Jaki jest idealny system?

Data: 2015-10-15 15:42:46
Autor: Marek Czaplicki
Jaki jest idealny system?
zdumiony pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek, 15 października 2015 15:40:

Jaki jest idealny system organizacji społeczeństwa?

To zależy co uważasz za "idealny"?

Data: 2015-10-15 15:44:06
Autor: zdumiony
Jaki jest idealny system?
W dniu 15.10.2015 o 15:42, Marek Czaplicki pisze:
zdumiony pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek, 15 października 2015
15:40:

Jaki jest idealny system organizacji społeczeństwa?

To zależy co uważasz za "idealny"?

Taki że warto aby go wprowadzić

Data: 2015-10-15 15:50:59
Autor: Marek Czaplicki
Jaki jest idealny system?
zdumiony pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek, 15 października 2015 15:44:

[...]

Kryterium nieścisłe. Komunizm w założeniach np też był "idealnym" systemem. Co się z niego porobiło, każdy wie.

Data: 2015-10-15 07:53:33
Autor: szklanynocnik
Jaki jest idealny system?
u¿ytkownik Marek Czaplicki napisa³:
 Komunizm w za³o¿eniach np te¿ by³ "idealnym" systemem. Co siê z niego porobi³o, ka¿dy wie.

A jednak co¶ pozosta³o:

W sowieckiej Rosji 1917 wprowadzono 8-godzinny dzieñ i 48-godzinny tydzieñ pracy; 1918-21 norma 8-godzinnego dnia pracy rozpowszechni³a siê w rozwiniêtych krajach zachodnich.

Co pozosta³o z lewicy? Palikot z gumowym chujem. "Lub czasopisma", walka z krzy¿em
 i 15mln usd w kartonach za zgodê na klewki:)

Data: 2015-10-15 16:55:01
Autor: Marek Czaplicki
Jaki jest idealny system?
szklanynocnik@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek, 15 października 2015 16:53:

użytkownik Marek Czaplicki napisał:
 Komunizm w zaÅ‚ożeniach np też byÅ‚ "idealnym" systemem.
Co się z niego porobiło, każdy wie.

A jednak coś pozostało:

W sowieckiej Rosji 1917 wprowadzono 8-godzinny dzień i 48-godzinny tydzień
pracy; 1918-21 norma 8-godzinnego dnia pracy rozpowszechniła się w
rozwiniętych krajach zachodnich.

A w łagrach też?

Data: 2015-10-15 08:08:11
Autor: szklanynocnik
Jaki jest idealny system?
u¿ytkownik Marek Czaplicki napisa³:

> W sowieckiej Rosji 1917 wprowadzono 8-godzinny dzieñ i 48-godzinny tydzieñ
> pracy; 1918-21 norma 8-godzinnego dnia pracy rozpowszechni³a siê w
> rozwiniêtych krajach zachodnich.

A w ³agrach te¿?

A w klewkach te¿? Sk±d mam kuwa wiedzieæ.

By³a przyczyna buntu, by³ skutek:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Komuna_Paryska

Data: 2015-10-15 17:17:38
Autor: Marek Czaplicki
Jaki jest idealny system?
szklanynocnik@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek, 15 października 2015 17:08:

> [...]

> W sowieckiej Rosji 1917 wprowadzono 8-godzinny dzień i 48-godzinny
> tydzień pracy; 1918-21 norma 8-godzinnego dnia pracy rozpowszechniła

A w klewkach też? Skąd mam kuwa wiedzieć.

No właśnie. Skąd? Przecież za komuny w Rosji, czy tego co oni komuną nazywali, wszystkie jak jeden chodzi uśmiechnięte, radosne i szczęśliwe. Skąd więc w tym "idealnym" systemie miliony przesiedlonych, zesłanych, zamorzonych głodem?

Data: 2015-10-15 17:06:33
Autor: niebieski
Jaki jest idealny system?
W dniu 15.10.2015 16:53, szklanynocnik@gmail.com pisze:
[...]

A to parszywe kułaki i inni niewdzięcznicy nie uszanowali tych dobroci i woleli iśc do gułagów. ;)

Co pozostało z lewicy? Palikot z gumowym chujem.
"Lub czasopisma", walka z krzyżem
  i 15mln usd w kartonach za zgodÄ™ na klewki:)
Z Palikota taki lewicowiec, jak z Kaczyńskiego narodowiec.

--
"Socjalizm niewiele wymaga od człowieka – wymaga tylko,
by pokochał to, czego normalny człowiek nienawidzi,

Data: 2015-10-15 16:15:04
Autor: LeonKame
Jaki jest idealny system?

Kryterium nieścisłe. Komunizm w założeniach np też był "idealnym" systemem.
Co się z niego porobiło, każdy wie.

Byl i jest komunizmu w krajach posowieckich nigdy nie bylo , nawet jego namiastki nie bylo.

Data: 2015-10-15 16:21:55
Autor: Marek Czaplicki
Jaki jest idealny system?
LeonKame pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek, 15 października 2015 16:15:

[...]

A miał być? Czy został tylko jako idea do której człowiek miał się dokształtować użyty? Faszyzm i komunizm jako idee są obrazem "idealnych" systemów. W "użyciu" okazały się cofaniem człowieka do epoki zwierząt. Do tego, że człowiek się nie liczy, liczą się masy, tłumy, klasy, rasy. To wszystko. Systemy społeczne nie ocenia się pod względem obietnic tylko pod względem tego jakie owoce niosą gdy już ktoś ma zamiar je wprowadzać. Tak samo polityków nie ocenia się pod względem obietnic w kampanii, tylko w działaniu. Kiedy już opadnie kurz kampanii przychodzi pora na realne działania i wtedy okazuje się kto jest tylko wydmuszką, a kto kimś prawdziwym.

Jaki jest idealny system?