Jaki free anty-vir polecacie?

Data: 2013-06-07 16:20:49
Autor: \(c\)RaSz
Jaki free anty-vir polecacie?
W komp. stacjonarnym uywam Kasperskiego, ale chciabym jaki bezpatny
cign z sieci do laptopa. Wiem, e s rne trial'e, lecz wolabym taki,
ktrego bd mg uywa przynajmniej przez p roku. A jeszcze: o jednym z
programw antywirusowych usyszaem onegdaj opini, e sam w sobie jest
programem "szpiegowskim". Hmm...

Kto co uywa, i moe poleci?

Za co do Kasperskiego: wyglda na to, e jest zabjczo skuteczny, ale...
co w nim mnie niepokoi. Mam do szybkie cze i-netowe, ale on aktualizuje
si z szybkoci ok. 50 kB/s - tak sam z siebie podaje. Aktualizacja trwa
wic ok. 20 minut. Czy jest wykluczonym, aby on w tym czasie wysya co z
mojego komp. bez mojej wiedzy i zgody? Wszak "firma" w ktrej wczeniej
pracowa pan Kasperski - zajmowaa si - hmm - "zbieraniem danych" :)

--
Pozdrawiam  - Rafa

Data: 2013-06-07 15:18:48
Autor: Szymon von Ulezalka
Jaki free anty-vir polecacie?
MS Security Essentials sobie uzywam i cenie. tylko (albo: az) raz mi
cos przeoczyl (tj. cos zalapalem, przez nienajnowsza /mea culpa/
jave)- po przeskanowaniu wykryl i wywalil.
dobrze jest tez sobie zainstalowac EMETa.

Data: 2013-06-07 16:34:25
Autor: Mr. Misio
Jaki free anty-vir polecacie?
Uytkownik (c)RaSz napisa:
[...]

Testuje Comodo, poki co bez zastrzezen :)

Data: 2013-06-07 20:39:05
Autor: p0li
Jaki free anty-vir polecacie?
T->Dnia 2013-06-07 16:34:25 niejaki Mr. Misio napisa:
Testuje Comodo, poki co bez zastrzezen :)

ja od lat - avira

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl

Data: 2013-06-07 20:58:02
Autor: \(c\)RaSz
Jaki free anty-vir polecacie?

"p0li" napisa w
: T->Dnia 2013-06-07 16:34:25 niejaki Mr. Misio napisa:
: > Testuje Comodo, poki co bez zastrzezen :)

A dugo ju go testujesz? Podrzu adres skd go mona pobra....

:
: ja od lat - avira
:
To w mianowniku, czy w dopeniaczu?
No i jak wyej: WWW - adres?

--
Pozdrawiam  - Rafa

Data: 2013-06-07 21:30:36
Autor: Janek Wlodak

"(c)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:51b22d39$0$1228$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Powiedz, tak trudno w google wbi "avira"? Czy naprawd IQ ci nie wychodzi ponad 40?

Data: 2013-06-08 12:31:22
Autor: \(c\)RaSz
Jaki free anty-vir polecacie?

"Janek Wlodak" <wlodakjanek@netia.pl> napisa w
:
: "(c)RaSz"
: news:51b22d39$0$1228$65785112news.neostrada.pl...
: > :
: > To w mianowniku, czy w dopeniaczu?
: > No i jak wyej: WWW - adres?
: >
: Powiedz, tak trudno w google wbi "avira"? Czy naprawd IQ ci nie wychodzi
: ponad 40?
:

Ja te ceni sobie Twoj inteligencj, tudzie pomoc jakiej udzielasz...

Data: 2013-06-08 14:03:48
Autor: Janek Wlodak

"(c)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:51b307f8$0$1210$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Gociu, jak Ci kto podaje nazwe programu, a ty odbijasz zapytaniem o "www", to jak mona to zrozumie? I co sdzi o Tobie? Wybacz, ale Google to nie jest "cu" co wymaga trzech fakultetw.

Data: 2013-06-07 21:50:21
Autor: Mr. Misio
[...]

3 miesiace, dziala :)

http://www.dobreprogramy.pl/Comodo-AntiVirus,Program,Windows,20404.html

http://www.dobreprogramy.pl/Comodo-Group-Inc,Producent,217.html

Data: 2013-06-07 21:56:07
Autor: Michal
W dniu 2013-06-07 16:34, Mr. Misio pisze:

Testuje Comodo, poki co bez zastrzezen :)

Z Comodo najlepiej od razu Internet Security: bardzo dobry personal firewall/sandbox i przeciętny antywirus, ale z niezaprzeczalną zaletą, że całość (jak i poszczególne składniki) to chyba jedyny tego typu pakiet darmowy również do zastosowań komercyjnych. Używam bez problemów ze 4 lata i jak na cenę 0 zł złego słowa nie mogę powiedzieć, z tym że raczej wiem co robię i nie uruchamiam każdego załącznika otrzymanego od nieznanej "słodkiej dziuni" czy nie łażę po stronach wiadomych.
Dla komputerowych blondynek zalecany jednak pakiet z antywirusem o trochę lepszej skuteczności.

--
/MB

Data: 2013-06-07 22:13:38
Autor: qwerty
Użytkownik "Michal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kotef9$je0$1@mx1.internetia.pl...
czy nie łażę po stronach wiadomych.

Akurat te strony są najmniej zawirusowane.

Data: 2013-06-08 12:48:57
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-06-07 21:56, Michal pisze:
Dla komputerowych blondynek zalecany jednak pakiet z antywirusem o
trochę lepszej skuteczności.

Czyli Eset Smart Security 6, tylko cena, w stosunku do polskich płac, jest delikatnie mówiąc "chora" (ok. 100 zł/rok).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-08 14:16:15
Autor: Mr. Misio
Użytkownik $heikh el $hah napisał:
[...]

Za ile zł rocznie wypijasz piwa/wodki/wina?

Data: 2013-06-12 16:37:21
Autor: Przemek
Jaki free anty-vir polecacie?
Za ile zł rocznie wypijasz piwa/wodki/wina?

Sorry, ale po antywirusie nie jestem na rauszu :)
NOSPANC :)
Przem
PS 100 zł to nie jest chora cena dla średniaków posiadających komputer.

Data: 2013-06-12 17:16:16
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-06-12 16:37, Przemek pisze:
PS 100 zł to nie jest chora cena dla średniaków posiadających komputer.

Ale porównaj sobie np. do ceny upgradu Win8.
Za 200 zł masz nowy SYSTEM, a za 100 zł program, który w moim przypadku je sobie tylko pamięć (Eset na szczęście mało i nie jest zbyt upierdliwy).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-12 18:38:31
Autor: Przemek
[...]

A porównaj do ceny komputera.
Przem

Data: 2013-06-12 18:47:51
Autor: Michal
W dniu 2013-06-12 17:16, $heikh el $hah pisze:
[...]

Biorąc pod uwagę, że przedłużenie ochrony na ESET kupuje się zazwyczaj elektronicznie, to należałoby porównywać to raczej z ceną Win8 Upgrade w takiej wersji (a nie box), a to było przez parę miesięcy ~120 zł lub nawet ~45 zł dla komputerów kupionych po czerwcu 2012.

BTW:
Dobra praktyka dobrą praktyką, ale byłem dziś w zaprzyjaźnionej małej kancelarii radcowskiej i poza oczywiście brakiem aktualizacji bezpieczeństwa (w tym java/flash) zastałem NODa 4 z aktualizacją baz sygnatur z połowy 2009 r, a to komputer podłączony do sieci, idą z tego parę razy dziennie przelewy internetowe opłaty skarbowej od pełnomocnictw itp. Nie chodzi nawet o to, że brakuje/szkoda pieniędzy bo tak na pewno nie jest (i tak wrzuca się w koszty), tylko w takich małych firmach nie ma się tym po prostu kto zająć, a pracująca tam aplikantka umiejętności komputerowe ogranicza raczej do obsługi worda, lexa i facebooka czy innego GG/NK. IMHO w takiej sytuacji już lepiej by był mniej pewny Comodo Internet Security (jako jedyny z tego typu pakietów ma darmową licencję komercyjną) z automatu ciągnący sobie zawsze aktualizacje antywirusa, firewalla i sandboxa niż nawet nieco skuteczniejszy NOD, ale po tym jak zapłacono za niego przy kupnie komputera nikt od połowy 2009 r. nie przedłużył licencji, bo nawet nie wie że trzeba aktualizować pakiety IS czy patchować OS/oprogramowanie typu java/flash itp.

--
/MB

Data: 2013-06-12 13:35:56
Autor: rs
On 6/12/2013 12:47 PM, Michal wrote:
[...]

skoro o NOD juz mowa, to ja oceniacie, obecna jakosc tego produktu. jestem jego uzytkownikiem tego programu od lat, w firmie i w domu i w sumie do tej pory polecalem, ale mam wrazenie, ze program sie zaczyna psuc. coraz ciezszy. zbyt wrazliwy w jednych sytuacjach, zbyt malo w innych. <rs>

Data: 2013-06-12 17:14:09
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-06-08 14:16, Mr. Misio pisze:
[...]

Dwa mogę skreślić? :>
To niech będzie wino: drożdże winiarskie + pożywka + 5 kg cukru > 40 zł. ;)
Poza tym życie w Polsce na trzeźwo jest nie do przyjęcia, a bez płatnego antywirusa żyć się da. :]

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-08 12:07:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 7 Jun 2013, Mr. Misio wrote:

Testuje Comodo, poki co bez zastrzezen :)

  Tako uywam, nie powiem dokadnie ile, ale mierzone
w latach, razem z firewallem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-08 08:55:18
Autor: pueblo
Jaki free anty-vir polecacie?
To zapytam z drugiej stony - wiem e to NTG, ale skoro ju si taki wtek pojawi...
Tak mnie ostatnio to zastanawiao, jak miaem jednemu dzieciakowi zainstalowa antywirusa na komputerze.
Czy wiadomy, rednio zaawansowany user potrzebuje antywirusa na stae do poruszania si w internecie?
Pytam na serio - jakie s teraz zagroenia i jak atwo co zapa? Wiem o istnieniu wirusw, rootkitw, trojanw, "podrabianych" stronach itp. Jednak co trzeba zrobi, eby co zapa? I gdzie?
Ja rozumiem, e uruchomienie zainfekowanego pliku, instalacja trefnego softu, kliknicie TAK na jakiej stronie - to s warunki zainfekowania komputera. Tak jak udostpnianie wanych danych na niezaszyfrowanych stronach.
A jak kto nie wykona adnej z tych rzeczy, to jak ma co zapa?
No dobra kto moe si jeszcze wama do naszego komputera, ale to ju nie sprawa antywirusa, i sam nie wiem jak bardzo user musi tym "pomc" swoim dziaaniem
Zawsze, jak co "apaem" byem wiadomy, e uruchamiam potencjalnie niebezpieczny plik, albo wchodz na stron np. z crakami. Co tam niegronego par razy si znalazo w cache przegldarki i tyle.
Czy zatem nadal jest tak, e stopie ochrony jest zwizany z tym kto i jak uywa komputera? Inaczej dla dziecka, inaczej dla dorosego usera, ktry ogranicza si do poruszania po najpopularniejszych stronach, inaczej dla nazwijmy to zaawansowanego?
Oczywicie mam antywirusa - przez wikszo czasu wyczonego - oraz MalwarbytesAnti-malware i skanuj scigane pliki oraz cay system co pewien czas. Do tego nieraz odpalam podejrzane pliki w sandboxie.

Data: 2013-06-08 11:00:53
Autor: Mr. Misio
Jaki free anty-vir polecacie?
Uytkownik pueblo napisa:

Czy wiadomy, rednio zaawansowany user potrzebuje antywirusa na stae
do poruszania si w internecie?

i firewalla :)

Data: 2013-06-08 11:04:01
Autor: $heikh el $hah
Jaki free anty-vir polecacie?
W dniu 2013-06-08 10:55, pueblo pisze:
Czy świadomy, średnio zaawansowany user potrzebuje antywirusa na stałe
do poruszania się w internecie?

Trudno mi ocenić swoje obycie z komputerami, ale jak przeglądnąłem kiedyś dziennik zdarzeń NOD32 (jak dla mnie najlepszy), to nic w nim nie znalazłem, a nie unikam jakichś potencjalnie niebezpiecznych stron, więc ja bym powiedział, że jeśli nie korzysta z bankowości internetowej, to antywirusa nie potrzebuje.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-08 12:39:33
Autor: \(c\)RaSz
Jaki free anty-vir polecacie?

Uytkownik "pueblo" <nomail@nomail.pl> napisa w

: A jak kto nie wykona adnej z tych rzeczy, to jak ma co zapa?

Kasperski sygnalizuje mi ataki "na port" - tu pokazuje si nr portu. A
zdarza si to - uwaga! - 2 do 5-ciu razy... dziennie! Nie wiem co-i-jak, ale
jeli alarmuje, to jest to raczej grone, nieprawda? Dlatego wanie
postanowiem dooy ochron i do laptopa, cho rzadko na nim korzystaem z
i-netu...

:
: (...) Do tego nieraz odpalam podejrzane pliki w sandboxie.
:

Hmm, pierwsze sysz, ale o PC-tach wiem mao. Co to takiego ten sandbox?

--
Pozdrawiam  - Rafa

Data: 2013-06-08 14:13:53
Autor: BQB
[...]

Nie do koca, chciaem kiedy na jednej stronie warsztatu z oponami sprawdzi ceny opon z wymian i mi odrazu NOD krzycza, e wirus si chcia ze strony zaadowa - nie sprawdzaem co i jak, jak bd w domu i znajd adres tej strony, to sprawdz jeszcze raz.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-06-08 20:13:50
Autor: Piotr B. (pb2004)
Jaki free anty-vir polecacie?
Użytkownik pueblo napisał:
To zapytam z drugiej stony - wiem że to NTG, ale skoro już się taki
wątek pojawił...
Tak mnie ostatnio to zastanawiało, jak miałem jednemu dzieciakowi
zainstalować antywirusa na komputerze.
Czy świadomy, średnio zaawansowany user potrzebuje antywirusa na stałe
do poruszania się w internecie?
Pytam na serio - jakie są teraz zagrożenia i jak łatwo coś złapać?
Wiem o istnieniu wirusów, rootkitów, trojanów, "podrabianych" stronach
itp. Jednak co trzeba zrobić, żeby coś złapać? I gdzie?

Akurat czy dany użytkownik potrzebuje program antywirusowy jest bardzo łatwo sprawdzić. Wystarczy zbadać aktualność systemu, przeglądarek i wtyczek Javy, Flasha, czytnika pdf. Jeśli któraś z tych rzeczy nie będzie aktualna, ze szczególnym uwzględnieniem javy, taki użytkownik potrzebuje bezwzględnie programu antywirusowego, najlepiej płatnego. Gdy wszystko jest aktualne, można przyjąć że zna wagę aktualizacji i wtedy wystarczy mu prosty program antywirusowy typu MSE zwłaszcza gdy korzysta z XP. W przypadku nowszych Windowsów, gdy dodatkowo ustawi UAC na najwyższy poziom, taki użytkownik w miarę bezpiecznie może zrezygnować z programu antywirusowego.

Ja rozumiem, że uruchomienie zainfekowanego pliku, instalacja trefnego
softu, kliknięcie TAK na jakiejś stronie - to są warunki zainfekowania
komputera. Tak jak udostępnianie ważnych danych na niezaszyfrowanych
stronach.
A jak ktoś nie wykona żadnej z tych rzeczy, to jak ma coś złapać?

W przypadku gdy w systemie obecne jest nieaktualne oprogramowanie, które otwiera dane z internetu, wystarczy wejść na zainfekowaną stronę aby malware zainstalowało się w systemie bez żadnej interakcji z użytkownikiem.

Czy zatem nadal jest tak, że stopień ochrony jest związany z tym kto i
jak używa komputera? Inaczej dla dziecka, inaczej dla dorosłego usera,
który ogranicza się do poruszania po najpopularniejszych stronach,
inaczej dla nazwijmy to zaawansowanego?

Ależ zawsze tak będzie że stopień ochrony w pierwszej kolejności zależy od działań użytkownika. Nawet najlepszy antywirus nie ochroni w takim przypadku.

--
Piotr Borkowski

Data: 2013-06-11 18:59:34
Autor: Piotr Rezmer
Piotr B. (pb2004) pisze:

[...]

Dlaczego tak duży nacisk kładziesz na javę? Jeśli chodi o aplikacje desktopowe to jest to mały odział w rynku. Jeśli zaś o aplikacje www to też niewiele aplikacji korzysta z appletów.

pozdrwiam
Piotr

Data: 2013-06-11 18:19:31
Autor: Piotr B. [pb2004]
Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> wrote:
Piotr B. (pb2004) pisze:

[...]

Nieaktualnay plugin Javy w przeglądarkach jest źródlem większości infekcji malware przy przeglądaniu stron www[1]. Praktycznie każdy exploit pack najpierw serwuje exploity luk Javy bo one zapewniają największe prawdopodobieństwo udanego uruchomienia kodu malware na prawach użytkownika z pominięciem piaskownic przeglądarek. Do niedawna Java była najłatwiejszym wechikułem do instalacji malware w systemie bez wiedzy użytkownika.

1. http://blogs.technet.com/b/mmpc/archive/2013/05/12/updated-data-shows-prevalence-of-java-malware-in-2012.aspx
--
Piotr Borkowski

Data: 2013-06-23 02:58:41
Autor: maX

Piotr B. (pb2004) pisze:

[...]

Ale zwykły użytkownik w zasadzie może wogóle się bez javy w przeglądarce obejść. I plugin javy można wtedy wyłączyć / odinstalować.

Data: 2013-06-24 10:59:26
Autor: Piotr B. [pb2004]

Piotr B. (pb2004) pisze:

[...]

Nieaktualny plugin Javy w przeglądarkach jest źródlem większości
[...]

Akurat u zu zwykle właśnie widzę JRE zainstalowane nie wiadomo po co.

--
Piotr Borkowski

Data: 2013-06-12 11:20:05
Autor: GAD Zombie
Jaki free anty-vir polecacie?
W dniu 2013-06-08 10:55, pueblo pisze:
 [...]
[...]

Sposobw jest wicej ni mylisz. Prosta rzecz, z ktr sam si kiedy spotkaem (na szczcie Avast zareagowa od razu): wchodz na stron i na samym pocztku jej htmla jest javascript pobierany z zewntrz, ktry co tam prbuje uruchomi. Nie wiem co, bo zablokowao, ale przez javascript mona dzi zdziaa cakiem sporo. Gdyby nie antywirus, to skrypt by si uruchomi od razu po wejciu na stron.
Co lepsze, uruchomienie tego skryptu dopisywao si samo podczas wrzucania htmli na serwer przez ftp u znajomego, ktry mia ju dziaajcego wirusa. W ten sposb infekowa odwiedzajcych swoj stron i nawet o tym nie wiedzia, bo w wersji lokalnej pliku html nie mia nic podejrzanego.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2013-06-12 11:22:34
Autor: GAD Zombie
W dniu 2013-06-12 11:20, GAD Zombie pisze:
Sposobw jest wicej ni mylisz. Prosta rzecz, z ktr sam si kiedy
spotkaem (na szczcie Avast zareagowa od razu): wchodz na stron i

Aha, ale samego Avasta za bardzo nie polecam. Co prawda go uywam, bo darmowy, ale nie przepadam za nim. Po kilka latach uywania zrobi si ciki, ma peno zbdnych ficzerw, dziaa wolno, spowalnia dziaanie i uruchamianie si innych aplikacji, a do tego potrafi znale wirusy w plikach, w ktrych wcale ich nie byo.
Niemniej na razie nie znalazem nic darmowego, co byoby znaczco od niego lepsze, wic korzystam...

Data: 2013-06-12 11:49:54
Autor: $heikh el $hah
Jaki free anty-vir polecacie?
W dniu 2013-06-12 11:22, GAD Zombie pisze:
Aha, ale samego Avasta za bardzo nie polecam. Co prawda go używam, bo
darmowy, ale nie przepadam za nim. Po kilka latach używania zrobił się
ciężki, ma pełno zbędnych ficzerów, działa wolno, spowalnia działanie i
uruchamianie się innych aplikacji, a do tego potrafił znaleźć wirusy w
plikach, w których wcale ich nie było.
Niemniej na razie nie znalazłem nic darmowego, co byłoby znacząco od
niego lepsze, więc korzystam...

Już lepszym rozwiązaniem od Avasta jest brak jakiegokolwiek antywirusa.
Wiem, że niektórzy potrafią, a zwłaszcza kobiety (w tym moja siostra), ale jakim cudem Wy łapiecie te wirusy?
Dla świętego spokoju mam Eset Smart Security, lecz gdy raz, po ok. roku od instalacji, zerknąłem do plików dziennika i statystyk, to nie znalazłem ŻADNEGO rzeczywistego wirusa/zagrożenia. A stron z torrentami, warezami, xxx itp. nie omijam szerokim łukiem. http://i.imgur.com/7fBnA0i.jpg

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-12 12:09:21
Autor: GAD Zombie
Jaki free anty-vir polecacie?
W dniu 2013-06-12 11:49, $heikh el $hah pisze:
Ju lepszym rozwizaniem od Avasta jest brak jakiegokolwiek antywirusa.

Nie przesadzajmy.

Wiem, e niektrzy potrafi, a zwaszcza kobiety (w tym moja siostra),
ale jakim cudem Wy apiecie te wirusy?
Dla witego spokoju mam Eset Smart Security, lecz gdy raz, po ok. roku
od instalacji, zerknem do plikw dziennika i statystyk, to nie
znalazem ADNEGO rzeczywistego wirusa/zagroenia. A stron z torrentami,
warezami, xxx itp. nie omijam szerokim ukiem.
http://i.imgur.com/7fBnA0i.jpg

Na przestrzeni ostatnich z 6 czy 7 lat, bo wicej nie sigam pamici, zapaem co 1 raz i poradziem sobie z tym bez antywirusa w cigu 2 godzin moe.
Ale s tacy, ktrzy regularnie co api. Ostatnio bardzo modne s wirusy z facebooka i potrafi si nimi zarazi nawet ludzie znajcy si na rzeczy. Ja z facebooka nie korzystam, ale widziaem takie przypadki w "ssiedztwie".

Generalnie na tej grupie czsto widz podejcie: "wszyscy musz by tacy jak ja". Skoro Ty nie apiesz wirusw, to czemu sdzisz, e inni te nie api? Jednak jako api. Kady robi w sieci co innego, na inne sposoby, korzysta z innego oprogramowania.

Data: 2013-06-12 12:16:34
Autor: $heikh el $hah
Jaki free anty-vir polecacie?
W dniu 2013-06-12 12:09, GAD Zombie pisze:
Skoro Ty nie łapiesz wirusów, to czemu sądzisz, że inni też nie łapią?

Przeczytaj raz jeszcze. Tam nie ma zdania osądzającego/twierdzącego.
Ja się po prostu zastanawiam. Konto na fb miałem. A i tak nic nie złapałem. No i odnosiłem się do Avasta, bo swego czasu siostra miała archaicznego desktopa, który ledwo XP uruchamiał, a szwagier z uporem maniaka instalował jej Avasta, a jako przeglądarkę zostawiał IE.
No i ile się nasłuchałem, że jej INTERNET tak wolno chodzi, że jedna strona ładuje się 5 minut. Raz jej zainstalowałem Chrome, zmieniłem ikonę na tę IE, po jakimś czasie zaglądam, a ona z powrotem ma IE...

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-12 23:26:41
Autor: Michal
[...]

Ostatnim razem normalnego wirusa zdarzyło mi się na własnym komputerze złapać jeszcze w czasach MS-DOS i wymiany danych na dyskietkach 5,25", czyli gdy o rezydentnej ochronie mowy nie było. Bardziej obawiałbym się teraz zaawansowanych rootkitów/backdoorów, w tym rządowych albo takich które instalujesz "na własne życzenie" wiedząc że to zło, ale albo możesz pożegnać się ze współczesnym oprogramowaniem z DRM, albo klnąc pod nosem to akceptować. Swego czasu słynne były exploity na systemy DRM dostarczane przymusowo wraz z grami przez Sony, Ubisoft czy inny Origin. Co prawda te luki połatano, ale nie ma żadnej pewności że nie znajdzie się coś nowego - systemy DRM wnikają bardzo głęboko w system na wysokich uprawnieniach. Na dobrą sprawę powinno się mieć zupełnie osobną maszynę do pracy/bankowości elektronicznej itp (albo co najmniej bootowalnego linuksa) oraz konfigurację multimedialno rozrywkową.
A z raportów o malware czasem zdarza się zobaczyć ostrzeżenia o szkodliwym kodzie java scritp nawet w niektórych sklepach internetowych.
Inne źródło to np: popularne kiedyś trainery do gier, ale to na szczęście jest coraz mniej popularne - raz że wysokobudżetowe tytuły pisze się teraz tak, by przeciętny gracz nie odbił się od zbyt wysokiego poziomu trudności, a na każdym kroku pojawiają się ułatwienia/podpowiedzi. Poza tym w czasach powszechnej dystrybucji elektronicznej z DRM w rodzaju steam itp. nie używa się trainerów choćby dlatego, by nie dostać bana całego konta od VAC (nie tylko w multi - dotyczy to też singla i wstrzykiwania kodu w obszar dll/exe samej gry).

--
/MB

Data: 2013-06-13 14:19:29
Autor: Piotr B. [pb2004]
Michal <snunkiawnev@dunflimblag.mailexpire.com> wrote:
[...]

Obecnie najlepiej jest używać określenia malware. Nie ma obecnie typowych wirusów choć są rodziny malware z funkcją infekcji plików. Najbardziej znane przykłady i zarazem najbliższe dawnym typowym wirusom to Sality i Virut.

A z raportów o malware czasem zdarza się zobaczyć ostrzeżenia o szkodliwym kodzie java scritp nawet w niektórych sklepach internetowych.

Taki kod javascript nawet nie musi być na konkretnej stronie. Często może być w reklamie serwowanej na wielu stronach. Dlatego tak ważne jest korzystanie z połatanej zarówno przeglądarki, jak i połatanych pluginów, które może ona uruchomić.

Inne źródło to np: popularne kiedyś trainery do gier

Oraz wszelkiego rodzaju cracki, a także autostart w pendriwach na niepołatanych XP i Viście.

--
Piotr Borkowski

Data: 2013-06-12 14:13:49
Autor: JDX
On 2013-06-12 11:22, GAD Zombie wrote:
[...]
[...]
Hehe, mam *identyczn* opini na temat avasta. Moe dodabym to, i mam
przeczucie, e wkrtce ten soft przemieni si w sup ogoszeniowy.

Data: 2013-06-12 14:00:40
Autor: Budzik
Jaki free anty-vir polecacie?
Osobnik posiadajcy mail jdx@onet.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

[...]

Dodatkowo avast juz chyba nie jest darmowy?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2013-06-12 14:39:44
Autor: GAD Zombie
W dniu 2013-06-12 14:13, JDX pisze:
Hehe, mam *identyczn* opini na temat avasta. Moe dodabym to, i mam
przeczucie, e wkrtce ten soft przemieni si w sup ogoszeniowy.

O, to te dobra kwestia. Jaki czas temu zauwayem nagle w rogu ekranu reklam. Myl sobie "ki ch...", zachowanie typowe dla wszelkiego rodzaju adware. A to avast reklamuje jaki tam inny swj soft. No kur... przecie avast powinien zwalcza tego typu wistwa, a tu si okazuje, e nagle robi to samo! To ju przegicie i coraz powaniej myl o zmianie i te szukam alternatywy. Dlatego ten wtek mnie zainteresowa.
Albo bardzo cudowne badziewie, ktre zainstalowao si bez pytania i nazywa si 'software updater'. Jaki genialny soft, ktry siedzi w tle i wci monitoruje wiele rnych zainstalowanych programw upewniajc si, e mam ich najwiesz wersj, a potem jeszcze bezczelnie sam je aktualizuje. W necie znalazem dopiero informacj, e eby ten syf wywali, to trzeba go odinstalowa, bo wyczenie go dziaa tylko do czasu restartu systemu.
Albo te debilne cige pytania o to, czy na pewno chc uruchomi plik exe doprowadzaj mnie ju do szau. Pisz program, kompiluj go, uruchamiam i nagle wszystko zawisa. Po p minuty pojawia si ostrzeenie avasta, e program jest niebezpieczny i mam si zastanowi, czy na pewno chc go uruchomi. No to mwi, e chc. Zaznaczam fajk, eby nie pyta wicej. Potem przenios ten plik do innego katalogu i co? I znowu to samo pytanie o ten sam plik! Szlag, co za irytujcy program...
Dlatego mwi, Avasta ju nie polecam. Raczej odradzam. Jak kto tu poda przykad lepszego darmowego antywirusa i zostanie to potwierdzone przez innych, to sam chtnie sprawdz.

Data: 2013-06-12 16:40:50
Autor: Przemek
Jaki free anty-vir polecacie?
Niemniej na razie nie znalazem nic darmowego, co byoby znaczco od
niego lepsze, wic korzystam...

Microsoftowy Essentials zdecydowanie lejszy, przerzuciem si na niego wszdzie.
Przem

Data: 2013-06-08 15:36:30
Autor: rs
On 6/7/2013 10:20 AM, (c)RaSz wrote:
[...]

takie cos mi wlasnie wpadlo na ekran. nie recze jednak, za rzeczowosc tej strony.
http://www.matousec.com/projects/proactive-security-challenge/results.php
<rs>

Data: 2013-06-11 19:03:38
Autor: Piotr Rezmer
Jaki free anty-vir polecacie?
(c)RaSz pisze:

Kto co uywa, i moe poleci?

Przez rok uywaem AdAware. Dzi wyrzuciem bo okazao si e to wasnie on by przyczyn zamarzania komputera. Przykadowo po restarcie maszyny, proces SBAMsvc.exe potrafi zaj czas procesora na 40 minut (rednie obcienie procesora core i5 520M - pomidzy 50 a 100 %). Okazuje si, e problem z obcianiem CPU jest znany od dugiego czasu (pierwsze wzmianki 4 lata temu). Do dzi nie ma poprawki.

Teraz zainstalowaem Comodo Internet Security wersj darmow. Zobaczymy jak sobie poradzi

pozdrawiam
Piotr

Data: 2013-06-12 11:02:15
Autor: Piotr Rezmer
Piotr Rezmer pisze:

Teraz zainstalowaem Comodo Internet Security wersj darmow. Zobaczymy
jak sobie poradzi

Znalazem problem w Comodo, polegajcy na tym, e jeeli zostawimy wczon domylnie opcj "Blokada zachowa" to nie dziaa prawidowo aplikacja TortoiseGit. Nie da si wykona istotnych funkcji takich jak dodanie pliku do repozytorium, operacja pull.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-06-12 21:06:23
Autor: marfi
Jaki free anty-vir polecacie?
Uytkownik "(c)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:51b1ec40$0$1464$65785112news.neostrada.pl...
W komp. stacjonarnym uywam Kasperskiego, ale chciabym jaki bezpatny

MS Security Essentials albo podobnie...

--
marfi

Data: 2013-06-24 02:18:54
Autor: gordon098
Jaki free anty-vir polecacie?
   I am Gordon, we are cell phone producer.
   look for cooperator with powerful distribute channels, accept OEM orders (500pcs).
   Please call me 0086-755-23957435. Website: www.kenxinda.com  Thanks & Best regards,  Gordon

Jaki free anty-vir polecacie?