Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jaki do 55tys

Jaki do 55tys

Data: 2011-06-16 22:12:07
Autor: cbnet
Jaki do 55tys
Octavia to klasa wyższa średnia (C+), a pozostałe dwa to klasa
kompakt, czyli średnia (C).

--
CB


Użytkownik "emac" <emac@niedziala.to.pl> napisał w wiadomości news:itdgdk$uka$1news.onet.pl...

nie wiem co brać, myślałem o:
1) Kia Ceed
2) Octavia
3) Astra III

można prosić o pomoc?

Data: 2011-06-16 23:18:09
Autor: bratPit
Jaki do 55tys

nie wiem co brać, myślałem o:
1) Kia Ceed
2) Octavia
3) Astra III

można prosić o pomoc?


Octavia to klasa wyższa średnia (C+), a pozostałe dwa to klasa
kompakt, czyli średnia (C).

chyba coś pomieszałeś z klasami, kompakt to C, a średnia to D,
a ten + dla Octavii to za co? za wielkość bagażnika?

brat

Data: 2011-06-17 00:53:00
Autor: cbnet
Jaki do 55tys
Aaaaa tak, jak zwykle. ;)

Kompakty (C) to niższa klasa średnia.
Klasa średnia to D.

W kaĹĽdym razie chodzi o to, ĹĽe Octavia jest uznawana za auto
innej klasy (D/C+) niż tamte 2 pozostałe (C).

--
CB


Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości
news:itdrui$1mp$1inews.gazeta.pl...

chyba coś pomieszałeś z klasami, kompakt to C, a średnia to D,
a ten + dla Octavii to za co? za wielkość bagażnika?

Data: 2011-06-17 09:40:55
Autor: bratPit[pr]
Jaki do 55tys
a ten + dla Octavii to za co? za wielkość bagażnika?

W kaĹĽdym razie chodzi o to, ĹĽe Octavia jest uznawana za auto
innej klasy (D/C+) niż tamte 2 pozostałe (C).

nie no bez jaj, napompowany zewnętrznie Golf ma być klasą średnią?
toż to jakiś marketingowy bełkot bo chyba nikt myślący w to nie uwierzy - wystarczy wsiąść (już nie mówiąc o przejechaniu się) do Octavii i porównać ją z Passatem, Accordem czy innym autem z tej klasy, bo z klasy średniej Octavia to najwyżej ma bagażnik, bo ani komfortu, ani przestrzeni wewnątrz,

brat

Data: 2011-06-17 22:43:00
Autor: cbnet
Jaki do 55tys
Chyba trochÄ™ jednak przesadzasz.
Użytkownicy twierdzą coś zupełnie innego.
ZresztÄ…...


.... jak ostatnio wymieniałem opony to podjechał gość Octavią
TDI, prawie nówką, a ponieważ czekałem na swoją kolej,
więc zagadnąłem go (w stylu "I jak się jeździ taką TDI Octavią?").
Co odpowiedział?
- To juĹĽ moja druga Octavia TDI...

Notabene wyobraĹĽam sobie twojÄ… minÄ™ po tym jak przeczytasz
co dalej powiedział ten kierowca... otóż oznajmił ni mniej ni więcej
tylko to:

- ... poprzednią zamieniłem na Passata...
- Z salonu?
- Tak, z salonu.
- I co?
- Sprzedałem. Dosyć szybko.
itd...

Wielu uĹĽytkownikĂłw Octavii jest fanami Octavii.
Widziałem i znam takiego nie jednego i nie dwóch czy trzech.
To jest fakt.


A teraz możesz się dalej nadymać i śmiać... ;)
robiÄ…c dobrÄ… minÄ™ do kiepskiej gry.

--
CB


Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:itf0e9$ruf$1inews.gazeta.pl...

nie no bez jaj, napompowany zewnętrznie Golf ma być klasą średnią?
toż to jakiś marketingowy bełkot bo chyba nikt myślący w to nie uwierzy - wystarczy wsiąść (już nie mówiąc o przejechaniu się) do Octavii i porównać ją z Passatem, Accordem czy innym autem z tej klasy, bo z klasy średniej Octavia to najwyżej ma bagażnik, bo ani komfortu, ani przestrzeni wewnątrz,

Data: 2011-06-17 23:13:27
Autor: Yogi\(n\)
Jaki do 55tys
Użytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisał w wiadomości news:itgecm$19rn$1news.mm.pl...
A teraz możesz się dalej nadymać i śmiać... ;)
robiÄ…c dobrÄ… minÄ™ do kiepskiej gry.

Zadowolenie klientĂłw (w ktĂłre akurat wierze, choć osobiĹ›cie znam tylko jednego uĹĽytkownika octavii) to nie jest jednak argument za przynaleĹĽnoĹ›ciÄ… auta do danego segmentu. PrzyjÄ™to, ze segment D zaczyna siÄ™ od rozstawu osi 2700 i octavia sie nie Ĺ‚apie. NajwiÄ™kszym kompaktem (lub jednym z najwiÄ™kszych, bo czytaĹ‚em o tym w 2007 czy 2008, wiÄ™c być moĹĽe pojawiĹ‚o siÄ™ coĹ› wiÄ™kszego) jest lancer - ma rozstaw osi 2635, octavia od 2575  do 2578, najdĹ‚uĹĽsza octavia to 4581, lancer jest 4 mm dĹ‚uĹĽszy. A lancer to zdecydowanie jeszcze kompakt, czyli klasa C. Cenowo lancer teĹĽ wygrywa, bo najtaĹ„szy kosztuje poniĹĽej 52 tys., a jest przy tym naprawdÄ™ nieĹşle wyposaĹĽony (choć nie wiem nic o promocjach czy zniĹĽkach na octavie). O ile kogoĹ› nie odstraszajÄ… ceny części w ASO (ale jest sporo zamiennikĂłw,choć daleko mu do popularnej skody).


--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg
http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg

Data: 2011-06-18 01:17:03
Autor: Tomek Glowka
Jaki do 55tys
On 17 Cze, 23:13, "Yogi\(n\)" <yog...@tlen.pl> wrote:
Zadowolenie klientów (w które akurat wierze, choć osobi¶cie znam tylko
jednego użytkownika octavii) to nie jest jednak argument za przynależno¶ci±
auta do danego segmentu. Przyjęto, ze segment D zaczyna się od rozstawu osi
2700
I to ma wystarczyć?
Zreszt±, cbnet wpierw "zakwalifikował" Octavię do czego¶ co nazwał C+
a nie do D, gdzie jak s±dzę widziałby raczej Passata. Wg tej
domniemanej cenowo-wyposażeniowej kwalifikacji można by np. nazwać
Superba przedstawicielem "klasy" D+.
i octavia sie nie łapie.
Nie łapie, ale wychodzi ponad zwykłe "C" na przykład poprzez obecno¶ć
regulowanych nawiewów na tylne siedzenia lub możliwo¶ci± dobrania
skrzyni automatycznej do prawie każdego silnika.

Największym kompaktem (lub jednym z
największych, bo czytałem o tym w 2007 czy 2008, więc być może pojawiło się
co¶ większego) jest lancer - ma rozstaw osi 2635, octavia od 2575  do 2578,
najdłuższa octavia to 4581, lancer jest 4 mm dłuższy. A lancer to
zdecydowanie jeszcze kompakt, czyli klasa C.
Lancer jest nadmuchany, ale dla pasażerów niewiele z tego wynika.
Przyjrzyj się lepiej parametrom nowej Lancii Delta. Co to za klasa wg
Ciebie???
pozdrawiam, tomek

Data: 2011-06-18 22:06:34
Autor: Yogi\(n\)
Jaki do 55tys
Użytkownik "Tomek Glowka" <st1545@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4675b861-2d18-40ae-b31c-f931e3f71f74v5g2000vbm.googlegroups.com...
Lancer jest nadmuchany, ale dla pasażerów niewiele z tego wynika.

Wynika więcej miejsca niż np. w i30 czy octavii - przed zakupem siedziałem i w jednym i w drugim, więc mam porównanie. Z tyłu w lancerze jest naprawdę przestronnie, z przodu zreszt± też.

Przyjrzyj się lepiej parametrom nowej Lancii Delta. Co to za klasa wg
Ciebie???

Wg mnie jest już w klasie D, ze względu na rozstaw osi - 2700 mm.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg
http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg

Data: 2011-06-20 22:42:25
Autor: cbnet
Jaki do 55tys
Nie chodzi o to.
Octavia to klasa D ze względu na kubaturę przestrzeni pasażerskiej.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_size_class
http://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification
http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia

Czyli auta klasy D to zarówno "zwykłe" duże kompakty (co¶ w rodzaju
jakby klasy C+), jak i luksusowe auta kompaktowe (takie jak np BMW M3
z rozstawem osi 2568 mm).

--
CB


Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4dfd0541$0$2508$65785112news.neostrada.pl...

Wg mnie jest już w klasie D, ze względu na rozstaw osi - 2700 mm.

Data: 2011-06-20 00:42:40
Autor: hamberg
Jaki do 55tys
Nie łapie, ale wychodzi ponad zwykłe "C" na przykład poprzez obecno¶ć
regulowanych nawiewów na tylne siedzenia lub możliwo¶ci± dobrania
skrzyni automatycznej do prawie każdego silnika.

chlopie nie rob sobie jaj... - te nawiewy to niby przepustka do
wyzszej klasy? O ile to wydluza rozstaw osi?

Data: 2011-06-20 11:07:13
Autor: Tomek Glowka
Jaki do 55tys
On 20 Cze, 09:42, hamberg <radoslaw.gaw...@gmail.com> wrote:
> Nie łapie, ale wychodzi ponad zwykłe "C" na przykład poprzez obecno¶ć
> regulowanych nawiewów na tylne siedzenia lub możliwo¶ci± dobrania
> skrzyni automatycznej do prawie każdego silnika.
chlopie nie rob sobie jaj... - te nawiewy to niby przepustka do
wyzszej klasy? O ile to wydluza rozstaw osi?
A co Wy z tym rozstawem? Nie mam ¶wieższego przykładu, ale chociażby
Mazdy 323 i 626 miały pod koniec produkcji identyczny rozstaw osi.
Uj±łbym to inaczej: w klasie ¶redniej s± auta dla singli /
bezdzietnych. Jak rodzina się powiększa, to w necie pytaj± o co¶
większego. Wtedy pojawia się propozycja Octavii - i za to należy jej
się ten plus (-;
pozdrawiam, tomek

Data: 2011-06-20 16:30:10
Autor: hamberg
Jaki do 55tys
A co Wy z tym rozstawem? Nie mam ¶wieższego przykładu, ale chociażby

rozstaw to najbardziej miarodajny wskaznik

Mazdy 323 i 626 miały pod koniec produkcji identyczny rozstaw osi.
Uj±łbym to inaczej: w klasie ¶redniej s± auta dla singli /
bezdzietnych. Jak rodzina się powiększa, to w necie pytaj± o co¶
większego. Wtedy pojawia się propozycja Octavii - i za to należy jej
się ten plus (-;

znowu cos pomieszales - klasa srednia to segment D. Twierdzisz ze
polecane jest auto klasy C komus ktos kto ma auto klasy D?
TO co jest w necie polecane to kwestia "horyzontu" polecajacych - ja
bym raczej zastanowil sie czy polecac octavie I rodzinie z malymi
dziecmi - z tylu jak sie da fotelik dla dziecka to niestety bardzo
ciasno jest _przy_tym_rozstawie_osi.

Data: 2011-06-21 04:21:32
Autor: Tomek Glowka
Jaki do 55tys
On 21 Cze, 01:30, hamberg <radoslaw.gaw...@gmail.com> wrote:
> A co Wy z tym rozstawem? [...]
rozstaw to najbardziej miarodajny wskaznik

> Mazdy 323 i 626 miały pod koniec produkcji identyczny rozstaw osi.
jak widać, może i jest miarodajny, ale nie może być jedynym.

> Uj±łbym to inaczej: w klasie ¶redniej s± auta dla singli /
> bezdzietnych.
znowu cos pomieszales - klasa srednia to segment D.
Ojej, no to jak nazywasz segment C? "Kompakty"?
Octavia nie jest wg mnie kompaktowa. Jest na to za duża i tyle.

ja
bym raczej zastanowil sie czy polecac octavie I rodzinie z malymi
dziecmi - z tylu jak sie da fotelik dla dziecka to niestety bardzo
ciasno jest _przy_tym_rozstawie_osi.
Mówili¶my o Octavii II, to nie jest bez znaczenia pod tym względem.

Wyja¶niam, dla zakończenia w±tku - nie uważam Octavii II za auto klasy
Passata. To po prostu co¶ więcej niż zwykły kompakt (np. Golf).
Dlatego podoba mi się okre¶lenie "C+" (w odróżnieniu od C premium,
które oznacza co¶ zupełnie innego).
pozdrawiam, tomek

Data: 2011-06-22 13:13:51
Autor: Cavallino
Jaki do 55tys
Użytkownik "Tomek Glowka" <st1545@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:


> Uj±łbym to inaczej: w klasie ¶redniej s± auta dla singli /
> bezdzietnych.
znowu cos pomieszales - klasa srednia to segment D.
Ojej, no to jak nazywasz segment C? "Kompakty"?
Octavia nie jest wg mnie kompaktowa. Jest na to za duża i tyle.

Ale ona jest mała, a duży ma tylko bagażnik i klapę silnika.

Data: 2011-06-22 14:22:54
Autor: Tomek Glowka
Jaki do 55tys
On 22 Cze, 13:13, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl>
wrote:
Użytkownik "Tomek Glowka" <st1...@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:
> > Uj±łbym to inaczej: w klasie ¶redniej s± auta dla singli /
> > bezdzietnych.
> znowu cos pomieszales - klasa srednia to segment D.
>Ojej, no to jak nazywasz segment C? "Kompakty"?
>Octavia nie jest wg mnie kompaktowa. Jest na to za duża i tyle.
Ale ona jest mała
Czytaj wolniej i uważniej.
Nie jest kompaktowa, bo jest na to za duża. Za duża z zewn±trz;
kokretnie: za długa.
Octavia II jest 10cm dłuższa do Ceeda.
Ceeda  k o m b i.
Auto "kompaktowe" ma oferować minimum komfortu w "kompaktowych"
wymiarach. Wymiary Octavii daleko wykraczaj± ponad przyjęty standard.
Wg mnie jest to _wada_ tego auta; dla innych - zaleta. Ale w każdym
razie jest to fakt. To nie jest kompakt i tyle (-;

a duży ma tylko bagażnik i klapę silnika.
Jak widzisz, pomyliłe¶ się. Nie tylko to ma duże.
Przy okazji (odnosz±c się do innego postu), przypomnij - która to
wersja Megane miała taki sam rozstaw osi jak Ceed???
pozdrawiam, tomek

Data: 2011-06-24 15:08:18
Autor: Cavallino
Jaki do 55tys
Użytkownik "Tomek Glowka" <st1545@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:a4e05719-c311-45af-8439-d37a63566e4bq15g2000yqk.googlegroups.com...
On 22 Cze, 13:13, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl>
wrote:
Użytkownik "Tomek Glowka" <st1...@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:
> > Uj±łbym to inaczej: w klasie ¶redniej s± auta dla singli /
> > bezdzietnych.
> znowu cos pomieszales - klasa srednia to segment D.
>Ojej, no to jak nazywasz segment C? "Kompakty"?
>Octavia nie jest wg mnie kompaktowa. Jest na to za duża i tyle.
Ale ona jest mała
Czytaj wolniej i uważniej.
Nie jest kompaktowa, bo jest na to za duża. Za duża z zewn±trz;
kokretnie: za długa.

Wymiary zewnętrzne nie maj± dokładnie żadnego znaczenia.


Octavia II jest 10cm dłuższa do Ceeda.

Otóż to.
I dlatego jest dużo mniejsza w ¶rodku, jako że w Ceedzie para nie poszła w gwizdek.

Auto "kompaktowe" ma oferować minimum komfortu w "kompaktowych"
wymiarach. Wymiary Octavii daleko wykraczaj± ponad przyjęty standard.

Nie.
Tylko jeden wymiar.
Reszta jest po prostu typowa, albo nawet mała.
I to ta reszta ma znaczenie, a już kluczowe ma rozstaw osi.
W którym Octa wypada bladziutko od zawsze.


Wg mnie jest to _wada_ tego auta; dla innych - zaleta. Ale w każdym
razie jest to fakt. To nie jest kompakt i tyle (-;

Jest i to nieduży.

a duży ma tylko bagażnik i klapę silnika.
Jak widzisz, pomyliłe¶ się. Nie tylko to ma duże.

Nie pomyliłem się - długo¶ć nie ma znaczenia, a dospawanie kawałka blachy nie zmienia klasy auta.
Chyba że t± blachę wspawać w jego ¶rodek, dzięki czemu uro¶nie czę¶ć pasażerska - wtedy i owszem.


Przy okazji (odnosz±c się do innego postu), przypomnij - która to
wersja Megane miała taki sam rozstaw osi jak Ceed???

Megane II Grandtour.
Przy czym chyba nie taki sam dokładnie, a bardzo podobny.

Data: 2011-06-22 13:12:33
Autor: Cavallino
Jaki do 55tys
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4dfbc371$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "cbnet" <cbnet@nospam.pl> napisał w wiadomości news:itgecm$19rn$1news.mm.pl...
A teraz możesz się dalej nadymać i śmiać... ;)
robiÄ…c dobrÄ… minÄ™ do kiepskiej gry.

Zadowolenie klientów (w które akurat wierze, choć osobiście znam tylko jednego użytkownika octavii) to nie jest jednak argument za przynależnością auta do danego segmentu. Przyjęto, ze segment D zaczyna się od rozstawu osi 2700 i octavia sie nie łapie. Największym kompaktem (lub jednym z największych, bo czytałem o tym w 2007 czy 2008, więc być może pojawiło się coś większego) jest lancer - ma rozstaw osi 2635,

Moje Megane miało bodajże 2650, Ceed też ma coś w ten deseń.

Jaki do 55tys

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona