Jaki damper powietrzny?

Data: 2009-05-17 16:33:46
Autor: Rafał Muszczynko
Jaki damper powietrzny?
Witam.

Do tej pory miałem SID-a. Był świetny, ale chyba zajeździłem go na śmierć. Ma
wżery na tłoku, komora negatywna puszcza powietrze szybciej niż mógłbym je
pompować, pozytywna też gubi, ale wolniej. Raczej długo nie pojeździ. Zaczynam więc szukać czegoś nowego. Z racji na to, że SIDa lubiłem, myślę o
czymś powietrznym, możliwie zbliżonym wymiarami (ale z tym jakoś sobie jeszcze
poradzę). Zastosowanie to szosa, miasto i z rzadka XC, więc nie zależy mi na
gigantycznym skoku - raczej na wybieraniu dziur w jezdni i z rzadka
krawężnika. Chcę też, by można było go dobrze ustawić bez wymiany sprężyny
(poziomy mają inny rozkład mas, więc większość damperów będzie dla mnie za
sztywna) pod siebie - czasem dorzucam sakwy i wtedy dochodzi 20-30kg na tył.
Najlepiej też by był wytrzymały tak jak SID, który bez serwisu i praktycznie
bez czyszczenia przejeździł ze mną 3 lata.

Myślałem by wydać podobną ilość kasy, co kiedyś na SIDa, czyli około
300-350zł. Myślę raczej o nowym, niż używanym. Macie może jakieś pomysły - nie
jestem specem od damperów, a SIDa już raczej nie kupię. Stąd muszę szukać, a
kompletnie nie mam pomysłu co teraz chodzi na powietrze i co jest warte uwagi.

Data: 2009-05-17 20:32:22
Autor: kml
Jaki damper powietrzny?

Użytkownik "Rafał Muszczynko" <roweroraffi.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gupe9a$dtm$1inews.gazeta.pl...
Najlepiej też by był wytrzymały tak jak SID, który bez serwisu i praktycznie
bez czyszczenia przejeździł ze mną 3 lata.

0_0 no jak przez 3 lata z nim nic nie robiłeś to trochę kiepsko...

[...]

300 PLN za NOWEGO SIDa dałeś? Coś straaasznie mało mi się to wydaje no chyba, że to jakiś mikrus był :)

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-05-17 19:36:50
Autor: Rafał Muszczynko
Jaki damper powietrzny?
kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]
> bez czyszczenia przejeździł ze mną 3 lata.

0_0 no jak przez 3 lata z nim nic nie robiłeś to trochę kiepsko...

No swoje dostał. Zakładałem, że za 3 lata też będzie coś w cenie około 300zł.

Bawienie się w przeglądy dampera po 150zł uważam za nieopłacalne - przez 3
lata powinienem był zrobić mu ze 3 conajmniej (a pewnie i więcej, bo damper
jeździł codziennie, włącznie z zimą) - co by przekroczyło o 50% cenę dampera
przez ten czas jaki go używałem. I to nie biorąc pod uwagę kosztów związanych
z tym, ze nie mógłbym jeździć rowerem podczas wizyty dampera w serwisie.

300 PLN za NOWEGO SIDa dałeś? Coś straaasznie mało mi się to wydaje no chyba, że to jakiś mikrus był :)

Za pierwszego 270zł, za drugiego 300zł. Oba z damontażu z rowerów, bo ktoś
chciał inny damper kupując rower. Ale były nowe, względnie prawie nowe (może
po jakiejś jeździe testowej). W kazdym razie sprawne. A że mikrus, to się zgodzę - 155mm oczko-oczko, 115mm gdy był na maksa
ściśnięty, co daje 40mm skoku. Ale, jak wspominałem, nie skaczę z garaży,
220mm oczko-oczko mi nie potrzeba ;-)

Pozostaje jednak pytanie: coś w rozsądnej cenie dostanę teraz powietrznego? Na
allegro widzę właśnie jednego SIDa. Coś jeszcze porównywalnego jest na rynku,
na co warto zwrócić uwagę?

Data: 2009-05-17 21:33:18
Autor: pablo
Jaki damper powietrzny?
"Rafał Muszczynko" <roweroraffi.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Witam.

Do tej pory miałem SID-a. Był świetny, ale chyba zajeździłem go na
śmierć.

Polecam manitou radium - jezdze na tym czwarty sezon, z lenistwa tez nie serwisowalem do tej pory - i dziala :)
Ja kupilem za chyba 350zl nowy, jezdze maratony.
Damper posiada platforme, na asfalcie na pewno to pomaga.
Pozdr.,
pablo

--
Bicycle races are coming your way, so forget all your duties oh yeah!

Jaki damper powietrzny?