Jaki dysk do notebooka?

Data: 2010-09-10 22:43:37
Autor: Rafał Łukawski
Jaki dysk do notebooka?

Witam,

Chcę sobie odświeżyć system w notebooku (win7), a że brakuje już miejsca to
połączę przyjemne z pożytecznym i zainstalować nowy dysk, na którym komputer
zacznie nowe życie ;)

Oczywiście sata, 2.5", rozmiar 500GB, 7200obr/min.
Pomysły z SSD odrzuciłem, bo potrzebuję miejsca - a dyski hybrydowe nie dość
że małe i drogie, to same decydują jak stosować szybszą pamięć...

Na koniec widzę, że w zasadzie pozostały na placu boju seagate, samsung, wd
i hitachi. Seagate odpada, bo padają jak muchy. Do samsungów mam zaufanie,
w dodatku seria HM500JJ ma niezłe osiągi... Nie wiem jak się mają do nich WD
czy Hitachi.

Coś polecicie, odradzicie?

Troche generalizujac.

Jakosc marki dyskow /bo de facto nie mowimy o tym, kto je produkuje/, zmienia sie w czasie... raz Seagate wybija sie na +, raz Samsung, raz WD.

Ja moge powiedziec, ze samsungi sprzedaja sie b. dobrze /jezeli to Ci pomoze/, zwrotow jest raptem 2-4%  po pierwszym miesiacu (wtedy najwiecej wypada), spotykam sprzedawcow, ktorzy mowia 'samsungi padaja jak muchy', tylko jak to odniesc do konretnych liczb gdy np. w miesiacu sprzedalo sie 100 samsungow i 10 seagate'ow :)

Generalnie mam dobre opinie o samsungach, na wd /szczegolnie tych duzych bardzo sie sparzyłem - wszystkie wymieniłem na samsungi/, Hitachi bardziej popularne na wewnetrznym rynku producentwo notebookow - trudno cos wiecej powiedziec.

Na pewno roznice pomiedzy tanimi dyskami SOHO nie beda wieksze niz 10% w transferze, w dostepie 3-5%... to praktycznie niezauwazalne.

Z technicznego pkt. widzenia jedna sprawa jest warta uwagi, wieksze dyski czesto wydzielaja wiecej ciepla, jezeli notebook jest stary, może bardzo rozgrzewac dysk... w moim acerze z 2005 roku nowa 160tka /jeszcze na ATA/ skacze do ok 55%... a nie chce mowic co bylo w lipcu :)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/
Lubisz miłą obsługę - skorzystaj! :)

Jaki dysk do notebooka?