle na e-ink nie dadza rady. zapomnij. mozesz sobie kupic duzego
DXa, ale to ciezkie i nadal drogie. podobnie sprawa sie ma, jesli masz
publikacje w ktorych jest duzo dokladnych rysunkow, grafow, schematow,
tabel itp. tylko DX albo jakis tablet czy kinle tabletobodobny.
pdfy, jesli nie bardzo formatowane ladnie sie daja konwertowac.
podobnie jak inne formaty.
- czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?

nawet jak nie czyta, to wszystko sie daje latwo konwertowac.
- czy moze byc problem z polskimi fontami?

nie spotkalem sie z takimi problemami.
A moze zamiast placic np. 400-500 pln kupic na alle jakiegos onyx-a (podobna ma program do czytania na glos iVONA) albo cos za 199 pln (chociaz to podobno ma slaba matryce)

kindle ma rowniez synteze glosu. nie chce mi sie teraz sprawdzac czy
tylko do pozycji z amazona czy w ogole do wszystkich.

Moze jest jakas strona www w Polsce albo zagranica gdzie sa testy, porady etc.

nie zawracaj sobie niczym innym glowy. jesli tylko amazon dziala
sprawnie w polsce, to nie ma sie czym wiecej interesowac. kazdy kindle
n e-inku jest dobry, ale kazda wersja lepsza od poprzedniej. wady: zapomnij o przegladaniu stron webowych. to jest zawracanie glowy
na tym urzadzeniu. mowie o wersjach e-ink. <rs>

Data: 2013-02-28 22:08:09
Autor: 2late
On 28/02/2013 9:51 PM, rs wrote:

- czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?
nawet jak nie czyta, to wszystko sie daje latwo konwertowac.

Epub trzeba przekonwertowac ale jest wiele latwych sposobow, o ile nie jest zabezpieczony, ale tez sie da. Mobi dziala bez problemu.

Ma synteze ale angielskiego tekstu.

Data: 2013-02-28 23:24:53
Autor: Przemek
Jaki czytników do ebooków - kilka pyt ań
Ma synteze ale angielskiego tekstu.

wbudowaną, można dograć Ivonę.
Przem

Data: 2013-03-02 17:47:19
Autor: rs
On 2/28/2013 5:24 PM, Przemek wrote:
Ma synteze ale angielskiego tekstu.

wbudowaną, można dograć Ivonę.
Przem

jestes tego pewien? masz jakis opis procedury?
btw. ile ona teraz kosztuje? <rs>

Data: 2013-03-03 00:39:45
Autor: Przemek
Jaki czytników do ebooków - kilka pyt ań
jestes tego pewien? masz jakis opis procedury?
btw. ile ona teraz kosztuje? <rs>

Jestem, bo sam to kiedyś robiłem.
Na kompie na którym teraz jestem nie mam archiwum, bo w efekcie wywaliłem tę funkcjonalność, ale działała normalnie. Bez kosztów.
Popatrz tu:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153107
Przem

Data: 2013-03-04 08:47:26
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki czytników do ebookó w - kilka pytań
Dnia 2013-03-02, o godz. 17:47:19
rs <no.address@no.spam.info> napisał(a):

> wbudowaną, można dograć Ivonę.
> Przem

jestes tego pewien? masz jakis opis procedury?

Można dograć po zrobieniu jailbreak-a. Zdrówko

Data: 2013-02-28 21:31:25
Autor: DooMiniK
On 28/02/2013 21:23, Zebb wrote:
Nie wiem czy to właściwa grupa ale nie wiem gdzie szukać pomocy.
[...]

Nie jest to właściwa grupa.
http://swiatczytnikow.pl/

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-02-28 22:44:47
Autor: Kubuś Puchatek
Dnia 28.02.2013 o 22:31 DooMiniK <bachus@bachus> napisał(a):

On 28/02/2013 21:23, Zebb wrote:
Nie wiem czy to właściwa grupa ale nie wiem gdzie szukać pomocy..
[...]

Nie jest to właściwa grupa.
http://swiatczytnikow.pl/

Lepiej tutaj: http://forum.eksiazki.org/eczytniki-f151/

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2013-02-28 23:23:20
Autor: Przemek
Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
Niby wybór prosty ale:
- podobno jest jakiś problem z importem Kindla do Polski (są wersje z
reklamami, brak gwarancji albo długa realizacja etc.)

Nie wszystkie modele amazon wysyła/wysyłał do PL, wersja z reklamami jest z reguły $50 tańsza, wyświetlanie reklam można wyłączyć jailbreakując kindla'

- jaka wersje wybrac (chodzi tylko o czytanie pdfow, epub etc.) classic,
fire, paper....

Jaka Ci bardziej potrzebna, lubisz dotykowe to K4, jak klawiaturę sprzętową, to 3, jak chcesz darmowe 3G na świecie to tę wersję, choć pełny dostęp na całym świecie jest tylko w wersji 3G keyboard, podobno ostatgnio ograniczyli do 50MB transfery na miesiąc, fire to jest tablet, a nie czytnik;

- czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?

Natywnym formatem kindla jest mobi.

- czy moze byc problem z polskimi fontami?

Pewnie i bywają, zależy od źródła, jeśli poprawne nie ma żadnego problemu z pliterkami.

A moze zamiast placic np. 400-500 pln kupic na alle jakiegos onyx-a
(podobna ma program do czytania na glos iVONA) albo cos za 199 pln
(chociaz to podobno ma slaba matryce)

Na kindla jest też Ivona, patrz jailbreake.

Moze jest jakas strona www w Polsce albo zagranica gdzie sa testy,
porady etc.

www.swiatczytnikow.pl
Przem

Data: 2013-03-01 07:46:38
Autor: daromar
Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
Dnia Thu, 28 Feb 2013 23:23:20 +0100, Przemek napisał(a):

Niby wybĂłr prosty ale:
[...]

Wersje z reklamami nie są wysyłane przez amazon poza USA i różnica w cenie wynosi 20 USD. Na allegro można trafić też na modele z reklamami.
Chociaż tutaj obawiałbym się pewnych problemów z gwarancją, jako że amazon
nie wysła tych modeli poza USA.
To prawie można obejść ale jest problematyczne:
http://www.ekundelek.pl/2012/04/kindle-special-offers-gwarancja-czyzby.html

Istotne jest to że wysyłke międzynarodową prowadzi amazon.com a nie amazony europejskie, no chyba że mieszkasz czy wyślesz na adres w danym kraju.

- jaka wersje wybrac (chodzi tylko o czytanie pdfow, epub etc.)
[...]

pdfy to nie jest najlepszy format ebookĂłw, w sumie to najgorszy z moĹźliwych.

- czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?

Natywnym formatem kindla jest mobi.

Natywnym formatem kindla jest mobi ale jak kupisz
kindla to pierwszy program ktĂłry instalujesz to Calibri i w tym momencie
praktycznie przestaje mieć znaczenie czy to epub czy mobi. Calibri zankomitą większość epubów bardzo dobrze kownertuje do mobi. Nie ma równiez problemów z konwersją wielu innych formatów, no z pdfami
zdarzają się problemy.

- czy moze byc problem z polskimi fontami?

Pewnie i bywają, zależy od źródła, jeśli poprawne nie ma żadnego
problemu z pliterkami.

Takie problemy najczęściej są właśnie z pdfami, kindle umie odczytać pdfy bezpośrednio ale wtedy najczęściej sa za małe litery, a przy konwersji najczęściej bywają problemy z polskimi literami.

A moze zamiast placic np. 400-500 pln kupic na alle jakiegos onyx-a
(podobna ma program do czytania na glos iVONA) albo cos za 199 pln
(chociaz to podobno ma slaba matryce)

Na kindla jest teĹź Ivona, patrz jailbreake.

Moze jest jakas strona www w Polsce albo zagranica gdzie sa testy,
porady etc.

www.swiatczytnikow.pl Przem

www.swiatczynikow.pl i dział kupno kindle albo możesz zacząć od porównania
http://swiatczytnikow.pl/porownanie-wersji-amazon-kindle-classic-touch-
keyboard-i-paperwhite/
i potem opisy poszczególnych modeli. Zreszta na tej stronie są też opisy innych czytników nie tylko kindla.

Ktoś wspominał o Kindlu DX czyli jedynym kindlu o ekrania 9,7 cala więc może się przydać informacja że amazon wycofał ten model ze sprzedaży.
Tutaj zostaje tylko zakup poza amazonem. Ważne jest też że to był znacznie wcześniejszy model bez wifi i aktualizacje ustały już dawno temu.

--
daromar

Data: 2013-03-01 09:37:48
Autor: Przemek
[...]

I wtedy polecam program:
http://www.pdftoepub.com/
analizuje pdf'a i pozwala na definicję własnej tablicy konwersji dla każdego znaku wykrytego w pdf. Rok temu przez miesiąc rozdawali go za darmo.
Jedyna wada, wysypuje sie jak uzyjesz w meta tagach pliterek, do przeĹźycia.
Przem

Data: 2013-03-01 12:22:28
Autor: daromar
Dnia Fri, 01 Mar 2013 09:37:48 +0100, Przemek napisał(a):

[...]

Znam ten program ale to tylko potwierdza że konwersja pdfów jest uciążliwa
i są formaty znacznie lepiej się do ebooków nadające.
Tworzenie własnej tablicy konwersji i sprawdzanie czy program prawidłowo rozpoznał pliterki, tak działa ale wygodne to nie jest.
Pdfów używa się w ostateczności jak już nie ma innego wyjścia. Najlepiej jest gdy sie okaże że w pdfie jest jakiś skan :)

--
daromar

Data: 2013-03-01 13:31:50
Autor: Przemek
Jaki czytników do ebooków - kilka pyt ań
Znam ten program ale to tylko potwierdza że konwersja pdfów jest uciążliwa
i są formaty znacznie lepiej się do ebooków nadające.

Nigdy nie napisałem, że tak nie jest. Podałem go jako przykład tego, że w razie co można.

Tworzenie własnej tablicy konwersji i sprawdzanie czy program prawidłowo
rozpoznał pliterki, tak działa ale wygodne to nie jest.

Jw.

Pdfów używa się w ostateczności jak już nie ma innego wyjścia.
Najlepiej jest gdy sie okaże że w pdfie jest jakiś skan :)

No bo w sumie e-readery nie są do przeglądania pdfów.
Przem

Data: 2013-03-01 08:38:03
Autor: Chris
Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
Zebb nabazgrał(a):

- podobno jest jakiś problem z importem Kindla do Polski (są wersje z reklamami, brak gwarancji albo długa realizacja etc.)

Wszystkie leżą na magazynie więc nie wiem jaki problem z dostępnością ??

CZYTNIK E-BOOK KINDLE 4 WiFi
CZYTNIK E-BOOK KINDLE 5 WiFi bez reklam
CZYTNIK E-BOOK KINDLE 4 TOUCH 3G
KINDLE KEYBOARD 3G NOWOŚĆ
CZYTNIK E-BOOK KINDLE 3G
CZYTNIK E-BOOK KINDLE FIRE LCD
CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE
CZYTNIK E-BOOK KINDLE FIRE HD
CZYTNIK E-BOOK KINDLE FIRE HD 8,7"  <-- - Tylko tego nie ma na stanie.

gwarancja do pobrania na stronie http://www.kindle-24.pl/webpage/regulamin.html

Data: 2013-03-01 09:24:42
Autor: Zebb
Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
wielkie dzieki za linki i informacje.
Po analizie sklaniam sie jednak to zwyklego tabletu 10 cali.
Wiem, wiem ... ze to nie to samo co e-ink. Takie zycie :-(
Bede czytal glownie pdfy i 7 calowy kindle bylby (podobno) b. kiepski do takich publikacji.

Data: 2013-03-01 09:59:28
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-03-01 09:24, Użytkownik Zebb napisał:
[...]

Jeśli te PDFy to popularne skany z popularnych gazet to faktycznie
tylko tablet i to minimum 10 cali. Jeśli to tylko goły tekst bez
zdjęć, obrazków, map czy tabelek z danymi to 7 calowy wystarczy.

Pozdrawiam

Data: 2013-03-01 09:29:01
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki czytników do ebookó w - kilka pytań
Dnia 2013-02-28, o godz. 22:23:31
"Zebb" <Paskalisar@wp.pl> napisał(a):

Nie wiem czy to właściwa grupa ale nie wiem gdzie szukać pomocy.
Chce kupić jakiś czytnik do ebooków.
Trochę poczytałem i już wiem, że aby nie męczyły się oczy to nie może
to być tablet ale coś oparte o e-papier.

To akurat nie jest prawda. Główną zaletą e-ink jest mały pobór prądu.
Wadą - duża bezwładność. Dlatego nadaje się głównie do wyświetlania
treści statycznych. Natomiast co do zmęczenia to nie zauważyłem różnicy
między Kindle a kilkoma tabletami. Zresztą sam Amazon "poszedł" w
tablety oferując Kindle Fire.

[...]

Zero problemów. Kupujesz w Amazonie, płacisz kartą i po 48h masz
czytnik w reku. Przećwiczone kilka razy. Gwarancja obowiązuje. Cena
wersji międzynarodowej jest niestety wyższa niż dla USA i ZTCP to nie
ma możliwości zamówienia najtańszej wersji z reklamami. Ogólnie - zero
problemów z zakupem. Na tym żerują sprzedawcy na Allegro - jak ktoś u
nich kupi to kupują kartą, dostają w 48h i wysyłają naiwnemu samemu
kasując prowizję.
- jaka wersje wybrac (chodzi tylko o czytanie pdfow, epub etc.)
classic, fire, paper....

Obejrzyj specyfikacje i dostosuj do swoich potrzeb. Zwróć też uwagę że
jeśli PDF-y są kolorowe to e-ink odpada.

- czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?

Obsługuje. I wersje e-ink i tablety.

- czy moze byc problem z polskimi fontami?

Nie. Można też spolszczyć system w wersji e-ink.

A moze zamiast placic np. 400-500 pln kupic na alle jakiegos onyx-a
(podobna ma program do czytania na glos iVONA) albo cos za 199 pln
(chociaz to podobno ma slaba matryce)

Wpierw zdecyduj się dokładnie co chcesz. Czytnik to w zasadzie
urządzenie jednofunkcyjne - do czytania. Inne zastosowanie (net, mp3
etc.) są trochę koślawe. Tablet ma szerokie zastosowania a czytanie w
czytniku e-booków jest tylko jednym z zastosowań. Tabletom z Androidem
czy iOS można zainstalować aplikację Kindle-a i masz funkcjonalnośc
sklepu Amazona na tablecie bez ich urządzenia. Mi np. od ~roku najlepiej czyta się na iPad-zie 2 choć miałem tez
Kindle Keyboard 3G i kilka innych tabletów. A czytam bardzo dużo,
stosuję tez tablet jako miejsce składowania dokumentacji. Zaletą w
porównaniu do Kindle-a jest kolor.

Moze jest jakas strona www w Polsce albo zagranica gdzie sa testy,
porady etc.

Use Google Luke.

Zdrówko

Data: 2013-03-01 11:38:00
Autor: m
On 01.03.2013 09:29, Maciek Babcia Dobosz wrote:
> [...]

Wadą - duża bezwładność. Dlatego nadaje się głównie do wyświetlania
treści statycznych. Natomiast co do zmęczenia to nie zauważyłem różnicy

Również w słoneczny dzień na zewnątrz (np. na plaży)?

p. m.

Data: 2013-03-01 12:09:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki czytników do ebookó w - kilka pytań
Dnia 2013-03-01, o godz. 11:38:00
m <mvoicem@gmail.com> napisał(a):

> [...]
> zauważyłem różnicy między Kindle a kilkoma tabletami.

Również w słoneczny dzień na zewnątrz (np. na plaży)?

A w ciemności? Ja zdecydowanie więcej czytam np. w łóżku gdzie
oświetlenie nie jest za dobre jak zona zaśnie niż w pełnym słońcu na
plaży. Argument o tym że e-ink jest wyraźniejszy w pełnym słońcu
pojawia się regularnie. Tyle że takie użytkowanie telefonu czy tabletu
to raczej margines a nie norma.

Zdrówko

Data: 2013-03-01 14:30:15
Autor: m
On 01.03.2013 12:09, Maciek Babcia Dobosz wrote:
[...]

U Ciebie margines u inych norma. To tłumaczy dlaczego nie zauważyłeś różnicy.

Śmiem jenak twierdzić, że dla tych którzy czytają bardziej w dzień niż w nocy, czytanie z e-inku będzie znacznie wygodniejsze i mniej obciążające dla oczu niż z LCD, zwłaszcza błyszczącego.

Np. przy błyszczącej matrycy czy to laptopa czy to tabletu, w lecie do godz 15 nie da się u mnie w salonie czytać, bo jest dobrze nasłoneczniony. Owszem, można starac się zasłonić okna, ale to paranoja żeby zaciemniać po to żeby sobie poczytać.

p. m.

Data: 2013-03-01 14:52:11
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki czytników do ebookó w - kilka pytań
Dnia 2013-03-01, o godz. 14:30:15
m <mvoicem@gmail.com> napisał(a):

U Ciebie margines u inych norma. To tłumaczy dlaczego nie zauważyłeś różnicy.

No to tak "z ręką na sercu" zastanów się ile razy w ciągu ostatniego
roku czytałeś  książki na czytniku w pełnym słońcu. Mi też kiedyś ten
argument wydawał się ważny. Przy czytniku czy telefonie. Po czym po
głębszym zastanowieniu się i popytaniu wśród różnych ludzi okazało się
że to są jednostkowe przypadki. Tak naprawdę to w czasie urlopu na
plaży i może ze 2-3 razy poza urlopem. Zdecydowanie częściej to łóżko,
utobus/pociąg. Pracę pomijam - bo to różnie.

Jak pisałem: czytam dużo i w różnych warunkach.

Śmiem jenak twierdzić, że dla tych którzy czytają bardziej w dzień
niż w nocy, czytanie z e-inku będzie znacznie wygodniejsze i mniej
obciążające dla oczu niż z LCD, zwłaszcza błyszczącego.

Czytam od kilkunastu lat na różnych urządzeniach mobilnych. Nie ma
różnicy w wygodzie. E-ink wygrywa tylko ebnergooszczędnością ale to z
kolei powoduje ograniczenie się właściwie do funkcji czytania. Nawet gdy
czytnik czyta Ci e-booka to już ten prąd całkiem mocno ssie.
[...]

A teraz odpowiedz sobie ile razy czytasz w lecie, w salonie przed
15-tą? Naprawdę jest to większość czasu w którym używasz czytnik? E-ink nei jest zły. Ale wcale nie jest rewelacyjny i najlepszy do
czytania. Jak dla mnie ma za dużo ograniczeń by nie zastąpić go czym
innym.

Zdrówko

Data: 2013-03-01 15:43:00
Autor: m
Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
On 01.03.2013 14:52, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2013-03-01, o godz. 14:30:15
[...]

Jeżeli chodzi o czytanie - nie wyszedłem jeszcze z analogowego getta :)

Przez analogię do matrycy laptopa sądzę jednak, że słońce choćby minimalne musi przeszkadzać strasznie. Przetrenowałem z laptopem w domu (rzeczony salon), w ogrodzie, w parku, w poczekalni (jak raz od południa okna). I to nie są jednostkowe przypadki w ciągu ostatnich kilku lat.

Dlatego sądzę że teza jakoby nie było różnicy dla oczu - jest odważna.

[...]

Ja cały czas tylko do oczu się odnoszę.

[...]

W salonie przed 15tą, czytam (papierowo) często, nie tylko w lecie.

E-ink nei jest zły. Ale wcale nie jest rewelacyjny i najlepszy do
czytania.

A czy my nie o czytaniu właśnie? :)

Data: 2013-03-01 16:03:23
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki czytników do ebookó w - kilka pytań
Dnia 2013-03-01, o godz. 15:43:00
[...]

No właśnie. Ty sądzisz. Ja używam intensywnie.

> [...]
> z kolei powoduje ograniczenie się właściwie do funkcji czytania.
> Nawet gdy czytnik czyta Ci e-booka to już ten prąd całkiem mocno

I jak pisałeś - sadzisz. Wiesz - ja okulary noszę ~40 lat i regularnie
jestem u okulisty. I od kilkunastu lat żadnych zmian. Tylko jedna wada
- ale to akurat stała i wrodzona choć rzadko spotyakan.

W salonie przed 15tą, czytam (papierowo) często, nie tylko w lecie.

Pożycz jakiś porządny tablet - z lepszym ekranem niż coś z Biedronki -
i sprawdź. Zdziwisz się

> E-ink nei jest zły. Ale wcale nie jest rewelacyjny i najlepszy do
> czytania.

A czy my nie o czytaniu właśnie? :)

O czytaniu. PDF-ów między innymi. A tu urządzenia na e-ink-u niewiele
niestety potrafią zaoferować.

Zdrówko

Data: 2013-03-02 16:58:06
Autor: Jawi
[...]

he
to widać każdy ma inne preferencje.
Ja używam najczęściej na kanapie otoczony oknami i w słońcu. Kindle jest tu idealny. To samo w pociągu czy autobusie.
Dla mnie to było najważniejsze kryterium akurat.

Data: 2013-03-01 12:40:29
Autor: daromar
Dnia Fri, 01 Mar 2013 09:29:01 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

[...]

Jest prawdą, różnica jest i to duża. Tablety mają po prostu inny typ ekranu i z e-inka czyta się lepiej. Minusem jest że nadaje się jak zauważyłeś do treści statycznych. Kolejne minusy to na razie jest tylko w odcieniach szarości oraz musisz mieć światło zewnętrzne jak przy normalnej książce. Na tablecie po prostu czytasz co innego i inaczej, a przynajmniej ja tak robię. Tablet jest dobry do pdfów z dużą ilością ilustracji najlepiej kolorowych i z tym żaden czytnik sobie nie poradzi. Znowu zwykły tekst najlepiej bez wykresów czy zdjęć lepiej i wygodniej czyta się z czytnika. Nie wspominając o czasie działania na baterii.

[...]

- czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?

Obsługuje. I wersje e-ink i tablety.

Nie osbługuje. Czytniki obsługują tylko mobi, epuby trzeba konwertować  na mobi np. przez program Calibre. Kindle Fire czyli tablet obsługuje oczywiście wszystko zaleĹźnie od aplikacji, więc i coś do epubĂłw się znajdzie.

--
daromar

Data: 2013-03-01 14:21:40
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki czytników do ebookó w - kilka pytań
Dnia 2013-03-01, o godz. 12:40:29
daromar <d@mail.com> napisał(a):

Jest prawdą, różnica jest i to duża. Tablety mają po prostu inny typ ekranu i z e-inka czyta się lepiej. Minusem jest że nadaje się jak

Powiem Ci tak: Mój pierwszy handheld na którym czytałem e-booki to był
Apple Newton Message Pad 120. Od tego czasu przez moje ręce przewinęło
się kilkanaście różnych urządzeń na których czytałem. W tym także 2
modele Kindle-a z e-ink. I akurat z Kindle-a zrezygnowałem świadomie.
Dlatego że przy słabym oświetleniu ciężko się z niego czyta. Wieć
"czyta się lepiej" to pojęcie bardzo subiektywne.

[...]

Właśnie - Ty to robisz. Ja czytam akurat sporo i głównie są to pliki
epub/mobi. PDF-y to głownie dokumentacja i zeskanowane starocie - np.
dokumenty z archiwum.

[...]

Znów - Tobie lepiej się czyta. Czas działania na baterii to sprawa tak
naprawdę pomijalna. Ładuję iPada 1-2 razy w tygodniu wykorzystując go
nie tylko do czytania. Ułomnością czytników e-ink jest to że są wąsko
specjalizowane. Plus w przypadku Kindle-a powolność interfejsu - o ile
przewijanie działa w miarę OK to np. wrzucenie i posortowanie na
katalogi kilkudziesięciu dokumentów to mordęgą. A dla mnie taka porcja
książek i drugie tyle PDF-ów z dokumentacją techniczną to norma.

Nie osbługuje. Czytniki obsługują tylko mobi, epuby trzeba
konwertować  na mobi np. przez program Calibre.

A - fakt. Zasugerowałem się Fire i zapomniałem że wersje e-ink wymagaja
konwersji.

Zdrówko

Data: 2013-03-01 13:55:41
Autor: daromar
Dnia Fri, 01 Mar 2013 14:21:40 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

[...]

Więc masz dość specyficzny profil użytkowania. Zeskanowane rzeczy nie nadają się do czytnika zbyt dobrze, dokumentację techniczną też "czyta" się zupełnie inaczej niż książkę czy gazetę.

[...]

Nie zawsze pomijalna jak się wyjeżdza gdzieś na 2 tygodnie to już przestaje być pomijalna, albo czekając kilka godzin na samolot/autobus/
cokolwiek.
Tablet się wyładowuje po prostu znacznie szybciej. Powolność interfejsu w książce? Nie czytam tak szybko Ĺźeby to stanowiło problem. Wychodzi Ĺźe ty nie czytasz a pracujesz nad tym tekstem, wtedy faktycznie czytnik nie jest najlepszym rozwiązaniem.  Kilkadziesiąt dokumentĂłw teĹź da się ogarnąć w kindlu, są kolekcje, do Calibre jest wtyczka Ĺźeby tym zarządzać. No Pdfy to jest zły format i faktycznie do tego tablet jest najwygodniejszy, szczegĂłlnie jak zawierają wykresy, zdjęcia czy grafiki o skanach juĹź nie wspomnę.

Nie osbługuje. Czytniki obsługują tylko mobi, epuby trzeba konwertować na mobi np. przez program Calibre.

A - fakt. Zasugerowałem się Fire i zapomniałem że wersje e-ink wymagaja
konwersji.

ZdrĂłwko

zdrĂłwko :)
--
daromar

Data: 2013-03-01 15:04:19
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki czytników do ebookó w - kilka pytań
Dnia 2013-03-01, o godz. 13:55:41
daromar <d@mail.com> napisał(a):

Więc masz dość specyficzny profil użytkowania. Zeskanowane rzeczy nie nadają się do czytnika zbyt dobrze, dokumentację techniczną też
"czyta" się zupełnie inaczej niż książkę czy gazetę.

Widzisz - twórca wątku pytał między innymi o PDF-y. A te mogą mieć
najróżniejszą zawartość. Jak pisałem - mam sporo dokumentacji
technicznej do urządzeń. Dodatkowo np. wiele elektronicznych wydań
prasy to nie tekst tylko obrazy stron wrzucone do PDF-a. Czytnik
Kindle-a niestety kiepsko sobie z tym radzi. Szczerze powiem że już
dość mam sytuacji gdy musze zastanawiać się jak skonwertować jakiś
dokument żeby mój czytnik go poprawnie wyświetlił. Tu niestety Amazon
daje ciała.

Nie zawsze pomijalna jak się wyjeżdza gdzieś na 2 tygodnie to już przestaje być pomijalna, albo czekając kilka godzin na
samolot/autobus/ cokolwiek.

Wiem - zawsze pada argument że nie ma gdzie naładować
telefonu/tabletu/czytnika. Tylko że od wielu lat jakoś nei mam z tym
problemu a podróżuję całkiem sporo. I te kilka/kilkanaście godzin
działania urządzenia spokojnie starczają. Miejsca gdzie przez 2
tygodnie nie będę miał dostępu do jakiegoś prądu to wędrówki górskie.
tyle że wtedy raczej nie czytam.

Tablet się wyładowuje po prostu znacznie szybciej. Powolność
interfejsu w książce? Nie czytam tak szybko żeby to stanowiło
problem. Wychodzi że ty nie czytasz a pracujesz nad tym tekstem,
wtedy faktycznie czytnik nie jest najlepszym rozwiązaniem.

To wrzuc do Kindle-a powiedzmy 50 dokumentów a następnie posortuj je do
katalogów np. z nazwami autorów by był jaki-taki porządek. Zrobisz to
poniżej pół godziny? ;-)

 Kilkadziesiąt dokumentów też da się ogarnąć w kindlu, są kolekcje,
do Calibre jest wtyczka żeby tym zarządzać. No Pdfy to jest zły
format i faktycznie do tego tablet jest najwygodniejszy, szczególnie
jak zawierają wykresy, zdjęcia czy grafiki o skanach już nie wspomnę.

Nie tylko. Jeśli coś wyszukujesz w tekście to czytnik jest wolniejszy.
jelsi np. potrzebuję słownika do tego to tez jest mało ciekawe.

Ja Kindlem byłem tez początkowo zafascynowany. Ale jak potestowałem,
pomyślałem to szybko zdałem sobie sprawę z jego ograniczeń. Kindle jest
fajny do czytania wydawnictw zakupionych w Amazonie. To sklep jest siłą
tego urządzenia. Podobnie jak iTunes w przypadku urządzeń Apple-a. Sam
czytnik jest przeciętny.

Zdrówko

Data: 2013-03-01 14:49:37
Autor: daromar
Dnia Fri, 01 Mar 2013 15:04:19 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

[...]

Zgadzam się z tym. Pisałem już że PDF to nie jest dobry format do czytnika. To czy to wina kindla czy pdfa to trudno osądzić bo żadna strona nie jest bez winy. Z pdfami są problemy ze znakami, są problemy z dopasowaniem do innej wielkości strony. To jest format jednokierunkowy. Jak coś zrobisz żle to nie poprawiasz pdfa tylko robisz go jeszcze raz.
Jak już masz gotowy plik to możesz go odczytać i to tylko w takiej postaci.
Znowu czytnik ma problemy z pdfami bo po pierwsze ma ekran tylko w odcieniach szarości, i też tam nie ma wielordzeniowych procesorów o szybkościach mierzonych w GHz, tego do tekstu po prostu nie potrzeba.

[...]

tyle Ĺźe wtedy raczej nie czytam.

Jak czasami podróżuje na lekko, gdzie każda dodatkowa ładowarka każdy dodatkowy kabelek to problem, ciężar i coś o czym trzeba pamiętać. Więc ten czas pracy liczony w tygodniach czy miesiącach bywa przydatny.
Nie jest to główny argument ale to kolejny plus.

[...]

Jeżeli są wpisani autorzy to jest kwestia posortować po autorach i przypisać do kolekcji
http://swiatczytnikow.pl/kindle-collections-jak-zarzadzac-kolekcjami-przy-
pomocy-calibre/
to jest kwestia minut jak nie sekund, no na pewno nie pół godziny.
Nie używam bo nie mam takich ilości książek żebym nie mógł nad nimi zaponować ręcznie.

[...]

No ale to nie jest czytanie a praca z tekstem.Jak szukasz jakiegoś jednego słowa to kindle wystarcza, jak robisz tego więcej dłużej to przydaje się coś szybszego.
Do wyświetlenia tekstu nie trzeba potężnego sprzętu, ale przeszukiwanie to już coś bardziej pracochłonnego.

[...]

Na początku faktycznie sila kindla byl sklep, ale w 2012 pojawiło się tyle ksiągarni z ebookami w Polsce że to naprawdę zaczyna mieć sens. Kindle jest w zupełności wystarczający do tego do czego został stworzony czyli do czytania książek.
Nie ma wodotrysków ale i nie ma dyskwalifikujących go wad a to co ma robić robi bardzo dobrze. To jest tylko czytnik książek, nic więcej ale i nic mniej.
ZdrĂłwko

--
daromar

Data: 2013-03-01 16:16:23
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki czytników do ebookó w - kilka pytań
Dnia 2013-03-01, o godz. 14:49:37
daromar <d@mail.com> napisał(a):

[...]

Bez przesady. Chodzę po różnych górach od ponad 30-tu lat i kabelek do
ładowania przy wadze urządzenia to waga pomijalna.

[...]

O ile autorzy są wpisani. I to trzeba robić zewnętrznym softem,
komputer do tego mieć. Plus dla Calibre jak dla mnie jest taki że jest
pod Linuxa.
No ale to nie jest czytanie a praca z tekstem.Jak szukasz jakiegoś
jednego słowa to kindle wystarcza, jak robisz tego więcej dłużej to
przydaje się coś szybszego.

Nie - to nie jest praca z tekstem. To jest np. czytanie jakiegoś opisu
gdzie trafiają się rzadziej stosowane słowa. Albo trzeba sprawdzić
definicję jakiegoś elementu który w dokumentacji występuje. Czytnik
e-booĸwó tu się nie nadaje. Próbowałem i zrezygnowąłem.

Do wyświetlenia tekstu nie trzeba potężnego sprzętu, ale
przeszukiwanie to już coś bardziej pracochłonnego.

A często jak się czyta np. dokumentację jakiegoś urządzenia to
wyszukiwanie jest niezbędne.

[...]

Książek przygotowanych pod niego należy dodać. Dla mnie coś co nie
obsługuje PDF-ów w sposób zadowalający odpada. Ciekawe ze o wiele
słabsze urządzenia robiły to już lata temu a tu nadal jest problem. Ja
to rozumiem jako politykę firmy do popierania własnego formatu.
Niestety popularność kontenera jakim jest PDF powoduje ze takie
podejście przegrywa. Amazon to dostrzegł i stąd Kindle Fire odnoszący
spory sukces.

Nie ma wodotrysków ale i nie ma dyskwalifikujących go wad a to co ma
robić robi bardzo dobrze. To jest tylko czytnik książek, nic więcej
ale i nic mniej.

czytnik jednego z formatów książek.

Data: 2013-03-02 18:05:09
Autor: rs
[...]

dlaczego sie nie nadaje. jesli slowo jest w slowniku, to jego krotki opis masz w ulamku sekundy, dluzszy opis dodatkowy jeden klik.

Do wyświetlenia tekstu nie trzeba potężnego sprzętu, ale
przeszukiwanie to już coś bardziej pracochłonnego.
A często jak się czyta np. dokumentację jakiegoś urządzenia to
wyszukiwanie jest niezbędne.

ale jaki jest z tym problem na kindlach?

[...]

zalezy o jakich ksiazkach w formacie pdf mowa. jesli to jest jakas beletrystyka, albo cokolwiek innego bez karkolomnego formatowania, to do konwersji nawet nie trzeba zaprzegac calibre, ale usmiechnac sie do amaznona i po 10-20 sek ksiazka jest w urzadzeniu. z formatowanymi jest juz gorzej, a z tymi z kresami i tabelami wrecz tragicznie. tu male kindle odpadaja. jednak ksiazka wydana na kindla nie jest niezbednym wymogiem, zeby to bylo w pelni funkcjonalne urzadzenie.
kindle fire i HD to zupelnie inne produkty, ktore uderzaja do odbiorcy o innych wymaganiach. maja tez na celu sprzedawac dodatkowo inne produkty.

Nie ma wodotrysków ale i nie ma dyskwalifikujących go wad a to co ma
robić robi bardzo dobrze. To jest tylko czytnik książek, nic więcej
ale i nic mniej.
czytnik jednego z formatów książek.

a ksiazka papierowa ile formatow ksiazki obsluguje?
to sadze jest jedne z glownych bledow w ocenie tego urzadzenia. kindle w swoich odslonach e-inkowych, ma byc rozszerzeniem doswiadczenia czytania zwyklej ksiazki papierowej. to nie ma byc konkurencja dla tabletow, ze wspomaganiem multimediow, o czym sie czesto zapomina w takich rozmowach. to jest ekwiwalent: ksiazka, plus slownik, plus sprawne wyszukiwanie i jak ktos sie uprze to zaznaczanie (reszta dodatkow to wersje experymentalne i chyba takimi pozostana). to wlasciwie wszystko. jesli dla kogos to za malo, to znajdzie wsparcie swoich wymagan w tabletach lub we wspomnianych kindlach fire i HD. <rs>

Data: 2013-03-01 17:08:41
Autor: Netx
W dniu 2013-02-28 22:23, Zebb pisze:
[...]

Polecam forum: http://forum.eksiazki.org/eczytniki-f151/
Ja przed zakupem wyczytałem że Kindle przesyła do Amazon różne informacje w tym listę książek jakie się ma na czytniku. Nie każdemu to odpowiada więc zdecydowałem się na Sony PRS-T1 + poprawki oprogramowania Morkl. Jednak po przeczytaniu kilku pozycji i tak wróciłem papierowych książek.

Data: 2013-03-02 16:03:58
Autor: Jawi
Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
W dniu 2013-02-28 22:23, Zebb pisze:> - podobno jest jakiś problem z importem Kindla do Polski (są wersje z
> reklamami, brak gwarancji albo długa realizacja etc.)
reklama to tylko wygaszacz w postaci obazka jak jest czytnik nieaktywny, zamiast tapety powiedzmy. Akurat sobie chwalę bo co jakiś czas inna. Nie ma żadnych reklam podczas czytania przeglądania. Czasami w spisie książek na dole mały pasek stoi z promocji książki np.
Tak więc reklamy nie przeszkadzają, a czasami dodają uroku :)

> - jaka wersje wybrac (chodzi tylko o czytanie pdfow, epub etc.) classic,
> fire, paper....
Żaden e-book nie wyświetla dobrze pdf. Przetestowany na 3 rożnych czytnikach. Zawsze jest problem ze skalowaniem. Najlepiej zainstalować Calibre i konwersja do formatu czytnikowego.
W przypadku kindla wersja classic jest dla mnie najlepsza. Klawiatura jest w praktyce (mojej) niepotrzebna, nie orbię notatek do książki w ilości do której by była potrzebna, a te sporadyczne notatki i oznaczenia tekstu to wystarczy kursorem.
Dotykowy ekran, nie wiem, ale mnie by wykończył ciągle brudny ekran.

> - czy to prawda, ze kindle nie obsluguje epub czy mobi?
Kindle obsługuje mobi, nie obsługuje epub. Konwersja przez Calibre łatwa i przyjemna.
Kindle ma to do siebie, że jak masz książkę, wysyłasz na specjalnego emiala przypisanego do czytnika, uruchamiasz wifi i książka pojawia się na czytniku. Jak jest format inny to automatycznie dokonuje się konwersja :) Jak chcesz od kogoś książkę, to prosisz prześlij mi na emiala takiego a, takiego i już. (dopisać go trzeba w koncie amazona żeby przyjmował z tego adresu)
Super sprawa. AKu około miesiąca przy codziennym niemal używaniu.
Kindle jest moim zdaniem rewelacyjny.

> - czy moze byc problem z polskimi fontami?
Żaden

Data: 2013-03-04 09:49:16
Autor: Marx
Jaki czytników do ebooków - kilka pytań
Zapoluj na promocje w mBanku - czytnik za darmo. Jak się nie spodoba - to sprzedasz
Marx

Jaki czytników do ebooków - kilka pytań