Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?

Data: 2010-02-04 17:31:47
Autor: user
Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
Może ktoś się zna i poleci firme(y), konkretne modele w cenie do powiedzmy 1000 zł ?
Na jakie parametry należy zwracać uwagę ?

Data: 2010-02-04 22:06:00
Autor: Druid29

Użytkownik "user" <aspamojsedowoli_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hkespj$oac$1inews.gazeta.pl...
Może ktoś się zna i poleci firme(y), konkretne modele w cenie do powiedzmy 1000 zł ?
Na jakie parametry należy zwracać uwagę ?
Sam przerabiam ten temat od powiedzmy 3-4 miesięcy i aktualnie czekam na dostawę.
Najważniejsza w przygotowaniu dobrej kawy są dobrze zmielona kawa i stabilność parametrów gorącej wody od pierwszej do ostatniej sekundy zaparzania.
Dobra stabilność jest łatwiejsza do osiągnięcia w ekspresach, których grupa zaparzająca i kolba są wykonane z mosiądzu, a duży boiler jest dodatkową zaletą. Zacznij poszukiwania od marek Gaggia, Ascaso, Demoka.
Innym rozwiązaniem są termobloki (np. BORK, Krups, AEG, Elektrolux, Zelmer) - działają na zasadzie ogrzewacza przepływowego - te ekspresy mogą się rozgrzać przez przepuszczenie pewnej ilości wody lub dzięki specjalnym grzałkom.
Dobrze zmieloną kawę uzyskasz z dobrego młynka żarnowego (od 600-700 zł w górę - Ascaso, Gaggia, Demoka)
Jesli chcesz dobrze poznać temat, to polecam forum www.caffeprego.pl.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2010-02-05 08:52:34
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 4 Feb 2010 17:31:47 +0100, user napisał(a):
Może ktoś się zna i poleci firme(y), konkretne modele w cenie do powiedzmy 1000 zł ?
Na jakie parametry należy zwracać uwagę ?

Rozumiem że kolbowy a nie automatyczny, biorąc pod uwagę cenę?
Bo ja bym polecił Nivonę 610 (http://www.ceneo.pl/366369), bardzo fajny
automat - tyle że to teraz w okolicach 1500 stoi... Dobrze miele kawę,
solidny sprzęt (od prawie roku dzielnie robi po 5-10 kaw dzień w dzień).
Robiony ponoć przez tego samego producenta co Jura...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-06 18:57:28
Autor: user

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnhmnn2i.u0.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Dzięki za odpowiedź, on ma elementy z mosiądzu ? jaka jest róźnica po między tym materiałem a innymi zastosowanymi w innych modelach ? czy to w istotnie wpływa na smak kawy ?
Ekspres nie do końca podoba sie żonie (podobał jej się pomarańczowy Saeco) ale mi bardziej zależy na jakości urządzenia i najlepiej jak by sam rano się włączał i zaparzył kawę ;)

Data: 2010-02-07 20:33:25
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 6 Feb 2010 18:57:28 +0100, user napisał(a):
[...]

Wpływa w podobnym stopniu jak wpływa na jakość dźwięku różnica między kablami
głośnikowymi po 1000 i 2000 zł za metr ;)

Ekspres nie do końca podoba sie żonie (podobał jej się pomarańczowy Saeco) ale mi bardziej zależy na jakości urządzenia i najlepiej jak by sam rano się włączał i zaparzył kawę ;)

Saeco to tańsza marka, niewykluczone że trafi się coś dobrego - ale np. ktoś
tu opisywał swoje saeco i sporadyczne problemy które mu się przytrafiają w
ogóle nie są mi znane (tzn. że czasami się coś zablokuje itp.)... A u nie
"iwonka" robi naprawdę dużo kaw dzień w dzień i bardzo mocno się trzyma -
dodam, że jest traktowana dosyć po macoszemu: bywa że przez tydzień błaga o
przeczyszczenie tabletką albo o odkamienienie (to drugie to akurat ściema,
bo jest karmiona wodą z filtra RO bez mineralizatora - pewnie sobie wylicza
co X zaparzonych kaw).

Można pomyśleć o wyższych modelach nivony - te mają lepszy młynek, czyli
bardziej długowieczny i cichszy. Ale to kolejne grube kilkaset+ złotych...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-09 23:53:18
Autor: BartekK
W dniu 2010-02-05 09:52, Jacek Osiecki pisze:
[...]

Tak żeś zachwalał (i w innych postach), że prawie bym dzisiaj kupił (może nie 610, choć też stał, ale 720 lub okolice, bo prawie w tej samej cenie), ale wyszedł jeden minus tych maszyn - wymagają dostępu z boku/tyłu/góry do obsługi. A są na rynku maszynki, które mają wszystkie eksploatacyjne sprawy załatwiane od frontu, więc ekspres może stać jak nie całkowicie zabudowany, to przynajmniej w jakimś miejscu zagracony z każdej strony czymś, a nie jako pomnik ;)

Data: 2010-02-10 09:25:10
Autor: s_13
[...]

saeco odea go wymaga dostępu od góry na wsyp kawy, od lewej na wodę i
od prawej na fusy... ale jest obrotowy, więc to nie problem :-)

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-02-10 14:57:34
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 09 Feb 2010 23:53:18 +0100, BartekK napisał(a):
[...]

E, bez przesady - potrzebują jakieś 10cm od góry i nieco mniej z lewej
strony. Pamiętaj, że automat automatowi nierówny - ja długo wybierałem,
wiele tanich (a czasami i droższych) automatów miało tak miażdżące negatywne
opinie że strach myśleć o zakupie takowych :) Jeśli chodzi o nivonę to mogę
osobiście potwierdzić że jest naprawdę solidna - co, z tego co widziałem np.
w opiniach różnych ekspresów na ceneo, nie jest takie oczywiste ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-05 14:08:33
Autor: jarmiel
Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
WItam

Jeżeli myślisz o automatcznym to polecam Spidem Mycoffe, marka należąca do SAECO.
Pełen automat: sypiesz kawę i wlewasz wodę a potem tylko naciskasz guzik.
Ja używam go od grudnia i jestem bardzo zadowolony.
Można kupić za 800zł -1000zł zaleznie od wersji i sklepu.

Jarek

Data: 2010-02-07 08:33:54
Autor: Maciej S.
Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
Jeżeli myślisz o automatcznym to polecam Spidem Mycoffe, marka należąca do SAECO.

W żadnym wypadku nie kupuj automata.
To kompletna porażka, i to we WSZYSTKICH modelach na rynku.
Wynika to z technologii - w takim automacie sercem jest gruppocafe, taki plastykowy blok, do którego wpada zmielona kawa, potem jest lekko ubijana, potem zaparzana. Z uwagi na ograniczneia technologiczne kawa nigdy nie jest porzadnie ubita, ani odpowiednio zaparzona. Gruppocafe wymaga częstego mycia - bo inaczej zrobi sięsyf, zapleśnieje, i będzie kawa z antybiotykiem. Teorie o "bezobslugowym" w pełni ekspresie włóż między bajki.

Efekt? Piłem kawę z kilku automatów - jest letnia, mało aromatyczna i nie można jej porównywać do kawy z dobrych ekspresów kolbowych (choćby gaggia). W niektórych wyczuwalny subtelny aromat pleśni :))

Producenci produkują te ekspresy bo taka jest chwilowa moda, a ludziom nie chce się tyłka ruszyć by zmielić kawę w młynku, przesypać jej do kolby, ubić i nacisnąć guzik.

Dalczego użytkownicy chwalą sobie takie ekspresy?  A kto się przyzna do błędu dając za ekspres od 1000 zł do czasami 6000 zł (zwłaszcza użytkownicy tych ostatnich). Skoro wywalili tyle kasy to ich kawa musi być rewelacyjna :)))

Taka jest moja opinia. Kup kolbowy dobrej firmy.

MS

Data: 2010-02-07 01:58:05
Autor: s_13
Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
W żadnym wypadku nie kupuj automata.
To kompletna porażka, i to we WSZYSTKICH modelach na rynku.

ot koneser się znalazł :-)

Gruppocafe wymaga częstego
mycia - bo inaczej zrobi sięsyf, zapleśnieje, i będzie kawa z antybiotykiem.
Teorie o "bezobslugowym" w pełni ekspresie włóż między bajki.

to fakt, ale wystarczy opłukać chwile prysznicem i jest dobrze

Efekt? Piłem kawę z kilku automatów - jest letnia, mało aromatyczna i nie
można jej porównywać do kawy z dobrych ekspresów kolbowych (choćby gaggia).

letnia to przesadziłeś, nie jest to wrzątek, fakt, ale to dla mnie
akurat zaleta, nie lubię parzyć sobie języka kawą,
a aromatyczna jest jak najbardziej i to zależy bardziej od kawy niż
ekspresu

Producenci produkują te ekspresy bo taka jest chwilowa moda, a ludziom nie
chce się tyłka ruszyć by zmielić kawę w młynku, przesypać jej do kolby, ubić
i nacisnąć guzik.

raczej z potrzeby rynku, dla mnie automat to ideał, nie wyobrażam
sobie, że wstaje rano i wykonuję te wszystkie czynności o których
piszesz i to dla dwóch osób po kolei,
a czyszczenie?, cóz... ekhm... raz w tygodniu przychodzi pani do
sprzątania domu... no i ekspres też czyści :-) (wiem , ze to nie
argument :-))

Dalczego użytkownicy chwalą sobie takie ekspresy?

bo wstaję rano, wciskam przycisk z zamkniętymi oczami i otwieram je
dopiero siedząc na fotelu z filiżanką małej czarnej :-)

Taka jest moja opinia. Kup kolbowy dobrej firmy.

jeśli picie kawy to dla ciebie ważny rytuał (jak również samo jej
przyrządzanie) i czujesz różnice między jakobsem i blue mountain, to
kup ręczny z mosiądzami itp, koniecznie dobrej firmy (jakiej? poczytaj
fora dla koneserów)
a jak cieszy cię odrobina gorącego płynu, mile podrażniająca kubki
smakowe i dającego porannego kopa, bez wysiłku związanego z jego
przyrządzaniem, to tylko automat, ale tez dobrej firmy :-)
ja mam saeco odea go
plusy: dobra kawa i prosta obsługa
minusy: głośna sprężarka (głośniejsza niż młynek), niefortunne
umocowanie podstawki na filiżankę (uwaliłem już przy pierwszej próbie
zdjęcia gumki od spieniacza :-), fałszywe zgłaszanie potrzeby
odkamieniania (nie używam rurki spieniacza, a co jakiś czas zapala się
lampka informująca o potrzebie odkamienienia, chyba jest sterowana
ilością uruchomień ekspresu, a nie rzeczywistą potrzebą), czasem
podczas parzenia wysuwa się kubek na fusy, co blokuje parzenie)
nie można stosować kaw smakowych (jeśli ktoś takie lubi) bo zapychają
sie rurki
BTW jeśli chodzi o kawę, to jakiś czas temu odkryłem Tchibo (zawsze
kojarzyła mi się z podłą rozpuszczałka), espresso, albo mild, w smaku
i zapachu rewelacja i ... cena 18-24 PLN za 500g, co dziesiąta paczka
gratis, w każdy pierwszy piątek miesiąca połowa ceny... toż to taniej
niż najpodlejsza "pluta" :-)

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-02-07 11:51:34
Autor: Maciej S.
[...]

espresu

I to i to jest ważne :))

Dalczego użytkownicy chwalą sobie takie ekspresy?

bo wstaję rano, wciskam przycisk z zamkniętymi oczami i otwieram je
dopiero siedząc na fotelu z filiżanką małej czarnej :-)

Z całym szacunkiem, ale nie nazywaj tego czegoś nazwą małej czarnej :))))) :P

[...]

To nie do końca tak - naprawdę jest różnica w smaku i aromacie, nie tylko między jakobsem i BM.
Przerysowywujesz, wskazując że zabawa z przyrządzaniem kawy w kolbowym jest niewarta świeczki.
A jest.

MS

Data: 2010-02-07 20:42:22
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 7 Feb 2010 11:51:34 +0100, Maciej S. napisał(a):
[...]

Owszem, ale w skrajnych przypadkach. Tak jak tylko w skrajnych przypadkach
jakość kabla interconnect ma znaczenie dla jakości muzyki. Jeśli ekspres
trzyma parametry, niczego nie dosypuje do kawy - to robi dobrą kawę :)

[...]

I Ty piszesz o koloryzowaniu? :) Przypominasz mi takich co to twierdzą że
nic poniżej bentleya nie jest samochodem, albo słuchanie muzyki na czymś
innym niż wzmacniacz lampowy jest koszmarną katorgą.

To nie do końca tak - naprawdę jest różnica w smaku i aromacie, nie tylko między jakobsem i BM.

Owszem, jest - tylko że nie różnica typu "gorsza/lepsza" tylko po prostu
różne kawy mają różny smak. Jednemu będzie pasowała bardziej korzenna,
innemu mniej. Natomiast nikomu nie będzie smakowała kawa śmierdząca
sproszkowaną oponą samochodową - a takich jest sporo niestety ;)

Przerysowywujesz, wskazując że zabawa z przyrządzaniem kawy w kolbowym jest niewarta świeczki.

Właśnie - zabawa, tyle że dosyć uciążliwa. Czyszczenie po zaparzeniu kawy
kolbowej to spory problem, a parzenie w ten sposób więcej niż dwóch kaw to
beznadziejna upierdliwość... z reguły kończy się tym że kolejna osoba powie
"nie, zrób mi rozpuszczalną" - bo nie chce męczyć gospodarza ani czekać
kolejnych parę minut ;)

A jest.

IMHO (i nie tylko) nie jest :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-07 22:21:39
Autor: Maciej S.
[...]

Jakich minut? Gotowość ekpresu to maximum 2 minuty, a z jednej kolby robi się 2 kawy.
cztery kawy mogę zrobić w czasie tylko ciut dłuższym od automata. Naprawdę.

MS

Data: 2010-02-08 13:27:17
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 7 Feb 2010 22:21:39 +0100, Maciej S. napisał(a):
[...]

Ja lubię espresso, ale nie wszyscy w takiej formie picia kawy gustują...
Z jednej kolby to się robi dwa słabiutkie espresso albo dwie lury w
standardowej filiżance :)

cztery kawy mogę zrobić w czasie tylko ciut dłuższym od automata. Naprawdę.

Zwłaszcza z wysypywaniem fusów, myciem kolby itd? Przy czym z reguły 4 kawy
to 4 kolby - zanim ostatnia jest gotowa to pierwsza już zdąży wystygnąć. Nie
mówiąc o fanaberiach typu spienianie mleka...

Ja sobie i żonie zrobię kawę w kolbowym, ale gdy jest -naście gości i co
drugi by chciał kawę z ekspresu to podanie kawy jest niemożliwe. A jeśli
chodzi o smak to nie widzę wyższości ekspresu kolbowego - raczej wyższość
automatu, bo nie mam czasu jeszcze mleć kawy na bieżąco.
Gdyby nie cena, to na pewno bym wziął sobie nivonę do domu ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-08 20:18:37
Autor: Maciej S.
[...]

Zależy jakiej kawy i jak bardzo ubitej.
Z Gaggi z dobrej kawy dobrze ubitej spokojnie 2 filiżanki DOBREGO espresso.
Mycie? Walnięcie kolby o kant kosza, wysypanie kawy, przepłukanie wodą. 5 sekund. O spienianiu mleka nie mówię, bo to inna kwestia, fakt że może automaty (dobre) to mają dobrze zrobione, ale ile potem mycia z nimi.
Ale generalnie zgadzamsię że im więcej kaw na dzień tym automat lepszy.
Jak ktoś pije 1 kawę dziennie to może się napić dobrej kawy z kolbowego.

Generalnie widać że to ty sobie dorabiasz teorię, naciągasz fakty, ironizujesz (zgniła arystokracja o wysublimowanym smaku kontra wy, zwykli normalni proletariaccy użytkownicy kawy ::))), żeby tylko udowodnić że zrobiłeś dobry wybór. Ale takie twoje prawo.

A ja? No cóż, pewnie mnie nie stać więc sobie dorabiam teorię :))) :PPP

MS

Data: 2010-02-09 17:22:57
Autor: Kane
Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
Ale generalnie zgadzamsię że im więcej kaw na dzień tym automat lepszy.
Jak ktoś pije 1 kawę dziennie to może się napić dobrej kawy z kolbowego.

I generalnie to jest pierwsza naprawde obiektywna rzecz jaka napisales w calym tym watku ;)
Mialem kolbowy, mam automat. I tak: majac czas itp z _taniego_ kolbowego ekspresu kawa jakims tam cudem wychodzila mi lepsza niz z ekspresu. Mimo ze zwykle byla juz zmielona duzo wczesniej (od czasu do czasu znajomy mielil mi kawe) a automat mieli na swiezo.

Jednakze...uzycie tego kolbowego przy okazji imprezy czy chocby wizyty paru znajomych - nic wesolego.

Jak to powiedzial jeden znajomy kawiarz, ten co mi mieli: ekspresy to tak naprawde trza by mieć dwa. I kolbowy, i automat. Ale on jest zboczony na tym punkcie ;)

Pozdrawiam

Kane

Data: 2010-02-09 17:44:25
Autor: Maciej S.
[...]

No cóż gusta nie podlegają obiektywizmowi :)))

MS

Data: 2010-02-09 17:50:15
Autor: Prawusek
"Kane" <smaptrap@spamtrap.pl> wrote in message
> [...]

naprawde trza by mieć dwa. I kolbowy, i automat. Ale on jest zboczony na

Przerzuć się na kawę po turecku - wtedy wystarczy rondelek, lub jak to
szumnie nazywają tygielek, można kupić dwa - na dxwie filiżanki i na
dwanascie filiżanek:
http://www.smak-kuchni.pl/Kawiarka-TURCO-12-filizanek-p56.html

Data: 2010-02-07 11:14:33
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 7 Feb 2010 08:33:54 +0100, Maciej S. napisał(a):
Jeżeli myślisz o automatcznym to polecam Spidem Mycoffe, marka należąca do SAECO.
W żadnym wypadku nie kupuj automata.

Ja mam automat i kolbowy - i nie widzę specjalnej różnicy na korzyść kolbowego.
Owszem, nie jestem miłośnikiem kawy typu "lavazza to syf, każda kawa poniżej
200zł za kg to dla plebsu"...
Kolbowy, zwłaszcza jeśli ktoś się chce jeszcze bawić w mielenie kawy za
każdym razem (może jeszcze ręcznym młynkiem? :) to jest dobry jeśli raz w
tygodniu chcesz sobie zrobić ceremonię parzenia kawy dla jednej, góra dwóch
osób. Jak już są 4 osoby to się skitrasz a nie przyrządzisz kawę - nie
mówiąc o sytuacji gdy chętnych na kawę jest 10 osób.

To kompletna porażka, i to we WSZYSTKICH modelach na rynku.

Zdecydowanie przesadzasz - może i porażka dla kogoś kto jest wielkim znawcą
i wydaje 2000zł na młynek a paczka kawy nie jest nic warta jeśli jej nie
przetrafiła wcześniej cyweta... Porażką to są niektóre kawy - ale łatwo je
namierzyć po samym zapachu.

porzadnie ubita, ani odpowiednio zaparzona. Gruppocafe wymaga częstego mycia - bo inaczej zrobi sięsyf, zapleśnieje, i będzie kawa z antybiotykiem. Teorie o "bezobslugowym" w pełni ekspresie włóż między bajki.

Częste mycie, czyli wtedy gdy się zrobi xx kaw. W firmie mamy nivonę 610 i
czyszczenia odpowiednią tabletką żąda raz na parę tygodni - przy zwykłym
użytkowaniu pewnie by żądała raz na 2 miesiące.

Efekt? Piłem kawę z kilku automatów - jest letnia, mało aromatyczna i nie można jej porównywać do kawy z dobrych ekspresów kolbowych (choćby gaggia). W niektórych wyczuwalny subtelny aromat pleśni :))

Zimna to jest kawa z ekspresu kolbowego, gdy piją ją 4 osoby - 10 minut
między pierwszą a ostatnią kawą...

Producenci produkują te ekspresy bo taka jest chwilowa moda, a ludziom nie chce się tyłka ruszyć by zmielić kawę w młynku, przesypać jej do kolby, ubić i nacisnąć guzik.

Ludziom nie chce się robić pieprznika z kuchni przy okazji kawy i chcieliby
się skupić nie na robieniu kawy tylko na jej piciu - ot i cała tajemnica.

[...]

Dobre dobre... w drugą stronę się używa argumentu "nie stać Cię i dorabiasz
ideologię" :> Po prostu Ty lubisz ceremoniał parzenia kawy, ale powinieneś
zrozumieć że nie wszyscy tak mają. Być może masz tak wyczulony zmysł smaku
że to rozpoznajesz - ale niewykluczone że równie dobrze to autosugestia ;)

Taka jest moja opinia. Kup kolbowy dobrej firmy.

A moja - jako użytkownika kilku kolbowych i kilku automatów - zdecydowanie
warto kupić dobry automat. Nie taki za 5000, głupia nivona za 1500 wystarczy ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-07 21:51:00
Autor: Maciej S.
[...]

Źle mnie oceniasz, ja też taki nie jestem.
Nie kocham robić ceremonii z parzenia kawy, ale robię to bo smak kawy dla mnie z automata jest nie do przyjęcia.
Po prostu na tyle dla mnie kawa jest letnia i mało aromatyczna i bez pianki (mówię o espresso) że warto pobawić się moim zdaniem z kolbowym.

Dobre dobre... w drugą stronę się używa argumentu "nie stać Cię i dorabiasz
ideologię" :>

:)))))
O gustach się nie dyskutuje więc:
reasumując - kolega co siępytał o ekspresy powinien koniecznie wypróbować kawę i automata i z kolbowego, a potem sam ocenić czy dla niego kilka czynności będzie warte dla doskonełego smaku kawy, lub też czy warto dla jednego ruchu palca poświęcić trochę gorszy smak :))

MS

Data: 2010-02-07 21:09:16
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 7 Feb 2010 21:51:00 +0100, Maciej S. napisał(a):
[...]

A tak zabrzmiałeś ;)

Nie kocham robić ceremonii z parzenia kawy, ale robię to bo smak kawy dla mnie z automata jest nie do przyjęcia.

.... co samo już świadczy o lekkiej przesadzie.

Po prostu na tyle dla mnie kawa jest letnia i mało aromatyczna i bez pianki (mówię o espresso) że warto pobawić się moim zdaniem z kolbowym.

To jakieś dziwne ekspresy widziałeś, mój robi bardzo dobrą kawę i to z
odpowiednią cremą. I tak samo wiele innych automatów z których korzystałem...
Owszem, trafiały mi się kiepskie kawy - niezależnie od typu ekspresu.

[...]

.... pod warunkiem że zauważy jakąkolwiek różnicę :>

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-07 22:22:41
Autor: Maciej S.
Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?

Nie kocham robić ceremonii z parzenia kawy, ale robię to bo smak kawy dla
mnie z automata jest nie do przyjęcia.

... co samo już świadczy o lekkiej przesadzie.

teraz to ty przesadzasz :))

MS

Data: 2010-02-07 22:33:14
Autor: user

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:hklqd5$qqo$1news.onet.pl...

Taka jest moja opinia. Kup kolbowy dobrej firmy.

Podaj model chcę zobaczyć jak to działa i wygląda.

Data: 2010-02-08 00:27:27
Autor: adams99
W dniu 2010-02-07 22:33, user pisze:

Podaj model chcę zobaczyć jak to działa i wygląda.

Zerknij na Gaggia baby dose.

Data: 2010-02-08 20:27:26
Autor: Maciej S.
Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?

Zerknij na Gaggia baby dose.

Popieram i namawiam na wyrobienie sobie własnej opini - to że ja nie lubię kawy z automatu nie oznacza że ty nie musisz :))

Spróbuj kawy i z tego i z tego, namyśl się ile będziesz kaw robił dziennie (jak masz 3 dorosłe córki które piją 3 kawy dziennie to rzeczywiście kup automat :)), zdecyduj czy możesz trochę poświęcić czasu na przygotowanie kawy.

Gaggia to najwyższa półka, ekspresy drogie i dobre. A jaki ja mam w domu? Saeco Via Veneto za 350 zł. Działa już 10 (sic!) rok, miał jedną małą naprawę. Podobno Saeco Nina też jest dobry. A rodzice mają gaggię i jest rewelacyjny. Ale to ty musisz zdecydować czy dać 2 razy więcej za markę i jakość :))

Pamiętaj że oprócz ekspresu kolbowego musisz zainwestować w młynek żarnowy. Nie musi być High-end.

MS

Data: 2010-02-08 22:18:28
Autor: Druid29

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:hkpoiv$ufp$1news.onet.pl...

[...]
Wśród domowych ekspresów bliżej Hi-endu są np. Rancilio Silva, czy La Pavoni.
Gaggia z modelami New Baby Dose, New Baby ClassD czy Baby Twin to moim zdaniem jest jeszcze średnia półka, podobnie jak prostsze modele Ascaso (Basic, Arc, Elipse) czy Demoka. Niestety na naszym rynku królują proste ekspresy ręczne i ekspresy automatyczne różnej maści. Bardzo ciężko na półce zobaczyć Gaggię nie mówiąc o innych markach, a sprzedawcy najczęściej mają wiedzę na poziomie czajnika elektrycznego, cudów nie ma :)

Pamiętaj że oprócz ekspresu kolbowego musisz zainwestować w młynek żarnowy. Nie musi być High-end.

Podobnie jak wyżej. Ci sami producenci robią dobre młynki, dostępność podobna - czyli sklepy internetowe :)

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2010-02-08 23:39:30
Autor: adams99
W dniu 2010-02-08 20:27, Maciej S. pisze:

[...]

Oj chyba nie do mnie odpisałeś :) Ja mam już wyrobioną opinię - wspomniany przeze mnie model wątkotwórca  kupi spokojnie za około 1100zł. Jest to solidna średnia półka, dobrze wykonana (zanim Saeco wyciągnęło swoje łapki po Gaggie)

Data: 2010-02-09 17:45:58
Autor: Maciej S.
[...]

To znaczy że baby dose to jeszcze model starej gaggi, a pozostałe to już tanie Saeco? Rozwin temat.

MS

Data: 2010-02-09 18:32:19
Autor: adams99
W dniu 2010-02-09 17:45, Maciej S. pisze:

[...]

Gaggia została wykupiona przez Saeco, ale wychodzi pod "starą" nazwą. W nowych modelach "Gaggi" ponoć zaczęto stosować tańsze materiały.

Data: 2010-02-06 08:59:30
Autor: Abecadło
Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
Weź Saeco, taki model na jaki cię stać,
Jak weźmiesz najtańszy za 350 zeta, też będziesz zadowolony, tylko groszy design.

Data: 2010-02-06 10:42:54
Autor: Mikolaj Rydzewski
Abecadło wrote:
Weź Saeco, taki model na jaki cię stać,
Jak weźmiesz najtańszy za 350 zeta, też będziesz zadowolony, tylko groszy design.

I głośniejsza pompa...

Data: 2010-02-06 12:26:05
Autor: adams99
Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?
W dniu 2010-02-06 10:42, Mikolaj Rydzewski pisze:

I głośniejsza pompa...

I często aluminium i plastik zamiast mosiądzu :)

Jak dobrze popatrzysz to kupisz Gaggia baby dose w tej cenie.

Jaki ekspres wysoko ciśnieniowy do kawy ?