Jaki dysk sieciowy ?

Data: 2014-06-21 23:33:35
Autor: Radek D
Jaki dysk sieciowy ?
Potrzebny mi jest dysk sieciowy, kt├│ry wepn─Ö w 1000 Mb/s LAN - pole─çcie jakie┼Ť rozwi─ůzanie.

80% wykorzystania to robienie backupu z dysku na stacji roboczej (oko┼éo 3TB) i udost─Öpnianie tego w LAN, 15% to udost─Öpnianie zawarto┼Ťci w LAN dla TV/HiFi i urz─ůdze┼ä mobilnych, 5% jeszcze nie wiem (┼Ťci─ůganie torrent├│w itp.).

Preferowany przeze mnie dost─Öp do danych to podmapowanie dysku na PC i u┼╝ywanie tak jakby by┼é lokalny. Do synchronizacji mog─Ö u┼╝y─ç jakiego┼Ť dodatkowego/dedykowanego oprogramowania ale r─Öcznie te┼╝ da rad─Ö.

Jak widać - wymagania bardzo małe - może jeszcze podpowiecie co mi się może przydać.

Jako to, ┼╝e dysk 4TB do NAS to wydatek oko┼éo 600z┼é my┼Ťla┼éem nad czym┼Ť w stylu WD My Cloud 4TB 10/100/1000 MB/s - za nieca┼ée 200z┼é wi─Öcej mam ju┼╝ gotowy do u┼╝ycia NAS i kilka bajer├│w, kt├│re mo┼╝e kiedy┼Ť wykorzystam.

Czy to dobre rozwi─ůzanie dla mnie ?

-- -
Ta wiadomo┼Ť─ç e-mail jest wolna od wirus├│w i z┼éo┼Ťliwego oprogramowania, poniewa┼╝ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-06-22 00:29:48
Autor: mr misio
Jaki dysk sieciowy ?
Użytkownik Radek D napisał:
Potrzebny mi jest dysk sieciowy, kt├│ry wepn─Ö w 1000 Mb/s LAN - pole─çcie
jakie┼Ť rozwi─ůzanie.

80% wykorzystania to robienie backupu z dysku na stacji roboczej (około
[...]

mo┼╝e przyda─ç.

Jako to, ┼╝e dysk 4TB do NAS to wydatek oko┼éo 600z┼é my┼Ťla┼éem nad czym┼Ť w
stylu WD My Cloud 4TB 10/100/1000 MB/s - za niecałe 200zł więcej mam już
gotowy do u┼╝ycia NAS i kilka bajer├│w, kt├│re mo┼╝e kiedy┼Ť wykorzystam.

Czy to dobre rozwi─ůzanie dla mnie ?

Je┼Ťli wczesniej nie miales NAS-a to dobre rozwiazanie w tym budzecie. Bo poznasz plusy i minusy budzetowych rozwiazan :) Nie pisze tego zlosliwie, ja uzywam taniego NAS-a z 2TB dyskiem WD RED i jestem zadowolony - spelnia swoje zadanie jako backup waznych plikow. A to, ┼╝e sa lepsze, szybsze, bardziej funkcjonalne - owszem - ale za to sie doplaca.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-06-22 18:30:50
Autor: 2late
Jaki dysk sieciowy ?
On 21/06/2014 23:29, mr misio wrote:

[...]

Uzywam tego samego NAS-a i tez polecam (Zyxel nsa 310) mozna kupic bez dysku i wstawic jaki sie tam chce.

2lateÔäó Outspace Communication Inc.┬« 1999*2014┬ę

Data: 2014-06-22 20:56:37
Autor: mr misio
Jaki dysk sieciowy ?
Użytkownik 2late napisał:
[...]

Albo kupic z dyskiem, w srodku siedzi 500tka, ktora jak sie sprzeda, to sie zarabia ;)

Ja, choc nie sprzedalem, to dysk z NAS-a zyskal zastosowanie - jest przydatnym dyskiem :)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-06-22 21:09:40
Autor: 2late
Jaki dysk sieciowy ?
On 22/06/2014 19:56, mr misio wrote:
Albo kupic z dyskiem, w srodku siedzi 500tka, ktora jak sie sprzeda, to sie
zarabia ;)

Ja, choc nie sprzedalem, to dysk z NAS-a zyskal zastosowanie - jest
przydatnym dyskiem :)

No to moze chcesz kupic 2 TB WD Red? ;)
Sprzedalbym tylko dlatego ze z checia bym zamontowal 4 TB a nawet RAID 2 x 4TB.
Nakupowalem tych dyskow a teraz z checia bym posprzedawal i zamiast 3 kupil 1 duzy.

2lateÔäó Outspace Communication Inc.┬« 1999*2014┬ę

Data: 2014-06-23 20:43:59
Autor: mr misio
Jaki dysk sieciowy ?
Użytkownik 2late napisał:
[...]

heheheh, kupiles to masz ;)

mozesz nagrywac politykow :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-07-02 12:31:56
Autor: zhbick
Jaki dysk sieciowy ?
U┼╝ytkownik "mr misio"  napisa┼é w wiadomo┼Ťci grup dyskusyjnych:lo9shg$plj$1@node2.news.atman.pl...

mozesz nagrywac politykow :D

zabraknie pojemno┼Ťci ;)

Data: 2014-06-22 23:21:26
Autor: Radek D
Jaki dysk sieciowy ?

Uzywam tego samego NAS-a i tez polecam (Zyxel nsa 310) mozna kupic bez
dysku i wstawic jaki sie tam chce.

Ja, choc nie sprzedalem, to dysk z NAS-a zyskal zastosowanie - jest
przydatnym dyskiem :)

OK. Ale co zyskam kupuj─ůc osobno NAS i osobno dysk ?
Jakie┼Ť dodatkowe funkcje ?

-- -

Data: 2014-06-22 23:34:52
Autor: RadoslawF
Jaki dysk sieciowy ?
Dnia 2014-06-22 23:21, Użytkownik Radek D napisał:

[...]

Jak dobrze poszukasz to ni┼╝sz─ů cen─Ö.

Pozdrawiam

Data: 2014-06-23 21:26:47
Autor: Radek D
Jaki dysk sieciowy ?
OK. Ale co zyskam kupuj─ůc osobno NAS i osobno dysk ?
Jakie┼Ť dodatkowe funkcje ?

Jak dobrze poszukasz to ni┼╝sz─ů cen─Ö.

R├│┼╝nica pomi─Ödzy dyskiem WD Red 4TB,a WD Cloud tTB to tylko 100z┼é - za t─ů cen─Ö nie kupi─Ö ┼╝adnego NASa nez dysku ?

-- -

Data: 2014-06-23 20:36:07
Autor: 2late
Jaki dysk sieciowy ?
On 23/06/2014 20:26, Radek D wrote:
[...]

tTB?

Sprawdz jakie oprogramowanie poszczegolna opcja oferuje i czy ci sie cos z tego przyda.

2lateÔäó Outspace Communication Inc.┬« 1999*2014┬ę

Data: 2014-07-02 11:30:19
Autor: Poldek
Jaki dysk sieciowy ?
mr misio wrote:
Użytkownik Radek D napisał:
[...]

Nie polecam kupowania na pocz─ůtek bylejakiego NAS-a, po to, ┼╝eby po jakim┼Ť czasie przekona─ç si─Ö, ┼╝e co prawda nie jest z┼éy, ale chcia┼éoby si─Ö wi─Öcej funkcji i mo┼╝liwo┼Ťci. Polecam kupienie od razu dobrego NAS-a i potem stopniowo poznawanie r├│┼╝nych rzeczy do kt├│rych on si─Ö przydaje, a kt├│rych pocz─ůtkowo nie ma si─Ö poj─Öcia, je┼╝eli wcze┼Ťniej nie u┼╝ywa┼éo si─Ö NAS-a. Po co p┼éaci─ç najpierw za pierwszego NAS-a, a potem drugi raz i tak za lepszego, je┼╝eli mo┼╝na zap┼éaci─ç tylko raz? Ja mam ReadyNAS i jest super. Fakt, ┼╝e przez pierwszy rok korzystania z tego urz─ůdzenia powoli poznawa┼éem r├│┼╝ne jego mo┼╝liwo┼Ťci i zastosowania.

Data: 2014-07-02 15:28:27
Autor: RadoslawF
Jaki dysk sieciowy ?
Dnia 2014-07-02 11:30, Użytkownik Poldek napisał:

[...]

się NAS-a. Po co płacić najpierw za pierwszego NAS-a, a potem drugi raz
i tak za lepszego, jeżeli można zapłacić tylko raz? Ja mam ReadyNAS i
jest super. Fakt, ┼╝e przez pierwszy rok korzystania z tego urz─ůdzenia
powoli poznawa┼éem r├│┼╝ne jego mo┼╝liwo┼Ťci i zastosowania.

S─ů ludzie kt├│rzy potrzebuj─ů tylko sieciowego magazynu na pliki
a nie choinki z wodotryskami. I kupowanie czego┼Ť co ma od groma
funkcji i kolorowych lampek mo┼╝e by─ç wyrzucaniem pieni─Ödzy
w błoto.
Swojego zrobiłem sam i jedyne dodatkowe funkcje jakie używam
to dołożenie kolejnego dysku. Przed zakupem warto się zastanowić
czego oczekuje od urz─ůdzenia i/lub spyta─ç znajomych (lub grupowicz├│w)
do czego u┼╝ytecznego mo┼╝na sprz─Ötu u┼╝y─ç.

Pozdrawiam

Data: 2014-07-06 13:33:47
Autor: Michal Lukasik
Jaki dysk sieciowy ?
On 21/06/2014 22:33, Radek D wrote:

Czy to dobre rozwi▒zanie dla mnie ?

Po pierwsze, jaki masz router?
Pytam bo mo┐e ma USB i wszystkie niezbŕdne us│ugi do tego co chcesz uzyskaŠ.
--

Jaki dysk sieciowy ?