Jaki jest status prawny Kościoła Rzymskokatol ickiego?

Data: 2011-03-30 22:49:38
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jaki jest status prawny Kościoła Rzymskokatol ickiego?
Witam,

na jakiej zasadzie działa w Polsce prawnie Kościół Rzymskokatolicki. Bo
przykładowo luteranie w Polsce są zarejestrowani jako Kościół
Ewangelicko-Augsburski w RP i stanowią oddzielną formę prawną niż
luteranie np. niemieccy.

W przypadku KRK nie widziałem nigdzie dopisków ,,w RP''. Czy Kościół
Rzymski jest może organizacją watykańską, która ma w Polsce tylko swoje
oddziały?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-31 09:59:59
Autor: Ajgor
Jaki jest status prawny Ko¶cio³a Rzymskokatolickiego?
U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" napisa³ w wiadomo¶ci news:in0512$uo6$1news.onet.pl...

na jakiej zasadzie dzia³a w Polsce prawnie Ko¶ció³ Rzymskokatolicki. Bo
przyk³adowo luteranie w Polsce s± zarejestrowani jako Ko¶ció³
Ewangelicko-Augsburski w RP i stanowi± oddzieln± formê prawn± ni¿
luteranie np. niemieccy.

W przypadku KRK nie widzia³em nigdzie dopisków ,,w RP''. Czy Ko¶ció³
Rzymski jest mo¿e organizacj± watykañsk±, która ma w Polsce tylko swoje
oddzia³y?

Ja mam raczej wrazenie, ze to Polska jest oddzialem kosciola. I watykanska kolonia.
Wladza koscielna nie musi sie rejestrowac. To w Kosciele polskie wladze musza sie zarejestrowac chyba.
U mnie w miescie jak biskup ma sprawe do prezydenta, to nie idzie do niego jak kazdy obywatel, tylko kaze prezydentowi
sie stawic przed wlasnym boskim obliczem, a prezio potulnie podwija ogonek pod siebie i leci na wezwanie. Wiec kto tu kogo ma rejestrowac?

Data: 2011-03-31 12:20:44
Autor: Piotr Woszczynski
Jaki jest status prawny Kościoła Rzymskokatol ickiego?
Dnia Wed, 30 Mar 2011 22:49:38 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

Witam,

http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TA/TAI/konkordat_rp.html

Pozdrawiam

P.

Data: 2011-03-31 15:32:12
Autor: Maruda
Jaki jest status prawny Kościoła Rzymskoka tolickiego?
Witam,

na jakiej zasadzie działa w Polsce prawnie Kościół Rzymskokatolicki. Bo

A co Ci wyszło z lektury konkordatu?

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-03-31 16:12:57
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:in0512$uo6$1news.onet.pl...
[...]

Z tego co się orientuję, to w wypadku Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego każdy z biskupów jest równy i niezależny, toteż stanowią oni osobne jednostki prawne. NIe ma czegoś takiego, jak w wypadku Kościoła Katolickiego, który chyba jako jedyne wyznanie posiada formę jako niezależny kraj. Z tego powodu stosunek pomiedzy kościołem a RP jest normowany aktem rangi umowy międzynarodowej. Żaden inny Kosciół nie jest w stanie tego zrobić, bowiem nie jest podmiotem prawa miedzynarodowego.

W przypadku KRK nie widziałem nigdzie dopisków ,,w RP''. Czy Kościół
Rzymski jest może organizacją watykańską, która ma w Polsce tylko swoje
oddziały?

No mniej więcej tak to obecnie działa. Resztę można znaleźć w Konkordacie.

Jaki jest status prawny Kościoła Rzymskokatol ickiego?