Jaki dysk zewnętrzny 1TB?

Data: 2010-02-02 03:50:03
Autor: Kuba
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
Witam grupę.

Planuję nabyć zewnętrzny HDD, tak w okolicach 1TB.
Przeznaczenie - składowanie danych, głównie muzyki, fotek i filmów.
Zależy mi na bezproblemowej pracy i niezawodności.
FireWire mile widziane, bezkolizyjna współpraca z Time Machine i OSX wymagane.

Na Allegro takie coś wyszukałem:
http://allegro.pl/item895848025_verbatim_zewn_hdd_3_5_firewire_usb_2_0_1tb.html
Ewentualnie:
http://allegro.pl/item904694730_dysk_zewnetrzny_3_5_wd_green_1_tb_1000gb_menago.html

Za sugestie z góry dziękuję.

Pzdr,
Kuba

Data: 2010-02-02 20:37:46
Autor: Konrad 'd3viCe' PiĂłro
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
On Tue, 02 Feb 2010 03:50:03 +0100
Kuba <qbutek@onet.pl> wrote:

[...]

Obudowa Welland ME-740J USB + eSata. Dysk SATA dowolny, ja do obudĂłw
zewnętrznych polecam WD GreenPower. Złożyłem już kilka takich zestawów
i wszyscy są zadowoleni.

Konrad 'd3viCe' PiĂłro

Data: 2010-02-02 21:03:14
Autor: Gil
Jaki dysk zewn�rzny 1TB?

Obudowa Welland ME-740J USB + eSata. Dysk SATA dowolny, ja do obudĂłw
zewnÄ&#65533;rznych polecam WD GreenPower. ZĹ&#65533;ĹźyĹ&#65533;m juĹź kilka takich zestawĂłw
i wszyscy sÄ&#65533;zadowoleni.

-- Pozdrawiam
Konrad 'd3viCe' PiĂłro

Mnie Weeland padł po roku. Koleżance też. I jeszcze zniszczył gniazdo USB w
komputerze. Znajdzie sie sporo przykładów w sieci na problemy z zasilaniem tego
urządzenia prowadzących do awarii.

Oczywiście napęd z E-sata byłby najlepszy ale z dostępnych zewnętrznych  -
markowych - WD, Samsung store, Seagate tylko te najdroższe mają e-sata.

Data: 2010-02-02 21:18:41
Autor: Kuba
Jaki dysk zewn�rzny 1TB?
Gil pisze:

[...]

Dzięki za komentarz odnośnie Wellanda; przyznam że odnośnie podłączenia dla mnie najbardziej interesujące jest FireWire 800.

Pzdr,
Kuba

Data: 2010-02-02 23:38:44
Autor: Gil
Jaki dysk zewn�rzny 1TB?

Dzięki za komentarz odnośnie Wellanda; przyznam że odnośnie podłączenia dla mnie najbardziej interesujące jest FireWire 800.

Pzdr,
Kuba

Na platformie PC FireWire przydaje się właściwie tylko do zrzucania matariału DV
AVI z kamer. Komunikacja w obie strony niestety jest zawodna i pdb. dlatego ten
inerfejs sie nie upowszechiła dla zewnętrznych HDD. A juz FireWire 800 to jakas
bajka. Ciekawe czy ktoś to widział w praktyce.
Może na platformie MAC to innaczej wygląda ale dla zewnętrznego HDD to tylko
USB2 lub ESata. Na USB2 nawet odtwarznie filmów z dysku kodowanego TrueScryptem
idzie bez problemów.

Data: 2010-02-03 00:25:03
Autor: Kuba
Jaki dysk zewn�rzny 1TB?
Gil pisze:

[...]

Tyle że ja właśnie mam Maca, w którym złącze FW tęskni za wtyczką.
;)

Pzdr,
Kuba

Data: 2010-02-03 00:47:31
Autor: Gil
Jaki dysk zewn�rzny 1TB?

Tyle że ja właśnie mam Maca, w którym złącze FW tęskni za wtyczką.
Pzdr,
Kuba

To się dopiero okaże.

Data: 2010-02-02 21:24:06
Autor: zielony bazyliszek
Jaki dysk zewn�rzny 1TB?
Użytkownik Gil napisał:

[...]

A ja mam 5 wellandow roznych u siebie, i kilka jeszcze u innych, i zaden nie padl i wszystko pieknie dziala...

Data: 2010-02-02 21:36:00
Autor: Konrad 'd3viCe' PiĂłro
Jaki dysk zewn�rzny 1TB?
On Tue, 02 Feb 2010 21:03:14 +0100
"Gil" <gilboaWYTNIJTO@op.pl> wrote:

> [...]

Oczywiście napęd z E-sata byłby najlepszy ale z dostępnych
zewnętrznych  - markowych - WD, Samsung store, Seagate tylko te

A teraz powiedz, w czym te "markowe" są lepsze, poza znanym logiem na
obudowie. SzczegĂłlnie interesuje mnie Twoje zdanie na temat Seagate
FreeAgent Xtreme, bo sam miałem z tym styczność i wiem co to jest, a ty
to rekomendujesz komuś. Tylko konstruktywne argumenty proszę.

PS. Tnij sygnaturki.

Konrad 'd3viCe' PiĂłro

Data: 2010-02-02 21:09:38
Autor: Kuba
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
Konrad 'd3viCe' PiĂłro pisze:

Obudowa Welland ME-740J USB + eSata. Dysk SATA dowolny, ja do obudĂłw
zewnętrznych polecam WD GreenPower. Złożyłem już kilka takich zestawów
i wszyscy są zadowoleni.

Co do dysku dziękuję za sugestie, ale jeśli mam HDD wkładać w obudowę to już raczej skuszę się na taką z FireWire albo Ethernetem.

Tyle że chyba prościej od razu dedykowany zewnętrzny dysk z FireWire.
Jakieś komentarze względem Seagate FreeAgent Extreme?

Pzdr,
Kuba

Data: 2010-02-02 21:25:25
Autor: zielony bazyliszek
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
Użytkownik Kuba napisał:
Konrad 'd3viCe' PiĂłro pisze:

[...]

A czemu FireWire akurat? To do Maca ma byc?

Data: 2010-02-02 21:50:12
Autor: Kuba
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
zielony bazyliszek pisze:

A czemu FireWire akurat? To do Maca ma byc?

Dokładnie tak.

Pzdr,
Kuba

Data: 2010-02-02 21:30:16
Autor: Konrad 'd3viCe' PiĂłro
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
On Tue, 02 Feb 2010 21:09:38 +0100
Kuba <qbutek@onet.pl> wrote:

Konrad 'd3viCe' PiĂłro pisze:

> [...]

Tyle że chyba prościej od razu dedykowany zewnętrzny dysk z FireWire.
Jakieś komentarze względem Seagate FreeAgent Extreme?

Mam wersję 500GB, o wiele gorsza od Wellanda. Dodatkowo jednorazówka o
czym dowiedziałem się dopiero jak go kupiłem (dysk jest zanitowany w
środku a obudowe niesamowicie ciężko otworzyć).

Konrad 'd3viCe' PiĂłro

Data: 2010-02-03 00:27:46
Autor: Kuba
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
Kuba <qbutek@onet.pl> wrote:

Mam wersję 500GB, o wiele gorsza od Wellanda. Dodatkowo jednorazówka o
czym dowiedziałem się dopiero jak go kupiłem (dysk jest zanitowany w
środku a obudowe niesamowicie ciężko otworzyć).

Hmmm, generalnie skłaniam się ku rozwiązaniom prostszym - dysk zewnętrzny - niż kombinacjom typu dysk + obudowa.
Trzeba to jeszcze przemyśleć.
;)

Dziękuję za odpowiedzi w każdym razie.

Pzdr,
Kuba

Data: 2010-02-03 01:03:54
Autor: zielony bazyliszek
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
Kuba <qbutek@onet.pl> wrote:

[...]

Ale kazdy dysk zewn. to dysk plus obudowa, roznica jest tylko ze jedno kupujesz 2w1 a druwie kupujesz dwa i skladasz w jedno :)

Data: 2010-02-02 21:44:18
Autor: MC
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
Użytkownik "Kuba" <qbutek@onet.pl> napisał w wiadomości news:hk83sr$n06$1news.onet.pl...
Witam grupę.

Planuję nabyć zewnętrzny HDD, tak w okolicach 1TB.

Dziś 2TB kosztują niewiele drożej.

Przeznaczenie - składowanie danych, głównie muzyki, fotek i filmów.
Zależy mi na bezproblemowej pracy i niezawodności.

Jak to ma dzialać? Być częścią sieci czy współpracować tylko z jednym komputerem?

Data: 2010-02-02 21:52:35
Autor: Kuba
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
MC pisze:

Dziś 2TB kosztują niewiele drożej.

Nie mówię że nie, może być i 2TB - najpierw chcę generalnie wybrać producenta i typ, potem będę się pojemnością martwił.
;)

Jak to ma dzialać? Być częścią sieci czy współpracować tylko z jednym komputerem?

W przewidywalnej przyszłości z jednym, gdybym chciał do sieci to bym w jakiegoś NASa celował, i serwer iTunes pod router podpiął.
;)

Pzdr,
Kuba

Data: 2010-02-02 22:26:17
Autor: MC
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
Użytkownik "Kuba" <qbutek@onet.pl> napisał w wiadomości news:hka3ai$s4e$2news.onet.pl...
MC pisze:

Dziś 2TB kosztują niewiele drożej.

Nie mówię że nie, może być i 2TB - najpierw chcę generalnie wybrać producenta i typ, potem będę się pojemnością martwił.
;)

To nie jest dobry sposób. Typ nie zawsze określa wystarczająco precyzyjnie tego, co jest w środku i jakie są parametry dysku. Zwłaszcza jeśli jeden typ obejmuje spory zakres pojemności w którym musi zmieniać się wszystko: gęstość zapisu, liczba talerzy, wielkośc pamięci podręcznej itd.

[...]

Jeśli przez ethernet to jakby NAS. Pytanie nie jest takie banalne, gdyż od rodzaju interfejsu zależy także rodzaj systemu plików jaki będzie mógł być na tym dysku.

Data: 2010-02-02 22:49:21
Autor: Konrad Kosmowski
Jaki dysk zewn?trzny 1TB?
** MC <m5c@go2.pl> wrote:

gdyż od rodzaju interfejsu zależy także rodzaj systemu plików jaki będzie
mógł być na tym dysku.

Bzdura. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-02-02 23:04:15
Autor: MC
Jaki dysk zewn?trzny 1TB?
Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w wiadomości news:18jm37-coq.ln1kosmosik.net...
** MC <m5c@go2.pl> wrote:

gdyż od rodzaju interfejsu zależy także rodzaj systemu plików jaki będzie
mógł być na tym dysku.

Bzdura. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

Tak ci się wydaje.

Data: 2010-02-03 01:20:29
Autor: Konrad Kosmowski
Jaki dysk zewn?trzny 1TB?
** MC <m5c@go2.pl> wrote:

gdyż od rodzaju interfejsu zależy także rodzaj systemu plików jaki będzie
mógł być na tym dysku.

Bzdura. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

Tak ci się wydaje.

To proszę wyjaśnij korelację między zastosowanym systemem plików i interfejsem
dysku. Jaki system plików dedykujesz dla ATA, jaki system dla SATA, jaki system
plików dla SAS i jaki dla SCSI?

Generalnie bredzisz - interfejs transmisyjny nie ma (modulo sieciowe w
kontekście np. stylu uprawnień unix/win) nic wspólnego z systemem plików czy
organizacją danych w woluminach.

Wypowiedź swoją podeprzyj może jakimiś cytatami fachowymi bo po wypowiedziach,
że "Dziś 2TB kosztują niewiele drożej [niż 1TB]" podczas gdy faktycznie
kosztują dwa razy drożej - dla przykładu WD10EARS kontra WD20EADS.

Faktem jest, że obecnie do takich zastosowań najoptymalniej wychodzą dyski
1,5TB (po prostu podziel sobie cenę przez ilość gigabajtów - proste ćwiczenie).
Jakbyś chciał ćwiczenie rozwinąć to pomyśl np. o cena/TB przy zapewnieniu
RAID6...

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-02-03 01:50:10
Autor: MC
Jaki dysk zewn?trzny 1TB?
Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w wiadomości news:d3sm37-g0r.ln1kosmosik.net...
** MC <m5c@go2.pl> wrote:

[...]

Z kontekstu wyraźnie wynika, że nie chodzi o interfejs samego dysku tylko obudowy. O tym jest napisane w poprzednim zdaniu. Gdybyś mniej szukał okazji do wymądrzania się może byś zauważył ten istotny drobiazg.

Data: 2010-02-03 03:39:07
Autor: Konrad Kosmowski
Jaki dysk zewn?trzny 1TB?
** MC <m5c@go2.pl> wrote:

[...]

To proszę wytłumacz jak interfejs sieciowy obudowy narzuca wybór systemu
plików. Czy mając interfejs sieciowy obudowy dajmy na to Ethernet zalecasz
zastosowanie NTFS, FAT, może EXT2/3 czy jakiś inny system plików? Wypowiedź
uzasadnij podpierając się fachowymi opracowaniami.

Czy może chcesz nam tutaj powiedzieć, że interfejs obudowy "nie sieciowy" np.
FW czy USB narzuca wybór konkretnego systemu plików? Którego i na podstawie
jakich opracowań podajesz takie opinie?
O tym jest napisane w poprzednim zdaniu. Gdybyś mniej szukał okazji do
wymądrzania się może byś zauważył ten istotny drobiazg.

Gdybyś mniej bzdur pisał na grupach to może nie trzeba byłoby tego prostować.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-02-03 06:09:03
Autor: MC
Jaki dysk zewn?trzny 1TB?
Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w wiadomości news:b74n37-87r.ln1kosmosik.net...
** MC <m5c@go2.pl> wrote:

[...]

No proszę, zamiast przeprosin za fałszywe oskarżenie mamy jakieś dziwne żądania. Nie mam zamiaru ciebie przekonywać.

Gdybyś mniej bzdur pisał na grupach to może nie trzeba byłoby tego prostować.

O, jaki mądrala z misją. Jeśli moje są bzdurami, to twoje bzdurzą wielokrotnie. O czym wymownie świadczy twoja twórczość w niniejszym wątku.

Data: 2010-02-04 00:22:27
Autor: Michal AKA Miki
Jaki dysk zewn?trzny 1TB?
** MC <m5c@go2.pl> wrote:

[...]

Wiesz, mysle, ze rzeczywiscie powinienes zakonczyc watek, albo sie wycofac i powiedziec, ze ci sie cos pomylilo... Kolega moze i za ostro, ale wytknal ci ze wymyslasz cos, czego nie bardzo rozumiesz...  Zdarza sie, nie ma sie czego wstydzic... po prostu odpusc...

Pozdrawiam
Michal

Data: 2010-02-03 13:09:15
Autor: MAR
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
W dniu 2010.02.02 22:26, MC pisze:

Jeśli przez ethernet to jakby NAS. Pytanie nie jest takie banalne, gdyż
od rodzaju interfejsu zależy także rodzaj systemu plików jaki będzie
mógł być na tym dysku.

A możesz podać jakieś przykłady takich zależności ?

--
Mar

Data: 2010-02-03 16:04:57
Autor: MC
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
Użytkownik "MAR" <marITYLKOMARabc@spox.org> napisał w wiadomości news:hkbp1a$1t5$1news.dialog.net.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
Na dysku podłaczonym przez USB musi być jeden z systemów obsługiwanych przez komputer. O systemie na dysku sieciowym decyduje oprogramowanie obudowy. Rzadko jest nim FAT czy NTFS, które do sieci się słabo nadają.

Data: 2010-02-03 16:44:20
Autor: Mariusz Kruk
Jaki dysk zewnętrzny 1TB?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "MC"
[...]

1. Cytuj po ludzki.
2. Co oznacza, że "FAT czy NTFS słabo się do sieci nadają"? (zwłaszcza
w kontekście NTFS w Windows Server).

--

Jaki dysk zewnętrzny 1TB?