Jaki jest termin złożenia pozwu do sądu pracy ?

Data: 2010-06-01 09:28:44
Autor: xantos
Jaki jest termin złożenia pozwu do sądu pracy ?
Witam.
Zwolniłem się z pracy z art.55(niewypłacanie wypłaty)
Jaki jest czas na złożenie pozwu do sądu pracy o odszkodowanie
za czas wypowiedzenia ?
Byłem zatrudniony na czas nieokreślony na pełnym etacie .

Pozdrawiam.

Data: 2010-06-01 09:29:29
Autor: Adam
Jaki jest termin złożenia pozwu do sądu pracy ?
Byłem zatrudniony na czas nieokreślony na pełnym etacie .

7 dni

jk

Data: 2010-06-01 09:44:19
Autor: xantos

Użytkownik "Adam" <Adam1991R@onet.pl> napisał w wiadomości
> Byłem zatrudniony na czas nieokreślony na pełnym etacie .

7 dni

jk
Znalazłem jeszcze taką odpowiedź tylko nie wiem czy ma zastosowanie :
"W opisywanej sytuacji, naszym zdaniem, nie powinien mieć zastosowania art.
264 mówiący o 14-dniowym terminie do dochodzenia odszkodowania od dnia
doręczenia zawiadomienia o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia lub
od dnia wygaśnięcia umowy o pracę, gdyż przepis ten odnosi się do roszczeń
pracownika powstałych na skutek wypowiedzenia umowy pracy lub jej
rozwiązania przez pracodawcę. W związku z powyższym, należy uznać, że dla
opisywanego roszczenia ma zastosowanie ogólny termin przedawnienia dla
roszczeń pracowniczych, a więc termin 3 -letni. "
pozdrawiam.

Data: 2010-06-01 15:51:30
Autor: Johnson
xantos pisze:

Zwolniłem się z pracy z art.55(niewypłacanie wypłaty)
Jaki jest czas na złożenie pozwu do sądu pracy o odszkodowanie
za czas wypowiedzenia ?
Byłem zatrudniony na czas nieokreślony na pełnym etacie .

Nie ma terminu materialno prawnego. Jest 3-letni termin przedawnienia.

--
@2009 Johnson

Jaki jest termin złożenia pozwu do sądu pracy ?