Jaki klucz do wolnobiegu ZZR?

Data: 2011-10-05 10:52:17
Autor: dżep
Jaki klucz do wolnobiegu ZZR?
W starej szosówce chciałem wymienić zuzuty wolnobieg, piasta to jakis stary francuski patent a wolnobieg stary polski ZZR, wymaga nietypowego chyba klucza z 2 bolcami.. Mam pytanie do znawców, czy jets to podobny klucz jak do BMXa? Jesli nie to gdzie taki zdobyć? I czy nowe wolnobiego s± kompatybilne z tym standartem?
pozdrawiam,-
dżep

Data: 2011-10-05 13:11:37
Autor: Wojtek Sobociński
dżep wrote:

[...]

Pokaż fotę, ale co¶ mi się wydaje że ten pier¶cień z dwoma otworami to
zamyka zapadki i kulki. Ale jak go odkręcisz i wysypiesz kulki to za
bieżnię można złapać i odkręcić. --
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze, raz na motorze :D

Data: 2011-10-06 08:44:24
Autor: cytawa
Wojtek Sobociński  pisze:

Pokaż fotę, ale co¶ mi się wydaje że ten pier¶cień z dwoma otworami to
zamyka zapadki i kulki. Ale jak go odkręcisz i wysypiesz kulki to za
bieżnię można złapać i odkręcić.

Pod warunkiem, ze to jest nowszy tryb. Stare polskie wielotryby rozkrecaly sie od strony szprych.

Jan Cytawa

Data: 2011-10-05 13:36:06
Autor: PeJot
W dniu 2011-10-05 12:52, dżep pisze:
[...]

Najprostsze wyj¶cie to rozkręcić wolnobieg, odkręcaj±c pokrywę ( wysypi± się ¶ruty luzem ), zdj±ć zapadki i wsadzić cało¶ć w *solidne imadło stołowe*. Kręcić kołem.

I czy nowe wolnobiego s±
kompatybilne z tym standartem?

Gwint tak, reszta wymiarów nie.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2011-10-05 13:42:12
Autor: ikov
Jaki klucz do wolnobiegu ZZR?
Najprostsze wyj¶cie to rozkręcić wolnobieg, odkręcaj±c pokrywę ( wysypi±
się ¶ruty luzem ), zdj±ć zapadki i wsadzić cało¶ć w *solidne imadło
stołowe*. Kręcić kołem.

Zrobiłem tak w przypadku wolnobiegu w starym mtb - pękło imadło, dopiero klucz i dłuuuga dĽwignia dały radę :)

Data: 2011-10-05 15:40:37
Autor: Wojtek Sobociński
ikov wrote:

> [...]

Zrobiłem tak w przypadku wolnobiegu w starym mtb - pękło imadło, dopiero klucz i dłuuuga dĽwignia dały radę :)

To co to za imadło było? Taniocha, panie :) Swoj± drog± kiedy¶ pomogłem
odkręcić wolnobieg bo kumpel się szamotał bezradnie - i zdeformowałem
nowy klucz PT :) Wolnobieg mimo uszkodzenia klucza dał się odkręcić :)
Drugi kumpel obejrzał klucz i zapytał: "We dwóch odkręcali¶cie?!"

Data: 2011-10-05 17:19:27
Autor: live_evil
Jaki klucz do wolnobiegu ZZR?
Ja z kolei do klucza do wolnobiegu użyłem metrowej długości klucza do
rur - w kole zerwały się cztery szprychy zanim wolnobieg puścił :-)

--
live_evil

Data: 2011-10-05 17:29:51
Autor: Adampio
Jaki klucz do wolnobiegu ZZR?
Ja zakreciłem klucz w imadło przykręcone do duzego stolu warsztatowego Kolem kreciłęm z koleg± i przestawilsmy stól a wolnobiegu ruszylem. Nie ma tego złego bo kupilem sobie koło z piast± na kasete.

Data: 2011-10-05 20:22:12
Autor: PeJot
W dniu 2011-10-05 17:29, Adampio pisze:

Ja zakreciłem klucz w imadło przykręcone do duzego stolu warsztatowego
Kolem kreciłęm z koleg± i przestawilsmy stól a wolnobiegu ruszylem.

Ale Matka Ziemia została tam gdzie dotychczas ? ;)

Data: 2011-10-08 10:05:06
Autor: Vince
Jaki klucz do wolnobiegu ZZR?
To trzeba delikatnie. Jak imadłem nie daje rady, to klucz hydrauliczny ;)

Pozdro, M.

Data: 2011-10-10 14:58:10
Autor: cytawa
Jaki klucz do wolnobiegu ZZR?
  Vince pisze:
To trzeba delikatnie.

Jak najbardziej.

  Jak imadďż˝em nie daje rady, to klucz hydrauliczny ;)

Tu bym polemizowal. Jak imadlo nie daje rady to trzeba miec lepsze imadlo.(najlepiej nie zeliwne albo duze zeliwne)  Imadlo mate dobra wlasciwosc, ze zapewnia symetryczny rozklad sil. Jak nie masz sily odkrecic w imadle to z cala pewnoscia nie dasz rady z kluczem hydraulicznym. Czasami jak sie wielotryb mocno wkreci (w stalowe piasty) to i 2 osoby w imadle maja co robic. Kluczem hydraulicznym naciskasz z jednej strony i te stare wielotryby czasem trudno odkrecic bez popsucia sciagacza.

Jan Cytawa

Data: 2011-10-11 20:11:36
Autor: Wojtek Sobociński
cytawa wrote:

  Vince pisze:
> To trzeba delikatnie.

Jak najbardziej.

  Jak imadďż˝em nie daje rady, to klucz hydrauliczny ;)

Tu bym polemizowal. Jak imadlo nie daje rady to trzeba miec lepsze imadlo.

Otóż to. --

Data: 2011-10-12 01:42:22
Autor: Adampio
W dniu 2011-10-10 14:58, cytawa pisze:
Jak imadłem nie daje rady, to klucz hydrauliczny ;)

A ja bym polecal klucz udarowy pneumatyczny u wulkanizatora. Tyle ze moĹĽe być problem z dobraniem nasadki. Takim kluczem odkrÄ™cili mi za ekwiwalent jednego piwa  w kilka sekund nakrÄ™tkÄ™ pod klucz 27 w skrzyni biegĂłw, ktĂłrej to nakrÄ™tki nawet nie ruszyĹ‚o moje podskakiwanie (110kg ĹĽywej wagi) na koĹ„cĂłwce metrowego klucza.

Data: 2011-10-12 12:16:33
Autor: Wojtek Sobociński
Adampio wrote:

W dniu 2011-10-10 14:58, cytawa pisze:
> Jak imadłem nie daje rady, to klucz hydrauliczny ;)

A ja bym polecal klucz udarowy pneumatyczny u wulkanizatora. Tyle ze może być problem z dobraniem nasadki.

Można i tak, wiem, mam, używam. Tzn. teraz nie zawsze bo klucz Wurtha mi
się niestety złamał a zastępczy mam badziewny. Jedyny istotny szczegół
to taki, że potrzeba do tego dużego ci¶nienia, 5-6 atm raczej nie
wystarcza (mój kompresor daje 10).

Data: 2011-10-12 14:27:49
Autor: Adampio
W dniu 2011-10-12 12:16, Wojtek Sobociński  pisze:
Jedyny istotny szczegół
to taki, że potrzeba do tego dużego ci¶nienia, 5-6 atm raczej nie
wystarcza (mój kompresor daje 10).

Motto:
"Żeby napić się piwa nie trzeba kupować browaru"

Czego jak czego ale warsztatów wulkanizacyjnych to w Polszcze nie brakuje ;-)

Data: 2011-10-17 18:41:27
Autor: Wojtek Sobociński
Adampio wrote:

> [...]
> wystarcza (mój kompresor daje 10).

Motto:
"Żeby napić się piwa nie trzeba kupować browaru"

Ale żeby je produkować to już trzeba... ;)

Data: 2011-10-07 21:30:00
Autor: Kazimierz Uromski
On 05.10.2011 12:52, dĹĽep wrote:
W starej szosówce chciałem wymienić zuzuty wolnobieg, piasta to jakis stary
francuski patent a wolnobieg stary polski ZZR, wymaga nietypowego chyba
klucza z 2 bolcami.. Mam pytanie do znawcĂłw, czy jets to podobny klucz jak
do BMXa? Jesli nie to gdzie taki zdobyć? I czy nowe wolnobiego są
kompatybilne z tym standartem?

Zanieść do warsztatu na centrowanie, z "przypadkiem" złamaną szprychą od tej strony (:
Później odkręci się już dużo lżej, tj. używając domowych narzędzi w finezyjny sposób.

Data: 2011-10-18 01:23:38
Autor: k1oor
Jaki klucz do wolnobiegu ZZR?
In article <j6hct1$fuj$1@inews.gazeta.pl>, punk_rock_101
@NOSPAM.gazeta.pl says...

[...]
dĹĽep

Nie wiem jaki to wolnobieg, ale ostatnio odkręcałem od piasty od Huragana.

Patent jest prosty:
- wyjąć oś i kulki z łożysk
- poszukać jakiegoś pilnika albo płaskownika, tak ze 3 - 4 mm grubości
- zamocować w imadle tak żeby wystawało nie więcej niż jakieś 3-4 mm
- położyć koło wolnobiegiem w dół i zazębić wytęp wolnobiegu z płaskownikiem
- mocno się zaprzeć i kręcić kołem przeciwnie do kierunku wskazówek zegara

Powinno pójść.

W przypadku Jaguara sprawa może być trochę bardziej skomplikowana bo trzeba sobie przygotować narzędzie czyli nie kawał płaskownika z metra tylko ściśle wymierzony kawałek (nie może być za krótki, bo się nie zazębi po obu stronach. Potem już normalnie jak z kołem od Huragana.

pozdr

Jaki klucz do wolnobiegu ZZR?