Jaki ja byłem naiwny

Data: 2013-01-04 21:37:39
Autor: abc
Jaki ja byłem naiwny
w Radiu Wolna Europa słuchałem propagandy żydowskiej (nie zdawałem sobie
też wówczas z tego sprawy),

Jedynym powojennym radiem odzwierciedlającym polski punkt widzenia była
sekcja polska Radia Madryt:

http://www.stefczyk.info/publicystyka/historia/radio-madryt-u-nas-fragment-ksiazki,3167806453

Faktycznie z chwilą podjęcia ostatecznej decyzji, władze Radio Nacional de
Espana zwróciły się do poselstwa prosząc o uwagi, zarówno organizacyjne, jak
i merytoryczne.

Rad i sugestii jak najbardziej udzielono, chociaż początkowo hrabia Józef
Potocki stał na stanowisku utrzymania dyskretnego wpływu na audycje, przy
jednoczesnym zachowaniu ostrożności, która nie pozwalałaby
bezpośrednio wiązać z tą inicjatywą "londyńskiego" Rządu.

Przyjęcie takiej strategii świadczyło o niepewności co do ostatecznego
charakteru radia oraz zakresu swobody pozostawionej Polakom.

Szybko jednak okazało się, że stosunek władz hiszpańskich był bardzo
życzliwy, to znaczy umożliwiający przekazywanie treści zgodnych z polską
racją stanu.

Oznaczało to, że polskiemu poselstwu oraz osobom, które miały redagować
materiały dla radia udzielono dużego kredytu zaufania.

Jaki ja byłem naiwny