Data: 2009-10-08 10:38:59 | |
Autor: John Smith | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł światł a sztucznego? | |
Tak się zastanawiam nad filtrem konwersyjnym.
Chciałbym czasem pstryknąć slajd (do światła dziennego) przy sztucznym świetle. Macie jakieś doświadczenia z obecnie używanymi "żarówkami" energooszczędnymi? Który filtr będzie bardziej odpowiedni (częściej da satysfakcjonujące rezultaty)? 80A czy 80B? Pozdrawiam, -- Mirek |
|
Data: 2009-10-08 11:33:58 | |
Autor: John Smith | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł świ atła sztucznego? | |
John Smith napisał(a):
Tak się zastanawiam nad filtrem konwersyjnym. Na razie skłaniam się ku 80B, bo mniej światła zabiera i może warto trochę "ciepłego klimatu" zostawić, ale może nie mam racji? Czyżby nikt już takich wynalazków nie używał? -- Mirek |
|
Data: 2009-10-08 18:11:10 | |
Autor: JA | |
Jaki filtr do "unijnych" ĹşrĂłdeĹ ĹwiatĹa sztucznego? | |
On 2009-10-08 11:33:58 +0200, John Smith <user@example.net> said:
John Smith napisał(a): Żaden z ww filtrów nie zbalansuje Ci światła do 5500. Ze świetlówkami to najlepiej sprawdza się barwomierz i filtry CC YMC. Bez przyrządu i zestawu filtrów będzie kiepsko. Był kiedyś filtr do świetlówek, tylko nie pamiętam oznaczenia. Ale to i tak był półśrodek. -- 200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100. Nie odpowiadam na treści nad cytatem. Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl |
|
Data: 2009-10-08 19:44:25 | |
Autor: PeKlesyk | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł światła sztucznego? | |
Ze świetlówkami to najlepiej sprawdza się barwomierz i filtry CC YMC. równie dobrze radzi sobie dokumentacja do filmów - taki product sheet - tam jest opisana korekcja w zależności od rodzaju świetlówki Bez przyrządu i zestawu filtrów będzie kiepsko. Był kiedyś filtr do świetlówek, tylko nie pamiętam oznaczenia FLD i FLB PMK |
|
Data: 2009-10-08 21:39:18 | |
Autor: JA | |
Jaki filtr do "unijnych" ĹşrĂłdeĹ ĹwiatĹa sztucznego? | |
On 2009-10-08 19:44:25 +0200, "PeKlesyk" <gruszka@wierzbie.pl> said:
Tyle, że kompakty energooszczędne, są w takim spektrum (produkcji i świetlnym), że naprawdę ciężko sobie z nimi dać radę na zasadzie tabel.Ze świetlówkami to najlepiej sprawdza się barwomierz i filtry CC YMC. O to to to. -- 200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100. Nie odpowiadam na treści nad cytatem. Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl |
|
Data: 2009-10-08 21:45:28 | |
Autor: PeKlesyk | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł światła sztucznego? | |
równie dobrze radzi sobie dokumentacja do filmów - taki product sheet - tam jest opisana korekcja w zależności od rodzaju świetlówkiTyle, że kompakty energooszczędne, są w takim spektrum (produkcji i świetlnym), że naprawdę ciężko sobie z nimi dać radę na zasadzie tabel. przepraszam, niedoczytałem, robię uprzejmy krok wstecz PMK |
|
Data: 2009-10-09 08:57:54 | |
Autor: John Smith | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł świ atła sztucznego? | |
JA napisał(a):
On 2009-10-08 19:44:25 +0200, "PeKlesyk" <gruszka@wierzbie.pl> said: :-) Za wysokie progi. równie dobrze radzi sobie dokumentacja do filmów - taki product sheetTyle, że kompakty energooszczędne, są w takim spektrum (produkcji i Jestem amatorem i chciałbym kupić jeden filtr, który zakręcę w razie potrzeby i będę wiedział, że więcej poprawił niż popsuł. Nie wnikając za bardzo ile różnych chińskich świetlówek kompaktowych (ale także zwykłych żarówek) świeci w danym pomieszczeniu. Wolę korygować delikatnie, niż dostać trupie kolory skóry. Chodzi o zdjęcia pamiątkowe, nie reprodukcje czy inną komercję. O to to to.Bez przyrządu i zestawu filtrów będzie kiepsko. Był kiedyś filtr do -- Mirek |
|
Data: 2009-10-08 20:39:30 | |
Autor: m0w | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł światła sztucznego? | |
Używam żarówek świetlówkowych Osram (o barwie ciepłej).
Robiłem test aparatem cyfrowym i porównywałem kolory z żarówką mleczną odpowiedniej mocy. Różnica jest bardzo nieznaczna (moim zdanim pomijalna) - świetlówka dodaje odrobinę oliwkowego. Nawet z filtracją, podobnie jak w zdjęciach przy zwykłych żarówkach, nie uzyskasz wielu odcieni koloru niebieskiego. Š Użytkownik "John Smith" <user@example.net> napisał w wiadomości news:hajsus$lb8$1node1.news.atman.pl... Tak się zastanawiam nad filtrem konwersyjnym. |
|
Data: 2009-10-08 21:41:16 | |
Autor: JA | |
Jaki filtr do "unijnych" ĹşrĂłdeĹ ĹwiatĹa sztucznego? | |
On 2009-10-08 20:39:30 +0200, "m0w" <ciachnijm0w@gazeta.pl> said:
Nawet z filtracją, podobnie jak w zdjęciach przy zwykłych żarówkach, nie uzyskasz wielu odcieni koloru niebieskiego. No toś pojechał. Mogę Ci pokazać slajdy neutralne barwnie robione przy świetlówkach. -- 200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100. Nie odpowiadam na treści nad cytatem. Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl |
|
Data: 2009-10-08 23:07:25 | |
Autor: m0w | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł światła sztucznego? | |
No toś pojechał. To zrób sobie te same ujęcia przy świetle słoneczym albo innym 5500 i wtedy pogadamy o kolorach. Jakoś nie widziałem by ktoś robił np. reprodukcję obrazów przy żarówkach. Jak czegoś nie ma w widmie to się tego nie dostanie na zdjęciu. Co mi z tego, że ustawisz punkt bieli, czy szarości jak kolory niebieskie i w okolicach, będą mało nasycone i nieprawdziwe. No chyba, że używasz świetlówek o dziennej barwie światła, ale chyba nie o takich profesjonalnych lampach była mowa? |
|
Data: 2009-10-10 12:45:31 | |
Autor: JA | |
Jaki filtr do "unijnych" ĹşrĂłdeĹ ĹwiatĹa sztucznego? | |
On 2009-10-08 23:07:25 +0200, "m0w" <ciachnijm0w@gazeta.pl> said:
Proszę przeczytaj zdanie, które zacytowałeś ze zrozumieniem.No toś pojechał. Jakoś nie widziałem by ktoś robił np. reprodukcję obrazów przy żarówkach.Nie zauważyłem, żeby John Smith pisał o reprodukcji obrazów. Poza tym, akurat żarówki bardzo dobrze się nadają do bardzo wiernej reprodukcji barwnej. Poza nielicznymi i bardzo specjalnymi przypadkami, nie ma źródeł światła ogólnego stosowania, które czegoś w widmie nie mają. Co najwyżej tego czegoś jest mało, lub b.mało. Co mi z tego, że ustawisz punkt bieli, czy szarości jak kolory niebieskie i w okolicach,Cały Twój problem to traktowanie światła w taki sposób jak w cyfrówkach i kamerach. Punkt bieli itp. bzdury. Wystarczą 865. ale chyba nie o takich profesjonalnych lampach była mowa?Nie są wcale profesjonalne. Można je kupić za normalne pieniądze i w normalnych sklepach. Wiedza na temat korygowania barwy światła przydaje się także przy cyfrówkach. -- 200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100. Nie odpowiadam na treści nad cytatem. Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl |
|
Data: 2009-10-09 09:01:31 | |
Autor: John Smith | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł świ atła sztucznego? | |
m0w napisał(a):
Używam żarówek świetlówkowych Osram (o barwie ciepłej). Nie chodzi mi o ideał, bo to oczywiście zależy od tego na co trafię. Chodzi mi o filtr, który zapięty na obiektyw przy robieniu slajdów w sztucznym świetle bardziej pomoże niż zaszkodzi. -- Mirek |
|
Data: 2009-10-09 23:14:41 | |
Autor: m0w | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł światła sztucznego? | |
Nie chodzi mi o ideał, bo to oczywiście zależy od tego na co trafię. No to 80B powinien się sprawdzić. Pewnie i tak na różnych materiałach dostanie się różne efekty. No i świetlówki też są bardzo różne niestety. Š |
|
Data: 2009-10-11 17:17:51 | |
Autor: John Smith | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł świ atła sztucznego? | |
m0w napisał(a):
Nie chodzi mi o ideał, bo to oczywiście zależy od tego na co trafię. Dzięki za wskazanie. Jakby co będzie na Ciebie ;-) -- Mirek |
|