Jaki dostawczak...

Data: 2012-08-18 19:01:35
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Jaki dostawczak...
W dniu 2012-08-17 18:30, Pabl_o pisze:
witam

I stalo sie - rabneli mi Sprintera :(
Współczuję - mam nadzieję, że był ubezpieczony, a złodziejom łapki pourywa.

Stoje wlasnie przed wyborem nowego dostawczaka, jako, ze nie jestem
zwolennikiem nabijania kabzy salonom samochodowym celuje w uzywke do 3 lat.

Niestety co czlowiek to inna opinia, ciekawe jest to, ze wlascicielom
mercedesow trudno przyznac sie do tego, ze bywaja w serwisie i dowiaduje sie
o tym od ich znajomych :) a sami wlasciciele zachwalaja...
Wstyd, lub skleroza ;)

Jesli Boxer/Jumper/Ducato, to ktory silnik
Te auta są identyczne - powstają w tej samej fabryce.
Poza znaczkiem różnią się tylko silnikiem: 120KM - Fiat ma 2.3l Sofim-a, a Citroen i Peugeot 2.2l - Forda "PUMA".
Silnik 100KM to zawsze Ford, a 3.0l 160KM to zawsze Sofim.
Znaczek HDI/JTD - to marketing :)
Fordowski 2.2 to na zimno grzechotnik z malarią - głośny i się trzęsie - po rozgrzaniu znacznie lepiej. Dobrze dobrane przełożenia skrzyni 6 pozwalają na całkiem sympatyczną jazdę nawet "troszkę" przeładowanym autem.
Silnika 2.3 120KM nie znam, ale podobno jest grzeczniejszy.

Musi byc przynajmniej 2 x wysoki i ok 3,7 m dlugi na pace - 2 euro + 2
angielki
Miałem z kontenerem max szerokim i max wysokim na najdłuższej ramie - w sumie prawie 20m3 i silnik 120KM dawał radę - i na równinnej trasie przy spokojnej jeździe schodziłem w okolice 10l/100km (wg komputera).

Zdazylem sie dowiedziec, ze 2,2 HDI meczy sporo bolaczek, z kolei
wlasciciele dosc mlodych 2,2 HDI (poczatek 2011 r) jednak z duzymi
przebiegami  -100 tys twierdza, ze nic sie nie dzieje.
Mnie nic się nie działo - ale nie osiągnąłem zbyt dużego przebiegu.
Co do awaryjności - sporo usterek jest wynikiem indolencji i głupoty mechaników, którzy nie wiedzą co naprawdę robią.

> Kolejna opinia, to
taka, ze 3.0 HDI to bardzo dobry silnik ale pali wiecej o prawie 2 l/100 km,
wiec moze 2,3 Multijet?

--
                      Wojciech Smagowicz

Jaki dostawczak...