Jaki klucz do szprych?

Data: 2009-09-01 14:25:24
Autor: Jan Srzednicki
Jaki klucz do szprych?
On 2009-09-01, Kuba Stasiak wrote:
Do 30PLN, uniwersalny, na lata, wygodny w obsłudze, nie obrabiający nypli. Coś znajdzie się dla mnie?

Dorzuć trochę i weź trójkącik ParkToola.

Data: 2009-09-01 16:41:40
Autor: Kosu
Jaki klucz do szprych?
Jan Srzednicki wrote:
Dorzuć trochę i weź trójkącik ParkToola.

W Korbie (należącej do sieci z velo.com.pl, a więc sprzedającej Park Tool) kupiłem różniący się tylko szatą graficzną trójkąt noname za 15 zł :)

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-01 17:05:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaki klucz do szprych?
Kosu bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
Jan Srzednicki wrote:
Dorzuć trochę i weĽ trójk±cik ParkToola.

W Korbie (należ±cej do sieci z velo.com.pl, a więc sprzedaj±cej Park Tool) kupiłem różni±cy się tylko szat± graficzn± trójk±t noname za 15 zł :)

A wykonany z tego samego materiału? Jeste¶ pewny?

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-09-02 12:01:09
Autor: Kosu
Jaki klucz do szprych?
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
A wykonany z tego samego materiału? Jeste¶ pewny?

Stalowy jaki¶. Nie wiem co to za stop - zapewne nie z tytanem :]. Rowki ma wycięte zgodnie z opisem, działa, jest poręczny, nie widać na nim ¶ladu zużycia (mam go od 3 lat i ważę >80kg, więc koła kontroluję często). ParkToola nie miałem w dłoni nigdy, ale nie wiem w czym mógłby być lepszy - może lżejszy, ale przeżyję kilka gramów jako¶ ;)

A zatem: może różni±cy się szat± graficzn± i materiałem. W użytkowaniu różni się nadal tylko szat± graficzn±;]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-02 10:15:35
Autor: Jan Srzednicki
Jaki klucz do szprych?
On 2009-09-02, Kosu wrote:
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
A wykonany z tego samego materiału? Jesteś pewny?

Stalowy jakiś. Nie wiem co to za stop - zapewne nie z tytanem :]. Rowki ma wycięte zgodnie z opisem, działa, jest poręczny, nie widać na nim śladu zużycia (mam go od 3 lat i ważę >80kg, więc koła kontroluję często). ParkToola nie miałem w dłoni nigdy, ale nie wiem w czym mógłby być lepszy - może lżejszy, ale przeżyję kilka gramów jakoś ;)

A zatem: może różniący się szatą graficzną i materiałem. W użytkowaniu różni się nadal tylko szatą graficzną;]

OK, no to wporzo - a teraz najwaĹĽniejsze: gdzie takie klucze sÄ…
dostępne? :P

Data: 2009-09-02 20:24:02
Autor: click
Jaki klucz do szprych?
Kosu pisze:
(mam go od 3 lat i ważę >80kg, więc koła kontroluję często).

zmien kola

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-09-03 08:23:20
Autor: Kosu
Jaki klucz do szprych?
click wrote:
zmien kola

Nawet nie wiesz jak bym chciał ;) Bycie studentem jest naprawdę beznadziejne.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-03 09:11:53
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
Kosu wrote:
click wrote:
zmien kola

Nawet nie wiesz jak bym chciał ;) Bycie studentem jest naprawdę beznadziejne.

O ile nie zostaniesz 'wiecznym studentem' to Ci przejdzie. Ale potem zobaczysz, ze sa niestety inne problemy ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-09-02 21:27:05
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
Kosu wrote:
[...]

Jakiekolwiek narzedzie wysokiej jakosci jest skarbem swiadomego mechanika. wysokiej klasy i precyzji narzedzie ociera sie wtedy o dzielo sztuki. No ale 'nie kazdy jest przygotowany na wydanie 50-ciu dolarow na klucz do szprych', np. DT, jakiego uzywal Sheldon: http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html#tools

A takie np. klucze oczkowe, czy nasadowe 16-katne powinny byc zakazane! ;-)

Data: 2009-09-02 21:28:36
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
Coaster wrote:
Kosu wrote:
[...]

Oczywiscie 12-katne ;-)

Data: 2009-09-03 08:26:03
Autor: Kosu
Jaki klucz do szprych?
Coaster wrote:
Jakiekolwiek narzedzie wysokiej jakosci jest skarbem swiadomego mechanika.

Czy to nie zabawne, że ¶wiadomy mechanik kupuje narzędzia wysokiej jako¶ci, a dobry kucharz może sobie poradzić z byle blach±? Ciekawe co by powiedzieli ludzie na grupie o gotowaniu :P (no ale kwestię blachy, a "blachy" już wyja¶nili¶my, a ja nadal twierdzę, że klucz za 15 zł daje radę;])

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-03 09:51:22
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
Kosu wrote:
Coaster wrote:
Jakiekolwiek narzedzie wysokiej jakosci jest skarbem swiadomego mechanika.

Czy to nie zabawne, że ¶wiadomy mechanik kupuje narzędzia wysokiej jako¶ci, a dobry kucharz może sobie poradzić z byle blach±?

Jak zwykle, widzisz sprzecznosc tam, gdzie jej nie ma :-P
Rusz w koncu troche swoje 'little gray cells' to moze i bycie studentem przestanie byc takie zle? ;-)

1. Dobremu kucharzowi byle blacha nie przeszkadza, tak jak dobry mechanik z reguly poradzi sobie bez specjalistycznych narzedzi improwizujac cos napredce. Blacha musi byc tylko odpowiednio goraca, plaska, miec w miare duza powierzchnie - czy to prowizoryczna  czy Tepanyaki, obie wlasciwie spelniaja te warunki. Raczej roznice dotyczyc beda kwestii estetycznych. Inaczej jest w przypadku klucza z byle jakiego materialu czy wiertla miernej jakosci. Prace da sie wykonac ale bez satysfakcji - czasem sie brzydko uszkodzi leb sruby, klucz sie jeszcze bardziej rozkalibruje a tandetnym wiertlem tepiacym sie w blyskawicznym tempie juz mozna rozniecac ogien a otworu jeszcze jak nie bylo, tak nie ma.

2. Nie zawsze mozna sobie pozwolic na zakup np. prasy, ktore to uzyje sie kilka razy - swiadomy mechanik moze sobie radzic bez narzedzi wysokiej jakosci z przymusu, nie z wyboru. Wykona jednak robote tak samo - tyle, ze bez specjalistycznych narzedzi zajmie mu to wiecej czasu i bedzie musial na bieraco wykonywac

3. Dobremu kucharzowi nie przeszkadza dobra kuchnia - jak juz wczesniej wyjasnilismy wazne sa umiejetnosci, nie przedmioty. Przedmioty ulatwiaja tylko osiagniecie celu ale nie gwrantuja sukcesu.

Ciekawe co by powiedzieli ludzie na grupie o gotowaniu :P (no ale kwestię blachy, a "blachy" już wyja¶nili¶my, a ja nadal twierdzę, że klucz za 15 zł daje radę;])

LOL - nie o to chodzi - ja daje rade i bez klucza i co z tego?
Nigdzie nie pisalen, ze nalezy sie umartwiac. ;-P

Nie mozesz tak po prostu przenosic zaleznosci ze sfery kuchni do mechaniki. Swiat tak nie dziala ;-)

Wiecej i pilniej studiuj a bedzie Ci w zyciu lzej - naprawde. I podchodz z pasja, doglebnie i ze zrozumieniem tematu kazdego zagadnienia, ktorym sie zajmujesz to Ci duzo ulatwi.

Data: 2009-09-02 13:12:10
Autor: Kuba Stasiak
Jaki klucz do szprych?
W Korbie (należącej do sieci z velo.com.pl, a więc sprzedającej Park Tool) kupiłem różniący się tylko szatą graficzną trójkąt noname za 15 zł :)

Czyli zamiast tego:

http://centrumrowerowe.pl/06905046021/Park_Tool-SW_7_C_klucz_do_nypli/Produkt.aspx

wziąść ten?

http://centrumrowerowe.pl/01105065001/Bike_Hand-YC_1A_uni_klucz_do_szprych_CRMO/Produkt.aspx

Jak to się ma z tym najwiekszym wymiarem. W Park Tool jest 3,4mm a w noname 3,5. Mierzyłem nypel suwmiarką i w rowerze trekingowym wyszło mi 3,4mm a w górskim 3,5mm ;/ Który więc wybrać?

Data: 2009-09-02 13:42:04
Autor: fabian
Jaki klucz do szprych?
Kuba Stasiak wrote:
wziąść ten?

http://usjp.pwn.pl/lista.php?co=wzi%B1%B6%E6

Wiem, że się czepiam, ale kłuje mnie w oczy.

Fabian.

Data: 2009-09-02 22:04:09
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
fabian wrote:
Kuba Stasiak wrote:
wziąść ten?

http://usjp.pwn.pl/lista.php?co=wzi%B1%B6%E6

Wiem, że się czepiam, ale kłuje mnie w oczy.

Nie umiesz sobie 'wylanczac' oczu? ;-)

Data: 2009-09-02 22:26:42
Autor: fabian
Jaki klucz do szprych?
Coaster wrote:
fabian wrote:
Kuba Stasiak wrote:
wziąść ten?

http://usjp.pwn.pl/lista.php?co=wzi%B1%B6%E6

Wiem, że się czepiam, ale kłuje mnie w oczy.

Nie umiesz sobie 'wylanczac' oczu? ;-)

Kiedy teraz to już za późno :/

Fabian.

Data: 2009-09-02 14:58:58
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jaki klucz do szprych?
On Wed, 2 Sep 2009 13:12:10 +0200
"Kuba Stasiak" <mp3fan@op.pl> wrote:

> [...]

Jak to się ma z tym najwiekszym wymiarem. W Park Tool jest 3,4mm a w noname 3,5. Mierzyłem nypel suwmiarką i w rowerze trekingowym wyszło mi 3,4mm a w górskim 3,5mm ;/ Który więc wybrać?

Spokeya.
Bardzo dobrze w palcach leĹĽy, nypel obejmuje ze wszystkich stron,
a nawet jeśli kupisz ze trzy, do różnych rozmiarów nypli, to i tak będą
razem lĹĽejsze od kaĹĽdego z tych wyĹĽej podlinkowanych.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-02 15:36:35
Autor: Kuba Stasiak
Jaki klucz do szprych?
[...]

jakiĹ› link? Nie wiem o czym mĂłwisz.

Data: 2009-09-02 15:55:22
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jaki klucz do szprych?
On Wed, 2 Sep 2009 15:36:35 +0200
> [...]

> a nawet jeśli kupisz ze trzy, do różnych rozmiarów nypli, to i tak będą
> razem lĹĽejsze od kaĹĽdego z tych wyĹĽej podlinkowanych.

jakiĹ› link?

Pierwszy z brzega: http://www.bikeparts.com/pimage/BPC113306.jpg .
Guglaj "spokey spoke wrench".

Nie wiem o czym mĂłwisz.

O rodzaju klucza do szprych. Bardzo poręcznym. Do normalnych nypli
pasuje czerwony (szczerze mĂłwiÄ…c, nie wiem jaki to rozmiar, ale jeszcze
nie spotkałem niepasujących), ale są jeszcze inne kolory.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-02 16:18:15
Autor: Kuba Stasiak
Jaki klucz do szprych?

Pierwszy z brzega: http://www.bikeparts.com/pimage/BPC113306.jpg .
Guglaj "spokey spoke wrench".

Jakoś nie wyguglałem gdzie to można kupić. Szukam klucza, który mogę nabyć, tak jak w temacie.

Data: 2009-09-02 16:47:42
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jaki klucz do szprych?
On Wed, 2 Sep 2009 16:18:15 +0200
> [...]

> Guglaj "spokey spoke wrench".

Jakoś nie wyguglałem gdzie to można kupić. Szukam klucza, który mogę nabyć, tak jak w temacie.

W sieci to nie wiem. Ja go kupiłem w USR. Poprosiłem o jakiś dobry
a tani, dostałem właśnie ten i jestem z niego zadowolony.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-02 22:02:36
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
Kuba Stasiak wrote:
[...]

Nie szastaj kasa, wez TEN: http://tinyurl.com/create.php
:-)

Data: 2009-09-02 23:17:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Jaki klucz do szprych?
On Wed, 2 Sep 2009, Coaster wrote:

Nie szastaj kasa, wez TEN: http://tinyurl.com/create.php
:-)

  Ma sobie zrobić skrót do klucza czy jak? :]
(sprawdziłe¶, co wysyłasz? ;) - link trzeba skopiować *ze strony*,
a nie z adresu!)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-03 00:00:28
Autor: Kuba Stasiak
Jaki klucz do szprych?
Nie szastaj kasa, wez TEN: http://tinyurl.com/create.php

Jak zwykle, ponad 20 postów a tylko 2 (dwie!) propozycje. Żal.

Data: 2009-09-03 08:33:12
Autor: Coaster
Jaki klucz do szprych?
Kuba Stasiak wrote:
Nie szastaj kasa, wez TEN: http://tinyurl.com/create.php

Jak zwykle, ponad 20 postów a tylko 2 (dwie!) propozycje. Żal.

Hmm, a to sie Tinyurl nie popisal... To ten link:
http://www.amazon.com/Inline-O-Type-Spoke-Wrench/dp/B001BKL3P4/ref=pd_sim_sg_4

Ale to troche z przymruzeniem oka. Ja uzywam dwoch starych z lat 50-60-tych, motylkowego no-name, ktory kupilem z kilkanascie lat temu w jakims sklepie i dwoch kolowych (prawie takich jak ten z Amazona) Prophete z OBi (jeszcze w tedy Stiness).

Data: 2009-09-03 10:31:24
Autor: fabian
Jaki klucz do szprych?
Kuba Stasiak wrote:
Nie szastaj kasa, wez TEN: http://tinyurl.com/create.php

Jak zwykle, ponad 20 postów a tylko 2 (dwie!) propozycje. Żal.

Nie masz istotniejszych powodów do zmartwień? ;)

Fabian.

Data: 2009-09-03 14:56:37
Autor: Kuba Stasiak
Jaki klucz do szprych?
Nie masz istotniejszych powodów do zmartwień? ;)

Zmartwienia jeszcze nie mam. Bedę miał dopiero jak kupię jakiś badziewny klucz, który obrobi mi nyple, a następnie sam się rozdupczy. Wtedy będę się martwił. Żeby jednak tak nie było, zadałem pytanie. Nic pójdę do rowerowego, wezmę pierwszy z brzegu, jak bedzie tak jak powiedziałem to będzie na Was :P Dostane awersji do grupy i przestanę z niej korzystać z koro tu same trole. Trole już się cieszą i pewnie w następnych odpowiedziach od razu powiedzą bym tak właśnie zrobił. To pozdrawiam.

Jaki klucz do szprych?