Jaki jest status prawny Kościoła Rzymskokatolickiego?

Data: 2011-03-31 09:59:59
Autor: Ajgor
Jaki jest status prawny Kościoła Rzymskokatolickiego?
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości news:in0512$uo6$1news.onet.pl...

na jakiej zasadzie działa w Polsce prawnie Kościół Rzymskokatolicki. Bo
przykładowo luteranie w Polsce są zarejestrowani jako Kościół
Ewangelicko-Augsburski w RP i stanowią oddzielną formę prawną niż
luteranie np. niemieccy.

W przypadku KRK nie widziałem nigdzie dopisków ,,w RP''. Czy Kościół
Rzymski jest może organizacją watykańską, która ma w Polsce tylko swoje
oddziały?

Ja mam raczej wrazenie, ze to Polska jest oddzialem kosciola. I watykanska kolonia.
Wladza koscielna nie musi sie rejestrowac. To w Kosciele polskie wladze musza sie zarejestrowac chyba.
U mnie w miescie jak biskup ma sprawe do prezydenta, to nie idzie do niego jak kazdy obywatel, tylko kaze prezydentowi
sie stawic przed wlasnym boskim obliczem, a prezio potulnie podwija ogonek pod siebie i leci na wezwanie. Wiec kto tu kogo ma rejestrowac?

Jaki jest status prawny Kościoła Rzymskokatolickiego?