Jaki jest pobór prądu

Data: 2010-03-05 12:00:41
Autor: maniek
Jaki jest pobór prądu
Mam zamontowanych 8 halogenów 50W każdy,które są podłączone pod
zasilacz 24V.Jak obliczyć jaki jest pobór prądu tych halogenów?

Data: 2010-03-05 21:16:41
Autor: TERRANova
Jaki jest pobór prądu

Użytkownik "maniek" <manix-76@o2.pl> napisał w wiadomości news:16c9b192-3d22-4ccb-a2a4-f154d69fe779t23g2000yqt.googlegroups.com...
Mam zamontowanych 8 halogenów 50W każdy,które są podłączone pod
zasilacz 24V.Jak obliczyć jaki jest pobór prądu tych halogenów?

Zwroc pieniadze za edukacje.
Czy mozna byc az tak tempym.

Data: 2010-03-05 12:37:50
Autor: maniek
Jaki jest pobór prądu
On 5 Mar, 21:16, "TERRANova" <te...@johnson.eu> wrote:

Zwroc pieniadze za edukacje.
Czy mozna byc az tak tempym.

Ty lepiej zwróć pieniądze za edukacje,jak można być takim analfabetą !

Data: 2010-03-05 21:22:28
Autor: Boombastic
Jaki jest pobór prądu

Użytkownik "TERRANova" <terra@johnson.eu> napisał w wiadomości news:hmros1$3cn$1news.supermedia.pl...

[...]

A co? Boisz się podać wynik? To chyba ty jednak jesteś tępy, nie tempy analfabeto.

Data: 2010-03-05 22:00:24
Autor: Krzysztof 45
Jaki jest pobór prądu
TERRANova napisał(a):
Zwroc pieniadze za edukacje.
Czy mozna byc az tak tempym.
problemy z erekcją analfabeto ?
--
Krzysiek

Data: 2010-03-05 21:56:31
Autor: Krzysztof 45
Jaki jest pobór prądu
maniek napisał(a):
jaki jest pobór prądu tych halogenów?
Tutaj sie tego nie dowiesz. LOL
--
Krzysiek

Data: 2010-03-05 23:15:27
Autor: Irokez
Jaki jest pobór prądu
[...]

8 halogenów na 12V połaczone w szereg do napięcia 24V daje 3V na halogen. Zakładając że żarówka to element liniowy daje to 2.88 ohm co daje troszkę ponad 1A, czyli 25W poboru prądu przez taki tandem

A może inaczej połaczone i inne halogeny? Żaróweczki halogenowe od mocniejszej latarki?

--
Irokez

Data: 2010-03-06 00:34:02
Autor: BQB
Jaki jest pobór prądu
Irokez pisze:
[...]

Jakie znaczenie niby ma sposób podłączenia? 50W x 8 = 400W
400W / 24V / cosfi =~ 17A + oczywiście moc pobieraną przez zasilacz /transformator, przed transformatorem, to będzie około 2-3A.
Ps. Żarówka nie jest elementem liniowym.

Data: 2010-03-06 11:15:12
Autor: Piotrek
Jaki jest pobór prądu
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4b9194f9$1news.home.net.pl...
[...]

Zakładasz, że żarówka zawsze pobiera moc 50W ?  Obojętnie jakie napięcie jest do niej przyłożone ?
Nie mąć ludziom w głowach

Piotrek

Data: 2010-03-06 11:27:06
Autor: Piotrek
Jaki jest pobór prądu
[...]

To zależy jak masz połaczone te halogeny i na jakie są napięcie .
Aby normalnie pracowały, napięcie na każdym halogenie musi być znamionowe czyli takie jak podano na opakowaniu.
Problemem jest natomiast to, aby zasilacz dawał radę wydać odpowiedni prąd.

Załóżmy, że masz halogeny 24V.
Wówczas wszystkie one muszą być połączone równolegle (aby na każdym było 24V).
Jeśli halogeny są 12V to aby na każdym było 12V nalezy je połączyć tak: najpierw po 4 halogeny równolegle a potem obie te grupy - szeregowo.

Data: 2010-03-06 15:44:10
Autor: Marek Dyjor
Jaki jest pobór prądu
Piotrek wrote:
[...]

jesteś pewien tej rady  :)

Data: 2010-03-06 15:47:27
Autor: Irokez
Jaki jest pobór prądu
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hmtpoh$3v4$1news.onet.pl...

[...]

Chyba raczej nigdy tak nie próbował  :)

Poprawnie: bierzemy po dwa w szereg i tak cztery kompleciki łaczymy równolegle.

Zdrówko

--
Irokez

Data: 2010-03-07 09:46:31
Autor: Irokez
Jaki jest pobór prądu
Użytkownik "MacAaron" <rzoockxz@spamowi_nie.gmail.com> napisał w wiadomości news:hmup4g$ubl$1speranza.aioe.org...
Irokez:

[...]

Oba sposoby są poprawne. Ten zaproponowany przez Piotrka sprowadza się
w sumie do Twojego, tylko że łączy się tam galwanicznie środkowe punkty
wszystkich czterech równoległych obwodów. Ma to taką zaletę, że w razie
awarii jednej z żarówek żadna inna nie gaśnie (choć minimalnie spada
napięcie na każdej).

Właśnie że nie jest poprawne, po spalenie żarówki powoduje, że pozostałe 3 równoległe nagle dostają wieksze napięcie zasilania i zaczynają się lawinowo palić aż do ostatniej sztuki.
Więc zawsze będziesz wymieniał po 4 halogeny spalone a nie po 1.

Przemyśl i policz to jeszcze raz na spokojnie.

Zdrówko

--
Irokez

Data: 2010-03-07 19:13:18
Autor: Irokez
Jaki jest pobór prądu
Użytkownik "MacAaron" <rzoockxz@spamowi_nie.gmail.com> napisał w wiadomości news:hn0j8o$l5b$1speranza.aioe.org...
Irokez:

[...]

No fakt, 4 żarówki dostaną niższe, a 3 -- wyższe napięcie, kilkanaście
procent powyżej nominalnego (w tym konkretnym układzie). To w sumie sporo,
ale krótkotrwała praca w takich warunkach nie powinna chyba spowodować
spalenia żarówki?

To zależy w jakim jest stanie i czy się spali podczas właczania czy w czasie pracy.
Zauważ, że żarówki palą sie głównie podczas załączania prądu. Mają wtedy zniacznie większy prąd przepływający przez żarnik.
Może nie poleci reszta od razu ale jak się spali za pierwszą druga to cienko widze pozostałe zwłaszcza jak zasila je trafo toroidalne a nie transformator elektroniczny który ma miekki rozruch.
Trzeba by poeksperymentować ale nie mam na czym no i wolę ta kasę wypić w postaci piwa  :)

W każdym razie jak widzisz nie jest to poprawny układ.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-03-07 23:08:07
Autor: BQB
Jaki jest pobór prądu
Irokez pisze:
[...]

Że jak? Podłączenie równoległe powoduje zmianę _napięcia_ zasilania?
Czcionka nieproporcjonalna - skopiować sobie do notatnika, kto nie ma prawidłowych ustawień i normalne ustawienia czcionki w notatniku.

równolegle

|-- -- O-- -- |
|  230V   |
|-- -- O-- -- |
|  230V   |
|-- -- O-- -- |
|  230V   |
|-- -- O-- -- |
|  230V   |

szeregowo

-- -- -- O-- -- -- O-- -- -- O-- -- -- O-- -- --
|   57,5V  57,5V  57,5V  57,5V   |
|                                |
|              230V              |

szeregowo - równolegle

|-- -- -O-- -- -- O-- -- -- O-- -- -- O-- -- -|
|   57,5V  57,5V  57,5V  57,5V   |
|                                |
|              230V              |
|                                |
|                                |
|-- -- -O-- -- -- O-- -- -- O-- -- -- O-- -- -|
|   57,5V  57,5V  57,5V  57,5V   |
|                                |
|              230V              |
|                                |
|                                |
|-- -- -O-- -- -- O-- -- -- O-- -- -- O-- -- -|
|   57,5V  57,5V  57,5V  57,5V   |
|                                |
|              230V              |
|                                |
|                                |
|-- -- -O-- -- -- O-- -- -- O-- -- -- O-- -- -|
|   57,5V  57,5V  57,5V  57,5V   |
|                                |
|              230V              |

Fizyka z podstawówki się kłania.

Data: 2010-03-08 00:27:30
Autor: Andrzej Lawa
Jaki jest pobór prądu
BQB pisze:

Że jak? Podłączenie równoległe powoduje zmianę _napięcia_ zasilania?

W pewnym sensie tak, tylko nie w układach "narysowanych" przez ciebie -
chodziło o układ, gdzie masz kilka zespołów żarówek połączonych
równolegle i te zespoły są połączone szeregowo.

Czwarty wariant, którego nie uwzględniłeś.

Weź sobie 4 identyczne żarówki. Zrób dwie pary połączone równolegle.
Teraz te pary połącz szeregowo i podłącz zasilanie - wszystkie będą
świecić tak samo (a przynajmniej powinny ;) )

Teraz jak w takim układzie zabierzesz jedną żarówkę, to ta biedna jedna
sierotka zacznie świecić dużo jaśniej, a tamte dwie w parze - dużo
ciemniej (zakładając, że się od razu nie przepali).

Data: 2010-03-08 21:44:54
Autor: BQB
Jaki jest pobór prądu
Andrzej Lawa pisze:
BQB pisze:

[...]

Znaczy tak:

         I             II
    |-- -- O-- -- |   |-- -- O-- -- |
  -- |   12V   |-- -|   12V   |--
|  |-- -- O-- -- |   |-- -- O-- -- |  |
|      12V           12V      |
|                             |
|                             |
|                             |
               24V

?

No to tu jak się zabierze jedną żarówkę, to wiele się nie zmieni, bo rozkład napięć pozostanie niezmieniony. Zmieni się tylko rozpływ prądów i jedno ogniwo może świecić słabiej, natomiast drugie z jedną tylko żarówką będzie świecić normalnie.

Data: 2010-03-08 21:58:16
Autor: Irokez
Jaki jest pobór prądu
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4b9561d7$1news.home.net.pl...

[...]

No jeżeli zakładasz, że żarówka ma zerową rezystancję i zasilacz to źródłem prądowym to masz rację...prawie, bo nie wiem co wtedy będzie świecić ;)
Tylko że narysowałeś źródło napięciowe oraz żarówki o określonej rezystancji więc proszę przestań... idź się pouczyć.

Kurde, weź każda żarówka 10 ohm
A teraz kalkulator i prawo łoma  U=I*R
Wychodzi wzrost napięcia o 33% na żarówce której spaliła sie obok druga.
Jak Tobie nie to kłaniają się elementarne podstawy.

Powodzenia

--
Irokez

Data: 2010-03-08 22:51:36
Autor: Piotrek
Jaki jest pobór prądu
Andrzej Lawa pisze:
BQB pisze:

[...]

Jeśli narysowałeś układ 2 połączone równolegle (nazwijmy je nr 1 i 2) połaczone szeregowo z 2 połączonymi równolegle (nr 3 i 4) to po zabraniu 1 żarówki (np. nr 4) oczywiście podział napięć się zmieni ponieważ to nie żarówka decyduje jakie jest na niej napięcie tylko układ w jakim jest obsadzona.

Tak więc ponieważ prąd w żarówce 3 będzie 2x większy niż w żarówkach 1 i 2 to zakładając ich stałą rezystancję napięcie na nich będzie o połowę mniejsze niż na żarówce 3.
Czyli podział napięcia będzie 8V - 16V. Coś popierdzieliłem ?

Piotrek

Data: 2010-03-08 22:59:23
Autor: BQB
Jaki jest pobór prądu
Andrzej Lawa pisze:
BQB pisze:

[...]

Coś mi ne pasuje, zajrzę do książek pod koniec tygodnia, bądź przećwiczę w praktyce i dam odpowiedź.

Data: 2010-03-09 18:59:10
Autor: Irokez
Jaki jest pobór prądu
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4b95734b$1news.home.net.pl...

[...]

Ale daj im mniesze napięcie, bo szkoda żarówki...
....chociaż najlepiej zapada w pamięci błysk, smród i tym podobne efekty :)

Mi przy budowie wzmacniacza dużej mocy zapadł w pamięci bezpiecznik topikowy który po wzbudzeniu się wzmacniacza zabłysnął i świecił chwilę jak jażeniówka :)
A z kolei powielacz do zimnego zapłonu długich jażeniówek skutkuje lądowaniem na pobliskim fotelu, kiedy szukając czemu nie zaświeciło się dotknęłem nie rozładowanych kondensatorów.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-03-08 23:56:40
Autor: Andrzej Lawa
Jaki jest pobór prądu
BQB pisze:

[...]

Jak się zmieni prąd, to się zmieni też napięcie (prawo Ohma). Pamiętaj
też, że opór żarnika jest zmienny w zależności od temperatury włókna -
na zimno jest dość bliski zera.

Data: 2010-03-08 08:44:42
Autor: Irokez
Jaki jest pobór prądu
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4b9423d7$1news.home.net.pl...

Że jak? Podłączenie równoległe powoduje zmianę _napięcia_ zasilania?
Fizyka z podstawówki się kłania.

Język Polski z podstawówki sie kłania - nauka czytania ze zrozumieniem:

Piotrek wrote:
Jeśli halogeny są 12V to aby na każdym było 12V nalezy je połączyć
tak: najpierw po 4 halogeny równolegle a potem obie te grupy -
szeregowo.

I o tym rozmiawiamy.

Po lekcji Polskiego zapraszam na Fizykę.

--
Irokez

Data: 2010-03-10 21:35:00
Autor: .
Jaki jest pobór prądu
Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości

 Po lekcji Polskiego zapraszam na Fizykę.

przyganiał kocioł garnkowi a sam smoli - może się spotkacie na korkach z polskiego ;)

Data: 2010-03-11 20:40:53
Autor: Irokez
Jaki jest pobór prądu
Użytkownik "." <brak@bezdomni.pl> napisał w wiadomości news:hn8vqq$gni$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości

 Po lekcji Polskiego zapraszam na Fizykę.

przyganiał kocioł garnkowi a sam smoli - może się spotkacie na korkach z polskiego ;)
Shift mi czasami Się zapada

;)

--
Irokez

Data: 2010-03-08 17:43:40
Autor: Piotrek
Jaki jest pobór prądu
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:hmvp5c$5ra$1news.onet.pl...
[...]

Powiem tak: mój układ jest też dobry teoretycznie, gorszy jeśli chodzi o praktykę ("przepalenie żarówki" powoduje efekt lawinowy jak opisałeś)
Poza tym w Twoim układzie możemy właściwie dołączać kolejne dwużarówkowe moduły w niskończoność (tzn. do osiągnięcia wydajności prądowej zasilacza).
Czasem miło  z praktykiem podyskutować :)

Piotrek

Data: 2010-03-06 19:41:10
Autor: Andrzej Lawa
Jaki jest pobór prądu
maniek pisze:
Mam zamontowanych 8 halogenów 50W każdy,które są podłączone pod
zasilacz 24V.Jak obliczyć jaki jest pobór prądu tych halogenów?

Masz 8 urządzeń pobierających nominalnie 50W - ile pobierają w sumie
policzysz przy pomocy działania znanego jako "mnożenie".

Zdradzę ci też tajemnicę, że natężenie pobieranego prądu (mierzone w
amperach) pomnożone przez napięcie skuteczne (podawane w voltach) daje
pobieraną moc (wyrażaną w watach).

I ostatnia podpowiedź: działaniem odwrotnym do mnożenia jest dzielenie.

Jeśli nadal masz kłopoty - poszukaj w okolicy jakiegoś w miarę
przytomnego dzieciaka z gimnazjum - powinien ci dokładnie objaśnić te
wyrafinowane tajemnice zaawansowanej fizyki i matematyki ;->

Data: 2010-03-07 13:40:39
Autor: Maseł
Jaki jest pobór prądu
On 2010-03-06 19:41, Andrzej Lawa wrote:
maniek pisze:
[...]

To elementarne drogi Watsonie

Zdradzę ci też tajemnicę, że natężenie pobieranego prądu (mierzone w
amperach) pomnożone przez napięcie skuteczne (podawane w voltach) daje
pobieraną moc (wyrażaną w watach).

To chyba 7 klasa starej podstawowki byla.
Tam tez uczyli czym jest to napiecie/natezenie skuteczne (i jak to
ugryzc, jak mowimy o "pradzie stalym")

I ostatnia podpowiedź: działaniem odwrotnym do mnożenia jest dzielenie.

To juz 3 klasa starej podstawowki (a moze druga)

Jeśli nadal masz kłopoty - poszukaj w okolicy jakiegoś w miarę
przytomnego dzieciaka z gimnazjum - powinien ci dokładnie objaśnić te
wyrafinowane tajemnice zaawansowanej fizyki i matematyki ;->

Hmm - gdzieniegdzie slysze glosy, jakoby prawo jazdy mialo byc wydawane
okresowo, a pozniej obowiazkowe badania i egzamin w celu jego
przedluzenia. Moze z matura powinno byc podobnie?

Pozdro

Maseł

Data: 2010-03-08 00:14:49
Autor: Andrzej Lawa
Jaki jest pobór prądu
Maseł pisze:

[...]

No, stały to on niekoniecznie będzie, zwłaszcza jak będzie prawdziwy
transformator.

[ciach]

Hmm - gdzieniegdzie slysze glosy, jakoby prawo jazdy mialo byc wydawane
okresowo, a pozniej obowiazkowe badania i egzamin w celu jego
przedluzenia. Moze z matura powinno byc podobnie?

Sek w tym, że władzuchnie nie zależy na tym, żeby owieczki byłby zbyt
inteligentne :-(

Data: 2010-03-08 00:54:12
Autor: Maseł
Jaki jest pobór prądu
On 2010-03-08 00:14, Andrzej Lawa wrote:
[...]

Dla tego napisalem to w cudzyslowiu.

[...]

BTW - wpadl do mnie dzisiaj sasiad (ostatnie lata studiow albo juz
absolwent, ale czego to nie wiem) - bo podlaczyl zyrandol i mu nie
swieci. Jako ze nie mlody kumaty, to mu jego ojciec przez telefon
tlumaczyl...

Zachodze do niego - a tu przewod z zyrandola do kostki przykrecony, ale
jakos tak ciekawie, bo tylko jeden ten smieszny kabelek, a drugi sobie
powiewa. Na pytanie o powod nieprzykrecenia drugiego uslyszalem, ze
"przeciez moj zyrandol ma tylko jedna zarowke". Zeby bylo ciekawiej -
facet grzebal w tej kostce jakimis odpustowymi narzedziami, a o
probniku/neonowce uslyszal dopiero jak dostal za to opierdziel
(bezpiecznikow nie wylaczyl, a bez zyrandola, nie wiedzial, czy
wylacznik na scianie jest w pozycji "on", czy "off"). Swoja druga -
probnik, kory dostal w prezencie bardzo go zafascynowal - pozniej
sprawdzil wszystkie gniazdka w mieszkaniu, czy w nich "jest prad"...

Pozdro

Maseł

Data: 2010-05-27 16:55:06
Autor: geyb
Jaki jest pobór prądu
W dniu 17.05.2010 08:43, Jan Werbiński pisze:
Użytkownik "maniek" <manix-76@o2.pl> napisał w wiadomości
Mam zamontowanych 8 halogenów 50W każdy,które są podłączone pod
zasilacz 24V.Jak obliczyć jaki jest pobór prądu tych halogenów?

-- -- -- -- -

Z grubsza tak.
50W to 0,050 kWh
Taki halogen bierze 0,05 kWh przez godzinę jego pracy.
Koszt kilowatogodziny w jednej taryfie to około 50 groszy.
Dochodza straty transformatora, ale dla Twoich potrzeb je pomijasz.

Wróćcie do podręcznika z fizyki dla szkoły podstawowej, gdzie są opisane związki pomiędzy napięciem, natężniem, oporem, mocą i energią. Jak czytam powyższe bzdury to zaczynam wątpić w demokrację...

g.

Data: 2010-05-27 18:45:59
Autor: Jan Werbiński
Jaki jest pobór prądu
Użytkownik "geyb" <geyb@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htm14a$adm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Napisz coś mądrego. Najlepiej merytorycznie. Może przestaniesz być chcącym zaistnieć szumem?
Chyba że Twoja epopeja dotyczy jednej literki?
Mógłbyś się rozpisać na ten temat w kilku tomach?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-05-27 17:04:05
Autor: Panslavista
Jaki jest pobór prądu
Jan Werbiński wrote:

Taki halogen bierze 0,05 kWh przez godzinę jego pracy.

Koszt kilowatogodziny w jednej taryfie to około 50 groszy.

Dochodza straty transformatora, ale dla Twoich potrzeb je pomijasz.

Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2010-05-27 17:15:08
Autor: Panslavista
Jaki jest pobór prądu

Jasiu, wypiłem dzisiaj więcej niż ty, ale niepierdoliłbym takich bzdur.

Data: 2010-05-27 18:46:19
Autor: Jan Werbiński
Jaki jest pobór prądu
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomoœci news:4bfe8ca0$0$17086$65785112news.neostrada.pl...
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4bfe8a09$0$19167$65785112news.neostrada.pl...

Jasiu, wypiłem dzisiaj więcej niż ty, ale niepierdoliłbym takich bzdur.

A jednak pierdolisz...

Data: 2010-05-27 21:21:39
Autor: Panslavista
Jaki jest pobór pr?du
Jan Werbiński wrote:

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message

Jasiu, wypiłem dzisiaj więcej niż ty, ale niepierdoliłbym takich bzdur.

A jednak pierdolisz...

Od kiedy 50W (moc) to 0,05kWh (praca)?

Data: 2010-05-27 22:17:45
Autor: Jan Werbiński
Jaki jest pobór pr?du
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4bfec666$0$19177$65785112news.neostrada.pl...
Jan Werbiński wrote:

[...]

Od godziny.

No pospieszyłem się z dodaniem literki "h" zbyt wcześnie, bo myślami byłem już dalej. Tak przeczuwałem, że o to cała afera. Od razu musiały wypłynąć szumowiny, co tylko chcą zaistnieć na czyimś malutkim błędzie, zamiast poprawić.

Nikt nie powie merytorycznie, jak prosto policzyć zużycie, ale mądralińskich tu pełno.
Jak już jesteście tacy dokładni, to Wam powiem, że w dupę możecie sobie tą Waszą wiedzę wsadzić. Gdybyście mieli trochę większe od poziomu forum Onetu pojęcie, to byście zauważyli, że popełniłem więcej błędów. Nie używałem liczb urojonych, a przecież mamy tu prąd zmienny.

Zadziałała pułapka na idiotów. Zauważyliście oczywisty błąd. Wychyliliście się ze świętym oburzeniem. Nikt nie wykazał się prawdziwą wiedzą.

Data: 2010-05-27 23:22:15
Autor: Panslavista
Jaki jest pobór pr?du
Jan Werbiński wrote:

E tam, nikt nie używa liczb zespolonych do obliczeń ile piekarnik ci pobiera
energii. Od tego masz licznik, na ścianie i inkasenta.

Jaki jest pobór prądu