Jaki dysk SSD SATAIII kupić? OCZ czy ADATA?

Data: 2011-10-14 10:15:35
Autor: Andrzej
Jaki dysk SSD SATAIII kupić? OCZ czy ADATA?
Jaki dysk SSD SATAIII kupić?
OCZ  Agility3  lub Vertex3 czy może ADATA S511?

Nie chodzi mi o wydajność, tylko o stabilność.
Czytałem na forach, że z Vertex3 same problemy,
a z kolei o ADATA S511 nic przeczytałem
i nie wiem co o tym sądzić, bo może są mało popularne.

Widzę, że S511 są droższe, wiec może lepsze?
Ktoś ma taki dysk i może coś o nim powiedzieć?

Data: 2011-10-14 10:30:42
Autor: FiFi

Użytkownik "Andrzej" <andkas1XXX@wp.pl> napisał w wiadomości news:4E97EFA7.F5370C9Awp.pl...
[...]

Jesli chcesz szyfrowac dane to nie kupuj z kontrolerem sandforce, bo kontroler ten kompresuje dane i stad ten supertransfer. Zaszyfrowane dane są praktycznie niekompresowalne i rzeczywisty transfer jest wielokrotnie nizszy od deklarowanego. Sprawdzone z Vertex2 i Truecrypt. Zaszyfrowany system chodzi porownywanie do dosc kiepskiego HDD...

Pzdr

Data: 2011-10-15 00:45:20
Autor: Latet
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
Jesli chcesz szyfrowac dane to nie kupuj z kontrolerem sandforce, bo kontroler ten kompresuje dane i stad ten supertransfer. Zaszyfrowane dane s praktycznie niekompresowalne i rzeczywisty transfer jest wielokrotnie nizszy od deklarowanego. Sprawdzone z Vertex2 i Truecrypt. Zaszyfrowany system chodzi porownywanie do dosc kiepskiego HDD...

Z tym porównaniem do kiepskiego hdd to chyba trochę przesadzasz...
Rzeczywisty transfer danych na dysku zaszyfrowanym TC jest co najwyżej 3x gorszy (dla danych łatwo kompresowalnych) i bardzo niewiele gorszy dla danych trudno kompresowalnych. System to dane mieszane, więc można oszacować, że transfery są średnio 2x gorsze, ale przecież czasy dostepu się nie zmieniają, a to one, a nie transfery, odpowiadają za komfort pracy na SSD jako systemowym.

latet

Data: 2011-10-15 10:41:52
Autor: Andrzej
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
A takim razie opłaca się kupować SSD3?
czy poprzestać na SSD2.

Data: 2011-10-15 11:02:04
Autor: Latet
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
A takim razie opłaca się kupować SSD3?
czy poprzestać na SSD2.

Ja wybrałem Vertex 2, ale dlatego, że tańszy niż Vertex 3. W momencie wyboru nie wiedziałem o problemach z vertexami serii 3. gdybym wiedział, tym bardziej wybrałby Vertexa 2.

Co do róznicy z wydajności, to wg "suchych" testów Vertex3 jest znacznie wydajniejszy (zwłaszcza, gdy płyta główna obsługije tryb SATA-3), ale wg opinii ludzi, które czytałem, odczuwalna róznica w praktyce jest mała.

latet

Data: 2011-10-15 11:33:31
Autor: Andrzej

Latet wrote:

> [...]

wiedziałem o problemach z vertexami serii 3. gdybym wiedział, tym bardziej

ciekawe czy z ADATA S511 też są takie same proplemy.

Co do róznicy z wydajności, to wg "suchych" testów Vertex3 jest znacznie
wydajniejszy (zwłaszcza, gdy płyta główna obsługije tryb SATA-3),

moja płyta nie obsługuje, ale słyszałem, że mimo tego SSD3 i tak lepiej
wypadają niż SSD2, przynajmniej w testach.
Poza tym zawsze można kupić kontroler SATAIII, teoretycznie bo w praktyce
to w ogóle  nie ma takich kontrolerów na rynku.

Data: 2011-10-15 11:49:41
Autor: Rafał Łukawski
[...]

to w ogĂłle  nie ma takich kontrolerĂłw na rynku.

W praktyce są - ASUS U3S6
http://www.ceneo.pl/5663206

i inne

Data: 2011-10-15 10:04:53
Autor: januszek
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
Rafał Łukawski napisa?(a):

W praktyce są - ASUS U3S6

Trzeba miec tylko wolny port PCI-E x16 bo wpinanie tego w x1 nie ma sensu ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-10-15 12:06:58
Autor: Andrzej
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?

januszek wrote:

Rafał Łukawski napisa?(a):

> W praktyce są - ASUS U3S6

Trzeba miec tylko wolny port PCI-E x16 bo wpinanie tego w x1 nie ma
sensu ;)

w slot x1 nie wyjdzie, chyba...
a dlaczego nie ma sensu?

Data: 2011-10-15 21:17:10
Autor: m4rkiz
Andrzej wrote:
Trzeba miec tylko wolny port PCI-E x16 bo wpinanie tego w x1 nie ma
sensu ;)

w slot x1 nie wyjdzie, chyba...

da sie, nawet bez ciecia zlacza ;)

a dlaczego nie ma sensu?

za mala przepustowosc

Data: 2011-10-15 11:58:47
Autor: Latet
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
W praktyce są - ASUS U3S6
http://www.ceneo.pl/5663206

i inne

Niegłupia rzecz... Nawet dla samego USB3 warto (choć nie mam odniesienia do
ceny, tylko do funkcjonalności). Choć mogliby i z tyłu też dać wyjście SATA oraz zasilające.

Jak się z tego bootuje system? Co się w BIOS ustawia, aby system ruszył z dysku
podłączonego do takiej karty? A jeszcze inny problem to pewnie instalacja
systemu, ciekawe czy trzeba instalować od nowa, czy też podła przepiąć do tego
kontrolera dysk z systemem działającym od dawna (pewnie jeśli działa w trybie
AHCI to szanse są...).

latet

Data: 2011-10-15 12:04:43
Autor: Andrzej
Latet wrote:

> [...]

zasilające.

Jak się z tego bootuje system? Co się w BIOS ustawia, aby system ruszył z dysku

z tego co wiem, to dysk pojawia się w biosie, jako podpiety do kotrolera
trzeba ustawić, by z tego system się bootował i tyle.

[...]

na Win7 przepinasz i dziala.
Jeśli wsześniej nie miałeś AHCI to wcześniej trzeba zrobić mały wpis w rejestrze

Data: 2011-10-15 12:01:12
Autor: Andrzej

Rafał Łukawski wrote:

> [...]
> Poza tym zawsze można kupić kontroler SATAIII, teoretycznie bo w praktyce
> to w ogĂłle  nie ma takich kontrolerĂłw na rynku.

tak,
tyle, że to PCIe x4 i nie pasuje do mojej płyty :(

Ten by mi się nadał (ECS S6M2) :
http://www.hotfix.pl/ecs-u3n2-ecs-s6m2-kontrolery-usb-3-0-oraz-sata-iii-na-pci-e-n2844.htm

ale nigdzie tego kupić nie można :(
dziwna sprawa. Jest towar, ale nie na sprzedaż.

Data: 2011-10-15 12:46:10
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-15 12:01, Andrzej wrote:

Rafał Łukawski wrote:

[...]

Wejdzie do PCIex16, ale pewno masz tylko jedno gniazdo..

Ten by mi się nadał (ECS S6M2) :
http://www.hotfix.pl/ecs-u3n2-ecs-s6m2-kontrolery-usb-3-0-oraz-sata-iii-na-pci-e-n2844.htm

ale nigdzie tego kupić nie można :(
dziwna sprawa. Jest towar, ale nie na sprzedaĹź.

Pewno aktualnie nie ma w hurtowniach, co w tym dziwnego? To jest w 100% normalne dla kaĹźdego sprzedawcy ;)

Generalnie w PL (na rynku dystrybutorow) bardzo trudny jest dostep do sprzetu niszowego, co ciekawe to juz wyglada lepiej w Czechach nie mowiac juz o zachodzie..

Data: 2011-10-15 12:53:05
Autor: Rafał Łukawski
[...]

http://www.digitus.info/pl/produkty/akcesoria/karty-rozszerzen/karty-rozszerzen-pc/sata-ide/ds-30106/

Na pewno jest dostepny w PL :)

Data: 2011-10-15 13:08:47
Autor: Andrzej

Rafał Łukawski wrote:

> [...]
>
> ale nigdzie tego kupić nie można :(
> dziwna sprawa. Jest towar, ale nie na sprzedaĹź.

dzieki!
widzę, że jest (był) nawet na allegro.
Jednak cały czas odnosze wrażenie, że dużego wyboru nie ma.
Ten w zasadzie jest jedyny i dodatku z P-ATA.
Pewnie dlatego taki drogi ;(

Data: 2011-10-16 05:57:25
Autor: januszek
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
Andrzej napisa?(a):

http://www.digitus.info/pl/produkty/akcesoria/karty-rozszerzen/karty-rozszerzen-pc/sata-ide/ds-30106/

Na pewno jest dostepny w PL :)

dzieki!
widzę, że jest (był) nawet na allegro.

Parametry tego urządzenia są bez sensu. Bo jak inaczej nazwać obsługę sata-3 6Gbps (czyli ok 750MB/s) przez 3 razy wolniejsze złącze PCI-E x1 (maks przepustowość 250 MB/s)?
Jednak cały czas odnosze wrażenie, że dużego wyboru nie ma.
Ten w zasadzie jest jedyny i dodatku z P-ATA.
Pewnie dlatego taki drogi ;(

Skoro nawet taki pseudo "kontroler" jest drogi to bardziej
opłaca się upgrade płyty głównej niż inwestycja w kontroler.

j.

Data: 2011-10-16 08:48:58
Autor: Andrzej
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
januszek wrote:

Andrzej napisa?(a):

> dzieki!
> widzę, że jest (był) nawet na allegro.

Parametry tego urządzenia są bez sensu. Bo jak inaczej nazwać obsługę sata-3
6Gbps (czyli ok 750MB/s)

raczej 600 MB/s a realnie 580 MB/s
http://www.sata-io.org/documents/SATA-6Gbs-Fast-Just-Got-Faster.pdf

> [...]

Skoro nawet taki pseudo "kontroler" jest drogi to bardziej
opłaca się upgrade płyty głównej niż inwestycja w kontroler.

no ale inwestycja w płytę główną pociaga za sobą kopno procesora,
pamięci i dodatkowych akcesorów.
W przypodku kontrolera zakładasz i masz.
No ale jak widze to założenie do PCI-E x1 faktycznie nie ma sensu,
ale do PCI-E x2 już tak.

Data: 2011-10-16 11:53:11
Autor: Latet
[...]

Przede wszystkim nowej licencji na Windows, Office i inne oprogramowanie OEM!

latet

Data: 2011-10-16 10:46:33
Autor: januszek
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
Latet napisa?(a):

[...]

Przede wszystkim nowej licencji na Windows, Office i inne oprogramowanie OEM!

Moim zdaniem tak nie jest :)

j.

Data: 2011-10-16 12:57:56
Autor: Andrzej
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
januszek wrote:

Latet napisa?(a):

[...]

> Przede wszystkim nowej licencji na Windows, Office i inne oprogramowanie OEM!

Moim zdaniem tak nie jest :)

Jeśli masz windowsa w wer OEM, to zmiane płyty musisz kupić nowego windowsa
Jeśli bedziesz kombinować  to złamiesz licencje

Data: 2011-10-16 11:40:42
Autor: januszek
[...]

Ok, wskaż proszę odpowiedni zapis w licencji, który masz na myśli?

Jestem przekonany, że będzie tam mowa o przypisaniu kopii oprogramowania do komputera (a nie listy części np płyty głownej). To istotna różnica bo rozbudowa albo naprawa komputera to nie jest wymiana komputera na inny.

j.

Data: 2011-10-16 14:14:43
Autor: Andrzej
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?

januszek wrote:

Andrzej napisa?(a):

> [...]

do komputera (a nie listy części np płyty głownej). To istotna różnica
bo rozbudowa albo naprawa komputera to nie jest wymiana komputera na

soft zasadniczo przypisany jest do płyty głównej.
Licencja OEM generalnie nie dopuszcza do rozbudowy komputera, a zmiany płyty
przede wszystkim, bo do tego jest wersja BOX.
Płytę można zmienić w przypadku jej uszczodzenia w okresie gwarancyjnym.
Musisz wiec dowieść, że padła ci płyta i że wymieniono ci ją w ramach gwaracji.
Wtedy jeszcze raz możesz aktywować system.

Data: 2011-10-16 12:21:58
Autor: januszek
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
Andrzej napisa?(a):

soft zasadniczo przypisany jest do płyty głównej.

Jeszcze raz proszę o wskazanie konkretnych zapisów w odpowiednich licencjach.

Licencja OEM generalnie nie dopuszcza do rozbudowy komputera, a zmiany płyty
przede wszystkim, bo do tego jest wersja BOX.

Użytkownika komputera obowiązuje licencja EULA a nie OEM.

Płytę można zmienić w przypadku jej uszczodzenia w okresie gwarancyjnym.
Musisz wiec dowieść, że padła ci płyta i że wymieniono ci ją w ramach gwaracji.
Wtedy jeszcze raz możesz aktywować system.

System z rodziny XP miały/mają limit ilości aktywacji po których wymagana jest ręczna aktywacja - bez względu na to czy zmieniano sprzęt czy nie.

j.

Data: 2011-10-16 14:34:45
Autor: Andrzej
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
januszek wrote:

Andrzej napisa?(a):

> soft zasadniczo przypisany jest do płyty głównej.

Jeszcze raz proszę o wskazanie konkretnych zapisów w odpowiednich
licencjach.

licencje mozna przeczytać na produkcie.
Ja będąc przed dylematem OEM czy BOX wyraźnie widziałem
tam zapis, że soft przypisany jest do sprzętu. Dlatego nabyłem BOX,
by mieć spokuj raz na zawsze.

Jeśli sugerujesz, że posiadacze wersji OEM mogą sobie tak bezkarnie
płyty zmieniac, to jaka  byłaby różnica między OEM, a BOX?
poza ceną oczywiście...
odsyłam na forum http://windows7forum.pl a tam z pewnością ci wyklarują
o co chodzi i wyłożą stosowny punkt.
na tym forum nie ma co tego tematu ciagnąć bo zrobi się off topic

Data: 2011-10-16 12:45:28
Autor: januszek
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
Andrzej napisa?(a):

[...]

na tym forum nie ma co tego tematu ciagnąć bo zrobi się off topic

Postawiłeś pewną tezę, która ja uważam za błąd interpretacyjny i dlatego poprosiłem o wyjaśnienie.

Tu znajdziesz treść licencji produktu XP SP2 PRO OEM (takiej wersji używam): http://forum.idg.pl/licencja-oem-eula-t159050.html/page__p__1310489#entry1310489

Wskaż mi proszę w którym punkcie jest zakaz naprawy lub rozbudowy komputera do którego licencja jest przypisana.

j.

Data: 2011-10-16 14:51:47
Autor: Andrzej
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
Licencje są różne od danego produktu. Ja miałem na myśli Win7 którego ceny
porównywalne są ceną płyty głównej. Tam taki zapis widziałem.

Data: 2011-10-16 13:09:08
Autor: januszek
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
Andrzej napisa?(a):

Licencje są różne od danego produktu. Ja miałem na myśli Win7 którego ceny
porównywalne są ceną płyty głównej. Tam taki zapis widziałem.

Zacytuj go więc ;) Bardzo ciekawy jestem bo w znanych mi wersjach licencji Win 7 niczego takiego nie znalazłem :)

j.

Data: 2011-10-17 16:38:43
Autor: m4rkiz
Andrzej wrote:
Jeśli sugerujesz, że posiadacze wersji OEM mogą sobie tak bezkarnie
płyty zmieniac, to jaka  byłaby różnica między OEM, a BOX?

wg microsoftu kowalski wogole nie moze (lub nie mogl, nie pamietam czy
sprawa dotyczyla xp\visty czy w7 tez) oema instalowac

ms chcialby takze dodatkowych oplat za systemy uzywane 'komercyjnie'
np. w kafejkach itd

tylko ze oni sobie co do zasady moga, a dopoki nie wyegzekwuja konkretnej
sprawy w sadzie to opinie sa jak dupy ;)

poza ceną oczywiście...

wsparcie dla boxa zapewnia microsoft

wsparcie dla oema zapewnia ten kto go instalowal

odsyłam na forum http://windows7forum.pl a tam z pewnością ci wyklarują
o co chodzi i wyłożą stosowny punkt.

ale dlaczego mialbym uznac interpretacje kogos z kim sie nie zgadam?

na tym forum nie ma co tego tematu ciagnąć bo zrobi się off topic

to nie forum

Data: 2011-10-17 15:23:27
Autor: Rychu
Andrzej <andkas1XXX@wp.pl> napisał(a):
[...]

trza szukać po chipsecie :)
ja na wpisaniu 88SE9128 mam :
http://allegro.pl/show_item.php?item=1881533976
prawie taki sam.
Z tym ze do slota x1 nie ma sensu zakladac

Data: 2011-10-15 11:53:26
Autor: Latet
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
moja płyta nie obsługuje, ale słyszałem, że mimo tego SSD3 i tak lepiej
wypadają niż SSD2, przynajmniej w testach.

W testach - na pewno.

Realny zapis sekwencyjny(!) dla OCZ Vertex 2 to okioło 50-70 MB/s. Przyznasz, że nie powala (dwa razy wolniej niż dobry HDD).
Realny odczyt sekwencyjny: 160-200 MB/s (tu lepiej niż dobre HDD).

Własnych testów Vertexów 3 nie miałem jeszcze przyjemności robić, ale z tego co czytam, to wyniki są lepsze.

latet

Data: 2011-10-16 18:27:17
Autor: Tomasz Jasiński
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 15 Oct 2011 11:53:26 +0200  doszła do mnie wiadomość  <j7bl6s$rd2$1@inews.gazeta.pl>  od "Latet" <latet@latet.pl>  :
[...]

Możesz podać jakiś link do testów, które by to potwierdzały?

Data: 2011-10-16 18:35:36
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-16 18:27, Tomasz Jasiński wrote:
[...]

nie powala (dwa razy wolniej niĹź dobry HDD).
Realny odczyt sekwencyjny: 160-200 MB/s (tu lepiej niĹź dobre HDD).

Możesz podać jakiś link do testów, które by to potwierdzały?

Podpiam sie pod prosbe, V2 wzialem ze wzgledu na dobre osiagi w zapisie i np. o niebo przebija raid0 z dwoch momentusow xt (szczegolnie zapis duzych plikow). Zupelnie nie ma porownania do HDD

Data: 2011-10-16 18:39:59
Autor: Andrzej
Rafał Łukawski wrote:

> [...]

i np. o niebo przebija raid0 z dwoch momentusow xt (szczegolnie zapis
duzych plikow). Zupelnie nie ma porownania do HDD

Tu wynik CrystalDiskMark
http://oclab.pl/artykuly/dyski_twarde/test-dysku-ssd-ocz-vertex-2-e-60-gb/3/
ale w dalsza cześć testów tego fatalnego wyniku juz nie potwierdza

Data: 2011-10-16 18:54:04
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-16 18:39, Andrzej wrote:
Rafał Łukawski wrote:

[...]

ale w dalsza cześć testów tego fatalnego wyniku juz nie potwierdzamam

mam v2 120GB, zapis seq przy pomocy tego specyficznego programu - daje rezultaty pomiedzy 70-80MB/s Trudno mi komentowac, bo nie wiem co ten program de facto robi. Z mojego pkt widzenia do HDD nie ma porownania.

Data: 2011-10-16 18:45:03
Autor: Andrzej

Tomasz Jasiński wrote:

Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 15 Oct 2011 11:53:26 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <j7bl6s$rd2$1@inews.gazeta.pl>
 od "Latet" <latet@latet.pl>  :

>W testach - na pewno.

i tu jeszcze wyniki  dysków SSD2 i SSD3 podpiętych do kontrolera SATAII.
http://img42.imageshack.us/img42/6498/asssds599.gif
http://img220.imageshack.us/img220/1826/asssds511.gif

Obrazki pochodzą z aukcji z allegro

Data: 2011-10-16 20:14:51
Autor: Latet
[...]

Piszę w oparciu o własne testy (Crystal Mark, AS-SSD oraz zwykłe kopiowanie plików ze stoperem w ręku).
http://xyz.avx.pl/foto/vertex2.png
Screeny do wyników Crystal Mark, które podają inne osoby w tym wątku - potwierdzają to samo.

latet

Data: 2011-10-17 06:53:58
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-15 11:53, Latet wrote:
moja płyta nie obsługuje, ale słyszałem, że mimo tego SSD3 i tak lepiej
wypadają niż SSD2, przynajmniej w testach.

W testach - na pewno.

Realny zapis sekwencyjny(!) dla OCZ Vertex 2 to okioło 50-70 MB/s.
Przyznasz, Ĺźe nie powala (dwa razy wolniej niĹź dobry HDD).

No ok, tylko 'realny zapis sekwencyjny' w praktyce występuje bardzo rzadko. Proponuje porównać wyniki: random write dla SSD vs random write dla HDD

Data: 2011-10-17 08:25:14
Autor: Andrzej

Rafał Łukawski wrote:

Proponuje porównać wyniki: random write dla SSD vs random write
dla HDD

Prawda jest taka, że ten kto raz popracuje sobie z SSD wszystkie HDD
będzie chciał wyrzucić przez okno. HDD są dobre jako magazyny danych.
Włączyć, pomęczyć się trochę w momencie przekopiowywania danych
posłuchać tego rzężenia  i wyłączyć.
Do pracy tylko SSD

Data: 2011-10-17 10:42:05
Autor: Latet
Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
Prawda jest taka, że ten kto raz popracuje sobie z SSD wszystkie HDD
będzie chciał wyrzucić przez okno.

Potwierdzam.

latet

Data: 2011-10-17 16:33:13
Autor: m4rkiz
Andrzej wrote:
[...]

juz tu kiedys wspominalem ze przesiadka z ssd na hdd nie jest jakos
specjalnie odczuwalna, szybsze uruchomienie, szybszy start aplikacji...

ale testowo musialem sie przesiasc z vertexa 3 na samsunga f3
to widac od razu, te pol czy cwierc sekundy kiedy dysk wesolo postukuje
a system zamiera, wszystkie momenty kiedy przypadkiem dwa czy trzy programy
zaczynaja pisac/czytac naraz... masakra
przesiadka z hdd na sssd jest naprawde niemila ;)

Data: 2011-10-15 12:11:22
Autor: TheWarAgainstTerror
Jaki dysk SSD SATAIII kupić? OCZ czy ADATA?
przy okazji tematu SSD: czy najszybszy obecdnie dysk HDD np 7K1000.D dostępny za 260zł z odczytem 180MB/s będzie porównywalny z najtańszym dyskiem SSD  90MB/S  w tej samej cenie na płycie z SATA II ??????????

Data: 2011-10-15 12:16:37
Autor: Andrzej

TheWarAgainstTerror wrote:

przy okazji tematu SSD: czy najszybszy obecdnie dysk HDD np 7K1000.D
dostępny za 260zł z odczytem 180MB/s będzie porównywalny z najtańszym
dyskiem SSD  90MB/S  w tej samej cenie na płycie z SATA II ??????????

To zależy do czego się ten SSD użyje. Jeśli do systemu to tak, bo czas
dostępu (w SSD prawie nie występuje) odgrywa tutaj kluczową rolę.

Data: 2011-10-17 12:19:59
Autor: MC
[...]

A-Data S511 jest na takim samym kontrolerze SF jak Vertex. W obu wypadkach używa się pamięci synchronicznych. Jest już parę testów w sieci, sprawia dobre wrażenie poza MTBF-em, który jest o połowę krótszy niż w Agility.

Jaki dysk SSD SATAIII kupić? OCZ czy ADATA?