Jaki impregnat do tekstyliów?

Data: 2010-09-20 12:09:53
Autor: Tomasso
Jaki impregnat do tekstyliów?
Mam co prawda goreteksową kurtkę 3/4, ale ciężka jest i chyba już zresztą nie działa.

Tymczasem na przelotne deszcze stosuję bardzo lekki komplet - spodnie ortalionowe od dresiku i kurtkę 3/4 bawełnianą, lekko podgumowaną. Żadna ze wspomnianych odzieży nie zapewnia ochrony przed prawdziwym deszczem - raczej sprawdza się jako szybkoschnący substytut normalnego ubrania, które jedzie tymczasem w plecaku.

Jako że idzie pora deszczowa, chciałbym sobie zaimpregnować w/w ortaliony, żeby się zrobiły nieprzemakalne, a nie tylko mżawkochronne, i chroniły ew. warstwę ocieplającą.

Czy macie jakieś propozycje w kwestii preparatu, który zapewniłby mi nieprzenikalność wilgoci?

P.S. Oczywiście, zdaję sobie sprawę z tego, że zrobi się "sauna suit", ale ortalion i tak z założenia nie oddycha, więc co za różnica.

Data: 2010-09-20 03:18:41
Autor: Michał Kieś
Jaki impregnat do tekstyliów?
Są preparaty Nikiwax'a bodaj, do nanoszenia sprayem lub dodatek do
prania. Ja polecam ten do natryskiwania, jest skuteczniejszy. Co do
niedziałającego gore-texu to nie dowierzam, te membrany nie przestają
działać, inna rzecz, że niezaimpregnowane tracą na oddychalności.
Pozdrawiam,
mk

Data: 2010-09-20 12:55:53
Autor: Tomasso
Użytkownik "Michał Kieś" napisał:

Co do niedziałającego gore-texu to nie dowierzam, te membrany nie przestają
działać, inna rzecz, że niezaimpregnowane tracą na oddychalności.

No wua, ciężkie to, na ramionach i szwach się wytarło i raczej nie oddycha, bo czuję się jak w worku foliowym. Do chodzenia jeszcze ok, ale większy wysiłek (czytaj rower) powoduje zapocenie na amen. Jakoś... przestałem czuć, że ciężar rekompensowany jest przez zalety użytkowe. Stąd pytanie o impregnat do lekkich okryć.

Data: 2010-09-20 12:14:48
Autor: kml

Użytkownik "Tomasso" <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i77bth$t5l$1news.onet.pl...
P.S. Oczywiście, zdaję sobie sprawę z tego, że zrobi się "sauna suit", ale ortalion i tak z założenia nie oddycha, więc co za różnica.

Ja do tego stosuje impregnat z lidla sprzedawany pod marką W5.

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-09-20 12:53:09
Autor: Tomasso
Użytkownik "kml" napisał:

Ja do tego stosuje impregnat z lidla sprzedawany pod marką W5.

Z jakim efektem?

Pokaż proszę foto flaszki.

Data: 2010-09-20 13:35:10
Autor: kamtzu
Jaki impregnat do tekstyliów?

Użytkownik "Tomasso" <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i77eem$4c0$1news.onet.pl...
Pokaż proszę foto flaszki.

obecnie w promocji
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_12934.htm

Data: 2010-09-20 14:09:24
Autor: Tomasso
Jaki impregnat do tekstyliów?
Użytkownik "kamtzu" napisał:

obecnie w promocji

How convenient!

Dziękuję!

Data: 2010-09-20 20:56:17
Autor: Piotr M
Dnia 20-09-2010 o 13:35:10 kamtzu <kamtzu@tlen.usunto.pl> napisał(a):

[...]

Właśnie przed chwilą kupiłem i jedyne co mogę powiedzieć, że naprawdę  wielka pucha i tylko za 8zł. A psikać będę później.

Jak ocenić jakość/przydatność środka? Bo nie za dużo miałem do czynienia z  podobnymi. Jedynie właściwie to kupowałem z Deichmana i psikałem zimowe  buty. I to prawda, że długo trza było aby zamokły i mało się brudziły..  Tyle że nie żałowałem tego do przesadyzmu i pucha starczała na 3-4 razy :D

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-09-20 21:00:50
Autor: kml

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vjchj3zq13q3bqpiotr-komputer...

[...]
=======

UWAGA TEN ŚRODEK STRASZNIE ŚMIERDZI!!! Ja impregnowałem np plecaki. Kilka warstw, następna po wyschnięciu pierwszej. Odporność na zabrudzenia i wodę rośnie o kilkaset procent.

Data: 2010-09-20 21:44:22
Autor: Piotr M

======>
UWAGA TEN ŚRODEK STRASZNIE ŚMIERDZI!!! Ja impregnowałem np plecaki.  Kilka warstw, następna po wyschnięciu pierwszej. Odporność na  zabrudzenia i wodę rośnie o kilkaset procent.

Który? Ten z Lidla czy Deichmana? Bo z Deichmana to, hmm, pachnie dziwnie  ale dość fajnie ;P

Data: 2010-09-20 21:48:40
Autor: Piotr M

======>>
[...]

Zapomniałem, że mam ten z Lidla ;P
Łomatko, śmierdzi jak jakiś muchozol!

Data: 2010-09-20 22:10:14
Autor: kml

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vjcjzeln13q3bqpiotr-komputer...

Zapomniałem, że mam ten z Lidla ;P
Łomatko, śmierdzi jak jakiś muchozol!
--

Nop :) Polecam podwórko lub, co najmniej, klatkę schodową. W mieszkaniu można familię wytruć ;)

Data: 2010-09-20 22:55:47
Autor: Piotr M
Dnia 20-09-2010 o 22:10:14 kml <AflySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

[...]

Ale to ciuchy będą nim tak śmierdzieć, czy to przy użyciu tylko tak truje?  Bo jak to pierwsze, to nie wyobrażam sobie zastosowania, może tylko buty..  :(

Data: 2010-09-21 07:50:12
Autor: kml

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vjcm29hf13q3bqpiotr-komputer...

Ale to ciuchy będą nim tak śmierdzieć, czy to przy użyciu tylko tak truje?
Bo jak to pierwsze, to nie wyobrażam sobie zastosowania, może tylko buty..
:(
====

Tylko na początku :) Nie bój nic.

Data: 2010-09-20 13:56:49
Autor: kml

Użytkownik "kml" napisał:

Ja do tego stosuje impregnat z lidla sprzedawany pod marką W5.

Z jakim efektem?

Pokaż proszę foto flaszki.

Materiał robi się mocno odporny na wodę. Foto masz na stronie u mnie. Jak Ci nie będzie pasować to nie ma problemu bo to 6 zeta kosztuje :)

Data: 2010-09-20 19:22:18
Autor: Wojtas
Jaki impregnat do tekstyli�w?
W dniu 2010-09-20 12:09, Tomasso pisze:

Mam co prawda goreteksow� kurtk� 3/4, ale ci�ka jest i chyba ju� zreszt�
nie dzia�a.

Mógłbyś sobie łaskawie ustawić kodowanie znaków?

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2010-09-21 10:24:17
Autor: Tomasso
Użytkownik "Wojtas" napisał:

Mógłbyś sobie łaskawie ustawić kodowanie znaków?

Skoro mam ustawione Europa środkowa (ISO), czyli iso-8859-2, to chyba wszystko jest w porządku?

Data: 2010-09-21 12:19:23
Autor: Fabian
Jaki impregnat do tekstyli?w?
W dniu 21.09.2010 10:24, Tomasso pisze:
U�ytkownik "Wojtas" napisa�:

M�g�by� sobie �askawie ustawi� kodowanie znak�w?

Skoro mam ustawione Europa �rodkowa (ISO), czyli iso-8859-2, to chyba wszystko jest w porz�dku?

Może Ty masz, ale twój autluk się tym nie chwali. Jakiś błąd jest.
Linkowali tu już parę razy do poprawki czy coś.

Powinien wysyłać tego typu informację:

w nagłówku, a tego nie robi.

Fabian.

Jaki impregnat do tekstyliów?