Jaki dysk ssd do PC

Data: 2015-01-10 21:13:22
Autor: Paweł
Jaki dysk ssd do PC
Witam.

Czy warto kupić na system win 7 Samsunga ssd 850 pro 128Gb? (10 Lat gwarancja)

Czy lepiej za te cenne kupić inny dysk może cos polecicie?

Data: 2015-01-10 21:20:42
Autor: BartekK
Jaki dysk ssd do PC
W dniu 2015-01-10 o 21:13, Paweł pisze:
Witam.

Czy warto kupić na system win 7 Samsunga ssd 850 pro 128Gb? (10 Lat
gwarancja)

Czy lepiej za te cenne kupić inny dysk może cos polecicie?
Dysk jak dysk. Czy jest sens 10letniej gwarancji? Za jaką różnicę w cenie? Co ci z gwarancji na dysk za np 9 lat, gdzie pewnie taki dysk będzie wtedy wart tyle co koperta, w której miałbyś go na gwarancję wysłać ;)

Data: 2015-01-10 22:27:55
Autor: OMSON
Jaki dysk ssd do PC
Paweł napisał(a):
Witam.

Czy warto kupić na system win 7 Samsunga ssd 850 pro 128Gb? (10 Lat gwarancja)

Czy lepiej za te cenne kupić inny dysk może cos polecicie?

Nie patrz na to. Ja mam ten dysk i jestem bardzo zadowolony. Fajny jest. Poza tym co byś chciał kupić w tej kategorii cena/jakość/wydajność?

Pzdr, OMSON

Data: 2015-01-11 09:42:34
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Sat, 10 Jan 2015 21:13:22 +0100, Paweł napisał(a):

Czy warto kupić na system win 7 Samsunga ssd 850 pro 128Gb?

Pewnie  że warto ale na ch... ci 128? Kup 64 bo mniejszego pewnie nie
znajdziesz.
--
Jacek

Data: 2015-01-11 11:18:43
Autor: JoteR
Jaki dysk ssd do PC
"Jacek Maciejewski" napisał:

Czy warto kupić na system win 7 Samsunga ssd 850 pro 128Gb?

Pewnie że warto ale na ch... ci 128?

Bo 256 GB jest za drogi?

Kup 64

Dysk systemowy - wbrew wyobrażeniom linuksiarzy - to nie tylko katalog C:\Windows.

JoteR

Data: 2015-01-11 14:01:32
Autor: jakson
Jaki dysk ssd do PC
Kup 64

Dysk systemowy - wbrew wyobrażeniom linuksiarzy - to nie tylko katalog C:\Windows.

Przeciez swapa, hiber-costam i tempy bedzie trzymal na talerzowym...

;)

Data: 2015-01-11 14:27:39
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Sun, 11 Jan 2015 14:01:32 +0100, jakson napisał(a):

[...]

I po co te złośliwości. Swap, tempy i hibercośtam spokojnie się
zmieszczą na 64GB i jeszcze sporo miejsca zostanie na system i aplikacje
użytkowe. A nawet na parędziesiąt GB obrabianego pliku.
A poza tym co złego w trzymaniu tego na talerzu? Jak komuś nie zależy na
szybkości SSD akurat w tych zastosowaniach bo np. swapa system
praktycznie nie używa?
--
Jacek

Data: 2015-01-11 15:25:06
Autor: JoteR
Jaki dysk ssd do PC
"Jacek Maciejewski" napisał:

I po co te złośliwości. Swap, tempy i hibercośtam spokojnie się
zmieszczą na 64GB i jeszcze sporo miejsca zostanie na system i aplikacje
użytkowe. A nawet na parędziesiąt GB obrabianego pliku.

Jasne. I nawet słonia tam jeszcze się zmieści ;->
64 GB na partycję rozruchową było do przyjęcia przy XP, przy Windows 7 i wyżej jest proszeniem się o kłopoty. Poza tym, większość ludzi ma ciekawsze zajęcia, niż ciągłe zastanawianie się nad tym, co by tu jeszcze przynieść lub wyrzucić, żeby się system nie dusił. Po cholerę dokładać im jałowej roboty? W imię czego? Jakiejś pokrętnej ideologii, że niby łatwiej na małą partycję odtworzyć zrobiony niegdyś obraz, który już po tygodniu i tak jest nieaktualny?

JoteR

Data: 2015-01-11 15:38:03
Autor: maX
Jaki dysk ssd do PC

Użytkownik "JoteR" <usenet@interia.eu> napisał w wiadomości news:54b289de$1$2653$65785112news.neostrada.pl...
"Jacek Maciejewski" napisał:

[...]

Pozatym w przypadku SSD dobrze jest nie zapychać go do końca i zostawić trochę wolnego miejsca, bo spada wydajność.

Data: 2015-01-11 20:24:58
Autor: marfi
Jaki dysk ssd do PC
[...]

  Od dwóch lat mam W8 (teraz W8.1) razem z plikiem hibernacji (ok 13GB) plikiem wymiany (2GB) na dysku 64GB i wolnego pozostaje 14GB.
Wszystkie niezbędne programy również na SSD.

--
marfi

Data: 2015-01-11 20:46:52
Autor: JoteR
Jaki dysk ssd do PC
"marfi" napisał:

 Od dwóch lat mam W8 (teraz W8.1) razem z plikiem hibernacji (ok 13GB) plikiem wymiany (2GB) na dysku 64GB i wolnego pozostaje 14GB.
Wszystkie niezbędne programy również na SSD.

A na laptopie żony sam winsxs zajmuje ponad 20 GB (windows 7).
I nie mam zamiaru tracić nawet kilku minut na zastanawianie się, czy by go nie odchudzić. Bo po co? Żeby się licytować w Usenecie na ścibolenie? Są naprawdę ciekawsze zajęcia, niż przekonywanie kogoś, aby sobie kupił mniejszy dysk, bo "u mnie się mieści".

JoteR

Data: 2015-01-11 22:38:47
Autor: Przemysław Ryk
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Sun, 11 Jan 2015 20:24:58 +0100, marfi napisał(a):

[...]

To u Ciebie. U mnie po postawieniu na SSD wszystkiego, co na nim ma stać, z
235GB zostało 63GB wolnego. Wobec czego to, że Tobie coś wystarcza nie
oznacza, że każdemu wystarczy.

[ Sam nie wiem co jest gorsze: bycie alkoholikiem czy seksoholikiem?       ]
[ W pierwszym przypadku Ci nie staje, w drugim nie ma czasu wypić...       ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2015-01-11 19:56:31
Autor: Santana
Jaki dysk ssd do PC

Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1i6apkaxvtxiz$.1alp8y46h67o2.dlg@40tude.net...

[...]

Tak się składa że mam 64GB na system z Win7 i niestety praktyka pokazała że jest to za mało. Winda puchnie z wiekiem i po około trzech latach mam dokładnie 0,99GB wolnego miejsca. Oczywiście jak trochę porzeźbię to trochę zwolnię ale jest to po prostu niewygodne dlatego w najbliższym tygodniu planuję przenieść system na 120GB i będzie święty spokój :)

Data: 2015-01-11 20:01:35
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Sun, 11 Jan 2015 19:56:31 +0100, Santana napisał(a):

 Winda puchnie z wiekiem i po około trzech latach mam dokładnie 0,99GB wolnego miejsca.

A konkretnie co ci spuchło? :) Bo nie bardzo wiem co mogło by spuchnąć w
systemie. Co do danych, to założenie jest takie że na systemowym dysku
większości nie trzymamy.
--
Jacek

Data: 2015-01-11 20:10:46
Autor: Santana
Jaki dysk ssd do PC

Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qs70gw4veykn$.1oi07jo9lph4o.dlg@40tude.net...

[...]

Aktualizacje, sterowniki do nowych urządzeń i milion innych pierdół. Twój system ma identyczną wielkość po kilku latach używania jak w momencie instalacji? No to gratuluję i proponuję złożyć CV w microsofcie ;)
P.S. Dane są na dyskach tradycyjnych. To tak oczywiste że aż o tym nie wspomniałem :)

Data: 2015-01-11 20:25:45
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Sun, 11 Jan 2015 20:10:46 +0100, Santana napisał(a):

[...]

Aktualizacje XP to góra kilkaset MB (poprawka SP3 ma 300). Sterowniki?
Ilu nowych urządzeń?? Trzech czy pięciu? Nawet jakby dwudziestu i po
nowoczesnemu każdy miał 20MB to raptem 400 MB. A kiedy jeszcze używałem
XP to nigdy nie zdołałem przekroczyć 10 GB partycji systemowej, bez
specjalnych starań i z aplikacjami instalowanymi na niej. Tak że dalej
nie wiem co ci spuchło do 64 :) Hmmm, ten milion pierdół - rozwiń to z
łaski swojej. Może  da liegt der Hund begraben :)
--
Jacek

Data: 2015-01-11 20:39:13
Autor: Santana
Jaki dysk ssd do PC

Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7tkrt2c9mdn7$.erxe2apxcjr3$.dlg@40tude.net...

[...]

1. Rozmawiamy o Windows 7. Czytasz nieuważnie. W siódemce wszystko jest większe od service pack'a poczynając. Właśnie sprawdziłem z ciekawości i sam folder "Windows" ma prawie 34GB
2. Wiele urządzeń, nie liczyłem.
3. Pierdół wiele. Historie przeglądarek (tak wiem można usunąć ale nie o to chodzi) śmieci po dawno odinstalowanych grach i aplikacjach itp. Zastanów się dlaczego windows z upływem czasu uruchamia się coraz wolniej.
4. Z kompa korzysta kilka osób i nie da się nad wszystkim zapanować
5. OK, błysnąłeś znajomością niemieckiego. Jestem wstrząśnięty ale nie zmieszany :P

Data: 2015-01-17 15:47:47
Autor: R.e.m.e.K
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Sun, 11 Jan 2015 20:39:13 +0100, Santana napisał(a):

1. Rozmawiamy o Windows 7. Czytasz nieuważnie. W siódemce wszystko jest większe od service pack'a poczynając. Właśnie sprawdziłem z ciekawości i sam folder "Windows" ma prawie 34GB

U mnie Win 7 x64 zajmuje juz 39GB (po czterech latach), "program files" ma 6GB i "program
files x86" ponad 30 GB. Dysk 64 GB juz by tylko na to nie wystarczyl, a gdzie reszta?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2015-01-17 16:39:07
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Sat, 17 Jan 2015 15:47:47 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

[...]

IMO XP od W7 niewiele się różni pod względem apetytu na przestrzeń
dyskową.  A wy jesteście prawdziwymi talentami w zaśmiecaniu dysku.  Na
dobitkę tę swoją wadę usiłujecie usprawiedliwić, twierdząc że inaczej
nie można. Zdumiewające! I nawet dla własnej ciekawości (o mojej nie
wspominając) nie chcecie sprawdzić co wam tak spuchło w kat. Windows
naprzykład. No, chyba że macie pagefile na 16GB i hiberfile na 25 :)
Nawet Program Files jest trudno tak wypchać jak powiadacie :) No, może
jak się trzyma kilkadziesiąt gier na dysku, czego ja nie znam bo nie
gram.
--
Jacek

Data: 2015-01-17 17:01:08
Autor: JoteR
Jaki dysk ssd do PC
"Jacek Maciejewski" napisał:

IMO XP od W7 niewiele się różni pod względem apetytu na przestrzeń
dyskową.

Pomijając już, że to NTG - to ty tak na poważnie, czy tylko trenujesz przed 1 kwietnia?

A wy jesteście prawdziwymi talentami w zaśmiecaniu dysku.

Jasne, bo to my piszemy system i aplikacje, które zużywają bezsensownie przestrzeń dyskową ;->

Na dobitkę tę swoją wadę

??? Tabletki wzięte?

usiłujecie usprawiedliwić, twierdząc że inaczej nie można.

Ależ można. Tyle, że już ci tłumaczyłem - są naprawdę ciekawsze zajęcia, niż ślęczenie nad strukturą katalogów zastanawiając się, co by tu jeszcze wypieprzyć, panowie, co by tu jeszcze...

Zdumiewające!

Emejzing, nieprawdaż? ;->

I nawet dla własnej ciekawości (o mojej nie wspominając) nie chcecie sprawdzić
co wam tak spuchło w kat. Windows naprzykład.

Przecież sprawdzone. Nawet ci tu napisałem, co. Ale mnie to lata koło frędzla, bo ja nie mam zakodowanego przymusu ścibolenia się na dysku 64-gigabajtowym.

No, chyba że macie pagefile na 16GB i hiberfile na 25 :)
Nawet Program Files jest trudno tak wypchać jak powiadacie :)

Ale wiesz, że oprócz tego katalogu są ProgramData, Pliki programów (x86) czy System Volume Information? Ciebie rajcuje nieustanne przegladanie tych katalogów (oraz katalogu/ów użytkownika/ów) w poszukiwaniu subiektywnie zbędnych plików czy podkatalogów? Serio? Musisz prowadzić bardzo smutny żywot, jeśli dla ciebie to taka wspaniała rozrywka. Ja wolę w tym czasie przeczytać książkę lub zwyczajnie się nayebać. Polecam ;->

JoteR

Data: 2015-01-17 17:17:32
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Sat, 17 Jan 2015 17:01:08 +0100, JoteR napisał(a):

Ja wolę w tym czasie przeczytać książkę lub zwyczajnie się nayebać. Polecam ;->

Z tym stylem prowadzenia rzeczy wokół siebie śmiem wątpić czy znalazłbyś
dziś książkę którą wczoraj odłożyłeś, a nawet niedokończoną połówkę.
Naprawdę nosisz buty do pary? Sprawdź :)
Ale rzecz się robi psychologiczna czyli OT, więc znikam.
--
Jacek

Data: 2015-01-17 17:55:54
Autor: JoteR
Jaki dysk ssd do PC
"Jacek Maciejewski" napisał:

Ja wolę w tym czasie
przeczytać książkę lub zwyczajnie się nayebać. Polecam ;->

Z tym stylem prowadzenia rzeczy wokół siebie śmiem wątpić czy znalazłbyś
dziś książkę którą wczoraj odłożyłeś,

Oczywiście, że znalazłbym, albowiem nie wyrywam z niej okładek, spisu treści czy wstępu celem zmniejszenia jej wymiarów, aby upchnąć ją na składanej półeczce z Ikeły ;->

a nawet niedokończoną połówkę.

U mnie żadna połówka nie ma prawa zostać niedokończona.

Naprawdę nosisz buty do pary?

Nie, do szewca. Emejzing, nieprawdaż? ;->

JoteR

Data: 2015-01-19 20:31:49
Autor: JD
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Sat, 17 Jan 2015 17:01:08 +0100, JoteR napisał(a):

Ale rzecz się robi psychologiczna czyli OT, więc znikam.

Najłatwiej zniknąć, ale to koledzy mają rację, a nie Ty.

JD

Data: 2015-01-18 14:28:05
Autor: m4rkiz
Jaki dysk ssd do PC
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:1ohmi8my1m8$.yqu2nxvq4zvr.dlg40tude.net...
[...]

poprostu 'nasz' czas jest na tyle cenny (a czynnosc na tyle nudna i
upierdliwa) ze wole zaplacic ekstra za dodatkowe kilka GB niz zastanawiac
sie co chwile jak poupychac dane zeby cos jeszcze sie zmiescilo...

w czasach fabrycznie odswiezanych dyskow 256GB ktore mozna czasem
znalezc juz za 37 funtow poprostu zycia szkoda na kombinowanie jak
oszczedzic 50 pln kosztem kilku-kilkunastu godzin rocznie, zwlaszcza
w przypadku sprzetu ktory sluzy np. do rozrywki i te minimalne
zwiekszone ryzyko uzycia refurba zamiast nowki mozna spokojnie podjac

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-01-19 08:30:11
Autor: OMSON
Jaki dysk ssd do PC
R.e.m.e.K pisze:
[...]

Hehe - ja cisnąłem od 5 lat bodajże, na Raptorze 36GB pod Windows 7 64-bit. Większy soft, tempy i swap wciskałem na dużego Samsunga F1 1TB i miałem wyłączony auto-update i przywracanie systemu. Dawało radę... Ale to trochę ekstremalne. :)

Pzdr, OMSON

Data: 2015-01-11 21:42:13
Autor: jakson
Jaki dysk ssd do PC
[...]

Eh, to byla ironia...

Data: 2015-01-11 15:16:23
Autor: JoteR
Jaki dysk ssd do PC
"jakson" napisał:

Dysk systemowy - wbrew wyobrażeniom linuksiarzy - to nie tylko katalog C:\Windows.

Przeciez swapa, hiber-costam i tempy bedzie trzymal na talerzowym...

Serio? W Windows 7 można już zmieniać lokalizację hiberfil.sys?
No no, ale się porobiło ;->

JoteR

Data: 2015-01-11 11:43:22
Autor: PiteR
Jaki dysk ssd do PC
Jacek Maciejewski pisze tak:

[...]

Czy te małe nie mają czasem słabych prędkości zapisu?

--
Piter

Data: 2015-01-11 13:59:48
Autor: jakson
Jaki dysk ssd do PC
Pewnie że warto ale na ch... ci 128? Kup 64 bo mniejszego pewnie nie
znajdziesz.

Wyglada na to, ze pytajacy czytal rozne testy / porownania SSD
i w przeciwienstwie do Ciebie ma o tym jakiekolwiek pojecie.

Kupowanie 64GB SSD nie ma najmniejszego sensu z wielu wzgledow, np.:
- finansowych
- wydajnosciowych

Data: 2015-01-11 14:23:12
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Sun, 11 Jan 2015 13:59:48 +0100, jakson napisał(a):

Kupowanie 64GB SSD nie ma najmniejszego sensu z wielu wzgledow, np.:
- finansowych
- wydajnosciowych

Koszt używanych SSD na Allegro to ok. 2zł/GB bez względu na pojemność,
więc twój argument o finansach odpada. Co do wydajności to nie znam takiego parametru. Stare serie SSD miewały
mniejszą prędkość odczytu i zwłaszcza zapisu dla dysków o najmniejszej
pojemności ale od 64 GB zjawisko praktyczne nie występuje.
Więc albo nie masz racji albo ja o czymś nie wiem. Przejdź do konkretów.
--
Jacek

Data: 2015-01-11 14:46:13
Autor: Irokez
Jaki dysk ssd do PC
[...]

Nie wiesz.
Jednak jest skok w wydajności przy zapisie 120 -> 250GB. Przy odczycie już nie widać tego.
Na ten przykład
http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/test_samsung_ssd_840_evo_120250500_gb_evolucja?page=0,5

--
Irokez

Data: 2015-01-11 15:32:31
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Sun, 11 Jan 2015 14:46:13 +0100, Irokez napisał(a):

Na ten przykład

Ja tam widzę że od 120 do 500 GB pojemności praktycznie te same
prędkości (nie różnią się więcej jak o 10%) i raczej to zależy od
kontrolera aniżeli od pojemności.

--
Jacek

Data: 2015-01-11 15:53:03
Autor: Irokez
Jaki dysk ssd do PC
[...]

Mówiłem popatrz na zapis a nie odczyt.

Plextor M5S 128GB - 207,6MB/s
Plextor M5S 256GB - 390,76MB/s
Corsair Neutron 120GB - 212,5MB/s
Corsair Neutron 240GB - 511,3MB/s
Samsung SSD 840 120GB - 141,2MB/s
Samsung SSD 840 250GB - 263,2MB/s
Plextor M5Pro 128GB - 319,5MB/s
Plextor M5Pro 256GB - 456,1MB/s

Kontrolery te same. Większa ilość kostek pamięci, działa to podobnie jak RAID-0 kontra pojedynczy dysk.

Oczywiście są modele, gdzie się to nie różni, ale to trzeba jakiś konkretny typ/model wtedy szukać.

--
Irokez

Data: 2015-01-11 16:19:39
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Sun, 11 Jan 2015 15:53:03 +0100, Irokez napisał(a):

Plextor M5S 128GB - 207,6MB/s
Plextor M5S 256GB - 390,76MB/s

Jakoś tak tendencyjnie patrzysz :) Jak ja patrzę to widzę:
Kingston HyperX 3K 120 GB
 SandForce 2281, 25 nm MLC
527.6
 OCZ Vertex 3.20 240 GB
 SandForce 2281, 20 nm MLC
526.4
--
Jacek

Data: 2015-01-28 10:26:13
Autor: 666
Jaki dysk ssd do PC
www.adorama.com/results/sandiskmediaspecials

-- -- -
Koszt używanych SSD na Allegro to ok. 2zł/GB bez względu na pojemność

Data: 2015-01-28 10:37:39
Autor: Jacek Maciejewski
Jaki dysk ssd do PC
Dnia Wed, 28 Jan 2015 10:26:13 +0100, 666 napisał(a):

www.adorama.com/results/sandiskmediaspecials

-- -- -
Koszt używanych SSD na Allegro to ok. 2zł/GB bez względu na pojemność

SanDisk Ultra II 120GB Solid State Drive  70$ x 3,7=259zł. Troszke
drożej niż powiedziałem o używanych, ale to w końcu nowy. I co właściwie
chciałeś powiedzieć podając ten przykład? Że w cenie 2 zł/GB są też
nowe?
--
Jacek

Data: 2015-01-11 18:06:14
Autor: m4rkiz
Jaki dysk ssd do PC
"Paweł" <elektron007@wp.pl> wrote in message news:54b187f6$0$2146$65785112news.neostrada.pl...
Czy warto kupić na system win 7 Samsunga ssd 850 pro 128Gb? (10 Lat gwarancja)
Czy lepiej za te cenne kupić inny dysk może cos polecicie?

840 evo kosztuje ponad stowe mniej, moge polecic, jak zwykle w przypadku
ssd - aktualizacja firmware jest obowiazkowa

imho roznice pomiedzy 850 pro a 840 evo sa zbyt male zeby placic 30% wiecej

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-01-11 18:11:15
Autor: ikarek
Jaki dysk ssd do PC
Użytkownik "Paweł" <elektron007@wp.pl> napisał w wiadomości news:54b187f6$0$2146$65785112news.neostrada.pl...
Witam.

Czy warto kupić na system win 7 Samsunga ssd 850 pro 128Gb? (10 Lat gwarancja)

Mam tego samsunga, tylko w wersji 256gb i jestem b. zadowolony.
Ponieważ ma tyle gwarancji, to się z nim nie cackam - np. tego posta
piszę z wirtualnego XP ("zwirtualizowany" poprzedni PC), który też
leży na tym samsungu i chodzi o niebo lepiej, niż gdy był jeszcze
"fizyczny" ;p

Data: 2015-01-12 08:34:15
Autor: Chris
Jaki dysk ssd do PC
[...]

Największy na jaki cię stać, reszta to w 90% marketing.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-01-17 14:05:04
Autor: Grzegorz
Jaki dysk ssd do PC
ja mam Windows Server 2008R2 SP1 PL , partycja systemowa 20GB , komp ma 8 GB ram , Hiberfile jest wyłączony , Swap zmiejszony do 1GB i przeniesiony na inną partycję , a wszystkie programy są instalowane na dysku D:\

Data: 2015-01-19 08:26:13
Autor: Chris
Jaki dysk ssd do PC
W dniu 2015-01-17 o 14:05, Grzegorz pisze:
[...]

No i ?