Jaki dysk sieciowy ?

Data: 2014-06-21 23:33:35
Autor: Radek D
Jaki dysk sieciowy ?
Potrzebny mi jest dysk sieciowy, który wepnę w 1000 Mb/s LAN - polećcie jakieś rozwiązanie.

80% wykorzystania to robienie backupu z dysku na stacji roboczej (około 3TB) i udostępnianie tego w LAN, 15% to udostępnianie zawartości w LAN dla TV/HiFi i urządzeń mobilnych, 5% jeszcze nie wiem (ściąganie torrentów itp.).

Preferowany przeze mnie dostęp do danych to podmapowanie dysku na PC i używanie tak jakby był lokalny. Do synchronizacji mogę użyć jakiegoś dodatkowego/dedykowanego oprogramowania ale ręcznie też da radę.

Jak widać - wymagania bardzo małe - może jeszcze podpowiecie co mi się może przydać.

Jako to, że dysk 4TB do NAS to wydatek około 600zł myślałem nad czymś w stylu WD My Cloud 4TB 10/100/1000 MB/s - za niecałe 200zł więcej mam już gotowy do użycia NAS i kilka bajerów, które może kiedyś wykorzystam.

Czy to dobre rozwiÄ…zanie dla mnie ?

-- -

Data: 2014-06-22 00:29:48
Autor: mr misio
Jaki dysk sieciowy ?
Użytkownik Radek D napisał:
Potrzebny mi jest dysk sieciowy, który wepnę w 1000 Mb/s LAN - polećcie
jakieÅ› rozwiÄ…zanie.

[...]

Jeśli wczesniej nie miales NAS-a to dobre rozwiazanie w tym budzecie. Bo poznasz plusy i minusy budzetowych rozwiazan :) Nie pisze tego zlosliwie, ja uzywam taniego NAS-a z 2TB dyskiem WD RED i jestem zadowolony - spelnia swoje zadanie jako backup waznych plikow. A to, że sa lepsze, szybsze, bardziej funkcjonalne - owszem - ale za to sie doplaca.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-06-22 18:30:50
Autor: 2late
Jaki dysk sieciowy ?
On 21/06/2014 23:29, mr misio wrote:

[...]

Uzywam tego samego NAS-a i tez polecam (Zyxel nsa 310) mozna kupic bez dysku i wstawic jaki sie tam chce.

Data: 2014-06-22 20:56:37
Autor: mr misio
Jaki dysk sieciowy ?
Użytkownik 2late napisał:
[...]

Albo kupic z dyskiem, w srodku siedzi 500tka, ktora jak sie sprzeda, to sie zarabia ;)

Ja, choc nie sprzedalem, to dysk z NAS-a zyskal zastosowanie - jest przydatnym dyskiem :)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-06-22 21:09:40
Autor: 2late
Jaki dysk sieciowy ?
On 22/06/2014 19:56, mr misio wrote:
Albo kupic z dyskiem, w srodku siedzi 500tka, ktora jak sie sprzeda, to sie
zarabia ;)

Ja, choc nie sprzedalem, to dysk z NAS-a zyskal zastosowanie - jest
przydatnym dyskiem :)

No to moze chcesz kupic 2 TB WD Red? ;)
Sprzedalbym tylko dlatego ze z checia bym zamontowal 4 TB a nawet RAID 2 x 4TB.
Nakupowalem tych dyskow a teraz z checia bym posprzedawal i zamiast 3 kupil 1 duzy.

Data: 2014-06-23 20:43:59
Autor: mr misio
Jaki dysk sieciowy ?
Użytkownik 2late napisał:
[...]

heheheh, kupiles to masz ;)

mozesz nagrywac politykow :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-07-02 12:31:56
Autor: zhbick
Jaki dysk sieciowy ?
Użytkownik "mr misio"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:lo9shg$plj$1@node2.news.atman.pl...

mozesz nagrywac politykow :D

zabraknie pojemności ;)

Data: 2014-06-22 23:21:26
Autor: Radek D
Jaki dysk sieciowy ?

Uzywam tego samego NAS-a i tez polecam (Zyxel nsa 310) mozna kupic bez
dysku i wstawic jaki sie tam chce.

Ja, choc nie sprzedalem, to dysk z NAS-a zyskal zastosowanie - jest
przydatnym dyskiem :)

OK. Ale co zyskam kupujÄ…c osobno NAS i osobno dysk ?
JakieÅ› dodatkowe funkcje ?

-- -

Data: 2014-06-22 23:34:52
Autor: RadoslawF
Jaki dysk sieciowy ?
Dnia 2014-06-22 23:21, Użytkownik Radek D napisał:

[...]

Jak dobrze poszukasz to niższą cenę.

Pozdrawiam

Data: 2014-06-23 21:26:47
Autor: Radek D
Jaki dysk sieciowy ?
OK. Ale co zyskam kupujÄ…c osobno NAS i osobno dysk ?
JakieÅ› dodatkowe funkcje ?

Jak dobrze poszukasz to niższą cenę.

Różnica pomiędzy dyskiem WD Red 4TB,a WD Cloud tTB to tylko 100zł - za tą cenę nie kupię żadnego NASa nez dysku ?

-- -

Data: 2014-06-23 20:36:07
Autor: 2late
Jaki dysk sieciowy ?
On 23/06/2014 20:26, Radek D wrote:
[...]

tTB?

Sprawdz jakie oprogramowanie poszczegolna opcja oferuje i czy ci sie cos z tego przyda.

Data: 2014-07-02 11:30:19
Autor: Poldek
Jaki dysk sieciowy ?
mr misio wrote:
Użytkownik Radek D napisał:
[...]

Nie polecam kupowania na początek bylejakiego NAS-a, po to, żeby po jakimś czasie przekonać się, że co prawda nie jest zły, ale chciałoby się więcej funkcji i możliwości. Polecam kupienie od razu dobrego NAS-a i potem stopniowo poznawanie różnych rzeczy do których on się przydaje, a których początkowo nie ma się pojęcia, jeżeli wcześniej nie używało się NAS-a. Po co płacić najpierw za pierwszego NAS-a, a potem drugi raz i tak za lepszego, jeżeli można zapłacić tylko raz? Ja mam ReadyNAS i jest super. Fakt, że przez pierwszy rok korzystania z tego urządzenia powoli poznawałem różne jego możliwości i zastosowania.

Data: 2014-07-02 15:28:27
Autor: RadoslawF
Jaki dysk sieciowy ?
Dnia 2014-07-02 11:30, Użytkownik Poldek napisał:

[...]

Są ludzie którzy potrzebują tylko sieciowego magazynu na pliki
a nie choinki z wodotryskami. I kupowanie czegoÅ› co ma od groma
funkcji i kolorowych lampek może być wyrzucaniem pieniędzy
w błoto.
Swojego zrobiłem sam i jedyne dodatkowe funkcje jakie używam
to dołożenie kolejnego dysku. Przed zakupem warto się zastanowić
czego oczekuje od urządzenia i/lub spytać znajomych (lub grupowiczów)
do czego użytecznego można sprzętu użyć.

Pozdrawiam

Data: 2014-07-06 13:33:47
Autor: Michal Lukasik
Jaki dysk sieciowy ?
On 21/06/2014 22:33, Radek D wrote:

Czy to dobre rozwi±zanie dla mnie ?

Po pierwsze, jaki masz router?
Pytam bo mo¿e ma USB i wszystkie niezbêdne us³ugi do tego co chcesz uzyskaæ.
--

Jaki dysk sieciowy ?