Data: 2011-06-16 22:12:07 | |
Autor: cbnet | |
Jaki do 55tys | |
Octavia to klasa wyższa średnia (C+), a pozostałe dwa to klasa
kompakt, czyli średnia (C). -- CB Użytkownik "emac" <emac@niedziala.to.pl> napisał w wiadomości news:itdgdk$uka$1news.onet.pl... nie wiem co brać, myślałem o: |
|
Data: 2011-06-16 23:18:09 | |
Autor: bratPit | |
Jaki do 55tys | |
nie wiem co brać, myślałem o: Octavia to klasa wyższa średnia (C+), a pozostałe dwa to klasa chyba coś pomieszałeś z klasami, kompakt to C, a średnia to D, a ten + dla Octavii to za co? za wielkość bagażnika? brat |
|
Data: 2011-06-17 00:53:00 | |
Autor: cbnet | |
Jaki do 55tys | |
Aaaaa tak, jak zwykle. ;)
Kompakty (C) to niższa klasa średnia. Klasa średnia to D. W każdym razie chodzi o to, że Octavia jest uznawana za auto innej klasy (D/C+) niż tamte 2 pozostałe (C). -- CB Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:itdrui$1mp$1inews.gazeta.pl... chyba coś pomieszałeś z klasami, kompakt to C, a średnia to D, |
|
Data: 2011-06-17 09:40:55 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Jaki do 55tys | |
a ten + dla Octavii to za co? za wielkość bagażnika? W każdym razie chodzi o to, że Octavia jest uznawana za auto nie no bez jaj, napompowany zewnętrznie Golf ma być klasą średnią? toż to jakiś marketingowy bełkot bo chyba nikt myślący w to nie uwierzy - wystarczy wsiąść (już nie mówiąc o przejechaniu się) do Octavii i porównać ją z Passatem, Accordem czy innym autem z tej klasy, bo z klasy średniej Octavia to najwyżej ma bagażnik, bo ani komfortu, ani przestrzeni wewnątrz, brat |
|
Data: 2011-06-17 22:43:00 | |
Autor: cbnet | |
Jaki do 55tys | |
Chyba trochÄ™ jednak przesadzasz.
Użytkownicy twierdzą coś zupełnie innego. Zresztą... .... jak ostatnio wymieniałem opony to podjechał gość Octavią TDI, prawie nówką, a ponieważ czekałem na swoją kolej, więc zagadnąłem go (w stylu "I jak się jeździ taką TDI Octavią?"). Co odpowiedział? - To już moja druga Octavia TDI... Notabene wyobrażam sobie twoją minę po tym jak przeczytasz co dalej powiedział ten kierowca... otóż oznajmił ni mniej ni więcej tylko to: - ... poprzednią zamieniłem na Passata... - Z salonu? - Tak, z salonu. - I co? - Sprzedałem. Dosyć szybko. itd... Wielu użytkowników Octavii jest fanami Octavii. Widziałem i znam takiego nie jednego i nie dwóch czy trzech. To jest fakt. A teraz możesz się dalej nadymać i śmiać... ;) robiąc dobrą minę do kiepskiej gry. -- CB Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:itf0e9$ruf$1inews.gazeta.pl... nie no bez jaj, napompowany zewnętrznie Golf ma być klasą średnią? |
|
Data: 2011-06-17 23:13:27 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Jaki do 55tys | |
Użytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisał w wiadomości news:itgecm$19rn$1news.mm.pl...
A teraz możesz się dalej nadymać i śmiać... ;) Zadowolenie klientów (w które akurat wierze, choć osobiście znam tylko jednego użytkownika octavii) to nie jest jednak argument za przynależnością auta do danego segmentu. Przyjęto, ze segment D zaczyna się od rozstawu osi 2700 i octavia sie nie łapie. Największym kompaktem (lub jednym z największych, bo czytałem o tym w 2007 czy 2008, więc być może pojawiło się coś większego) jest lancer - ma rozstaw osi 2635, octavia od 2575 do 2578, najdłuższa octavia to 4581, lancer jest 4 mm dłuższy. A lancer to zdecydowanie jeszcze kompakt, czyli klasa C. Cenowo lancer też wygrywa, bo najtańszy kosztuje poniżej 52 tys., a jest przy tym naprawdę nieźle wyposażony (choć nie wiem nic o promocjach czy zniżkach na octavie). O ile kogoś nie odstraszają ceny części w ASO (ale jest sporo zamienników,choć daleko mu do popularnej skody). -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg |
|
Data: 2011-06-18 01:17:03 | |
Autor: Tomek Glowka | |
Jaki do 55tys | |
On 17 Cze, 23:13, "Yogi\(n\)" <yog...@tlen.pl> wrote:
Zadowolenie klientów (w które akurat wierze, choć osobi¶cie znam tylkoI to ma wystarczyć? Zreszt±, cbnet wpierw "zakwalifikował" Octavię do czego¶ co nazwał C+ a nie do D, gdzie jak s±dzę widziałby raczej Passata. Wg tej domniemanej cenowo-wyposażeniowej kwalifikacji można by np. nazwać Superba przedstawicielem "klasy" D+. i octavia sie nie łapie.Nie łapie, ale wychodzi ponad zwykłe "C" na przykład poprzez obecno¶ć regulowanych nawiewów na tylne siedzenia lub możliwo¶ci± dobrania skrzyni automatycznej do prawie każdego silnika. Największym kompaktem (lub jednym zLancer jest nadmuchany, ale dla pasażerów niewiele z tego wynika. Przyjrzyj się lepiej parametrom nowej Lancii Delta. Co to za klasa wg Ciebie??? pozdrawiam, tomek |
|
Data: 2011-06-18 22:06:34 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Jaki do 55tys | |
Użytkownik "Tomek Glowka" <st1545@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4675b861-2d18-40ae-b31c-f931e3f71f74v5g2000vbm.googlegroups.com...
Lancer jest nadmuchany, ale dla pasażerów niewiele z tego wynika. Wynika więcej miejsca niż np. w i30 czy octavii - przed zakupem siedziałem i w jednym i w drugim, więc mam porównanie. Z tyłu w lancerze jest naprawdę przestronnie, z przodu zreszt± też. Przyjrzyj się lepiej parametrom nowej Lancii Delta. Co to za klasa wg Wg mnie jest już w klasie D, ze względu na rozstaw osi - 2700 mm. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg |
|
Data: 2011-06-20 22:42:25 | |
Autor: cbnet | |
Jaki do 55tys | |
Nie chodzi o to.
Octavia to klasa D ze względu na kubaturę przestrzeni pasażerskiej. http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_size_class http://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia Czyli auta klasy D to zarówno "zwykłe" duże kompakty (co¶ w rodzaju jakby klasy C+), jak i luksusowe auta kompaktowe (takie jak np BMW M3 z rozstawem osi 2568 mm). -- CB Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4dfd0541$0$2508$65785112news.neostrada.pl... Wg mnie jest już w klasie D, ze względu na rozstaw osi - 2700 mm. |
|
Data: 2011-06-20 00:42:40 | |
Autor: hamberg | |
Jaki do 55tys | |
Nie łapie, ale wychodzi ponad zwykłe "C" na przykład poprzez obecno¶ć chlopie nie rob sobie jaj... - te nawiewy to niby przepustka do wyzszej klasy? O ile to wydluza rozstaw osi? |
|
Data: 2011-06-20 11:07:13 | |
Autor: Tomek Glowka | |
Jaki do 55tys | |
On 20 Cze, 09:42, hamberg <radoslaw.gaw...@gmail.com> wrote:
> Nie łapie, ale wychodzi ponad zwykłe "C" na przykład poprzez obecno¶ćA co Wy z tym rozstawem? Nie mam ¶wieższego przykładu, ale chociażby Mazdy 323 i 626 miały pod koniec produkcji identyczny rozstaw osi. Uj±łbym to inaczej: w klasie ¶redniej s± auta dla singli / bezdzietnych. Jak rodzina się powiększa, to w necie pytaj± o co¶ większego. Wtedy pojawia się propozycja Octavii - i za to należy jej się ten plus (-; pozdrawiam, tomek |
|
Data: 2011-06-20 16:30:10 | |
Autor: hamberg | |
Jaki do 55tys | |
A co Wy z tym rozstawem? Nie mam ¶wieższego przykładu, ale chociażby rozstaw to najbardziej miarodajny wskaznik Mazdy 323 i 626 miały pod koniec produkcji identyczny rozstaw osi. znowu cos pomieszales - klasa srednia to segment D. Twierdzisz ze polecane jest auto klasy C komus ktos kto ma auto klasy D? TO co jest w necie polecane to kwestia "horyzontu" polecajacych - ja bym raczej zastanowil sie czy polecac octavie I rodzinie z malymi dziecmi - z tylu jak sie da fotelik dla dziecka to niestety bardzo ciasno jest _przy_tym_rozstawie_osi. |
|
Data: 2011-06-21 04:21:32 | |
Autor: Tomek Glowka | |
Jaki do 55tys | |
On 21 Cze, 01:30, hamberg <radoslaw.gaw...@gmail.com> wrote:
> A co Wy z tym rozstawem? [...] > Mazdy 323 i 626 miały pod koniec produkcji identyczny rozstaw osi.jak widać, może i jest miarodajny, ale nie może być jedynym. > Uj±łbym to inaczej: w klasie ¶redniej s± auta dla singli /Ojej, no to jak nazywasz segment C? "Kompakty"? Octavia nie jest wg mnie kompaktowa. Jest na to za duża i tyle. jaMówili¶my o Octavii II, to nie jest bez znaczenia pod tym względem. Wyja¶niam, dla zakończenia w±tku - nie uważam Octavii II za auto klasy Passata. To po prostu co¶ więcej niż zwykły kompakt (np. Golf). Dlatego podoba mi się okre¶lenie "C+" (w odróżnieniu od C premium, które oznacza co¶ zupełnie innego). pozdrawiam, tomek |
|
Data: 2011-06-22 13:13:51 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki do 55tys | |
Użytkownik "Tomek Glowka" <st1545@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:
> Uj±łbym to inaczej: w klasie ¶redniej s± auta dla singli / Ale ona jest mała, a duży ma tylko bagażnik i klapę silnika. |
|
Data: 2011-06-22 14:22:54 | |
Autor: Tomek Glowka | |
Jaki do 55tys | |
On 22 Cze, 13:13, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl>
wrote: Użytkownik "Tomek Glowka" <st1...@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Czytaj wolniej i uważniej. Nie jest kompaktowa, bo jest na to za duża. Za duża z zewn±trz; kokretnie: za długa. Octavia II jest 10cm dłuższa do Ceeda. Ceeda k o m b i. Auto "kompaktowe" ma oferować minimum komfortu w "kompaktowych" wymiarach. Wymiary Octavii daleko wykraczaj± ponad przyjęty standard. Wg mnie jest to _wada_ tego auta; dla innych - zaleta. Ale w każdym razie jest to fakt. To nie jest kompakt i tyle (-; a duży ma tylko bagażnik i klapę silnika.Jak widzisz, pomyliłe¶ się. Nie tylko to ma duże. Przy okazji (odnosz±c się do innego postu), przypomnij - która to wersja Megane miała taki sam rozstaw osi jak Ceed??? pozdrawiam, tomek |
|
Data: 2011-06-24 15:08:18 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki do 55tys | |
Użytkownik "Tomek Glowka" <st1545@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:a4e05719-c311-45af-8439-d37a63566e4bq15g2000yqk.googlegroups.com...
On 22 Cze, 13:13, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl> wrote: Użytkownik "Tomek Glowka" <st1...@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news: Wymiary zewnętrzne nie maj± dokładnie żadnego znaczenia. Octavia II jest 10cm dłuższa do Ceeda. Otóż to. I dlatego jest dużo mniejsza w ¶rodku, jako że w Ceedzie para nie poszła w gwizdek. Auto "kompaktowe" ma oferować minimum komfortu w "kompaktowych" Nie. Tylko jeden wymiar. Reszta jest po prostu typowa, albo nawet mała. I to ta reszta ma znaczenie, a już kluczowe ma rozstaw osi. W którym Octa wypada bladziutko od zawsze. Wg mnie jest to _wada_ tego auta; dla innych - zaleta. Ale w każdym Jest i to nieduży. a duży ma tylko bagażnik i klapę silnika. Nie pomyliłem się - długo¶ć nie ma znaczenia, a dospawanie kawałka blachy nie zmienia klasy auta. Chyba że t± blachę wspawać w jego ¶rodek, dzięki czemu uro¶nie czę¶ć pasażerska - wtedy i owszem. Przy okazji (odnosz±c się do innego postu), przypomnij - która to Megane II Grandtour. Przy czym chyba nie taki sam dokładnie, a bardzo podobny. |
|
Data: 2011-06-22 13:12:33 | |
Autor: Cavallino | |
Jaki do 55tys | |
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4dfbc371$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisał w wiadomości news:itgecm$19rn$1news.mm.pl... Moje Megane miało bodajże 2650, Ceed też ma coś w ten deseń. |