Jaki eraser permanentny (bootowalny) do twardziela ?

Data: 2011-05-10 11:15:56
Autor: KrisB
Jaki eraser permanentny (bootowalny) do twardziela ?
Jak wiadomo jest np. Heidi eraser, który kasuje dysk algorytmem Guttman'a, ale on kasuje tylko wolne sektory i uruchamia się spod Win, czyli przynajmniej parę giga nie zostanie skasowane, bo będzie na nich OS.

Jak wyrzucam stary komp to chcę wykasować dokładnie HD na wszelki wypadek.

Pytanie: szukam erasera, najlepiej realizujący profesjonalny algorytm np. Guttman'a, ale który by można zbootować z flesza/CD i w ten sposób skasowałby mi się cały twardziel. I pewnie nie tylko ja :)

Krzyś

Data: 2011-05-10 11:22:44
Autor: Andrzej Ława
W dniu 10.05.2011 11:15, KrisB pisze:

[...]

Przechowujesz tajne dane wywiadowcze o wielkim znaczeniu dla
bezpieczeństwa kraju?

Bo jeśli nie to wystarczy zapisanie całego dysku zerami - i do tego
wystarczy każdy linux w wersji live.

Jak jesteś bardzo paranoiczny - zapisz dysk parę razy ciągiem liczb
losowych.

Data: 2011-05-10 09:59:23
Autor: jureq
Dnia Tue, 10 May 2011 11:22:44 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

Jak jesteś bardzo paranoiczny - zapisz dysk parę razy ciągiem liczb
losowych.

Paranoikom maksymalnym zwracam uwagę, że bywają jeszcze sektory realokowane. Żeby je wykasować trzeba wywołać kasowanie przez SMART-a.

Data: 2011-05-13 08:58:55
Autor: KrisB
Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:iqb29r$qot$1news.onet.pl...
[...]

A wiesz że może się skuszę, jak to zrobić ?

Data: 2011-05-13 07:56:11
Autor: jureq
Dnia Fri, 13 May 2011 08:58:55 +0200, KrisB napisał(a):

Paranoikom maksymalnym zwracam uwagę, że bywają jeszcze sektory
realokowane. Żeby je wykasować trzeba wywołać kasowanie przez SMART-a.

A wiesz że może się skuszę, jak to zrobić ?

Poszukaj w googlach haseł "Enhanced Secure Erase" i może "CMRR"

Data: 2011-05-10 12:18:41
Autor: Robson
Jaki eraser permanentny (bootowalny) do twardziela ?
Jak wyrzucam stary komp to chcę wykasować dokładnie HD na wszelki wypadek.

To przyłóż kilka razy młotkiem w HDD i po kłopocie.

Data: 2011-05-10 12:44:52
Autor: Dominik & Co
Jaki eraser permanentny (bootowalny) do twardziela ?
W dniu 10-05-2011 11:15, KrisB rzecze:

Pytanie: szukam erasera, najlepiej realizujący profesjonalny algorytm
np. Guttman'a, ale który by można zbootować z flesza/CD i w ten sposób
skasowałby mi się cały twardziel. I pewnie nie tylko ja :)

Każdy Linux live i polecenie shred. Niestety nie wiem,
czy jest wystarczająco profesjonalny...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-05-10 12:58:22
Autor: aL
Jaki eraser permanentny (bootowalny) do twardziela ?
W dniu 2011-05-10 11:15, KrisB pisze:
Jak wiadomo jest np. Heidi eraser, ktĂłry kasuje dysk algorytmem
[...]

DBaN. Odpalany z dyskietki/CD. Z pena nie próbowałem.
aL

There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2011-05-10 21:35:40
Autor: KrisB
Użytkownik "aL" <bigalex@wp.pl> napisał w wiadomości news:4dc91a4c$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dzięki spróbuję-jeśli działa to to jest to.

Data: 2011-05-10 13:36:33
Autor: Q
Jaki eraser permanentny (bootowalny) do twardziela ?
Jak wiadomo jest np. Heidi eraser, który kasuje dysk algorytmem Guttman'a, ale on kasuje tylko wolne sektory i uruchamia się spod

Pod win jest eraser z sourceforge,
ale wywalal mi sie pare razy wiec nie polecam go.

Na Hiren's BootCD znajdziesz cos, o np.
Data Shredder 1.0 - A tool to Erase disk and files (also wipe free space) securely.

W ogole to "zwykle" zerowanie dysku programem ze strony producetna dysku styknie.

Data: 2011-05-10 15:00:57
Autor: Mateusz
Użytkownik KrisB napisał:
[...]

Jak wyrzucasz, to wez mlotek i fizycznie zniszcz dysk - elektronike i talerze. :)

Data: 2011-05-13 09:00:44
Autor: KrisB
Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości news:iqbcu9$o1u$1news.onet.pl...
Użytkownik KrisB napisał:
[...]

Zwróć uwagę że w wielu sytuacjach trzeba oddać komp a nie możne go rozkręcać.
BTW nie mam żadnych danych nielegalnych czy tajnych-ale tak samo jak papieru z danymi osobowymi nie zaleca się wyrzucać tak samo HD

Data: 2011-05-13 18:42:03
Autor: Mateusz
Użytkownik KrisB napisał:
[...]

Na przyklad w jakich? Serio pytam.

BTW nie mam żadnych danych nielegalnych czy tajnych-ale tak samo jak papieru z danymi osobowymi nie zaleca się wyrzucać tak samo HD

Papier do niszczarki. CD/DVD do niszczarki. Notatki i wyciagi do niszczarki. Dysk do niszczarki - znaczy pod mlotek.

:)

Data: 2011-05-13 20:54:12
Autor: KrisB
Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości news:iqjn10$9lu$2news.onet.pl...

Zwróć uwagę że w wielu sytuacjach trzeba oddać komp a nie możne go rozkręcać.

Na przyklad w jakich? Serio pytam.

Komp w robocie, nie ?

Data: 2011-05-13 22:03:47
Autor: Mateusz
Użytkownik KrisB napisał:
[...]

W sumie dziwne, bo skoro masz uprawnienia do puszczenie szredera i wyczyszczenia dysku, to dlaczego nie masz do zniszczenia dysku? :)

Niewazne. pojechac szrederem, zainstalowac linuxa, pojechac szrederem i po danych :)

Data: 2011-05-14 12:47:12
Autor: m4rkiz
Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iqjn10$9lu$2@news.onet.pl...
Zwróć uwagę że w wielu sytuacjach trzeba oddać komp a nie możne go rozkręcać.

Na przyklad w jakich? Serio pytam.

np. przenosne dyski oddawane do naprawy gwarancyjnej, co dziwniejsze
netbooki i laptopy gdzie zeby dostac sie do dysku trzeba rozebrac
pol komputera, zaplombowane komputery pc itd. itp.

Data: 2011-05-14 16:09:24
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-05-14 13:47, m4rkiz wrote:
[...]

Jezeli kupujesz laptop, w okresie gwarancji zobowiazany jestes do oddania calego sprzetu. jezeli zas wymieniles sobie dysk we wlasnym zakresie, to wtedy oddajesz sam dysk, ktory objety jest osobna umowa gwarancyjna. Bez przesady tez, w sporej czesci urzadzen przenosnych dostep do dysku jest dosc latwy (czasami gorzej z pamieciami).

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-05-16 10:56:21
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaki eraser permanentny (bootowalny) do twardziela ?
Dnia 2011-05-14, o godz. 16:09:24
Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):

[...]

Nie do końca. Np serwis HP czy Dell bez problemu przyjmuje do naprawy
komputery bez dysków po zapytaniu o taką sprawę przy zgłoszeniu
serwisowym. Gorzej jeśli uszkodzony jest sam dysk ale jeśli zakłada się
że dane nie powinny opuścić siedziby firmy wykupuje się gwarancję w
wersji z pozostawieniem uszkodzonych nośników u nas. Drożej ale ma się
pewność że nikt w tym grzebać nie będzie. Co do firmowych komputerów
zwracanych do firmy to warto zwrócić uwagę że dane z dysku zostaną
usunięte ale potem okazuje się że są dostępne dla pracodawcy np. w
obowiązkowych backupach.

Zdrówko

Jaki eraser permanentny (bootowalny) do twardziela ?