Data: 2009-10-08 20:39:30 | |
Autor: m0w | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł światła sztucznego? | |
Używam żarówek świetlówkowych Osram (o barwie ciepłej).
Robiłem test aparatem cyfrowym i porównywałem kolory z żarówką mleczną odpowiedniej mocy. Różnica jest bardzo nieznaczna (moim zdanim pomijalna) - świetlówka dodaje odrobinę oliwkowego. Nawet z filtracją, podobnie jak w zdjęciach przy zwykłych żarówkach, nie uzyskasz wielu odcieni koloru niebieskiego. Š Użytkownik "John Smith" <user@example.net> napisał w wiadomości news:hajsus$lb8$1node1.news.atman.pl... Tak się zastanawiam nad filtrem konwersyjnym. |
|
Data: 2009-10-08 21:41:16 | |
Autor: JA | |
Jaki filtr do "unijnych" ĹşrĂłdeĹ ĹwiatĹa sztucznego? | |
On 2009-10-08 20:39:30 +0200, "m0w" <ciachnijm0w@gazeta.pl> said:
Nawet z filtracją, podobnie jak w zdjęciach przy zwykłych żarówkach, nie uzyskasz wielu odcieni koloru niebieskiego. No toś pojechał. Mogę Ci pokazać slajdy neutralne barwnie robione przy świetlówkach. -- 200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100. Nie odpowiadam na treści nad cytatem. Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl |
|
Data: 2009-10-08 23:07:25 | |
Autor: m0w | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł światła sztucznego? | |
No toś pojechał. To zrób sobie te same ujęcia przy świetle słoneczym albo innym 5500 i wtedy pogadamy o kolorach. Jakoś nie widziałem by ktoś robił np. reprodukcję obrazów przy żarówkach. Jak czegoś nie ma w widmie to się tego nie dostanie na zdjęciu. Co mi z tego, że ustawisz punkt bieli, czy szarości jak kolory niebieskie i w okolicach, będą mało nasycone i nieprawdziwe. No chyba, że używasz świetlówek o dziennej barwie światła, ale chyba nie o takich profesjonalnych lampach była mowa? |
|
Data: 2009-10-10 12:45:31 | |
Autor: JA | |
Jaki filtr do "unijnych" ĹşrĂłdeĹ ĹwiatĹa sztucznego? | |
On 2009-10-08 23:07:25 +0200, "m0w" <ciachnijm0w@gazeta.pl> said:
Proszę przeczytaj zdanie, które zacytowałeś ze zrozumieniem.No toś pojechał. Jakoś nie widziałem by ktoś robił np. reprodukcję obrazów przy żarówkach.Nie zauważyłem, żeby John Smith pisał o reprodukcji obrazów. Poza tym, akurat żarówki bardzo dobrze się nadają do bardzo wiernej reprodukcji barwnej. Poza nielicznymi i bardzo specjalnymi przypadkami, nie ma źródeł światła ogólnego stosowania, które czegoś w widmie nie mają. Co najwyżej tego czegoś jest mało, lub b.mało. Co mi z tego, że ustawisz punkt bieli, czy szarości jak kolory niebieskie i w okolicach,Cały Twój problem to traktowanie światła w taki sposób jak w cyfrówkach i kamerach. Punkt bieli itp. bzdury. Wystarczą 865. ale chyba nie o takich profesjonalnych lampach była mowa?Nie są wcale profesjonalne. Można je kupić za normalne pieniądze i w normalnych sklepach. Wiedza na temat korygowania barwy światła przydaje się także przy cyfrówkach. -- 200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100. Nie odpowiadam na treści nad cytatem. Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl |
|
Data: 2009-10-09 09:01:31 | |
Autor: John Smith | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł świ atła sztucznego? | |
m0w napisał(a):
Używam żarówek świetlówkowych Osram (o barwie ciepłej). Nie chodzi mi o ideał, bo to oczywiście zależy od tego na co trafię. Chodzi mi o filtr, który zapięty na obiektyw przy robieniu slajdów w sztucznym świetle bardziej pomoże niż zaszkodzi. -- Mirek |
|
Data: 2009-10-09 23:14:41 | |
Autor: m0w | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł światła sztucznego? | |
Nie chodzi mi o ideał, bo to oczywiście zależy od tego na co trafię. No to 80B powinien się sprawdzić. Pewnie i tak na różnych materiałach dostanie się różne efekty. No i świetlówki też są bardzo różne niestety. Š |
|
Data: 2009-10-11 17:17:51 | |
Autor: John Smith | |
Jaki filtr do "unijnych" źródeł świ atła sztucznego? | |
m0w napisał(a):
Nie chodzi mi o ideał, bo to oczywiście zależy od tego na co trafię. Dzięki za wskazanie. Jakby co będzie na Ciebie ;-) -- Mirek |
|