Jaki dysk EIDE?

Data: 2010-04-14 06:29:38
Autor: Ewa
Jaki dysk EIDE?
Witam!

Proszę o opinie wynikające z użytkowania
jaki dysk EIDE 500 GB warto kupić.
Na dysku będzie zainstalowany Win XP.
W komputerze pozostanie także stary dysk,
który będzie pełnił rolę archiwum.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-04-14 07:13:38
Autor: ***Einstein***
Jaki dysk EIDE?
Witaj
Napisz coś o sprzęcie. Jaka płyta główna, jaki zasilacz?

Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 11:15:15
Autor: kamil
Jaki dysk EIDE?

"***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> wrote in message news:hq3iu2$j57$1inews.gazeta.pl...
Witaj
Napisz coś o sprzęcie. Jaka płyta główna, jaki zasilacz?

Slusznie, zauwazylem ze Seagate'y lepiej dzialaja z zasilaczami corsair, a WD i Samsungi najlepiej z chiftecami.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-14 23:28:06
Autor: MAR
Jaki dysk EIDE?
W dniu 2010.04.14 12:15, kamil pisze:

Slusznie, zauwazylem ze Seagate'y lepiej dzialaja z zasilaczami corsair,
a WD i Samsungi najlepiej z chiftecami.

Ty sobie żartujesz, a mój zasilacz po podłączeniu dysku Seagate (sprawdzane na 2 róznych) cicho piszczy, a dysku WD - nie piszczy.

--
Mar

Data: 2010-04-15 00:35:38
Autor: Saiko Kila
Jaki dysk EIDE?
Proces MAR <marITYLKOMARabc@spox.org> zwrócił błąd:

[...]

A jak podłączysz jednocześnie dyski Seagate i WDC to piszczy czy nie
piszczy? Ja bym strzelał że nie piszczy, ale ciekaw jestem.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2010-04-15 20:21:28
Autor: Ewa
Jaki dysk EIDE?
[...]

Płyta główna to:
Intel 865PE Chipset Based
MSI 865PE Neo2 Series
MS-6728 (v1.X) ATX Mainboard
Version 1.1
G52-M6728X-K01

Nie wiem jaki jest zasilacz.
W komputerze jest już dotychczasowy dysk systemowy (80GB),
nagrywarka DVD , czytnik DVD i napęd dyskietek.

Ile W może zużywać EIDE 500 GB.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-04-15 20:55:19
Autor: Saiko Kila
Jaki dysk EIDE?
Proces Ewa <nie@wysylac.pl> zwrócił błąd:
[...]

Do 10 W, ale z linii 12 V to idzie, czyli najbardziej obciążonej. Na
pewno nie ma tam miejsca na dysk SATA? (wtedy  Samsunga Spinpointa
F3...) Ta płyta powinna mieć zdaje się 4xSATA, a wymieniasz tylko trzy
urządzenia które z SATA mogą potencjalnie korzystać (i coś mi się wydaje
że nie wszystkie z tego korzystają). Jeśli są tylko 2xSATA to ja bym
wyrzucił któregoś DVD. Bo dobrych dysków IDE to teraz już jak na
lekarstwo...

Data: 2010-04-15 21:03:42
Autor: Ewa
Jaki dysk EIDE?
[...]

Są tam 2 SATA, ale nigdy nie były używane. W zestawie nie ma kabelków
SATA. Można je oczywiście dokupić, ale ich brak może być symptomatyczny.
Dyski SATA są droższe. Komputer jest stary i nie należy zakładać jego
długiej pracy. Ten dysk jest niezbędny ze względu na brak miejsca na skany,
których spora ilość jest w tym samym czasie przetwarzana. Ponadto pozwoli
on na nową, czystą instalację systemu z ewentualną możliwością powrotu
do stanu poprzedniego gdyby okazało się to niezbędne, przynajmniej
w początkowym okresie używania nowego systemu.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-04-15 22:23:59
Autor: Saiko Kila
Jaki dysk EIDE?
[...]

Jeśli nie będzie długo używany to może nie warto szukać specjalnie
dobrego dysku. Chodzi o to że naprawdę ciężko teraz kupić dysk na ATA,
ja rzuciłem okiem do sklepu w którym się często zaopatruję - na kilkaset
dysków tylko z dziesięć jest na ATA w tym dwa 500GB. Osobiście żadnego
bym nie polecił, ale bardziej już WDC, bo desktopowe dyski firmy Hitachi
mnie przerażają. Czyli lepiej zobacz co będzie dostępne tam gdzie chcesz
kupić, a jak okaże się że masz jakikolwiek wybór to może zapytać jeszcze
raz, podając te konkretne dwa lub trzy dyski. Więcej obawiam się nie
będzie.

To ten dysk:
http://www.kupujemy.pl/wd5000aakb-cena-sklep.html

Jego odpowiednik SATA można znaleźć taniej:
http://www.kupujemy.pl/wd5000aaks-cena-sklep.html

Data: 2010-04-15 23:50:56
Autor: maX
Jaki dysk EIDE?

Użytkownik "Ewa" <nie@wysylac.pl> napisał w wiadomości news:4bc7630e$0$17094$65785112news.neostrada.pl...

Dyski SATA są droższe.

Są ZNACZNIE tańsze.

Data: 2010-04-15 23:51:35
Autor: WiesłaW
Jaki dysk EIDE?
Dnia 15-04-2010 o 22:03 Ewa napisała na pl.comp.pecet:

[...]

Dyski SATA są droższe? Cennik z pierwszego lepszego sklepu:
http://www.proline.pl/sklep.php?p=SAM+50+16+HD502HJ
http://www.proline.pl/sklep.php?p=WD+WD5000AAKB

Może ja czegoś nie rozumiem, ale co ma do rzeczy, że komputer stary?
Przecież nowszy dysk można z powodzeniem wykorzystać w nowym.
Uważam, że jeżeli jest taka możliwość - wygląda na to, że płyta posiada
zintegrowany kontroler SATA - należy to wykorzystać, a nie pakować się
w przestarzałą technologię. Kupić odpowiednie kabelki i jechać :)
PS Co znaczy zdanie "ich brak może być symptomatyczny"?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-04-16 10:26:36
Autor: WiesłaW
Jaki dysk EIDE?
Dnia 15-04-2010 o 21:21 Ewa napisała na pl.comp.pecet:

Ile W może zużywać EIDE 500 GB.

Dysk EIDE WD5000AAKS 500GB: 5V-0,68; 12V-0,55A = 3,4W+6,6W= 10W
Dysk SATA Samsung HD502HJ 500GB: 5V-0,7A; 12V-0,5A = 3,5W+6W= 9,5W

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-04-20 07:17:22
Autor: Ewa
Jaki dysk EIDE - ustawienia w BIOS dla SATA?
Dziękuję za wszystkie rady.

Zrobiłam próby korzystając z pożyczonego dysku SATA.
Są problemy z ustawieniami w AMIBIOS NEW SETUP UTILITY
Version 3.31a

Próbowałam różnych ustawień w
Integrated Periferals
On-Chip IDE Configuration
oczekując, że dysk SATA będzie widziany jako Third IDE Master,
ale tak się nie dzieje.

Może ktoś zna prawidłowe ustawienia w tym BIOSie i mógłby podać?

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-04-20 08:50:01
Autor: MarcinCz
Dnia Tue, 20 Apr 2010 07:17:22 +0200, Ewa napisał(a):

Próbowałam różnych ustawień w
Integrated Periferals
On-Chip IDE Configuration
oczekując, że dysk SATA będzie widziany jako Third IDE Master,
ale tak się nie dzieje.
A po podłączeniu widać go gdziekolwiek BIOS'ie?

Może ktoś zna prawidłowe ustawienia w tym BIOSie i mógłby podać?
Kombinuj z tym:
Integrated Peripherals-> On-Chip IDE Configuration
On-Chip ATA(s) Operate Mode - Legacy Mode
ATA Configuration -> P-ATA+S-ATA
S-ATA Keep Enabled ->Yes

Advanced BIOS Features->Boot Device Select
1st - IDE-0

--
Marcin

Data: 2010-04-20 17:35:11
Autor: Ewa
[...]
Przy pewnych ustawieniach w On-Chip IDE Configuration
(nie zanotowałam przy których, tyle ich robiłam, muszę to powtórzyć)
dysk SATA pokazywał się jako Primary IDE Master i wtedy żadnych
innch urządzeń (dysku EIDE, czytnika DVD i nagrywarki DVD) na tej
liście nie było.

> [...]
ATA Configuration -> P-ATA+S-ATA
S-ATA Keep Enabled ->Yes

Advanced BIOS Features->Boot Device Select

Dzięki, spróbuję tak ustawić (teraz nie mam dostępu do tamtego
komputera).
To ostatnie podane przez Ciebie ustawienie ma spowodować,
że system
- będzie się ściągał z dysku EIDE?
- będzie dawał możliwość wyboru bootującego urządzenia pomiędzy
   EIDE i SATA (boot.ini)?
- będzie się ściągał z dysku SATA?

Chodziłoby o to żeby najpierw można było wybierać między starym
systemem na EIDE, a nowym na SATA, a potem, gdy na SATA
wszystko będzie dobrze móc usunąć system z dysku EIDE.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-04-21 23:01:32
Autor: Ewa
Jaki dysk EIDE - ustawienia w BIOS dla SATA?
Skuteczne okazało się ustawienie:
Integrated Peripherals-> On-Chip IDE Configuration
On-Chip ATA(s) Operate Mode - Legacy Mode  (żółte)
ATA Configuration    P-ATA only  (żółte)
S-ATA Keep Enabled    Yes  (żółte)
P-ATA Keep Enabled    No   (niebieskie)
P-ATA Channel Selected    Both  (żółte)
Combined Mode Option  P-ATA 1st  Channel  (niebieskie)
S-ATA Parts Definition   P0-3rd./P1-4th   (żółte)
(Pozycje żółte mogą być zmieniane, niebieskie nie mogą).

Wtedy na pierwszej stronie BIOSu pokazują się następujące
ustawienia:
Primary IDE Master        stary dysk EIDE z dotychczasowym systemem
Primary IDE Slave           Not Installed
Secondary IDE Master   DVD-ROM
Secondary IDE Slave     DVD-RW
Third IDE Master             dysk SATA
pozostałe                         Not Installed

W Advanced BIOS Features w Boot Device Priority ustawiłam:
1st                     stary dysk EIDE z dotychczasowym systemem
2nd                    dysk SATA
3rd                     floppy

Przy powyższych ustawieniach można było zainstalować Win XP
na dysku SATA, a na partycji C: starego dysku komputer zapisał
plik boot.ini, który pozwala wybrać z którego dysku ma być
ściągany system

Przy okazji, ustawienie:
"P-ATA+S-ATA" zamiast "P-ATA only" w "ATA Configuration "
powoduje, że nie można ustawić S-ATA Keep Enabled na Yes
bo staje się ustawione na No i niebieskie.

Cel tych prób jast taki żeby po zainstalowaniu programów użytkowych
i sprawdzeniu, że wszystko jest OK na dysku SATA, można było system
z dysku EIDE system usunąć.
W tym celu niezbędna jest  możliwość bootowanie z dysku SATA
bez wyboru przy pomocy pliku boot,ini.
W celu zrobienia takiej próby w Advanced BIOS Features ->
BIOS Device Priority ustawiłam jako 1st dysk SATA.
Po starcie lub restarcie komputera pojawia się migający kursor w lewym
górnym rogu na czarnym, pustym ekranie i nic więcej się nie dzieje.

Co zrobić,żeby system bootował się z dysku SATA bez wyboru w boot.ini?

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-04-21 23:37:45
Autor: JoteR
"Ewa"  napisała:

Co zrobić,żeby system bootował się z dysku SATA bez wyboru w boot.ini?

Na czas instalacji wypiąć fizycznie dysk EIDE.

JoteR

Data: 2010-04-22 07:03:08
Autor: Ewa
Jaki dysk EIDE - ustawienia w BIOS dla SATA?
Co zrobić, żeby system bootował się z dysku SATA bez wyboru w boot.ini?

Na czas instalacji wypiąć fizycznie dysk EIDE.

Wtedy (na czas przejściowy) nie utworzy się plik boot.ini na dysku EIDE
żeby móc wybierać skąd ściągać system.
Po tym okresie chcę system na SATA zostawić, a nie instalować od nowa,
natomiast system na starym dysku EIDE chcę usunąć.

Czy będzie działał następujący scenariusz:
instaluję system Win XP na dysku SATA gdy dysk EIDE ze stary systemem
Win XP jest wpięty. Utworzy się plik boot.ini na starym dysku EIDE.
Następnie od razu odpinam dysk EIDE, instaluję systemem Win XP na nowym
dysku SATA. Następnie wpinam dysk EIDE.  Czy po takich operacjach
plik boot.ini będzie dawał możliwość wyboru na czas przejściowy?
Czy po jakimś czasie, po jego odpięciu system będzie się ściągał "sam"
(bez wyboru z boot.ini) z dysku SATA?

Pozdrawiam
Ewa

Jaki dysk EIDE?