Jaki jest termin przedawnienia w przypadku stwierdzenia przez SN niezgodnosci z prawem prawomocnego orzeczenia?

Data: 2010-11-20 16:23:55
Autor: tokelau
Jaki jest termin przedawnienia w przypadku stwierdzenia przez SN niezgodnosci z prawem prawomocnego orzeczenia?
Jaki jest termin przedawnienia na wniesienie pozwu cywilnego przeciwko
sadowi w przypadku stwierdzenia przez Sad Najwyzszy niezgodnosci z
prawem prawomocnego orzeczenia tegoz sadu? Czy to jest 10 lat czy 3
lata?

A termin na wniesienie pozwu o odszkodowanie i zadoscuczynienie
przeciwko instytucji panstwowej, ktora byla pozwanym w procesie w
ktorym wydano niezgodny z prawem wyrok? Czy na skutek stwierdzenia
niezgodnosci z prawem wyroku, termin na wniesienie pozwu przeciwko tej
instytucji mozna liczyc od daty wyroku SN, w ktorym stwierdzono
niezgodnosc z prawem (czy otrzymania jego sentencji przez pelnomocnika
procesowego?).
Jaki to termin?

Data: 2010-11-21 07:33:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-21 01:23, tokelau pisze:
[...]

   Masz to napisane w kpc:

art. 424(6)
§ 1. Skargę wnosi się do sądu, który wydał zaskarżony wyrok, w terminie dwóch lat od dnia jego uprawomocnienia się.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-20 22:42:02
Autor: tokelau
On 21 Lis, 06:33, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

§ 1. Skargę wnosi się do sądu, który wydał zaskarżony wyrok, w terminie
dwóch lat od dnia jego uprawomocnienia się.

Dzieki za odpowiedz, ale nie o to chodzi. Przeczytaj jeszcze raz
pytanie. Wyrok SN juz jest. Pytanie wiec dotyczy tego jakie teraz
terminy obowiazuja na wniesienie pozwu, aby wyegzekwowac ten wyrok SN.

Data: 2010-11-21 07:53:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-21 07:42, tokelau pisze:
[...]

   Fakt, nie doczytałem :) CO do pozywania sądu w tej sprawie się nie wypowiem.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-23 04:42:21
Autor: tokelau
Jaki jest termin przedawnienia w przypadku stwierdzenia przez SN niezgodnosci z prawem prawomocnego orzeczenia?
Nie Sadu, tylko Skarbu Panstwa.

Ale w pozwie trzeba wskazac jaki organ skarbu panstwa sie pozywa,
dlatego IMHO mozna napisac o pozywaniu sadu.

3 lata -  art. 442(1) w zw. z art 417 kc.

Czy termin ten w takim przypadku nalezy liczyc od dnia doreczenia
pelnomocnikowi procesowemu wyroku SN stwierdzajacemu niezgodnosc z
prawem, czy jakos inaczej?

W wikipedii podaja:
"Kodeks cywilny przewiduje cztery podstawowe terminy przedawnienia:
[..]
dla wszystkich roszczeń stwierdzonych prawomocnym orzeczeniem sądu lub
innego organu powołanego do rozpoznawania spraw danego rodzaju albo
orzeczeniem sądu polubownego, ugodą zawartą przed sądem albo przed
sądem polubownym, poza roszczeniami okresowymi należnymi w przyszłości
- 10 lat."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przedawnienie_(prawo_cywilne)

wiec moze jednak 10 lat, a nie 3 lata?

Data: 2010-11-23 10:01:14
Autor: tokelau
Jaki jest termin przedawnienia w przypadku stwierdzenia przez SN niezgodnosci z prawem prawomocnego orzeczenia?
On 23 Lis, 17:17, "Map1" <info*NOSP...@map1.pl> wrote:

sad nie ma zdolnosci sadowej.

To jest fajne stwierdzenie, bo chociaz rozumiem, ze chodzi tu o
zdolnosc sadowa w rozumieniu kpc (art. 64 i art. 65), to mozna to
zdanie przy odrobinie dobrego humoru zrozumiec jako: sad nie ma
umiejetnosci (talentu) do sadzenia ;), co tez jest stwierdzeniem
niejednokrotnie prawdziwym, o czym chociazby swiadczy ten wyrok SN.

od chwili, kiedy powod powzial wiadomosc o szkodzie i osobie obowiazanej do
jej naprawienia, czyli na gruncie niniejszej sprawy od dnia od doreczenia
wyroku, jesli zostal wydany na posiedzeniu niejawnym

Czyli od chwili kiedy pelnomocnik procesowy poinformowal o tym powoda,
a nie od dnia kiedy SN doreczyl pelnomocnikowi procesowemu wyrok?

A czy od tego samego momentu mozna liczyc termin na wniesienie pozwu
przeciwko innemu pelnomocnikowi procesowemu, ktory nie wniosl skargi
kasacyjnej w tej samej sprawie, na skutek czego niezgodny z prawem
wyrok pozostaje niewzruszony.
Czy w takim przypadku obowiazuje termin 3 lat czy 10?

Jaki jest termin przedawnienia w przypadku stwierdzenia przez SN niezgodnosci z prawem prawomocnego orzeczenia?