Jaki klucz do szprych?

Data: 2009-09-01 16:23:32
Autor: Kuba Stasiak
Jaki klucz do szprych?
Do 30PLN, uniwersalny, na lata, wygodny w obsłudze, nie obrabiaj±cy nypli. Co¶ znajdzie się dla mnie?

--
http://inimicus.bikestats.pl/

Data: 2009-09-01 14:25:24
Autor: Jan Srzednicki
Jaki klucz do szprych?
On 2009-09-01, Kuba Stasiak wrote:
Do 30PLN, uniwersalny, na lata, wygodny w obsłudze, nie obrabiający nypli. Coś znajdzie się dla mnie?

Dorzuć trochę i weź trójkącik ParkToola.

Data: 2009-09-01 16:41:40
Autor: Kosu
Jaki klucz do szprych?
Jan Srzednicki wrote:
Dorzuć trochę i weź trójkącik ParkToola.

W Korbie (należącej do sieci z velo.com.pl, a więc sprzedającej Park Tool) kupiłem różniący się tylko szatą graficzną trójkąt noname za 15 zł :)

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-01 17:05:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki klucz do szprych?
Kosu bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
Jan Srzednicki wrote:
Dorzuć trochę i weĽ trójk±cik ParkToola.

W Korbie (należ±cej do sieci z velo.com.pl, a więc sprzedaj±cej Park Tool) kupiłem różni±cy się tylko szat± graficzn± trójk±t noname za 15 zł :)

A wykonany z tego samego materiału? Jeste¶ pewny?

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-09-02 12:01:09
Autor: Kosu
Jaki klucz do szprych?
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
A wykonany z tego samego materiału? Jeste¶ pewny?

Stalowy jaki¶. Nie wiem co to za stop - zapewne nie z tytanem :]. Rowki ma wycięte zgodnie z opisem, działa, jest poręczny, nie widać na nim ¶ladu zużycia (mam go od 3 lat i ważę >80kg, więc koła kontroluję często). ParkToola nie miałem w dłoni nigdy, ale nie wiem w czym mógłby być lepszy - może lżejszy, ale przeżyję kilka gramów jako¶ ;)

A zatem: może różni±cy się szat± graficzn± i materiałem. W użytkowaniu różni się nadal tylko szat± graficzn±;]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-02 10:15:35
Autor: Jan Srzednicki
Jaki klucz do szprych?
On 2009-09-02, Kosu wrote:
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
A wykonany z tego samego materiału? Jesteś pewny?

Stalowy jakiś. Nie wiem co to za stop - zapewne nie z tytanem :]. Rowki ma wycięte zgodnie z opisem, działa, jest poręczny, nie widać na nim śladu zużycia (mam go od 3 lat i ważę >80kg, więc koła kontroluję często). ParkToola nie miałem w dłoni nigdy, ale nie wiem w czym mógłby być lepszy - może lżejszy, ale przeżyję kilka gramów jakoś ;)

A zatem: może różniący się szatą graficzną i materiałem. W użytkowaniu różni się nadal tylko szatą graficzną;]

OK, no to wporzo - a teraz najwaĹĽniejsze: gdzie takie klucze sÄ…
dostępne? :P

Data: 2009-09-02 20:24:02
Autor: click
Jaki klucz do szprych?
Kosu pisze:
(mam go od 3 lat i ważę >80kg, więc koła kontroluję często).

zmien kola

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-09-03 08:23:20
Autor: Kosu
Jaki klucz do szprych?
click wrote:
zmien kola

Nawet nie wiesz jak bym chciał ;) Bycie studentem jest naprawdę beznadziejne.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-03 09:11:53
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
Kosu wrote:
click wrote:
zmien kola

Nawet nie wiesz jak bym chciał ;) Bycie studentem jest naprawdę beznadziejne.

O ile nie zostaniesz 'wiecznym studentem' to Ci przejdzie. Ale potem zobaczysz, ze sa niestety inne problemy ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-09-02 21:27:05
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
Kosu wrote:
[...]

Jakiekolwiek narzedzie wysokiej jakosci jest skarbem swiadomego mechanika. wysokiej klasy i precyzji narzedzie ociera sie wtedy o dzielo sztuki. No ale 'nie kazdy jest przygotowany na wydanie 50-ciu dolarow na klucz do szprych', np. DT, jakiego uzywal Sheldon: http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html#tools

A takie np. klucze oczkowe, czy nasadowe 16-katne powinny byc zakazane! ;-)

Data: 2009-09-02 21:28:36
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
Coaster wrote:
Kosu wrote:
[...]

Oczywiscie 12-katne ;-)

Data: 2009-09-03 08:26:03
Autor: Kosu
Jaki klucz do szprych?
Coaster wrote:
Jakiekolwiek narzedzie wysokiej jakosci jest skarbem swiadomego mechanika.

Czy to nie zabawne, że ¶wiadomy mechanik kupuje narzędzia wysokiej jako¶ci, a dobry kucharz może sobie poradzić z byle blach±? Ciekawe co by powiedzieli ludzie na grupie o gotowaniu :P (no ale kwestię blachy, a "blachy" już wyja¶nili¶my, a ja nadal twierdzę, że klucz za 15 zł daje radę;])

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-03 09:51:22
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
Kosu wrote:
Coaster wrote:
Jakiekolwiek narzedzie wysokiej jakosci jest skarbem swiadomego mechanika.

Czy to nie zabawne, że ¶wiadomy mechanik kupuje narzędzia wysokiej jako¶ci, a dobry kucharz może sobie poradzić z byle blach±?

Jak zwykle, widzisz sprzecznosc tam, gdzie jej nie ma :-P
Rusz w koncu troche swoje 'little gray cells' to moze i bycie studentem przestanie byc takie zle? ;-)

1. Dobremu kucharzowi byle blacha nie przeszkadza, tak jak dobry mechanik z reguly poradzi sobie bez specjalistycznych narzedzi improwizujac cos napredce. Blacha musi byc tylko odpowiednio goraca, plaska, miec w miare duza powierzchnie - czy to prowizoryczna  czy Tepanyaki, obie wlasciwie spelniaja te warunki. Raczej roznice dotyczyc beda kwestii estetycznych. Inaczej jest w przypadku klucza z byle jakiego materialu czy wiertla miernej jakosci. Prace da sie wykonac ale bez satysfakcji - czasem sie brzydko uszkodzi leb sruby, klucz sie jeszcze bardziej rozkalibruje a tandetnym wiertlem tepiacym sie w blyskawicznym tempie juz mozna rozniecac ogien a otworu jeszcze jak nie bylo, tak nie ma.

2. Nie zawsze mozna sobie pozwolic na zakup np. prasy, ktore to uzyje sie kilka razy - swiadomy mechanik moze sobie radzic bez narzedzi wysokiej jakosci z przymusu, nie z wyboru. Wykona jednak robote tak samo - tyle, ze bez specjalistycznych narzedzi zajmie mu to wiecej czasu i bedzie musial na bieraco wykonywac

3. Dobremu kucharzowi nie przeszkadza dobra kuchnia - jak juz wczesniej wyjasnilismy wazne sa umiejetnosci, nie przedmioty. Przedmioty ulatwiaja tylko osiagniecie celu ale nie gwrantuja sukcesu.

Ciekawe co by powiedzieli ludzie na grupie o gotowaniu :P (no ale kwestię blachy, a "blachy" już wyja¶nili¶my, a ja nadal twierdzę, że klucz za 15 zł daje radę;])

LOL - nie o to chodzi - ja daje rade i bez klucza i co z tego?
Nigdzie nie pisalen, ze nalezy sie umartwiac. ;-P

Nie mozesz tak po prostu przenosic zaleznosci ze sfery kuchni do mechaniki. Swiat tak nie dziala ;-)

Wiecej i pilniej studiuj a bedzie Ci w zyciu lzej - naprawde. I podchodz z pasja, doglebnie i ze zrozumieniem tematu kazdego zagadnienia, ktorym sie zajmujesz to Ci duzo ulatwi.

Data: 2009-09-02 13:12:10
Autor: Kuba Stasiak
Jaki klucz do szprych?
W Korbie (należącej do sieci z velo.com.pl, a więc sprzedającej Park Tool) kupiłem różniący się tylko szatą graficzną trójkąt noname za 15 zł :)

Czyli zamiast tego:

http://centrumrowerowe.pl/06905046021/Park_Tool-SW_7_C_klucz_do_nypli/Produkt.aspx

wziąść ten?

http://centrumrowerowe.pl/01105065001/Bike_Hand-YC_1A_uni_klucz_do_szprych_CRMO/Produkt.aspx

Jak to się ma z tym najwiekszym wymiarem. W Park Tool jest 3,4mm a w noname 3,5. Mierzyłem nypel suwmiarką i w rowerze trekingowym wyszło mi 3,4mm a w górskim 3,5mm ;/ Który więc wybrać?

Data: 2009-09-02 13:42:04
Autor: fabian
Jaki klucz do szprych?
Kuba Stasiak wrote:
wziąść ten?

http://usjp.pwn.pl/lista.php?co=wzi%B1%B6%E6

Wiem, że się czepiam, ale kłuje mnie w oczy.

Fabian.

Data: 2009-09-02 22:04:09
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
fabian wrote:
Kuba Stasiak wrote:
wziąść ten?

http://usjp.pwn.pl/lista.php?co=wzi%B1%B6%E6

Wiem, że się czepiam, ale kłuje mnie w oczy.

Nie umiesz sobie 'wylanczac' oczu? ;-)

Data: 2009-09-02 22:26:42
Autor: fabian
Jaki klucz do szprych?
Coaster wrote:
fabian wrote:
Kuba Stasiak wrote:
wziąść ten?

http://usjp.pwn.pl/lista.php?co=wzi%B1%B6%E6

Wiem, że się czepiam, ale kłuje mnie w oczy.

Nie umiesz sobie 'wylanczac' oczu? ;-)

Kiedy teraz to już za późno :/

Fabian.

Data: 2009-09-02 14:58:58
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jaki klucz do szprych?
On Wed, 2 Sep 2009 13:12:10 +0200
"Kuba Stasiak" <mp3fan@op.pl> wrote:

> [...]

Jak to się ma z tym najwiekszym wymiarem. W Park Tool jest 3,4mm a w noname 3,5. Mierzyłem nypel suwmiarką i w rowerze trekingowym wyszło mi 3,4mm a w górskim 3,5mm ;/ Który więc wybrać?

Spokeya.
Bardzo dobrze w palcach leĹĽy, nypel obejmuje ze wszystkich stron,
a nawet jeśli kupisz ze trzy, do różnych rozmiarów nypli, to i tak będą
razem lĹĽejsze od kaĹĽdego z tych wyĹĽej podlinkowanych.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-02 15:36:35
Autor: Kuba Stasiak
Jaki klucz do szprych?
[...]

jakiĹ› link? Nie wiem o czym mĂłwisz.

Data: 2009-09-02 15:55:22
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jaki klucz do szprych?
On Wed, 2 Sep 2009 15:36:35 +0200
> [...]

> a nawet jeśli kupisz ze trzy, do różnych rozmiarów nypli, to i tak będą
> razem lĹĽejsze od kaĹĽdego z tych wyĹĽej podlinkowanych.

jakiĹ› link?

Pierwszy z brzega: http://www.bikeparts.com/pimage/BPC113306.jpg .
Guglaj "spokey spoke wrench".

Nie wiem o czym mĂłwisz.

O rodzaju klucza do szprych. Bardzo poręcznym. Do normalnych nypli
pasuje czerwony (szczerze mĂłwiÄ…c, nie wiem jaki to rozmiar, ale jeszcze
nie spotkałem niepasujących), ale są jeszcze inne kolory.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-02 16:18:15
Autor: Kuba Stasiak
Jaki klucz do szprych?

Pierwszy z brzega: http://www.bikeparts.com/pimage/BPC113306.jpg .
Guglaj "spokey spoke wrench".

Jakoś nie wyguglałem gdzie to można kupić. Szukam klucza, który mogę nabyć, tak jak w temacie.

Data: 2009-09-02 16:47:42
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jaki klucz do szprych?
On Wed, 2 Sep 2009 16:18:15 +0200
> [...]

> Guglaj "spokey spoke wrench".

Jakoś nie wyguglałem gdzie to można kupić. Szukam klucza, który mogę nabyć, tak jak w temacie.

W sieci to nie wiem. Ja go kupiłem w USR. Poprosiłem o jakiś dobry
a tani, dostałem właśnie ten i jestem z niego zadowolony.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-02 22:02:36
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
Kuba Stasiak wrote:
[...]

Nie szastaj kasa, wez TEN: http://tinyurl.com/create.php
:-)

Data: 2009-09-02 23:17:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Jaki klucz do szprych?
On Wed, 2 Sep 2009, Coaster wrote:

Nie szastaj kasa, wez TEN: http://tinyurl.com/create.php
:-)

  Ma sobie zrobić skrót do klucza czy jak? :]
(sprawdziłe¶, co wysyłasz? ;) - link trzeba skopiować *ze strony*,
a nie z adresu!)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-03 00:00:28
Autor: Kuba Stasiak
Jaki klucz do szprych?
Nie szastaj kasa, wez TEN: http://tinyurl.com/create.php

Jak zwykle, ponad 20 postów a tylko 2 (dwie!) propozycje. Żal.

Data: 2009-09-03 08:33:12
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
Kuba Stasiak wrote:
Nie szastaj kasa, wez TEN: http://tinyurl.com/create.php

Jak zwykle, ponad 20 postów a tylko 2 (dwie!) propozycje. Żal.

Hmm, a to sie Tinyurl nie popisal... To ten link:
http://www.amazon.com/Inline-O-Type-Spoke-Wrench/dp/B001BKL3P4/ref=pd_sim_sg_4

Ale to troche z przymruzeniem oka. Ja uzywam dwoch starych z lat 50-60-tych, motylkowego no-name, ktory kupilem z kilkanascie lat temu w jakims sklepie i dwoch kolowych (prawie takich jak ten z Amazona) Prophete z OBi (jeszcze w tedy Stiness).

Data: 2009-09-03 10:31:24
Autor: fabian
Jaki klucz do szprych?
Kuba Stasiak wrote:
Nie szastaj kasa, wez TEN: http://tinyurl.com/create.php

Jak zwykle, ponad 20 postów a tylko 2 (dwie!) propozycje. Żal.

Nie masz istotniejszych powodów do zmartwień? ;)

Fabian.

Data: 2009-09-03 14:56:37
Autor: Kuba Stasiak
Jaki klucz do szprych?
Nie masz istotniejszych powodów do zmartwień? ;)

Zmartwienia jeszcze nie mam. Bedę miał dopiero jak kupię jakiś badziewny klucz, który obrobi mi nyple, a następnie sam się rozdupczy. Wtedy będę się martwił. Żeby jednak tak nie było, zadałem pytanie. Nic pójdę do rowerowego, wezmę pierwszy z brzegu, jak bedzie tak jak powiedziałem to będzie na Was :P Dostane awersji do grupy i przestanę z niej korzystać z koro tu same trole. Trole już się cieszą i pewnie w następnych odpowiedziach od razu powiedzą bym tak właśnie zrobił. To pozdrawiam.

Data: 2009-09-01 16:50:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki klucz do szprych?
Kuba Stasiak bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
Do 30PLN, uniwersalny, na lata, wygodny w obsłudze, nie obrabiaj±cy nypli. Co¶ znajdzie się dla mnie?

Nie wiem czy na lata, ale na jedno lato pewnikiem ;-)
Mam Pro, jak na razie działa.

Data: 2009-09-01 18:32:34
Autor: PeJot
Jaki klucz do szprych?
Kuba Stasiak pisze:
Do 30PLN, uniwersalny, na lata, wygodny w obsłudze, nie obrabiaj±cy nypli.

http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/gooddisplay.php5?id=1212&pos=6

Jedyna wada - po 2,3 wycentrowanych kołach ciężki do uchwycenia. Trwały, po kilkudziesięciu kołach brak ¶ladów rozkalibrowania.

Wcze¶niej miałem jakie¶ park-toole, ale szybko traciły wymiar.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2009-09-01 21:09:09
Autor: ToMasz
Jaki klucz do szprych?
Kuba Stasiak pisze:
Do 30PLN, uniwersalny, na lata, wygodny w obsłudze, nie obrabiaj±cy
nypli. Co¶ znajdzie się dla mnie?

To mi sie podoba na tej grupie. Mam klucz za 4.5zł. wycentrowałem nim
przez ostatnie na¶cie lat, co najmniej 1000 kół. Ale ja nie jestem
maniakiem rowerowym, tylko prostym mechanikiem.

ToMasz

Data: 2009-09-01 19:19:56
Autor: Jan Srzednicki
Jaki klucz do szprych?
On 2009-09-01, ToMasz wrote:
Kuba Stasiak pisze:
Do 30PLN, uniwersalny, na lata, wygodny w obsłudze, nie obrabiający
nypli. CoĹ› znajdzie siÄ™ dla mnie?

To mi sie podoba na tej grupie. Mam klucz za 4.5zł. wycentrowałem nim
przez ostatnie naście lat, co najmniej 1000 kół. Ale ja nie jestem
maniakiem rowerowym, tylko prostym mechanikiem.

To wspaniale - a skąd go zanabyłeś? Kiedyś kupiłem za 9 chyba złotych klucz
do nypli na allegro, był badziewny niemożebnie. Potem oglądałem jeszcze
inny tani w jakimś sklepie rowerowym, również się średnio nadawał.
Wkurzyłem się i kupiłem ParkToola.

Data: 2009-09-02 11:05:36
Autor: MichałG
Jaki klucz do szprych?
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-09-01, ToMasz wrote:
Kuba Stasiak pisze:
[...]

został po starej Ukrainie? Toporne wykonanie z super twardej stali..... Tymi kluczami urywało sie lebki w srubach bez sladów rozkalibrowania gniazda w kluczu.... ;)))

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-09-02 20:27:06
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
ToMasz wrote:
[...] ja nie jestem maniakiem rowerowym, tylko prostym mechanikiem. [...]

Ale nie martw sie, moze da sie to wyleczyc? ;-)